Skocz do zawartości

ras_f34

Zarejestrowani
  • Postów

    736
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F98 X4M

Osiągnięcia ras_f34

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. X4 jak na swoje gabaryty obchodzi sie wyjatkowo oszczednie z paliwem
  2. Wydaje mi sie, ze pomimo wszelkich teoretycznych wyjasnien silnik zaczyna przymulac przy ciaglej jezdzie jedynie na krotkich dystansach. Przejechane 50 tys km, wymiana klockow hamulcowych obie osie (koszt (6 tys), duzy przeglad z wymiana swiec i regulacja zbieznosci (4.5 tys) i nowy komplet opon letnich. Na plus spalanie na poziomie czterocylindrowki, 15 litrow miasto, na trasie da sie zejsc ponizej 10. Konieczna wymiana poduszki walu ze wzgledu na wyrazne stuki z ukladu napedowego (naprawa w ramach gwarancji).
  3. Spalanie waha sie w granicach 12 do 16 litrow w zaleznosci od predkosci, katalogowo podane srednie zuzycie to 11,5 litra i takie wartosci mozna przy spokojnej jezdzie bez wiekszych problemow osiagnac. Czuc ze auto jest wyrazniej twardsze, chociazby dlatego, ze karoseria posiada szereg dodatkowych usztywnien. Dla mnie zawieszenie zapewnia az nadto wystarczajacy komfort, ale to kwestia indywidualnych preferencji i z pewnoscia dcyzje zakupu warto poprzedzic jazda probna. Przyznam, ze nawet nie znam dokladnie swej specyfikacji, ale moje auto nie posiada szyb akustycznych, a szumy powietrza z okolic przy lusterkach sa nawet bardziej niz wyraznie odczuwalne. PS: Wydaje mi sie, ze nawet benzynowki przestaja byc autami na krotkie trasy, pojawily sie u mnie utrudnienia, ktore byly niegdys typowe dla diesli, a wynikajace z klopotliwej obslugi GPF.
  4. Posiadam BMW X4M od roku. Ze wzgledu na obecna sytuacje jestem zmuszony odbywac praktycznie wszystkie podroze sluzbowe tym autem. Mam juz najechane ponad 30 kkm i mysle, ze dysponuje juz w miare dobrym doswiadczeniem odnosnie tego modelu. Na X4M przesiadlem sie z 540i, ale mimo wszystko sprzedawca ostrzegal mnie bym z autem oswajal sie powoli. Szybko przekonalem sie, ze nie byly to ostrzezenia na wyrost. X4M z pewnosica objezdza wersje m40i/d, to zupelnie inna liga. Chociaz czesto spotykam sie ze stwierdzeniem, ze z dzipa wyscigowki nie zrobisz, to mi jednak bardzo odpowiada to polaczenie wszechstronnosci z technika BMW Motorsport. Ogolnie X4M idealnie spisuje sie dla mnie jako daily, czesto jestem w trasie z rodzina i psem, jeszcze nigdy nie spotkalem sie z narzekaniem na brak komfortu. Podsumowujac moglbym wymienic nastepujace zalety i wady: Zalety: - niesamowite osiagi auta wydajace sie przeczyc prawom fizyki, odpowiedni setup klawiszy m robi z tego SUVa naprawde brutalna maszyne - spore mozliwosci indywidualnej konfiguracji; silnik, zawieszenie, tryb pracy skrzyni mozna ustawiac w zaleznosci od indywidualnych preferencji - stosunkowo niskie spalanie, u mnie na poziomie srednio 13.7 l/100km, to zaledwie 4 litry wiecej od 40d przy nieporownywalnie lepszych osiagach Wady: - irytujaca turbodziura, szczegolnie odczuwalna przy ruszaniu, na niskich obrotach potrafi naprawde zamulac - sztuczne podbijanie dzwieku silnika, dlatego z pewnoscia X4M ma Harman-Kardon w standardzie, by generowac to i tak malo autentyczne tlo akustyczne - zuzycie opon - bylem przygotowany na wieksze koszta, ale zaskakuje mnie to w jakim tempie X4M pozera opony. Pomimo normalnej, przepisowej jazdy komplet opon starcza na 12 tysiecy kilometrow, to oznacza dwa komplety opon rokrocznie w mych warunkach. Do tego modelu w rozmiarze 20 cali dedykowane sa jedynie Pirelli w cenie okolo 5 tysi za komplet, co rowna sie wydawaniu rocznie okolo 10 tysiecy na same ogumienie :wink:
  5. W trojce zawsze byl tylko z przodu by odroznic ja od wyzszych typoszeregow
  6. Z prozaicznej przyczyny, nie zwiazanej z eksploatacja. Okazalo sie, ze obudowa jest nieszczelna i ze skrzynki rozdzielczej wyciekl olej, po czym zamontowano mi na gwarancji w ASO nowa skrzynke rozdzielcza, ktora tez po 30 tysiacach przebiegu okazala sie nieszczelna i zostala wymieniona kolejny raz w ramach gwarancji w ASO
  7. Naped na 4 kola sie przydaje, szczegolnie gdy z rodzina zimowe wypady w gory naleza do rutyny. Mozna ruszajac z miejsca w trase oszczedzic sobie zachodu kierowcow odkopywujacych swe przednionapedowki z parkingu. W GT xdrive zdecydowanie poprawia trakcje i wybralbym go ponownie, pomimo ze moj 330D mial juz trzecia skrzynke rozdzielcza nim dobil do stu tysiecy.
  8. Na testach modelu 8 czesto krytykowano dzialanie tylnej osi skretnej. Wydaje sie ona nie pasowac do modeli o charakterze sportowym i nieco zaburzac przewidywalnosc manewrowania. Natomiast w komfortowej limuzynie o sporej dlugosci jak g30 spisywala sie moim zdaniem idealnie. Bylo to szczegolnie odczuwalne w ruchu miejskim, gdzie tylna os skretna pozwala znacznie zawezic luki i wykonywac manewry skretu na skrzyzowaniach o wiele sprawniej i z wieksza predkoscia.
  9. Po tygodniu jazdy budzetowym Passatem z wypozyczalni, ktory prowadzil sie pewnie przy predkosciach powyzej 200 km/h, mialem nieco trudnosci by przestawic sie na niepewnosc prowadzenia X4. W moim poprzednim G30 sytuacja byla podobna.
  10. Wiadomo ile koni udalo sie po tym programie wyciagnac?
  11. Nawet jesli paliwo 98 mialoby dac te 20 dodatkowych koni, co w sumie i tak jest malo prawdopodobne, to przy mocy 340 koni mozna te roznice zauwazyc co najwyzej w portfelu przy placeniu rachunku. Dwadziescia dodatkowych koni i cale 0.2 sekundy szybciej do setki mozna miec instalujac fabryczny power performance kit nie naruszajac gwarancji.
  12. Jezdzilem na roznych rodzajach paliwa od E10 (10% etanolu) po 100 oktanowe paliwa premium. Nie zauwazylem zadnej roznicy, ten silnik przerobi wszystko na mocny ped do przodu. Na jakosc paliwa reaguja diesle BMW, natomiast silniki benzynowe nie wykazuja wrazliwosci na rodzaj paliwa. Zapewne sa przygotowane miedzy innymi do eksploatacji w Stanach, gdzie z jakoscia benyzny roznie bywa.
  13. Bardziej go obladowac juz sie chyba nie da :wink: Przy tym momencie obrotowym pewnie nawet nie odczuwa sie ciagniecia przyczepy. Moje 330d GT szlo jak po sznurku z niesamowitym ciagiem nawet na najwyzszych biegach. Udanego wypoczynku
  14. Problemy z modulem ustawiania kierownicy sa znana bolaczka G30, w ASO od razu zaproponowano mi wymiane na nowy modul. Dopoki sie nie chce chowac, to jeszcze pol biedy. Zawsze mimo wszystko mozna wysiasc wygodnie z auta, jak sie nie ma ponad 2 metrow wzrostu i sporej nadwagi :wink: Ale jak kierownica wjezdza do srodka i sie unosi, by pozniej nie bylo mozliwosci ustawic ja w normalnej pozycji, to jest to dosyc irytujace.
  15. Rowniez moge polecic goodyear, przyczepnosc i komfort prowadzenia na najwyzszym poziomie. Wczesniej mialem Pirelli i spisywaly sie, jesli chodzi o wlasciwosci jezdne, odczuwalnie gorzej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.