Jeśli tak rzadko zmieniany był olej to jedna płukanka nie ruszy pierścieni olejowych. Najlepiej przepłukać silnik 4x i dopiero to może dać jakis efekt. Możesz też spróbować zalać po płukankach olej 5w50. Słupki m47 są te same w seri 1,3,5 różnią się delikatnie osprzętem w serii 5. E60 o ile pamiętam ma inną sprężarkę nie pasuje strona wydechową. Tak samo wersja 122km ma inne turbo i jest na garrecie plus ma kolektor bez klapek i nie ma klapy/przepustnicy gaszącej. Ubytki oleju mogą być również spowodowane uszczelniaczami zaworowymi. Pomiar kompresji powie ci w jakiej kondycji są pierścienie. Motul obecnie nie cieszy się najlepszymi opiniami więc przeszedł bym na coś innego. Vavoline bądź shell helix ultra, ravenol, Millers jednak zanim zmienisz olej spróbuj go jeszcze z 3x przepłukać. Bardzo dobre właściwości myjące ma również olej napędowy (płukanki to głównie parafina) więc można dolac 0.5l oleju napędowego do oleju zostawić na 30min i spuścić olej