Obstawiam pompkę pod siedzeniem kierowcy, podjedź na kompa i diagnoza. Jak daje mniej niż 3,8-4.0 bara to do wymiany. A co do wypowiedzi przezabawnego kolegi od 318 to przyczyną jest nie cudowny i bezawaryjny silnik (nie ma takich), ale cudowne i niechrzczone polskie paliwo... Ponieważ sam posiadam e39 530D z 99r., i mój szwagier też posiada... pochwalę się że... Masz 2 opcje: 1-sza = oczywista to wyżej opsane pompki 2-ga = ukryta i tajemnicza to pompa wtryskowa - co m.in. było u mnie. Była testowana przez zakłady wtryskowe i nikt nic nie mógł znaleźć dopiero specmajster z Nadarzyna k/W-wy wykrył przepuszczanie pompy wtryskowej na wyższych prędkościach obrotowych - czyli nieszczelność na większych ciśnieniach. Każdy chaciał wymieniać pompkę, wtryski ale za kazym razem było to samo. Wyższa szkoła jazdy ale sądząc po opisanych przez Ciebie objawach wszystko na to wskazuje na nieszczelnośc pompy. Pozdrawiam kajko