Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Co do parkowania po śladzie (zapisywanie trasy), to ciekawi mnie jak to działa. Jeżeli w oparciu o GPS, to raczej nie jest zbyt precyzyjne. Ja mam wjazd do garażu o szerokości raptem 240 cm. GPS ma dokładność 0,5-2,0 m w zależności od sytuacji. Zbyt duże ryzyko, że auto pojedzie złym torem. Natomiast funkcja przód/tył remote jak najbardziej przydatna. Ktoś wie czy przy funkcji przód/tył można delikatnie korygować tor jazdy poprzez ingerencję w układ kierowniczy? Chodzi mi o przypadek, że chce wjechać do wąskiego garażu, ale postawiłem auto nie do końca idealnie na wprost.1 punkt
-
Dokladnie tak, a jak jedziesz i przytrzymasz lewa..to auto przechodzi w tryb bojowy (boost mode) i na 10s masz pelna moc i wszystko jedzie jak na sporcie na pelnym ogniu1 punkt
-
Targi CES rozpoczęte 😉 BMW pokazało nowy iDrive X 😉1 punkt
-
Zalezy od tego jak mocno wyprostujesz prawa stope1 punkt
-
Nie, mam kle kle kle i dziala. Odpala ci silnik. W LCI mozesz parkowac poprzez telefon, zdalnie.1 punkt
-
Mam wrazenie ze czasami jesteś botem - raz merytoryczne konkretne wypowiedzi, a raz takie jakie tak czyli odklejone 😜 wchodzisz w konfigurator i czytasz ..to chyba nie trudne Pakiet innowacji 🙈 „Parking Assistant Professional z systemem kamer 360 Asystent parkowania Professional oprócz kamer i czujników asystenta parkowania i asystenta parkowania Plus oferuje praktyczne automatyczne funkcje. Zdalnie sterowane parkowanie pozwala obsługiwać Twoje BMW z odległości do 6 metrów. Za pośrednictwem aplikacji My BMW na kompatybilnym smartfonie automatycznie wjeżdża i wyjeżdża z ciasnych miejsc parkingowych, a Ty po prostu się przyglądasz. Oprócz linii na nawierzchni samoczynnie rozpoznaje również krawężniki i ustawia się według nich, umożliwiając korzystanie z miejsc parkingowych, które w przeciwnym razie byłyby zbyt wąskie, aby wysiąść z samochodu. Ponadto asystent manewrowania może wykonać do dziesięciu powtarzających się manewrów parkowania na łącznym dystansie do 600 metrów. To praktyczne rozwiązanie do parkowania w pracy lub w domu. W tym celu musisz najpierw samodzielnie wjechać na miejsce i zapisz manewr. Zapisany manewr można potem aktywować jednym naciśnięciem przycisku. Twoje BMW półautomatycznie wjedzie na zapisane miejsce parkingowe. Jeśli chcesz, możesz również monitorować ten proces zdalnie na smartfonie. Cofanie w ciasnych uliczkach i wyjazdach przejmuje asystent cofania. Zapamiętuje drogę przejechaną uprzednio do przodu o długości do 200 m, a następnie Twoje BMW może powrócić po uprzednio zapamiętanej trasie.„1 punkt
-
Z tym autem zastępczym to nie tak, że to ASO mi dało. W ASO gdzie serwisuję to z tego co wiem o mają tylko serię 2, starą serię 4 (F) oraz elektryczne i3. Wszystko w słabym wyposażeniu. Chyba nic więcej nie mają, albo mi nigdy nie chcieli dać nic lepszego. To x5 to z polisy od allianz. Pozycje za kierownicą udało mi się poprawnie ustawić i jest teraz dużo lepiej. Co do wyposażenia to ja w G32 miałem takie podejście, że dodaję wszystko co tam jest w opcjach 🙂 Teraz już bardziej wiem co mi potrzeba. Zawieszenie dla mnie wystarczy standardowe M. Oś skrętna niby fajna, ale bez tego auto też skręca. Dach otwierany odpuściłem, masaże też, bo nie używam. Pojeżdziłem teraz kilka dni i jestem pewny, że mój config X5 jest dla mnie dobrze dopasowany 🙂 Jeszcze mam przemyślenia co do samego X5. Jak brałem ~10 lat temu pierwsze nowe bmw - F10 - to w podstawie były materiałowe fotele, mały ekranik (chyba nawet bez nawigacji), skrzynia manualna, brak xdrive. Ogólnie wtedy bazowe BMW było bardzo biedne. Aby zrobić z tego sensowne auto to trzeba było sporo dopłacić. Teraz nowe X5 w podstawie ma duże ekrany, fotele skórzane (nie jest to prawdziwa skóra, ale według mnie lepsza niż dakota z F10), fotele sportowe, pamięć ustawień foteli, kamerę cofania i jeszcze trochę innego wyposażenia. Do tego podstawowy silnik ma moc prawie 300 KM i 3 litry pojemności. Jak widzę po otomoto to takie 30d da się kupić w cenie około 320 000 zł. Jak sobie przeliczę to po inflacji do 2015 roku to wychodzi 207 000 zł. Kupiłem BMW 5 wtedy za około 210 000. Czyli przez 10 lat mamy w tej samej realnej cenie większe auto (seria 5 -> X5) oraz dużo więcej wyposażenia. Niby się mówi, że auta drożeją, ale jak na to popatrzę to BMW teraz daje dużo więcej w tej samej cenie co 10 lat temu. Dzisiaj dostałem SMSa, że autem zastępczym pojeżdzę do soboty. Coś dłużej niż zwykle będzie trwała wymiana tej szyby. Wcześniej to było 1-2 dni. W sumie spoko, X5 lepiej sprawdzę 🙂1 punkt
-
Jak chcesz już być taki precyzyjny to Chińczycy zaczęli pracę nad ev wcale nie później niż tesla. Europejczycy zresztą też i wcale nie tesla jest tu liderem technologii (nie sprzedaży) ev. Chińczycy są leaderem w technologii ev baterii, natomiast Europejczycy przykładowo jako pierwsi albo przynajmniej jedni z pierwszych wdrożyli technologię 800v przez co takie IONITY np jest technologicznie do przodu w stosunku do suc. Tesla z kolei dokłada cegiełkę softowa i optymalizacji produkcji także każdy coś dużego wnosi. ja tu jednak widzę inny problem. Przyzwyczajony do wygody statystyczny Europejczyk czy Amerykanin jest mniej skłonny do poświęceń jak dymany przez całe życie przez państwo Chińczyk. Efektem jest bardzo duży opór u klienta wobec zakupu ev i wycofywanie się rakiem producentów z szybkiej elektryfikacji. Taki hyundai mający topową technologię ev przykładowo wraca także do diesla. Tesla natomiast traci zarówno w europie jak i USA. Spadki sa jeszcze większe jak się rozważy udział w rynku a nie suche liczby.1 punkt
-
Dzięki wielkie za wszystkie porady! @radamanthyspl Aktualnie - 96k km przebiegu.1 punkt
-
Na lato mam 19" RFT, na zimę kupiłem 18" bez rft. Auto prowadzi się bajecznie, nic nie buja w dodatku nie przenosi tak do środka poprzecznych nierówności jak RFT. RWD + EDC. Być może w xdrive są inne nastawy.1 punkt
-
1 punkt
-
Tak na marginesie, uważam, że BMW bardzo krzywdzi optycznie samochody brakiem opcji kół malowanych w całości na srebrno (zwłaszcza wnętrze obręczy). Jasna barwa całego koła optycznie by je powiększyła, co odciążyłoby budę. A tak, mamy duże auto, które wydaje się jeszcze większe przez to, że kół nie widać (bo są całkowicie czarne), albo wydają się małe (bo są głównie czarne) Drugi wymiar krzywdy to dobór ET, przez który koła bardzo chowają się w nadkolach; wynik j.w.. Buda wydaje się większa niż jest, a koła mniejsze niż są1 punkt
-
Mamy o tym osobny wątek, bodaj ten: wątek o ogrzewaniu automatycznym Krótko mówiąc: w LCI ktoś na siłę próbował ulepszyć rozwiązanie z pre-LCI i wyszła ... 💩 W pre-LCI można było ustawić konkretną temperaturę, przy której system miał włączyć ogrzewanie foteli lub kierownicy; np. -2, albo +6, etc W LCI nie ma tak prosto. Masz suwak z 5 stopniami i nie wiesz, co ustawiasz. Zgadujesz. "LOW" (np. 1/5) może oznaczać -1, albo +3, ... nie wiesz. A "HIGH" (5/5) to może być +6, albo +10. Też nie wiesz Po co to było zmieniać?...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Do wymiany prawdopodobnie też elektrozawór ciśnienia oleju lub możesz wyczyścić u mnie nie pomogło1 punkt
-
Ostatni zapis w ASO: 07.03.2019 323696 km tymczasem po czterech latach w Polsce na pierwszym przeglądzie przebieg zmalał do 315 tys. km. Czyli przebieg faktyczny-nieznany.1 punkt
-
Swiece to cenność eksploatacyjna - w tym silniku co 20-25k km maks. Cewki co 50k km. Jak nie wymieniałeś to komplet jednego i drugiego na cito. Potem sonda NOXEM130 do zamówienia. Jak coś podbij na priv1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00