Skocz do zawartości

wachacz

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    łódź

Osiągnięcia wachacz

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. 1. wylacznik przy pedale ma dwie sekcje stykow, po to, zeby kontrolowac swoje dzialanie, jeden tor podaje mase, a drugi +, ten z masa dziala miedzy innymi przy tempomacie oraz przy LKM (kontrola swiatel) 2. problem z trzema komunikatami to problem modulu LKM, byly wadliwe. sa conajmniej dwa rodzaje LKM , prosty i zaawansowany, zaawansowany ma wiecej elektroniki i sprawdza obwody pod wzgledem przeplywu pradu, ale rowniez przed wlaczeniem pod wzgledem rezystancji obwodu !!! ten bardziej zaawansowany kontroluje wiecej obwodow zdaje sie. mam gdzies zdjecia jednego i drugiego jakby komus to bylo do czegos potrzebne. dosc typowy problem w e34 i napewno byl tu wczesniej opisywany
  2. przypuszczam, ze high level w tym przypadku oznacza wyzszy poziom, w sensie wyzej od linni bagaznika, czyli trzecie swiatlo stop
  3. dosc ogolna odpowiedz :) wychodziloby mi szacunkowo, ze 240km/h to jakies niecale 4.5tys obrotow, a to chyba nie problem rozkrecic do nieco wiecej przy tej mocy, zreszta sprawdze na letnich, natomiast wracajac do tematu, zna ktos jakiegos magika, ktory potrafi zdjac to niepotrzebne ograniczenie ? :) najechetniej w lodzi lub okolicach i najchetniej, zeby nie zdemolowal niczego innego :)
  4. to przeplywomierz masowy, jesli element pomiarowy traci swoje wlasciwosci elektryczne to sie go wymienia, takich rzeczy sie nie naprawia, chyba ze ktos preferuje za przeproszeniem krutkodystansowe rzezbienie w gownie. troche niemieckich aut posada takie przeplywomierze, miedzy inymi starsze ople, no calibra, trzeba by tylko sprawdzic, czy parametry sa te same. najlepiej kupic uzywany z gwarancja rozruchowa i zaryzykowac, ze sie nie popsuje rowniez, tudziez nowy, ceny w ciagu ostatnich 2 lat bardzo spadly, a nowy to nowy.
  5. te gumy powduja inne rozlozenie naprezen, niz te, na ktore sprezyna byla projektowana, co w krytycznej sytuacji moze powodowac ich pekniecie. jesli chcesz dobra zawieche za rozsadne pieniadze (bez cudowania z gwintami) to polecam poszukac progresywne sprezyny i amory KONI z regulacja, albo bilstein B6, sa troche twardsze od B4 a nadaja sie do zwyklej dlugosci sprezyn.
  6. bawar ci u nas dostatek, gorzej trafic dobry egzemplarz. wez sobie za dewize, ze mechanike da sie naprawic, elektryke da sie naprawic, z blachami walczy sie najciezej, zwlaszcza jak buda przekoszona.
  7. jesli przeprogramujesz kompa to tak, bedzie szybszy wtrysk, tylko po co ? ponadto mozna skrzywdzic silnik, przegrzac tloki, istotny jest AFR, tego typu rzeczy robi sie przy doladowanych silnikach, ale na wolnossacym to raczej nie ma specjalnego sensu
  8. uniden pro 520 xl + antena hustler, calkiem przyzwoicie spisuje sie ten duet. to taka podrobka presidenta harry II, niektorzy twierdza, ze lepiej slychac, ale czy ja wiem...
  9. ASO poda ci kod na podstawie numeru nadwozia, przy odrobinie szczescia nawet zlotowki za to nie zaplacisz. to dziala pod warunkiem, ze masz to radio, ktore wyjechalo z fabryki wlasnie w tym aucie.
  10. jest jeszcze jedna mozliwosc, w autach z silnikami przeznaczonymi do pracy na paliwie bezolowiowym we wlocie do baku jest taki maly zielony koszyczek, jeszcze nie zagladalem do bawary, bo nie mialem potrzeby, ale np jest tak w oplach. czasem niechcacy mozna ten koszyczek przeunac, np poprzez wsadzenie pistoletu z paliwem uniwersalnym, wtedy przy tankowaniu paliwo odbija sie od tego koszyczka i wylacza pistolet, zajrzyj czy wszystko we wlocie jest wporzadku.
  11. generalnie doswiadczenie uczy, ze niemcy potrafia robic samochody, do tego sa dosc precyzyjni, zwlaszcza na etapie inzynierskim, dlatego moim skromnym zdaniem jesli chodzi o uklad wydechowy za wiele sie nie wykrzesa, zwiekszanie srednicy moze jedynie podbudowac ducha wlasciciela, poniewaz w aucie z silnikiem wolnossacym nie ma zbyt wielkiego sensu. wycinanie katalizatora moze sie przykro skonczyc, wsadzanie zamiast niego strumienicy moze nie wniesc zmian, a moze wniesc na niekozysc, wydech tworzy dosc skomplikowany uklad rezonansowy dla gazow wylotowych, odetkanie silnika na wylocie moze owocowac jego niestabilna praca. dobrze zaprojektowany dedykowany wydech moze podniesc nieznacznie moc, ale jest to na poziomie 2-3 % maksymalnie. stozek ... w silnikach z iloscia cylindrow wieksza niz 4 daje piekny efekt akustyczny, cudowny wrecz. mocy raczej nie podnosi, a zle odizolowana od ciepla silnika komora stozka spowoduje, ze wszystkie starty beda o wiele gorsze, dopiero jak podczas jazdy przewietrzy sie nieco komora, wtedy wroci do normy. wkladki ... istnieja teorie, ze wkladki znacznie gorzej filtruja powietrze, przez co do silnika moze leciec syf w postaci np piasku, co nie jest zdrowe dla silnika. wszelkiego rodzaju prace nalezaloby wykonac kompleksowo i z glowa, odtykanie wydechu polaczone z grzebaniem w dolocie, walki z regulacja kompa (tzw chip) itd itp. jedna rzecz, ktora napewno poprawia kulture pracu silnika do dokladne spasowanie dolotu, trzeba rozebrac dolot i posprawdzac, czy kanaly idealnie pasuja do siebie, jesli nie, to szlifiereczka i kasujemy progi powstajace na laczeniu elementow, kozystnie odbija sie to tez na zuzyciu paliwa, nie zrobi furory, ale jest troche lepiej.
  12. padla nazwa samko, ja mam regenerowana w samko skrzynie, zrobila juz ladnych pare km i odpukac jest ok, ale regeneracja byla bardzo droga, moze z racji jej zdemolowania przez serwis ... za czasow poprzedniego wlasciciela naszczescie wszystko sie odbylo, niemniej samko podobno jest w tym dobre.
  13. sprawdz kompresje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.