Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Cześć, jestem tu nowy (jako piszący 🙂 ) bo jak to zazwyczaj bywa - czytam już od dłuższego czasu W listopadzie odebraliśmy Zielony San Remo, X1 2.0i sdrive Xline. Jest to drugie aktualnie BMW w garażu, ja jezdze X5 G05 2,5d 2022 r. Stad wiele razy bede porownywał oba auta 🙂 Pozwólcie ze podzielę sie kilkoma spostrzeżeniami. W skrocie auto bardzo przyjemnie, tak lekko jezdzi (nie jest to taki słoń jak x5 😉 Ale tego kto zaprojektował system multimedialny, ideę My Modes itp - to bym **** Jak porównuję to z "hybrydą" jaka mam w przedliftowej x5 - czyli poprzednia generacja: ekran i fizyczne przyciski - to nie moge uwierzyć jak bardzo można utrudnić "używalność" systemu. W x1 na przyklad jak wyjeżdzam tyłem z garażu (i na ekranie jest widok z kamery) to już nic w tym czasie nie zrobisz - nie zmienisz temperatury, ani na przyklad nie włczysz podgrzewania foteli, musisz albo cierpliwie czekac do konca manewru albo recznie wylaczyc tryb kamery Szczerze mowiac przeboje z tym systemem spowodowaly moja aktualna niechęc do zmiany x5 - bo w poliftowej juz tez bym wyladował z systemem 9.0 jak rozumiem. a po 2 miesiącach uzytkowania tego w x1 - nie chcę 😉 Mechanicznie: Skrzynia spoko. Przedni napęd - taki sobie. lubi w obecnych temperaturach zakrecic kolami (nawet zimowkami) przy starcie BTW - komplet kół zimowych (zestaw BMW felgi i opony) kupiłem na allegro. W autofus nawet po rabacie były o ponad 40% droższe Wewnątrz: skora ekologiczna - jestem bardzo zaskoczony na plus. praktycznie nie czuje roznicy z natiuralna jaka mam w x5. Ciekaw jestem jak bedzie latem Audio HK - jest ok ale slabizna w porownaniu z HK w x5. Az nie chce myslec jak gra seryjne audio Wyglad zewnetrzny: W xline przedni grill to taka mieszanka czarnego i srebrnego - zamarzył mi sie czarny, kupiłem nawet grill (zamiennik) ale dopiero po zakupie zaczalem sie orientowac jak to zamontowac - i okazalo sie ze bez sciagniecia przedniego zderzaka nie da rady, wiec odpuscilem, nie bede rozbieral nowego auta. Aha, ktos moze zapytac o spalanie. ruch wyłacznie miejski, - tak jak pokazuje apka i komputer. w listopadzie i grudniu 8.2l/100km, a w styczniu aktualnie srednia to 7.4. Pozdr tomek
    1 punkt
  2. Niektórzy już tacy są ze ktoś im pluje w twarz a oni mówią że pada deszcz 😀 Określiłbym że jesteśmy w ogromnej mniejszości. 27k sprzedało BMW z czego na pewno ładnych kilka jak nie kilkanaście tysięcy x5,5 i wyżej. Ile w tym czasie wyjechało egzemplarzy modelu s,x na polskie drogi?
    1 punkt
  3. haha, dobre 🙂 nasi koledzy stanowią wyjątek wśród klientów Premium 🙂 co do rozczarowania nt wielkości baterii w polifcie Y to zajebisty komentarz widziałem "skoro nie zwiększyli baterii tzn., że nie była potrzebna"
    1 punkt
  4. @adamjttk zanim podejmiesz finalną decyzję z taycanem to może warto Jeszcze zaczekać co pokaże neue classe? Mają być świetne osiągi, 800v i większa bateria więc auto może być samo w sobie ciekawe. W taycanie sprzed fl zwróć też uwagę że chyba nie umie dzielić napięcia na pół a to znaczy że na 400v ładowarkach będzie się ładować z ich połową nominalnej mocy.
    1 punkt
  5. A jakie auta są na podium aut spalinowych? Mercedes, Porsche czy Skoda i Toyota? Ale jak powiem że Tesla to taka Toyota elektryczna, to posypią się gromy od fanów Tesli. Co do TMY to dla mnie brak 90-95kWh baterii to grube rozczarowanie. Legły w gruzach opowiadane tu mity o wielkim rozwoju Tesli i powiększaniu się przewagi o lata świetlne nad konkurencją. Wypuszczenie po 6 latach takiego „odświeżenia” TMY dla mnie przypieczętowało wizję Tesli jako auta które ma być jak najbardziej proste, tanie i przystępne, czyli filozofia Toyoty. Co absolutnie nie jest wadą, a wręcz przeciwnie. Największe zmiany TMY to „odpustowe” paski LEDowe, krok wstecz z manetkami (imho największy improvment). Jakby to klasyk powiedział - wypuszczanie w 2025 roku auta które jest już parę lat przestarzałe technologicznie w stosunku do takich Kia, Hyundaiów, to zwyczajnie plucie klientowi w twarz 😜 I jedynie dobra cen może tu pomóc w sprzedaży.
    1 punkt
  6. Zadzwoń na infolinię BMW i zapytaj czy można wykupić BRI dla 4 letniego auta. "Sprzedawca zapewniał.." tak jak zapewniają o wielu innych nieistniejących rzeczach. W wielu kwestiach nie mają wiedzy lub ściemniają żeby tylko klient był zadowolony. Przykład ze strony Bawaria Motors: BRI to ruletka, może się przyda, może nie. Ryzyko ponosisz tak samo Ty, jako klient, oraz producent jako gwarant. Jednakże producent ma dużo więcej danych statystycznych i wie czy dla danego modelu ten 5 letni to czysty zysk czy może jest większe ryzyko poniesienia z tego tytułu kosztów. Jedyna sytuacja kiedy da się wykupić BRI dla używanego auta, to zakup z programu BMW Premium Selection, ale ta polisa też wtedy nie działa tak jak by się wydawało.
    1 punkt
  7. https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/dramatyczne-wyniki-sprzedazy-elektrykow-w-polsce-jedna-marka-wyraznie-dominuje-ma-dwa/mf14mnl
    1 punkt
  8. Hmmm, ja tak nie mam - tj, tak moduluję hamulcem, że nie doprowadzam do wygaszenia silnika przy manewrach. A SS działa mi w zasadzie tylko na światłach lub w korkach
    1 punkt
  9. Osobiście wybrałbym G01. Od 3 lat mam G08 i uważam, że to jest bardzo solidny samochód. Może nie ma najnowszej wersji systemu iDrive, ale to, co jest, działa szybko, sprawnie i się nie zawiesza. No i ma fizyczne przyciski dla najważniejszych funkcji (klima, ogrzewanie foteli). No i jest już w miarę "ogarnięty" w tym sensie, że nie ma pierdyliarda akcji serwisowych i chorób wieku dziecięcego. Osobiście szukałbym wersji trochę mocniejszej - IMHO takie 30i to sensowna opcja. No i najlepiej z CarPlay, adaptacyjnymi światłami i kamerami 360, które bardzo ułatwiają życie. Możesz rozważyć np. taki egzemplarz: https://najlepszeoferty.bmw.pl/uzywane/wyszukaj/opis-szczegolowy/168658/ Jest w podobnej cenie co ten podany przez Ciebie, ale mocniejszy silnik.
    1 punkt
  10. Tryb sport / skrzynia sport działają też w dieslu jako wyłącznik auto SS w 740d jeździłem w zasadzie cały czas z wyłączonym A SS. Powód prosty: BMW nie umie zrobić systemu, który łagodnie i bez wyczuwalnego szarpnięcia uruchamiałby silnik diesla po uśpieniu go przez ASS. Okropnie nieeleganckie było to wzbudzenie i dlatego wyłączałem W obecnym aucie system działa zylion razy lepiej i w ogóle mi nie przeszkadza, dlatego nie wyłączam
    1 punkt
  11. Ja przede wszystkim nigdy nie kupiłem auta używanego. Zdecydowałem się na nową X1 wybierając jeszcze między XC40 i Lexusem - również nowymi. Pomijam aspekty wizualne bo jednym podobają się niemki innym szwedki a jeszcze innym azjatki. 😉 Volvo jakkolwiek świetne auto to "urodziło" się w 2017 roku. Przy obecnym postępie technologicznym to już leciwe auto. Lexus był dużo droższy a nie oferuje więcej niż X1 które mam i morda mi się cieszy za każdym razem jak do niego wsiadam. Po zamówieniu X1 i jak już pojawiły się dema nowej X3 zacząłem się zastanawiać czy nie byłoby jednak lepiej dołożyć trochę i wziąć X3. Ale jednak rozsądek przemówił. Auto używam z partnerką głównie w mieście. Ciasne parkingi, ogólnie mało miejsca mam w garażu osiedlowym jak na tak duże auto jak X3. Do czego zmierzam. Kierowałem się tym aby mieć auto nowoczesne, z nowymi technologiami. Wygląd też był ważny aby za 2-3 lata nie patrzeć na niego jak na starą pannę 🙂 która jako młoda podobała mi się w liceum ale dziś jest już po 40tce 😄 Czytam dużo opinii na temat bmw i innych marek. Odnoszę wrażenie że ludzie ciężko przyjmują zmiany i trudno akceptują postęp. Ileż to psioczenia na auto start, ileż to łez wylanych za brak kółka idrive, a w ogóle to po co ta tabletoza itd itp. Uważam że to złe. Kilkanaście lat temu sam taki byłem. Przez 7 lat ciągle używałem tego samego smartfonu twierdząc że nowe są gorsze a ten mój to jest dobry bo bateria dobrze trzyma, zdjęcia robi ładne i w ogóle. Dopóki dopóty życie nie zmusiło mnie do zmiany i w tedy zrozumiałem ile czasu straciłem i że mogłem już dawno cieszyć się "cudami" techniki. A więc... jeśli chcesz X3 to bierz nową generację. Dziś ci się nie podoba ale za rok stwierdzisz że jednak fajnie wygląda. A jak nie to bierz to X1 bo dobra cena. Nie pchałbym się w g01. Poznałem te auta jedynie na jazdach testowych. Wysiadając z nowej X3 i wsiadając do g01 trącało już myszką... Wrażenia z jazdy pozostały po g45.
    1 punkt
  12. Warto i wcale nie trzeba mieć dochodów w euro. Trzeba tylko uważać na kurs jaki jest w momencie zakupu auta (im niższy od średniej tym gorzej im wyższy tym lepiej) oraz na spread jaki zaproponuje Bank bo szaleńcy potrafią przewalutować euro np +20gr np po 4.50 i wtedy na starcie płacimy za auto 4% drożej. Dobra oferta to średni kurs NBP o to trzeba wnioskować indywidualnie. Kupując przy dobrym kursie można na tym nawet sporo zarobić. Mi jedno auto udało się wziąć gdy kurs był po 4,75 więc średnio spłacam auto 9% tańsze niż kupiłem. Nawet teraz na długim leasingu np 5lat oszczędność jest bardzo duża. Aktualnie Wibor mamy 5.8% a euribor 2.8% np leasing na 59mcy wykup 35% to na całości ok 10% taniej minus koszt spread i to ile drożej kupimy euro na ratę niż nasz uzgodniony kurs z momentu zakupu. Przy średnim NBP i stabilnym kursie stracimy na tym ok 4-5gr czyli ok 1% więc dalej 9% do przodu a euribor stale spada. Na początku roku euribor wynosił ok 4% obecnie 2.8% a na obniżki wiboru raczej jeszcze poczekamy a do 2.8% to mamy kilka lat.
    1 punkt
  13. Zainwestuj w interfejs diagnostyczny, przyda Ci się jeszcze potem do kodowania - a wstępną diagnozę zrobisz sam 😉
    1 punkt
  14. Dla przyszłych użytkownikow z podobnymi objawami w aucie. Wymieniłem odmę, która byla już mocno zalepiona, a przewody rozpadały się w rękach, wyczyściłem kolektor jak już był i tak ściągnięty, wymianilem olej i filtry i problem zniknął. Nie pokazuje się już wspomniany błąd 2A83, czujnik oleju pokazuje wlasciwą wartość bez wahań w trakcie jazdy, auto chodzi jak powinno. Został mi jeden wyciek do uszczelnienia, ale to już przy okazji. Olej jaki zalałem to Liqui Moly 5W40, zamiast poprzedniego Valvoline 5W30. Jeszcze mam zamiar zaaplikować ceramizer.
    1 punkt
  15. Zdaje się, jest to wsiadanie komfortowe dla coupe/cabrio. Zwane tak albo easy entry. Nie jestem pewien a nie mam gm5 pod ręką ale albo to będzie: einstiegshilfe Albo coś tu: Function door lock entry help FERNBEDIENUNG_1 entry help FERNBEDIENUNG_2 entry help FERNBEDIENUNG_3 entry help FERNBEDIENUNG_4 entry-level help
    1 punkt
  16. Tak i mimo tego, że auto by wjechało w ciasny wjazd na prostych kołach to i tak próbuje korygować i ostatecznie nie może w ogóle wjechać.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.