Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 19.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214: - wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny - w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach.. - na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp - w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 - ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, - w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp - środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam.. Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus 😉 ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam
    3 punkty
  2. Wkleje swoje pomysły na leasing które opisałem w innym temacie. Panowie na drogie auta najlepsze wyjście to nie brać tego na własność prsy obecnych przepisach. Wpłata 0 lub 5% okres 59mcy wykup 35-40%. Taki leasing w złotówkach wyjdzie ok.130% w euro poniżej 120%. Dużo nie dużo za auto warte 500tyś do spłaty mamy prawie 600 ale te odsetki idą całościowo w koszty więc ok 40% odliczymy co daje kwotę 60tyś odsetek czyli realnie każda rata to 1000zł czystego wydatku. Ja nie użytkuje aut nigdy dłużej niż 2 lata potem cesja z odstępnym i nie ma problemu z podatkami od sprzedaży samochodu. Wychodzi dużo korzystniej niż zakup przy tych naszych limitach podatkowych. Druga opcja dla drogich aut jeżeli ktoś ma kilka spółek to można samochód brać jako towar handlowy odpisać całość ale trzeba w ciągu 12 miesięcy sprzedać go drugiej spółce i tak lawirować... Trzecia opcja dla tańszych aut to leasing z wpłatą 45% na 24miesiące wykup 1% prywatnie potem darowizna i mamy odpisane podatki i prywatne auto po 30 miesiącach. Opcja dla tańszych samochodów myślę poniżej 200tyś wartości przy sprzedaży ponieważ samochody drogie bez faktury są nie do sprzedania. Robiąc jakieś wpłaty 45% krótki leasing później wykup 1% niby minimalizujemy koszt leasingu ale po pierwsze blokujemy kupę środkow za ktore może gdzieś indziej trzeba momentami płacić lub można na nich zarobić. Druga sprawa po takim wykupie i drogim aucie zostajemy z kukułczym jajem. Odpisane mamy 100 000 podatków a przy sprzedaży zapłacimy 200 000 plus koszty leasingu, plus utrata wartości...
    2 punkty
  3. Uzupełniając: - w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB, - nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku, - nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy, - MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi, - wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, - Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, - BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%) Ostatecznie zamówione mam G61 540d. -
    1 punkt
  4. Dzień dobry, nasza oferta na wtryskiwacze do w/w VIN (ceny za 1 sztukę): https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=13537810702 BOSCH 0 986 435 244 to wtryskiwacze po fabrycznej regeneracji wykonanej przez BOSCH. Wtryskiwacze te są objęte 2 letnią gwarancją identyczną jak dla części fabrycznie nowych, a jakość oraz zakres regeneracji gwarantuje BOSCH. Informacje na temat wtryskiwaczy po fabrycznej regeneracji wykonanej przez BOSCH: https://boschbx.pl/files/Artykul-Regenerowane_wtryskiwacze_Common_Rail_do_samochodow_osobowych-BX.pdf W przypadku zakupu wtryskiwaczy po fabrycznej regeneracji wymagany jest zwrot starych wtryskiwaczy, a do ceny każdego wtryskiwacza BOSCH 0 986 435 244 doliczana jest kaucja w wysokości 246 zł z VAT. Kaucja jest zwracana po odesłaniu do nas, a następnie zweryfikowaniu przez BOSCH starych wtryskiwaczy. Wtryskiwacze fabrycznie nowe BOSCH są dostępne pod numerem 0 445 110 616: https://czescidobmw.pl/dysza-wtryskowa-bosch-0-445-110-616--0445110616,2bos W przypadku zakupu wtryskiwaczy fabrycznie nowych zwrot starych wtryskiwaczy nie jest wymagany. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  5. Myślę, że nie ma co bać się na zapas. Da się z tym żyć 🙂
    1 punkt
  6. Podsumowujac, w Mercedesie czuć więcej premium.
    1 punkt
  7. Kamerę ze spryskiwaczem mam w nowej jedynce (F 70), którą jeździ moja połowica. Także krąg możliwych zamienników plug&play poszerza wam się 😀
    1 punkt
  8. To plus i minus. W sumie miejsca w G60 z tyłu powinno być więcej jak na 507 cm długości. Choć oczywiście jakoś bardzo źle nie jest.
    1 punkt
  9. Potwierdzam. Z kartą sim na pokładzie radia internetowe działają znakomicie. I jest ich zdecydowanie więcej niż DAB i FM razem wziętych.
    1 punkt
  10. Pół Zachodniopomorskiego jeździ na paliwie z DE, gdyż do paliwo jest ze Schwedt, które do granicy ma tyle co spacer godzinny, jak daleko w głąb kraju jest wożone to nie wiem.
    1 punkt
  11. Brak spryskiwacza tylnej kamery w aucie za tyle kasy to slaby temat. W Audi w pogode taka jak teraz korzystam z tego przy kazdym cofaniu. Pamietam jak bylo w BMW i to bylo wkurzajace, ale trudno. To auto ma wiele zalet, ktore maskuja takie problemy jak brudna kamera. W MB sprzed paru lat bylo jeszcze lepiej - kamera pod uchylanym znaczkiem.
    1 punkt
  12. Taka presja, że zamiast napisać koledze "nie rozumiem, ale to twoja decyzja" to Ty próbujesz go przekonać w czterech odpowiedziach, że jego tok myślenia jest dziwny (w domyśle - zły). Dla ciebie to zwykły, masowo produkowany, czterocylindrowy SUV, a dla kogoś auto na, które być może ciężko pracował, i pierwsze - subiektywnie - tak drogie. Naturalnie, auto po wymianie szyby jest w pełni wartościowe, natomiast przypadek, o którym napisałem powyżej, pochodzi z jednej z grup dot. X3 G01 i to jest temat nie do wygrania w żadnym ASO. Argumentacja, że szyba może strzelić zaraz po wyjeździe z salonu - fakt, może tak się zdarzyć, ale równie ta sama szyba może bez uszkodzeń przejeździć 100 tys km. Szansa jest dokładnie taka sama.
    1 punkt
  13. W ogóle co to za presja społeczna do akceptacji tego czy tamtego? Każdy wydaje swoje pieniądze w taki a nie inny sposób, i ma prawo do takiego albo innego podejścia w pewnych kwestiach. Inny woli oszczędzić 400 zł na wymianie oleju i zrobić to sobie samemu w garażu, bez wpisu do systemu. Spuszczacie się nad zabezpieczaniem auta folią za 20 tys, kiedy to “tylko” auto, a jak człowiek chce mieć pełnowartościowy przedmiot, bo nie zapłacił 300 tys za auto z uszkodzoną szybą, to pojawia się jakieś miałczenie. Zwłaszcza że serwisy potrafią różnie wklejać te szyby, i potem jedziesz po niemieckiej autostradzie 170 i słyszysz szum z okolic górnej krawędzi a aso się na was wypina bo oni mogą testować tylko do 140 i przy tej prędkości nie ma problemu.
    1 punkt
  14. Dokładnie, ale nie jestem pewien, czy dodatki Shell coś więcej dają od obajtka. Dawno temu chodziły plotki, że Shell 100 to jedyne paliwo w Polsce, które jest przywożone bezpośrednio z DE, stąd znacznie wyższa cena. Teraz wiem od koleżanki, która to w Shell rozlicza, że to bajki 😉
    1 punkt
  15. Shell w Polsce nie sprzedaje PB98, więc nie mogłeś jej tankować 😉 Na Shellu masz PB95 E10 oraz Racing 100 E5.
    1 punkt
  16. Ale potem przepaść. Wykres się rozjeżdża. Ale jako daily z moment a dołu, Alpina rządzi.
    1 punkt
  17. Przesadzacie z tymi awariami aut demo. Od kilkunastu lat kupuje tylko roczne BMW i Mercedesy. Od dealerów w Polsce lub DE (tam większy wybór). Dlaczego tak. Aspekt finansowy. Lubie mocne silniki i dobre wyposażenie. Na nowym takim aucie jest mega utrata wartosci, przy sprzedaży po 3-4 latach. Co innego słabe wersje z wyposażeniem kola i kierownice. Średnio za roczne auto z przebiegami wychodzi 32-35% mniej od cennika. Często auto po wypożyczalni Hertz, Avis Np w zeszłym roku był G31 540i z pełnym individualem w środku. Konfig chyba na 500 tys. Do wzięcia był za 320tys. Jakoś przeżyję, że nie pierdzę pierwszy w stołek.
    1 punkt
  18. Kiedyś też doktoryzowałem się w temacie filtrów czy oleju. Godzinami zastanawiałem się czy wybrać produkt producenta X czy Y? Czy zastosować 5W30 czy może 0W40? Godzinami czytałem różne fora gdzie można było przeczytać wręcz sprzeczne zalecenia. Od kilku aut mam to w nosie, szkoda życia i czasu na takie pierdoły. Problemów z silnikami zero, nie muszę nawet nic dolewać między wymianami, nic mi nie kopci, remont silnika to dla mnie jakaś abstrakcja. W USA motorki V8 w Beemkach są dość popularne. I morał jest taki - nieważne co lejesz. Ważne, żeby oliwę wymieniać często. Ot, cała tajemnica.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.