Skocz do zawartości

Tysiowski

Zarejestrowani
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e87 120d 2007 163 km

Osiągnięcia Tysiowski

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ja mam u siebie zrobiona modyfikacje w tym samym silniku tylko że w manualu i bez xdrive i różnica jest kolosalna, szczególnie na wysokich obrotach, cała "góra" której wcześniej nie było niemal wcale, teraz jest niesamowicie mocna. Różnica bardzo duża na plus i już bym nie wrócił do serii, co do zużycia - ja mam nowe auto (teraz 60kkm które zrobiłem sam, jakieś 15k już po sofcie na około 220KM) w którym wymieniałem i wymieniam często olej, i tak na prawdę jeśli jesteś świadomym użytkownikiem a auto jest zdrowe to od zmiany softu samej w sobie nie ma szans się nic zepsuć. Podobno silniki w 325d które są niemal identyczne z 320d(główna różnica to turbo) ludzie robią na okolice 280 KM i nic się z nimi złego nie dzieje, więc ja pewno okolice 230KM Twojemu zdrowemu motorowi nie zaszkodzą, jak bym nie był pewien co do przeszłości auta a olej zmieniał co 30kkm to bym się mocno zastanowił czy warto... Nie wiem też jaki wpływ ma soft na skrzynię i xdrive, to już musiał by się ktoś inny wypowiedzieć. To co się najbardziej zużywa to opony z tyłu ale to już kwestia stylu jazdy :) P.s. jak zrobisz soft to wrzuć wykresy
  2. Odnośnie hamulców to raczej podczas jazdy po autostradzie a nie po torze odczujesz jedynie ich większy koszt ;) przynajmniej tak gdzieś czytałem ale porównania nie mam.
  3. Hej, ja mam f30 320d RWD z zawieszeniem sportowym S704 M Sports suspension, dosłownie dziś oddawałem do serwisu zastępcze f30 z standardowym zawieszeniem którym jeździłem tydzień więc mam porównanie. W mojej opinii zawieszenie sportowe nie jest zbyt twarde i spokojnie nadaje się do codziennej jazdy, a jeśli lubisz czasem wejść w zakręt nieco szybciej to będziesz mega zadowolony bo czuć różnicę, buda o wiele mniej się gnie (chociaż nadal się gnie i do prawdziwego zawieszenia sportowego to jest daaleko) samochód również dużo pewniej się prowadzi, przy szybkich manewrach w stylu testu łosia czuć różnice. Natomiast jeśli ktoś jeździ spokojnie i nie wchodzi 120 km/h w łuki na totalnym limicie przyczepności to do samochodu używanego jako "limuzyna" i do pokonywania dużych ilości kilometrów po polskich drogach wolał bym standardowe zawieszenie bo jest wygodniej i da się to odczuć przesiadając się z jednego do drugiego, po prostu co jakiś czas jak wjedziesz na jakieś nierówności to zwykłe zawieszenie tłumi dużo lepiej. Jak jesteś z okolic Krakowa możemy się umówić i przejedziesz się to poczujesz różnicę. Natomiast nawiązując jeszcze do kwestii prowadzenia przy dużych prędkościach (180+, oczywiście na niemieckich autostradach) to nie wiem dlaczego, ale mój samochód (ze sportowym zawieszeniem) jest mega podatny na boczne podmuchy wiatru i myszkuje nieco po drodze, a NIE zaobserwowałem tego w F30 ze zwykłym zawieszeniem którą miałem wypożyczoną, ot taka dziwna ciekawostka, poza tym różnicy nie ma, oba prowadzą się dobrze i pewnie w mojej opinii.
  4. Dziwne też mam manual z 2017r i f30 320d i u mnie nie ma takich przypadłości , po zmianie biegu nawet szybkie strzelenie że sprzęgła nie powoduje szarpnięcia
  5. Mam to samo w f30 na zawieszeniu sportowym samochód w moim posiadaniu od nowości , panowie w ASO twierdzą że to wina tego że mamy krzywe drogi które są pochylone w prawo baha, geometria ustawiana w ASO wsyztsko sprawdzane 2x, jedyne co w miarę pomogło to ustawienie kierownicy prosto w innym warsztacie niż ASO, jest lepiej niż było na początku ale nadal nieco ciągnie w prawo niezależnie od opon itd
  6. Nie będę pisał tu kolejnego postu w całości bo założyłem temat ale jeśli macie nowsze auta które nawet nie sa objęte akcja to sprawdzajcie w jakim stanie jest chłodnica EGR szczególnie jeśli macie jakieś objawy typu spaliny w kabinie lub świst z silnika przy dodawaniu gazu. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=363882&sid=312075695b5b46567498047127cd6f58
  7. Witajcie drodzy forumowicze, od końca roku 2017 jestem szczęśliwym posiadaczem f30 320d, od tego czasu słyszałem o akcji serwisowej dotyczącej chłodnicy egr w tych modelach, w obawie przed spłonięciem wraz ze swoim samochodem kontaktowałem się również z BMW Polska i z Dealerem by zweryfikować czy mój samochód nie podlega akcji serwisowej. Dostałem odpowiedź że nie: Kilka dni temu podczas jazdy usłyszałem jakby wycie przy dodawaniu gazu, po około 15 minutach jazdy ustało (jechałem po autostradzie wiec nie chciałem się zatrzymywać i lokalizować skąd dokładnie pochodzi, a żaden błąd na desce się nie wyświetlił więc założyłem że nie jest to nic poważnego) później pojawiło się to ponownie znów tylko na chwilę, i ustało, podjechałem więc do ASO dwa dni temu, zostawiłem samochód do sprawdzenia i po dwóch godzinach Pan z serwisu z uśmiechem oznajmił mi, że w moim samochodzie jest pęknięta chłodnica EGR i trzeba ją wymienić bo jazda dalej takim samochodem jest niebezpieczna (oczywiście wymiana nastąpi w ramach gwarancji). W związku z powyższym jeśli u siebie w samochodach (nawet tych z końca produkcji o których BMW mówi że są wolne od tej wady) zaobserwujecie wycie / świst, lub poczujecie zapach spalin w kabinie, natychmiast sprawdźcie w serwisie czy nie jest to kwestia pękniętej chłodnicy spalin! Jak tylko odbiorę samochód z serwisu wrzucę jakieś dodatkowe informacje. Edit: Odebrałem samochod, wymieniona chłodnica EGR , serwis twierdzi że była rozszczelniona zewnętrznie a nie wewnętrznie cokolwiek to znaczy i nie jest to "to samo co naprawiają w ramach akcji serwisowej", niemniej jednak uważam że taka usterka po 2 latach i 44 tys km nie powinna się zdażyć (i zdażać bo serwis mówi ze to nie jest jednorazowy przypadek) w aucie za 200k. No ale tak to jest jak auta projektują księgowi a nie inżynierowie. Mam nadzieję że BMW się szybko na tym "przejedzie" i zacznie znów produkować porządne samochody.
  8. Ja mam taki sam objaw w f30 320d po 30k przebiegu ale zdarzało się nawet wcześniej , zdarza się to rzadko ale jest taka jakby sekunda po naciśnięciu pedału gazu jakby samochód zapomniał że ma przyspieszać, jak Ci się uda rozwiązać problem to napisz proszę co było winne, jak wspomniałem o tym w serwisie to mi powiedzieli że to nowy samochód i nie możliwe żeby się coś takiego działo i że to na pewno nie egr , a ponieważ dzieje się to bardzo rzadko i ciężko to wywołać samemu nie jestem w stanie im udowodnic że coś takiego występuje, mam też dokładnie taki sam objaw w e87 120d , tam występuje częściej ale też nikt nie wie co to jest, jedni mówią że czujnik ABS inni że egr inni że turbo
  9. Czy ja wiem... Przez to że BSI jest za darmo (a raczej wliczone w cenę zakupu) mamy coraz większe interwały przeglądów (bo gdyby klienci sami mieli przyjeżdżać i płacić za każdy serwis olejowy to na pewno BMW zalecało by go robić częściej niż 30 000 km ;) może coś się zmieni w tej kwesti.
  10. U mnie finalnie okazalo się że kierownica była po prostu krzywo, po ustawieniu jej tak jak powinna być i ustawieniu geometrii w porządnym serwisie(a nie w ASO) odczucia z jazdy są o wiele lepsze.
  11. U mnie przy nowym f30 z ledami lampy wyglądają dokładnie tak jak u Ciebie szczególnie po myciu na myjni, w ASO powiedzieli że to normalne i nic z tym nie zrobią. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=336032
  12. Mam samochód po naprawie blacharsko lakierniczej w ASO marimex lewej strony samochodu, a konkretnie wymianie obydwu drzwi lewych Podczas podnoszenia szyb z lewej strony dźwięk podnośnika jest o wiele głośniejszy niż tych z prawej, zarówno dotyczy to przednich drzwi w których był wymieniany PODNOSNIK SZYBY na nowy, jak i tylnych w których był tylko wymontowany / zamontowany ponownie, czy ktoś z was wie co może być przyczyną?
  13. Miałem tak w innym samochodzie gdy DPF rozpoczął procedurę wypalania, nie wiem czy to to samo ale być może ;)
  14. Wrzucam więcej fotek, dzwoniłem do serwisu, twierdzą że takie parowanie po myciu samochodu przy ujemnej temperaturze na zewnątrz jest normalne, bo w lampie jest bardzo duża temperatura i różnica temperatur objawia się zaparowanym kloszem, a do puki w lampie nie widać kropel wody to nie ma się czym przejmować. Co uważacie? / ktoś może u siebie coś takiego zaobserwował? Ja osobiście nigdy się z czymś takim nie spotkałem, mam w rodzinie E87, starą corsę, audi q3, i w żadnym z tych samochodów czegoś takiego nie było a tu w nowym F30 takie rzeczy.
  15. Witajcie, w swojej f30 zauważyłem ostatnio coś dziwnego, reflektor zaparował nieco od środka, zdjęcie poniżej. Moje pytanie- czy to jest normalne? Czy też jest to wada i może generować jakieś większe problemy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.