Skocz do zawartości

MaArek77

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Trudny wybór - za 100 tys. zł używane BMW F30 czy Golf 7 GTI/GTD

Osiągnięcia MaArek77

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jutro mam jazde próbna 320 D autmat Zobaczę jakie wrazenia. Troche późno ale i tak nie kupie wczesniej niz jesienią. Bardzo trudno o taki egzemplarz jaki chce, kolory wszystkie czarne i ciemne grafity i na tych okropnych 16 calowych kółeczkach (no mozna zmienić ale kto mi je kupi ?)
  2. No ja wiem że automat to rewelacja, ma wiecej biegów niz manual, jest wygodny i ma możliwośc zmiany "góra" dół" ręcznie. Moze sie skusze bo wiecej ofert w automacie. No jak auto jest mocne to przyspiesza równiez dobrze w takiej skrzyni, zreszta jest tez tryb "sport" i dzieje sie to pewnie szybciej niz manualnie.
  3. W Niemczech wybór jest duzy, to auta 2-3 letnie zazwyczaj w super stanie. Chcę kupic coś na dłużeej niz 4-5 lat wiec dla mnie ważne jaki kolor i jakie wyposazenie. Na pewno nie kupie bez navi i czujników parkowania, bez ksenonów, grzanych foteli, skórzanej kierownicy multifunkcyjnej i dobrego audio. Wnętrze nie może byc ani czarne ani jasne, preferuję ciemny popiel, materiał lub cokolwiek oprócz ceraty (skóry). Ma byc praktyczne ale nie przytłaczająco ciemne. Jasne, beżowe wyglada fajnie ale tylko nowe, poza tym to nie auto do wożenia wesel ale na co dzień. Skrzynia najlepiej manualna bo mniej problemów (w razie awarii kosztów), zapewne auto mniej spali i jest zabawa, można amemu zmieniac a nie jak w symulatorze czy grze komputerowej tylko gaz i hamulec :D
  4. Rozsądnie, kolega ma racje, policzył różnice wieksza niz 25 centów na litrze a taka jest zawsze. No ja przejezdżam tak 17-20 tys. roczniebo jak kupie nowe auto będe jezdizł więcej. Do tego dochodzi podatek drogowy chyba 80 E za benzynę i 305 E za diesla czyli 225 E w plecy. Ale jaka radośc przy dystrybutorze. Reasumując i tak diesel jest tańszy. No a co do cen to ofert diesla jest znacznie wiecej a koszt zakupu identyczny lub niższy niz benzynowca.
  5. Dzieki :D To tak samo jak ja, mam 18 km do pracy i jade 13 km drogami lokalnymi (50-90 km/h) i reszta w mieście. Przejazd zajmuje jednak tylko ok 20-25 minut. Do tego rano zawsze jade 3 km do miasta i wracam. Trasa to do Polski 1500 km w 2 strony ok 3-4 razy w roku i w weekendy czasami Autostrada 30 km do Hamburga A rocznie nakulam tym sposobem i w weekendy jakieś 17-20 tys. km Nadzieja jest że filtr nie będzie wariował
  6. Piękny wynik. To chyba jedno z nielicznych aut z turbiną które pali niewiele. Inne jak sie naciśnie (np: TSI) potrafią sporo wypić ciekawe czy jest dealer który uzyczyłby auto na 2-3 dni aby potestować
  7. Nigdy, nie podoba mi sie, jest bardzo ciasna i tylnymi drzwiami wejsc nie idzie, w rzucie bocznym na wysokości progu sa bardzo krótkie i wypukłe nadkole po otwarciu drzwi uniemożliwia wsiadanie. Golf to przy niej wielie auto.
  8. Sprawa wygląda tak: Jestem trochę uparty i nie uwierzę że: - jeżdżac po miescie sa problemy z filtrem, bo mieliby je wszyscy użytkownicy - że 328i spala 8-9 litrów dopóki sam nie przetestuje. Wiadomo że to jest zalezne od stylu jazdy Wtedy może zdecyduje sie na benzyne ale 328i to dla mnie trochę za duzo bo 245 koni a z kolei 184 konie w 320i wystarczy tylko nie przekonuje skromne 270 Niutonometrów. No i jak już interesuje sie tematem to ofert manuala jest mało ale w Niemczech kilka razy wiecej diesli F30 niz benzyny jesli chodzi o używane Teraz pytanie odpowiednio często znaczy co ile setek kilometrów? i Trasa to wystarczy 30 km austostrada czy potrzeba 130 km zrobić. wiem że nie ma na to reguły.
  9. Lubię Vw bo mam 140 konnego TDI. Teraz mysle nad przesiadką do czegos równie zgrabnego ale i może do klasy premium. Niestety ceny sa wysokie i stac mnie tylko na 3-4 latka. Tu faworytem jest F30 Dlatego celuje tez w Golfa GTI/GTD bo to juz prawie jak audi. A3 odpada za fatalne wnętrze
  10. Czyli mozna. Trudno okreslic co oznacza jazda miejska bo moze to byc jednorazowo 20 km po miescie. Ale silnik powinien sie rozgrzać chociaż nie zawsze może. Według mnie trwa to od 9-13 minut zaleznie od temperatury, wrunków jazdy i rodzaju silnika. Jesli po pol roku czy roku nie ma problemow to znaczy że problemy z /dpf-em to nie do końca prawda
  11. jako fan diesla musze zrobic taki wpis. Boli mnie bardzo ze te silniki zostają powoli unicestwiane przez pseudo ekologów :evil: Ja juz jestem bardziej zdecydowany na przesiadke na 320i. chociaz dalej nie rozumiem problemu bo wiele osób jeżdzi po miescie dieslem, stoi w korkach. Przykład, szwagier ma Bravo 150 konne 150 tys. nabite i od 2 lat zero problemów, codziennie kilkanaście kilometrów i raz na 2-3 miesiące trasa kilkaset kilosów. Istnieje wiele mitów o eksploatacji filtra DPF, które często są rozpowszechniane przez osoby, które w życiu nawet nie miały do czynienia z filtrem cząstek stałych i wypowiadają je na różnego rodzaju forach, albo co gorsza, piszą artykuły w prasie branżowej podzielając opinie, które nie są poparte żadnymi doświadczeniami. Artykuł i film który polecam http://leszek.onair.pl/914/filtr-czaste ... ty-i-mity/ Podobno zwiększono ich pojemność, po drugie zmieniono programy sterowników silnika w taki sposób, aby działały one optymalnie w różnych warunkach. Sterownik nie czeka żeby wypalić do 60% zapełnienia. Do czego to się sprowadza… Aktualnie nie ma, aż takich dużych problemów, jeżeli chodzi o podróżowanie samochodem na krótkich odcinkach. A jakie sa wasze odczucia z eksploatacji, czy podzielacie zdanie kolegi ? Co sie zmieniło w filtrach od kilku lat? Od np E90 do obecnej F30 ?
  12. Przyjmuje rady, na 100 osób 95 mówi że mam kupić benzynę. Ale podobno filtry w nowych autach wypalaja sie szybciej i sterownik nie czeka do zapełnienia 60-70%. No ale sa i przypadki że po trasie sie nie wypali a dopiero procedura włacza sie na drugo dzień. Pytanie może głupie ale jak czegoś nie wiem znaczy nie doczytałem, nie znalazłem a nie że nie chce mi sie szukac: to PB załózmy: - 320 z silnikiem 184 km jest z turbiną ? - 320 ze słabszym 170 "Efficient Dynamics Edition" to jakaś wersja ekonomiczna? Warto ? - 328 spala jak kolega twierdzi 8,8 czyli na krótkich trasach w mieście bez szaleństw 10 może starczy. Dla mnie to dziwne bo spala mniej niz 220 konny golf 7 GTI którego przekresliłem Sztuczki handlarzy znam, przykręcanie błotników w kolorze no ale w Niemczech poważne komisy nie pozwolą na to. O kupno dobrego egzemplarza sie nie martwie, znajde. No a co ma byc w wyposazeniu: - ksenony to chyba normalka - nie wiem czy LED z tyłu sa czy za dopłata? - raczej manualna bo automat wygodny ale jakbym grał w gre wolę mieszać drążkiem ;) - parktronik przód i tył to chyba standard raczej (pokazuje na wyswietlaczu ?) - kiera multifunkcja tez, telefon - grzane fotele, moga byc nie elektryczne - lepsze audio z navi. Pomóżcie jakie sa rodzaje ? ma być duża i slot na karty SD - alufelgi 17 może 18 ale zawsze mozna dokupić Nie chce skórzanej tapicerkim automatu (nie wiem czy pali więcej taka) i drewna. Nie chce dziury w dachu Bardzo chciałbym chromy wokół szyb Co warto jeszcze wziąśc? No i kolor tylko srebrna i w miare jasny grafit, wnetrze najlepiej popiel. a co kolega ma mniej więcej za "wypas" bo nie znalazłem na forum kartoteki auta? O awaryjnych automatach z E90 czytałem w gazecie, w necie ale dziennikarz mogł sie mylić http://regiomoto.pl/portal/auta-uzywane/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo Dzieki za rozwój tematu. Pomysle nad jazda próbna w Poznaniu lub Wrocławiu ale nie wiem co mają, pewnie wypasione auta w mocnych silnikach a takie trudno aby sie nie podobały :D
  13. Dobra. To jaka benzyna? Ta 170 konna wydaje sie rozsądna, ekonomiczna. Pytanie czy nie wyda sie mułowata w stosunku do 184 konnego Golfa w dieslu? (nim jezdziłem) No 184 konna 320 jest popularniejsza I poprosze ustosunkowac sie do reszty ?
  14. No 328 to 245 koni, dla mnie za duzo, założe sie że 12-15 spala lekko w miescie na krótkich odcinkach i na trasie przy szybkiej jeżdzie 9-10 na Autostradzie No wszyscy tak mówią. Ale nie mozna dieslem jechac do sklepu ? Przeciez po przebiegach używek widac że normalni prywatni użytkownicy tez robia ok 15-20 tys km rocznie dieslem. To ze nie dojeżdzam do pracy 50 km to chyba nie problem. ale trasy robie czasami
  15. Tak chce wziąśc no ale nie wiem czy ta gwarancja obejmie dwumas, skrzynię biegów, turbinę i inne drogie rzeczy. A popołudniu do pracy mam 18 km. poza tym nie ma problemu smignac w weekend autobahna 30 w lewo i w prawo aby wypalić DPF
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.