Posiadam BMW X4M od roku. Ze wzgledu na obecna sytuacje jestem zmuszony odbywac praktycznie wszystkie podroze sluzbowe tym autem. Mam juz najechane ponad 30 kkm i mysle, ze dysponuje juz w miare dobrym doswiadczeniem odnosnie tego modelu. Na X4M przesiadlem sie z 540i, ale mimo wszystko sprzedawca ostrzegal mnie bym z autem oswajal sie powoli. Szybko przekonalem sie, ze nie byly to ostrzezenia na wyrost. X4M z pewnosica objezdza wersje m40i/d, to zupelnie inna liga. Chociaz czesto spotykam sie ze stwierdzeniem, ze z dzipa wyscigowki nie zrobisz, to mi jednak bardzo odpowiada to polaczenie wszechstronnosci z technika BMW Motorsport. Ogolnie X4M idealnie spisuje sie dla mnie jako daily, czesto jestem w trasie z rodzina i psem, jeszcze nigdy nie spotkalem sie z narzekaniem na brak komfortu. Podsumowujac moglbym wymienic nastepujace zalety i wady: Zalety: - niesamowite osiagi auta wydajace sie przeczyc prawom fizyki, odpowiedni setup klawiszy m robi z tego SUVa naprawde brutalna maszyne - spore mozliwosci indywidualnej konfiguracji; silnik, zawieszenie, tryb pracy skrzyni mozna ustawiac w zaleznosci od indywidualnych preferencji - stosunkowo niskie spalanie, u mnie na poziomie srednio 13.7 l/100km, to zaledwie 4 litry wiecej od 40d przy nieporownywalnie lepszych osiagach Wady: - irytujaca turbodziura, szczegolnie odczuwalna przy ruszaniu, na niskich obrotach potrafi naprawde zamulac - sztuczne podbijanie dzwieku silnika, dlatego z pewnoscia X4M ma Harman-Kardon w standardzie, by generowac to i tak malo autentyczne tlo akustyczne - zuzycie opon - bylem przygotowany na wieksze koszta, ale zaskakuje mnie to w jakim tempie X4M pozera opony. Pomimo normalnej, przepisowej jazdy komplet opon starcza na 12 tysiecy kilometrow, to oznacza dwa komplety opon rokrocznie w mych warunkach. Do tego modelu w rozmiarze 20 cali dedykowane sa jedynie Pirelli w cenie okolo 5 tysi za komplet, co rowna sie wydawaniu rocznie okolo 10 tysiecy na same ogumienie :wink: