Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Tu trzeba zrozumieć jakimi wolumenami sprzedaży operuje BMW na każdym z rynków. Dla podpowiedzi, powiem, że Azja - Chiny wygrywają w zestawieniu. Stąd wygląd tych aut taki a nie inny. Kolejną kwestią jest chociażby wyposażenie aut, które jest dostępne na tamtejszych rynkach, a niedostępne w Europie czy chociażby USA. Inną zaś kwestią jest zespół projektowy BMW. Też mam wrażenie, jakby składał się on z ludzi, którzy myślą w stu procentach ideowo, bez uwzględnienia funkcji, intuicji, przyzwyczajeń i przeszłości (w kontekście - skąd wywodzi się BMW i co przez lata sobą reprezentowało). W mojej głowie mam obrazek, jak obserwują ostatnie poczynania Jaguara i mówią głośne WOW, AMAZING. P.S Żarcik: Przy okazji prezentacji iDrive X w/Panoramic Vision, na jednym z filmów można było zauważyć zespół odpowiedzialny za User Interface / User Experience czyli generalnie intuicyjność i użytkowość systemu. Są to dwie kobiety. Ze znajomym stwierdziliśmy, że nowy iDrive jednak nie będzie ani intuicyjny ani użytkowy. Ale za to może dodadzą ładne wzorki 😅5 punktów
-
Może tak. A może po prostu składamy broń, bo nie ma alternatyw? Mnie straszliwie drażni kierunek, w jakim idzie BMW. Jakby ich zespół projektantów składał się z ludzi z pokolenia Gen Z, którzy sami nie jeżdżą samochodami, nie mają pasji do motoryzacji, zatem nie rozumieją ich własnego hasła „ultimate driving experience” Robią karykatury rodem z mangi, na których mogłoby znaleźć się logo dowolnego innego producenta samochodów5 punktów
-
Szczerze mówiąc to po ewolucji zegarów na wyświetlacze oczekiwałem tego, że można będzie je sobie dostosowywać jak kto lubi: albo jak klasyczne zegary, albo nowocześnie, być może dając zarobić firmom designerskim, które opracowywałyby swoje własne kompozycje ("skórki") na zamówienia klientów. I rynek na to jest, bo premium lubi być unikatowe i radość byłaby większa. A tu zonk - tylko nędzna grafika producenta.3 punkty
-
I czemu oni nam to robią? Kto dał urzędnikom prawo zabijania radości z jazdy? Sorry, musiałem się wyżalić.2 punkty
-
Ekspertem nie jestem, polegam natomiast na tym, co wyszukam w sieci i wyczytam na forach Zrodlem mojej wiedzy w dużej części jest Bimmerpost, gdzie jest masa wątków na ten temat (Pierwszy przykład z brzegu) Ponadto, jak czegoś nie wiem i potrzebuję doszukać, to pytam różne silniki AI. Wpisałem trzy pytania: 1) What is a BMW DME? 2) How does DME differ from ECU in terms of functionality? 3) What data logs do DME and ECU collect and store? Odpowiedzi jasno wskazują, że komputer w samochodzie zbiera informacje wskazujące, że po włączeniu boxa silnik działa na niestandardowych parametrach dla danych obciążeń. Zatem, jak ktoś będzie chciał znaleźć, to znajdzie. Jak będzie chciał wykazać, że doszło do „oszukania” komputera boxem - to wykaże Dla pełnej jasności dodam jeszcze, że sam poddawałem swoje auta tuningowi i daleki jestem od twierdzenia, że to jakieś zło etc.. Po prostu uczulam, że boxa nie da się w 100% ukryć2 punkty
-
2 punkty
-
Tu wklejam 3 składki wykupione przeze mnie w ostatnich latach. 1. M3 competition xdrive 2022 polisa kupiona w sierpniu 2023 wartość auta ok 360 netto kwota polisy 4971zł 2. M3 competition xdrive 2023 polisa kupiona w maju 2024 wartość auta 366 netto kwota polisy 6142zł 3. X5 M60i polisa z września 2024. Wartość auta 458 netto kwota polisy 7294zł. Kalkulacji leasingowych w PLN nie mam bo było to uzgadniane telefonicznie z moim opiekunem jak otrzymywałem oferty a umowy wszystkie ostatecznie były w euro więc to nic nie da. Nikogo nie mam potrzeby przekonywać bo nie mam z tego żadnych korzyści po prostu tłumaczę że trzeba walczyć i wiele da się zdziałać sztuką negocjacji i swoim uporem. Ja akurat jestem uparty a negocjacje ofert to codzienność w mojej branży. Z czasem wypracowujemy kontakty do konkretnych osób wtedy już jest łatwiej bo znając swoje potrzeby każdy wie jak trzeba rozmawiać żeby sprzedać.2 punkty
-
2 punkty
-
Diesle wytwarzana mniej CO2 niz benzyny, bo mniej palą. Natomiast wytwarzaja dodatkowe inne syfy, ktorych benzyna praktycznie nie generuje. Moze dlatego.1 punkt
-
Tu nie ma żadnej tajemnej wiedzy. Diesle wytwarzają więcej co2, więc producenci stosują wtryski adblue do neutralizacji + blokują możliwość wyłączania start stop żeby silnik te możliwie najmniej chodziły na jałowym biegu np. w korku. Nie pierwsza generacja BMW tak ma.1 punkt
-
Fakt, moje przeoczenie. Ustawiłem individual raz, właśnie z napędem na sport żeby służył jako schladzacz turbiny po trasie, i zapomniałem. Zgadza sie, diesle nie maja przycisku SS i mieć nie będą.1 punkt
-
A wytlumacz mi kolego jedna rzecz. Skoro na "zwyklych" oponach czyli nie RunOnFlat, samochod tak "plywa", skacze i zle sie prowadzi, to dlaczego fabrycznie M5 wychodzi na tych kiepskich, zwyklych oponach? Albo dlaczego wszystkie auta typu Ferrari, Lambo, McLareny itd. tez fabrycznie maja montowane zwykle opony?1 punkt
-
To wciąż nie jest personalizacja na poziomie instalacji zewnętrznych skórek, o której pisze Kingu. A z zegarami tym bardziej - podejrzewam, ale tylko podejrzewam, że tu jednym z czynników jest ich czytelność. Jak ktoś by sobie ustawił żółte tło z białymi napisami, do tego w Comic Sans, to istnieje ryzyko, że nic tam nie zobaczy, a to może prowadzić do różnych niebezpiecznych sytuacji 🙂W sumie użycie Comic Sans samo w sobie jest niebezpieczne 😄 Gdzieś mi się rzucił w oczy obrazek z Volkswagena z cyfrowymi zegarami na wzór Golfa I lub II. Domyślam się, że to jakiś ficzer dodany przez producenta, ale w żadnym wypadku custom dostarczony przez zewnętrzną firmę czy tym bardziej zainstalowany przez zwykłego użytkownika.1 punkt
-
Tak. W każdym trybie Sport (Sport / Sport Plus, jeśli dostępny / Sport Individual) defaultowo dezaktywuje SS.1 punkt
-
Audi 😀 Oprocz tego ze pare wariantow zegarow Virtual Cockpit Plus spelnia oczekiwania, to jeszcze w poliftowym Q7/Q8 mozesz wgrac skorki do infotainmentu1 punkt
-
W Ameryce maja 110V w gniazdku, uzywaja czekow do placenia, maja system imperialny zamiast metrycznego a insulina jest 10x drozsza niz w kazdym innym kraju na swiecie. Nie mi oceniac ich grajdolek, jak dla mnie moga jezdzic V8 kolejne kilka dekad, elektromobilnosc ma to gleboko w du*** 😉 A jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Tez preferujesz stopy zamiast metrow? Czy gdzies jest dziura w rozumowaniu calego swiata ze sie u nich metry i kilogramy nie przyjely? 😉1 punkt
-
Jak wszystko dobrze zrobisz to nawet jak będzie chciał nie znajdzie. Wszystko kwestia jak zachowa się właściciel w przypadku awarii. Mimo wszystko tak jak pisałem box wg mnie nie jest super rozwiązaniem bo jeżeli z jakiegoś powodu dawki będą nieodpowiednie to komputer będzie miał ciężko z tym walczyć nie zareaguje tak dobrze jak w przypadku serii lub zwykłego remapu w dme. Dlatego jak box to tylko delikatne mapy wg mnie.1 punkt
-
Dzisiaj ponowny format tego samego pendrive , jeszcze raz rozpakowana nawigacja i wrzucona na pendrive i zadzialało !!1 punkt
-
1 punkt
-
To o niczym nie świadczy, a w przypadku N43/N53 serwisowanie w ASO to wręcz zły omen.1 punkt
-
Przeczytałem post i nie pomyliłem się kto jest jego autorem. Szanowany 'engineer', oh ah. Wiedza z You Tube. Sam sobie przeczysz - jak dla mnie. Specyfikacja 'swojego' ??? can ? Wystarczy mieć sprawny moduł, a z samochodem to w ogóle. Pomijam że są podwykonawcy i ... wprost mówiąc złodzieje. No ale nie ważne. Do tematu lamp: Kto w ogóle zaczał temat że tylne lampy mają coś z CAN'em w sobie? Prędzej LIN, ale też nie w G20. Tutaj BDC podaje napięcia na dany moduł świetlny: I po liftingu - jest tak samo. Po jakiego grzyba w tylnych światłach CAN? Przednie reflektory ok - wymagana szybkość reakcji, wycinanie, skręcanie, multum funkcji więc lepiej żeby sterowanie światłami było w światłach, ale tylne? To ten schemat to i tak do tej 'bardziej wyposażonej' lampy, bo druga ma jeden pin mniej.1 punkt
-
https://www.facebook.com/share/p/18yxGMQ2p6/1 punkt
-
1 punkt
-
A ja nie jestem przekonamy do tego - kiedys to probowal wdrozyc citroen i renualt i uciekli z tego. Po to jest head up, aby nie rozpraszać wzroku, a jak non stop bedzie ci sie tam cos wyswietlac, mrygac, swiecic to wzrok nie odpocznie etc bedzie to we wszystkich modelach od konca 2025…wiec trzeba czekac, obserwowac, i przeczekac choroby wieku dzieciecego , a potem myslec czy to ok, czy nie ok. no i to rozwiazanie konczy ere pokretla idriva…szkoda…1 punkt
-
Może doprecyzuj budżet bo X1 można kupić za 40 i za 240 tysięcy.1 punkt
-
Raton pełna zgoda. Niestety nie da się tego do końca poprawić bo tak jest po zaprojektowane auto co widać na twoim przykładzie. Nie dołożysz podwójnych szyb itd. trzeba to po prostu zaakceptować. Według mnie warto wyciszyć trochę nadkola i trochę boczki drzwi więcej nie ma sensu bo efekt żaden a sporo masy i rozbierania szkoda samochodu. To jest chore że w G20 czy G80 można mieć skórę merino z przeszyciami na desce i boczkach, dodatkowo dół deski również skóra w kolorze tapicerki są też klejone podwójne szyby a w takim G60 tego nie ma. Brak soft close też porażka w tej klasie. Podłokietnik z tyłu gdzie na stałe mamy odkryte ordynarne cupholdery... W przypadku 520d za 250tys można jeszcze akceptować ale to samo jest w M5 za 700tys.1 punkt
-
Jak chcesz już być taki precyzyjny to Chińczycy zaczęli pracę nad ev wcale nie później niż tesla. Europejczycy zresztą też i wcale nie tesla jest tu liderem technologii (nie sprzedaży) ev. Chińczycy są leaderem w technologii ev baterii, natomiast Europejczycy przykładowo jako pierwsi albo przynajmniej jedni z pierwszych wdrożyli technologię 800v przez co takie IONITY np jest technologicznie do przodu w stosunku do suc. Tesla z kolei dokłada cegiełkę softowa i optymalizacji produkcji także każdy coś dużego wnosi. ja tu jednak widzę inny problem. Przyzwyczajony do wygody statystyczny Europejczyk czy Amerykanin jest mniej skłonny do poświęceń jak dymany przez całe życie przez państwo Chińczyk. Efektem jest bardzo duży opór u klienta wobec zakupu ev i wycofywanie się rakiem producentów z szybkiej elektryfikacji. Taki hyundai mający topową technologię ev przykładowo wraca także do diesla. Tesla natomiast traci zarówno w europie jak i USA. Spadki sa jeszcze większe jak się rozważy udział w rynku a nie suche liczby.1 punkt
-
Ale ja jeżdżę 2x mniej 😄 Więc nawet przy 2x większym spalaniu wychodzi, że tak samo "dbamy" o planetę 🙂1 punkt
-
Szczegóły pojazdu VIN:WBAPD71060 WF52075 / Seria:X3 E83 LCI / Opis sprzedaży:X3 3.0sd / Nadwozie:SAV Wersja katalogu/region:ECE / Kod typu:PD71 / Skrzynia biegów:PD71 / Układ kierowniczy:Lewostronny Data produkcji:17.11.2006 / Lakier:475 / Tapicerka:LUF4 Dane dot. pojazdu Nazwa Wartość Drzwi 5 Silnik M57Y Pojemność 3 Moc (kW) 210 Napęd ALLR Lakier 475 black-sapphire metallic Tapicerka LUF4 Skóra "Nevada"/sand-beige Poziom integracji (fabryczny) Poziom integracji (aktualny) Wyposażenie indywidualne Nie Wypełnianie ilości Wypełnianie ilości do Ilość zmienna w litrach WSKAZÓWKA Hamulec 1 Transfer box (0,69 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Czynnik chłodzący bez układu klimatyzacji 10.8 Transfer box (0,69 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Czynnik chłodzący bez układu klimatyzacji 0 Transfer box (0,69 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Skrzynia biegów (GA6HP-26Z) 9.5 Transfer box (0,69 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Silnik (M57N2) 7.5 Transfer box (0,69 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Tylna oś 1.4 Transfer box (0,69 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Wyposażenie Kod Opis Wyposażenie seryjne 0240 Kierownica skórzana z pod.pow. 02BN Obr. BMW, st. le. podw. spr. 205 0321 Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu 0473 Podłokietnik przedni 0520 Lampa przeciwmgłowa 0548 Licznik kilometrów 0550 Komputer pokładowy 0785 Lampy kierunkowskazów białe 0840 Ustawienia dla wysokich prędkości Opcje 01CA Selekcja COP ważnych pojazdów 0205 Automatyczna skrzynia biegów 0235 Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą 0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy 0302 Instalacja alarmowa 0320 Brak napisu modelu 0346 Wyp. zewnętrzne Chrome-Line 0386 Reling dachowy 0402 Dach panoramiczny elektryczny 0413 Siatka oddzielająca bagażnika 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0441 Pakiet dla palących 0481 Fotel sportowy 0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera 0493 Zespół schowków 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 04BN Wer. drewna szlach. jesion. rys. słojów 0508 Park Distance Control (PDC) 0521 Czujnik deszczu 0534 Klimatyzacja automatyczna 0609 System nawigacji Professional 0644 Instalacja tel. kom. z Bluetooth 07RP Pakiet Advantage 0854 Wersja językowa, francuski 0863 Spis dealerów, Europa 0877 Brak obsługi krzyżowej 0881 Literatura pokładowa, francuski 08SW Folia ochronna na czas transportu Jaki ma przebieg w ogłoszeniu?1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00