ebol77
Zarejestrowani-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
progress..
Osiągnięcia ebol77
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Moja f31 330i (b48o) silnikowo zero problemów. Od nowości (01.2016) zrobiła póki co 77kkm i tylko raz miałem problem (ale nie z silnikiem) Mianowicie padł komputer. Samochód stał w garażu przez kilka tygodni (niewiem z 4-5 moze). Odpalił, zrobił 15km i poszedł spać. Rano odpalam a tu choinka na zegarach! - wszystkie kontrolki sie świecą, lampy za 3 odpaleniem ruszyły dopiero (led), Obrotomierz działa ale prędkościomerz nie, hedup display nic nie pokazuje, navi wyłączona. Poszedł na serwis do aso bo gwarancja- aso nie podało szczegółów naprawy, nie wpisało nic w książkę, żadnego rachunku nie wyslalo -zamietli pod dywan usterkę :roll:
-
a co to takiego?
-
Pany, powiedzcie mi jeszcze coś na temat schowka w podłokietniku.. mozna zainstalować srajfona tylko tak? i co sie dzieje wtedy? o co kaman? ktoś może rozwinąć temat z podłączeniem tel ?
-
8.5j na przód a tył 9.5j nie wejdzie?
-
dobra, inaczej :D na ori zawiasie masz większy skok amortyzatora co za tym idzie na szerszej feldze może przycierać, przy pełniejszym załadunku czy podczas nierównej nawierzchni , natomiast na gwincie nie masz już takiego skoku i możesz śmielej załadować szerszą felgę :) mi chodzi o to jaką najszerszą i największą felgę można władować do zawiasu ze serii
-
gwintu to raz, ogólnie co da sie włożyć by nie tarło. normalne jest że można przecież przesadzić z szerokością felgi na ori zawiasie, a na gwincie można bardziej poszaleć :D no a dwa, w sumie z tym dystansem dobrze mi przypomniałeś - i bez dystansu :D
-
zastanawialiście sie sie już kiedyś jakie szerokości by weszły maksymalnie bez gwintu ?
-
ładnie sie temat rozwinął. jestem wdzięczny Wam za Wasze spostrzeżenia na temat auta :) jednak z HK zrezygnowałem, tak jak z tej śmiesznej Dakoty. - oczywiście na rzecz systemu HI-FI, adaptacyjnych lamp LED, pakietu komfort i innych pierdół związanych z navi professional jak min. internet itp :) co dziwne dzwoniłem sie pytać jak sprawa wygląda w polsce i jest zupełnie inaczej niż w szwajcarii :roll: podobno ( tak mi Pan z salony w katowicach powiedział ) - internet działa tylko przez roz i tylko w tym kraju, w którym kupiłem samochód. późniejsze wykupienie na kolejny rok to wydatek rzędu 650zł. - systemu start/stop nie da sie permanentnie wyłączyć. natomiast w szwajcarskim salonie sie dowiedziałem że internet, faktycznie jest tylko przez rok bezpłatny, potem kosztuje ok 100chf ( 380zł) na rok i działa w całej europie. start/stop można zaraz przy zakupie serwisowo w ASO wyłączyć za darmo (sami mi to zaproponowali) .. i być tu mądry..
-
co znaczy 3 letnią bezpłatną usługę CD?
-
a powiedzcie mi jeszcze,jak samochód sie łączy z internetem? musze posiadać smartfona czy mam gdzieś karte wsadzić? :D
-
bo każdy Alfista marzy skrycie o BMW ;) sam mam jeszcze 159 i to jest super maszyna, tylko lekko już stara ('06) trzeba sie przesiąść na coś nowszego, co ma równie agresywny wygląd i sportowego ducha :) AR Gulia bedzie w 2016, niewiadomo narazie kiedy dokładnie.. 510HP 3.0 V6 z maserati i cena 90'000 € to wersja QV wiec wiekszość rzeczy bedzie miała w standardzie to co w BMW trzeba dokupić. stosunek mocy do masy lepszy jak w RS4 czy M5, cywilne wersje bedą troche tańsze, ale jeszcze niewiadomo kiedy. ad TOMEK 99: i tu masz racje na starcie dostałem prawie 14k rabatu i z auta za prawie 80k zrobiło sie sześdziesiątparę :D -po upuście który mi dali, zdecydowałem sie zrobić jeszcze raz konfiguracje i doposażyć auto :) - także łatwiej napisze czego nie będzie: -otwierania auta nogą ( 750CHF placić za ruszanie szłapą pod autem a mam i tak otwieranie klapy z automatu) -wszystkich tych telewizji itp. też sporo kasy a ekran to nie telewizor :) - nie będzie jednak chyba skóry. fakt fajnie wygląda, ale podejrzewam że ta dakota za kilka lat bedzie wyglądać jak krowie z dupy wyciągnięta :/ -będą ledy, nie będzie adaptacyjnych. trasę w nocy robię co kilka mc także nie potrzebuję aż tak, zresztą potrafię sam przełączać szybko (alfa bez ksenonu to drezyna ze świeczkami ;) ) - nie bedzie haku ( bo w moim duym fiacie mam ) :D -jak nie bedzie skóry na siedzeniach, to nie bedzie też na kokpicie bo po co.. -nie bedzie park asist i tych wszystkich systemów wspomagających kierowcę. ciąglę ścinam zakręty i pierd**ca bym dostał za każdym razem kiedy kiera by mi wibrowała :D -kamery 360 też nie bedzie , kamera z tyłu wystarczy. -pełnej bezprzewodowej integracji. zwykłe bluetooth wystarczy mi by odbierać rozmowy. -deska rozdziwlcza o rozszerzonym zakresie. skoro mam wyswietlacz head up to po co mi kolejne kontrolki miedzy zegarami :D dobra to chyba na tyle, jak byście mieli jakieś uwagi to z chęcią wysłucham Was . -pozdrawiam, Zbychu :)
-
no ledy będą tak czy tak. tylko czy warto dokładać dodatkowe 5k zł na to by były to te adaptacyjne? w sumie lubię twarde zawieszenia, lubię zapier**ć w ciasnych zakrętach coś koło 100km/h aż czuję jak mózg sie odkleja z jednej strony ucha :D muszę kolejny raz skonfigurować, może gdzieś poczytać na temat tego zawieszenia. muszę jeszcze raz wszystko posprawdzać, lipa jest tylko taka że u szwajcarskiego dealera wychodzi cena całościowo droższa o ok 40-50.000zł niż w niemczech. z kolei szwajcaria daję gwarancję na 100.000km lub 10 lat. plus gwarancję 40kkm lub 3 laTA na cześci eksploatacyjne (czyt. klocki, tarcze itp itd) dlatego chce by była wypasiona ale nie za wszelką cene i ponad 85.000 CHF czyli jakieś 331.000zł za klasę premium to dużo. a gdzie jeszcze dobre vosseny i wydech akrapowić'a :twisted:
-
troche rozwialiście moje wątpliwości :) - podłokietnik przesuwany, oraz siatki mam :) nie wiem czy w xdrive bedzie można ten pakiet zawieszenia z M, napewno caly pakiet M wedzie wiec raczej zawieszenie też. tylko co mi da to zawieszenie? najchętniej sam bym ją zglebił o 40mm a nie o 10mm co oferuje BMW. teraz mam Alfę romeo 159 obniżoną nowitec'iem o -40mm dodatkowo opony 225/45r18 na feldze 8.5j co daje minimalny tyci tyci naciąg ale w zakręty wchodzi jak po szynach :D na codzień mieszkam w malowniczej wiosce w samym sercu szwajcarskich Alp, zaraz niedaleko Mont Blanc i ostre winkle i serpentyny to dla mnie chleb powszedni :D teraz tez mam kamerę cofania i starcza wiec raczej zostanę przy ten opcji, bez 360. wszyscy raczej skłaniacie sie ku NAVI PRO? jest to raczej drogi dodatkek (ok 12-13.000zł) no ale jak mówicie że dobra.. :roll: fotele też z m pakietu będą tylko zastanawiam sie nad tą skórą. za dakotę muszę dopłacić ok 5k a za skórę z indywiduala ok 16k zł skóra raczej była by fajna ale mówicie ze dakota daremna? chciałem białą, ale pewnie zaraz bedzie widać paski i przetarcia.. nikt mi nie napisał o światłach. led czy adaptacyjne? łopatki Wam przeszkadzają i się przydają czy raczej są zbędne? po torze jezdzić nie będę ale czasem bym sie pobawił skoro mam mieć najmocniejszą "cywilną wersję" co powiecie jeszcze ciekawego co by sie Wam przydało w Waszych? cena lekko mnie już przeraża bo odchudziłem ją z niepotrzebnych rzeczy ale cena dalej przekracza grubo 300.000zł .. :| -
-
na początku chciałem sie przywitać jako jeszcze nie użytkownik, ale na razie poszukujący idealnej F31 330i xdrive w pakiecie M. :D i tu kieruję do Was pytanie, co mam wybrać z opcji dodatkowych? napewno będzie : -skóra, -elektryka foteli, - kierownica z M - aktywny tempomat, -panorama, -System alarmowy -czuniki przód i tył, -kamera + kamera 360 -Systemy asystujace kierowcy, -Wyświetlacz Head-Up -Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu. to będzie na pewno. teraz miałbym prośbę o wytłumaczenie co oznaczają poszczególne systemy i czy warto je kupić? -co z reflektorami, wybrać standard, czy full led? - dość droga opcja, wiec jak sie zachowują? jest róznica? -zestaw karmann hardon? jest to sens czy lepiej w tej cenie doposażyć samemu auto w dobry sprzęt? -asystent parkowanie? - co on robi i czy jest przydatne? - napewno bedzie w automacie, brać dodatkowo łopatki, czy bedą tylko przeszkadzać? -co możecie mi powiedzieć o fabrycznej navi? daje radę po europie, czy lepiej wziąć pakiet professional? - co jest jeszcze takiego co byście chcieli mieć w swoich F31? dziekuję i pozdrawiam. :)