geno1234
Zarejestrowani-
Postów
233 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O geno1234
- Urodziny 30.11.1982
Informacje osobiste
-
Moje BMW
Jest: BMW 6GT G32 640i xDrive B58C 2019, BMW 120i F40 B48 2020.
Było: F10 520d xdrive B47 2015 -
Lokalizacja
Wrocław
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia geno1234
-
Z tym autem zastępczym to nie tak, że to ASO mi dało. W ASO gdzie serwisuję to z tego co wiem o mają tylko serię 2, starą serię 4 (F) oraz elektryczne i3. Wszystko w słabym wyposażeniu. Chyba nic więcej nie mają, albo mi nigdy nie chcieli dać nic lepszego. To x5 to z polisy od allianz. Pozycje za kierownicą udało mi się poprawnie ustawić i jest teraz dużo lepiej. Co do wyposażenia to ja w G32 miałem takie podejście, że dodaję wszystko co tam jest w opcjach 🙂 Teraz już bardziej wiem co mi potrzeba. Zawieszenie dla mnie wystarczy standardowe M. Oś skrętna niby fajna, ale bez tego auto też skręca. Dach otwierany odpuściłem, masaże też, bo nie używam. Pojeżdziłem teraz kilka dni i jestem pewny, że mój config X5 jest dla mnie dobrze dopasowany 🙂 Jeszcze mam przemyślenia co do samego X5. Jak brałem ~10 lat temu pierwsze nowe bmw - F10 - to w podstawie były materiałowe fotele, mały ekranik (chyba nawet bez nawigacji), skrzynia manualna, brak xdrive. Ogólnie wtedy bazowe BMW było bardzo biedne. Aby zrobić z tego sensowne auto to trzeba było sporo dopłacić. Teraz nowe X5 w podstawie ma duże ekrany, fotele skórzane (nie jest to prawdziwa skóra, ale według mnie lepsza niż dakota z F10), fotele sportowe, pamięć ustawień foteli, kamerę cofania i jeszcze trochę innego wyposażenia. Do tego podstawowy silnik ma moc prawie 300 KM i 3 litry pojemności. Jak widzę po otomoto to takie 30d da się kupić w cenie około 320 000 zł. Jak sobie przeliczę to po inflacji do 2015 roku to wychodzi 207 000 zł. Kupiłem BMW 5 wtedy za około 210 000. Czyli przez 10 lat mamy w tej samej realnej cenie większe auto (seria 5 -> X5) oraz dużo więcej wyposażenia. Niby się mówi, że auta drożeją, ale jak na to popatrzę to BMW teraz daje dużo więcej w tej samej cenie co 10 lat temu. Dzisiaj dostałem SMSa, że autem zastępczym pojeżdzę do soboty. Coś dłużej niż zwykle będzie trwała wymiana tej szyby. Wcześniej to było 1-2 dni. W sumie spoko, X5 lepiej sprawdzę 🙂
-
Ja już w 6gt trzeci raz wymieniam szybę 🙂 Wszystkie razy po tym jak się przeprowadziłem i teraz codziennie jeżdżę autostradą. W historii auta będzie urozmaicenie jak ktoś będzie sprawdzał (jeśli będę kiedyś sprzedawał) 🙂
-
Pierwsze wrażenia po krótkiej jeździe w X5. Na razie prędkości miejskie i podmiejskie (max 120km/h). Silnik 30d Bardzo pozytywne wrażenia. Kiedyś miałem 25d na 2 dni w x5 przedliftowym. Tam brakowało mocy. W przypadku 30d dla mnie jest git, i mógłbym takim jeździć. Zawieszenie W aucie jest opcja "Adaptacyjne zawieszenie M". Jeszcze przetestuję na jakiejś bardziej nierównej drodze, ale na razie wrażenia bardzo pozytywne. Nie czuć małych nierówności, a na rondach i zakrętach bardzo przyjemnie się jedzie. Tylna oś skrętna W X5 nie ma tej opcji. W 6GT mam taką opcję. Da się zauważyć, że w zakrętach, które pokonuję codziennie muszę trochę bardziej kręcić kierownicą w X5 niż w 6GT. W nowym X5 nie będę miał skrętnej osi. Wyciszenie Tu jeszcze przetestuję na autostradzie. Wrażenia na razie porównywalne do 6GT, albo odrobinę głośniej. Ergonomia za kierownicą To coś czego zawsze się obawiałem w SUVach. Na razie nie udało mi się znaleźć pozycji za kierownicą, w której mogę siedzieć w miarę blisko kierownicy (tak jeżdzę od czasu jazd doszkalających bmw experience drive, gdzie zobaczyłem jaka jest różnica w opcji manewrowania jak się za daleko siedzi od kierownicy), położyć łokcie na podłokietnikach i trzymać ręce w ustawieniu 9-3 na kierownicy. Muszę obniżyć kierownicę i wtedy górna część kierownicy zasłania mi trochę ekran. U siebie będę miał HeadUp to może to nie będzie problem. Jeszcze będę bawił się ustawieniami fotela i kierownicy. W aucie są sportowe fotele.
-
Mam już auto zastępcze. X5 Lci 30d. Do środy będę mógł sobie więcej potestować 🙂
-
To jak się u Ciebie udało naprawić do fajnie. U mnie akurat teraz poniedziałek wolny i się wydłuży naprawa. Auto odstawiłem wczoraj do ASO i czekam na ubezpieczyciela, aby auto zastępcze mi zorganizował. Mam nadzieję, że dzisiaj się uda to zorganizować. X5 zamówione. Chciałem, aby produkcja była w 2025. Początkowo wrzucali na produkcję na 2024. Dealer kilka razy przesuwał na styczeń 2025, ale za którymś razem to przestawili na marzec 2025 🙂 Więc jakoś w kwietniu będzie odbiór auta jak nic się nie zmieni. Kolor Manhattan widziałem na żywo i mi się spodobał. Na początku myślałem o Szary Skyscrapper, ale jak zobaczyłem na żywo i porównałem z moim obecnym kolorem Bluestone, to stwierdziłem, że za bardzo srebrny jest. Idealnie byłoby znowu Bluestone, bo w tym kolorze widać fajnie wszystkie kształty auta, a do tego jak jest brudne to brudu z daleka nie widać 🙂 Białego i czarnego nie chciałem za bardzo, jakoś więcej płacić za kolor też nie chciałem, więc w X5 wyszło, że będzie Manhattan. W 6GT przebieg teraz to 131 000 km. W listopadzie auto było jeszcze na sprawdzeniu przed końcem gwarancji w ASO. Przy przyjmowaniu auta na dokumentach osoba przyjmująca dodała małą żółtą karteczkę do serwisanta z napisem "koniec gwarancji - znajdź coś". No ale nic nie znaleźli 🙂
-
-
Z tymi fotelami M to według mnie zależy kto jaką ma budowę ciała. Ja zrezygnowałem z ich wyboru właśnie z uwagi na te ograniczenia na nogi. Siedząc chwilę w tym fotelu uznałem, ze to mi bardzo przeszkadza i będzie to duże zmniejszenie wygody w porównaniu do foteli komfortowych szczególnie na dłuższej trasie.
-
geno1234 obserwuje zawartość Stukanie u góry silnika bmw 540i
-
Wrzuciłem dane do tabelki https://docs.google.com/spreadsheets/d/10lhqrtimo9S6HM-yMd1L5KjYZL6ICB3FIu8OicTW-QM/edit?gid=89166828#gid=89166828 Jak ktoś coś dorzuci jeszcze to uzupełnię tabelkę
-
To dorzucę dla porównania 40i z 6GT xdrive: 10.2 l/100 spalanie z community. U mnie trochę więcej, ale to wynika z stania w korkach, jazdy bez start-stop i dynamicznego przyspieszania.
-
Zrobiłem małe sprawdzenie w nieautoryzowanym serwisie. Powiedzieli, że nie ma się do czego przyczepić. Sprawdzanie przed końcem gwarancji w ASO będę miał w listopadzie, od razu z serwisem i zmianą kół na zimowe. Ze sprzedawaniem to nie wiem jeszcze, pewnie jak 3 auta nie będą jakoś uciążliwe to zostawię 🙂 Na razie to kilka razy miałem okazje pojeździć, raz dłużej to na 2 dni z wypożyczalni, ale to 25d wtedy. X5 40i jeździłem na jeździe testowej. Oglądałem niedawno jedno X5 40i z premium selection z przebiegiem około 100 000 kilometrów to wiem jak ten silnik się w x5 sprawuje (sam egzemplarz okazało się miał trochę rzeczy do zrobienia jak wyszło w warsztacie, to finalnie wybrałem nowe, bo już szukać mi się nie chciało używanych dłużej). Zobaczymy czy polubię na stałe X5 🙂 Szyby podwójne mam w konfiguracji. Tak to będzie wyglądać:
-
122 956 km przebiegu. Olej zmieniany przy około 115k km (wymiana między wskazaniami komputera) Dzisiaj odebrałem auto z czyszczenia oraz konserwacji skór i czyszczenia wnętrza auta. Kilka zdjęć poniżej. Raz na rok takie czyszczenie zlecam. Efekt jak zwykle jest super i aż się chce jeździć więcej 🙂 W listopadzie kończy się gwarancja 5 letnia i będę oddawał auto na sprawdzenie przed końcem gwarancji. Dla bezpieczeństwa oddam do sprawdzenia w ASO i też w nieautoryzowanym serwisie. Zobaczę jak wyjdzie sprawdzenie przez dwa serwisy. Najpierw do nieautoryzowanego serwisu pojadę. W międzyczasie przedłużyłem też pakiet serwisowy z limitu 120000 na 160000 km. Serwisy w pakiecie jak dopytywałem to wychodzą trochę taniej niż jakby to robić w ASO. Zamówiłem też X5 40i do produkcji na początek roku 2025. Jak przyjdzie to będę myślał czy sprzedać 6GT, czy może jedynkę (już się przymierzałem do sprzedaży jedynki ale było veto 😉 ), czy może zostaną 3 auta 🙂 To się wyjaśni w 2025. Spalanie od początku 13,4 l/100km:
-
Auto będzie do sprzedania - z przebiegiem 5800 km 🙂 tak, nie zabrakło zera. Auto używane prawie codziennie, ale na bardzo małych odcinkach. Potrzebuję zmienić na coś trochę większego. Jakby ktoś był zainteresowany to proszę o kontakt na priv. Na otomoto niedługo też wleci ogłoszenie.
-
Poszukaj coś w ofercie firmy Brodit. Mieli zawsze dopasowane pod konkretny model auta. Minus to u nich cena i konieczność kupienia dwóch elementów (osobno uchwyt do konkretnego auta i osobno uchwyt do konkretnego telefonu)
-
120 to teraz pojemność 1,5 litra oraz 3 cylindry. Wcześniej w 120i było 2 litry i 4 cylindry. Masa została zwiększona o około 100kg.