macpraw
Zarejestrowani-
Postów
214 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
nigdy
Osiągnięcia macpraw
Współpracownik (7/14)
0
Reputacja
-
Prawda jest taka, że da się kupić rozsądne auto za rozsądne pieniądze. Walka z nieuczciwością handlarzy jest czymś bardzo pozytywnym. Jednak pamiętajcie, że za granicą małe szkody "wypadkowe" czy uszkodzenie silnika, powoduje, że naprawa jest nieopłacalna. Kto kiedyś był zmuszony naprawić coś w Niemczech/Francji/Holandii/Włoszech to wie o czym mówię. U nas da się naprawić wszystko, często lepiej niż przy częściach fabrycznych. Tu uwaga: nie jestem zwolennikiem druciarstwa! Są rzeczy, które da się naprawić i są rzeczy, które należy wymienić na nowe! Wiem, jak są uszkodzone samochody w ubezpieczalniach zagranicznych. Często jest to kosmetyka. Takiego auta się po prostu pozbywa. Oczywiście nie kupi się go za 30% wartości, ale za 60% już tak. Tam ludzie nie traktują samochodów jak czegoś wyjątkowego. To u nas jest kult samochodu. Oczywiście rynek jest pełen oszustów. Ja zawsze weryfikuję stan samochodu bez wychodzenia z domu. Mam 90% skuteczności w szukaniu samochodów i nie robię sobie wycieczek po kraju. Zazwyczaj udaje mi się ustalić dlaczego samochód jest w PL, jak był serwisowany i czy były szkody...
-
e61 525dA moj pierwszy automat :)
macpraw odpowiedział(a) na lukolo85 temat w Galeria - nasze samochody
Ładna! Auto znam i wg mnie masz fuksa. Z tego co wiem, to auto mega doinwestowane! Podłokietnik jest klimatyzowany. Złącza AUX/USB były dodatkową opcją. Mam pytanie odnośnie obniżenia: z tyłu jest zawieszenie pneumatyczne, więc w jaki sposób chcesz to obniżyć? Wiem, że Xdrive był wyższy od serii, ale nie wiem, czy E61 można było zamówić ze sportowym zawieszeniem. -
Zacznij od softu. dziqsek Ci to ogarnie. I zmień tych swoich magików, bo głupoty gadają (jakby BMW miało pisać soft do każdego auta indywidualnie to by była firma informatyczna a nie fabryka samochodów). Poza tym jak zaoszczędziłeś przy zakupie to teraz dołożysz solidnie! Daj na mszę, żeby nie podwoić wartości auta...
-
bmw e60 530d kopci na niebiesko na zimnym
macpraw odpowiedział(a) na adrian01091989 temat w E60, E61
Jak chcesz wszystko przy aucie zrobić sam to kup sobie poloneza. Tu jest sporo rozbierania i trzeba wiedzieć gdzie szukać. A każdy kto wie jak i gdzie to najczęściej z tego żyje. Dlatego raczej bym się nie spodziewał tego typu rad. Zwłaszcza, że diagnostykę każdy warsztat zrobi raczej bez opłat jeśli u nich naprawisz auto. Poszukaj dobrego warsztatu, który dobrze zdiagnozuje i usunie skutecznie usterkę. -
E90 33D WBAVC51050VD03075
macpraw odpowiedział(a) na Z0RKI temat w Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż
Pozwolę się z Tobą nie zgodzić co do kwestii: "wolałbym wersję 231 KM". Wersja 145 kW ma 197 KM to po pierwsze (145 kW * 1,36 = 197,2 KM). Osiągi nie są dużo gorsze. Przyspieszenie gorsze o 0,7 sekundy do setki. Właściwie to różnica marginalna, bo jak często korzystasz z maksymalnej mocy? Pomijam możliwość zrobienia programu. Silnik 197 KM ma zasadniczą przewagę nad 231 KM i resztą 3,0d. Nie ma seryjnie klapek w kolektorze dolotowym! Z różnic wymienić należy skrzynię biegów: 197 KM ma słabszy konwerter, ale to ma również mniejsze znaczenie niż to kto i jak auto użytkował i serwisował. Oczywiście to kwestia gustu i każdy ma prawo do wyrażania opinii. Ja jeździłem 530d i 525d użytkuję na codzień. Różnice w przyspieszeniu są właściwie nieodczuwalne (dane techniczne pokazują podobne różnice w osiągach i odczucia subiektywne również będą podobne). A komfort psychiczny odnośnie klapek kolektora bezcenny! -
HEJ! Ja wiem, że Bosch to badziewie. Na przód bym tego nie założył. Sprawdzę wahacze, ale sprawdzane były przy wymianie hamulców z przodu i nie było najmniejszego luzu. A co do tarcz ATE i klocków Jurid to poprzednio miałem taki zestaw i zrobiłem na nim ponad 90tys. km i maleńkie bicie pojawiło się grubo po 50 tys. km. Więc bym nie demonizował. Wg mnie na bicie ma wiele czynników wpływ.
-
Tarcze w oryginale podobno robi ATE, klocki ja miałem Jurid (było oznaczenie na oryginalnych klockach z BMW). Na oryginalnych tarczach nie było oznaczeń producenta. Poprzednio jeździłem na ATE + JURID (kupione w Intercars). Można znaleźć moje poprzednie posty i info o tych produktach. Aktualnie mam założone oryginały. Po około 6 tys. km zauważalne bicie. Przy poprzednim komplecie bicie wystąpiło dużo później! Mam podejrzenie, że bicie występuje z tylnej osi (założyłem jako test klocki Bosch na stare tarcze - tzn tarcze były założone nowe rok temu i jakieś 90-100 tys. km, ale były jeszcze grube). Wymiana klocków tył była robiona około 1 miesiąc przed wymianą całego przodu i ma zrobione jakieś 6-7 tys. km więcej. Wymienię w najbliższym czasie tylne tarcze i klocki. Po tej operacji dam znać czy moje podejrzenie było trafne. Na razie jestem rozczarowany, oby to były tylne hamulce bo się zdenerwuję. Zaznaczam, że hamulców nie przegrzałem, ani nie wjechałem w kałużę itp.
-
Mi Castrola 5w30 brał około 0,5 litra na 5 tys. km. Teraz leje Motula 0w40 i po 10 tys. km dolałem 0,3 litra. Co do sporego zużycia oleju to najpierw turbina do sprawdzenia i odma plus szczelność intercoolera i innych wycieków. Jeśli to wykluczysz to pozostaje sprawdzenie tulei na cylindrach i remont silnika. Uzasadnione jest pytanie ile auto ma przejechane (nie stan licznika!!!) i gdzie je kupiłeś! Kolejne pytanie: wymieniałeś olej po zakupie? Jeśli się okaże, że masz padniętą turbinę to wypadałoby rozważyć wymianę rozrządu!
-
To nie jest takie oczywiste! Żeby historia serwisowa była w bazie danych BMW po pierwsze auto musi się pojawiać w ASO a po drugie ASO musi mieć możliwość udostępniania tych informacji na serwerach BMW, a nie każde mają ten system. Więc jest możliwe, że auto nie ma historii serwisowej. Ale to, że mogą sprawdzać auta tylko z PL to ściema. Moje BMW było sprawdzane w Świlczy i dostałem wydruk z serwisów wraz z przebiegami.
-
Oczywiście, że jest możliwe.