Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja w sumie od czarnego, do białego przez srebrny, granatowy i teraz padło na szare i uważam to za bardzo dobry wybór. Kolor nie jest płaski. W zależności od pogody wygląda inaczej. Mi bardzo odpowiada.
    6 punktów
  2. Hej, po pierwsze gratulacje! A poniżej garść moich przemyśleń: 1) skrętna oś jest kontrowersyjnym dodatkiem. U mnie w kategorii „wziąłem, bo była w standardzie” (M60i). Czy poprawia zwinność? Na pewno. Czy zwiększa stabilność? Nie wiem/ wątpię. Czy czuć ją w czasie jazdy? Na pewno tak - objawia się poczuciem lekkiego myszkowania samochodu, do czego trzeba się przyzwyczaić. Czy wziąłbym w kolejnym samochodzie, gdybym musiał dopłacić? Zależy od wielkości - do dużej kolumbryny pewnie bym wziął 2) zintegrowany pilot? Szkoda pieniędzy 3) panorama? Jak dla mnie same minusy: - kilkadziesiąt kilo (ponoć ~80) w dachu, czyli najgorszym miejscu na dodawanie wagi w każdym, a zwłaszcza wysokim, samochodzie - bardziej nagrzewa się wnętrze - cieszę się, że są osoby meldujące wieloletnie doświadczenia z bezusterkowym korzystaniem z panoramy; ja pewnie miałbym pecha… - jest głośniej w środku (szum powietrza, deszcz, etc); ale to drobnostka, bo różnica jest nieistotna 4) tapicerka? Bierz, co uznasz za sensowny wybór. Ja mam full merino. Bardzo bogaty znajomy ma u siebie sensafin. Obaj jesteśmy zadowoleni 5) wpływ gratów w fotelu na komfort? Jest odczuwalny, jeśli przesiadasz się bezpośrednio z auta z fotelami wyposażonymi w masaż do auta z fotelami bez tej opcji. Wielokrotnie ćwiczyłem to przeskakując z mojego poprzedniego auta do fury brata (ja miałem siódemkę z komfortami wyposażonymi w masaże i wentylację, brat ma w piątce komforty bez tych opcji). Zdecydowanie wygodniejsze były fotele brata. W obecnym samochodzie mam tylko wentylację (nie mogłem z niej zrezygnować), i jestem bardzo zadowolony, bo fotele mam wygodniejsze 6) nie mam dojazdówki, mam amortyzator w podłodze. Wydaje mi się, że wnęka jest na tyle głęboka, że po wrzuceniu dojazdówki zostanie miejsce na ten wspornik 7) oryginalne koła zimowe wyjdą po rabacie w cenie trudnej do uzyskania przy kompletowaniu osobno (zakładając, że chcesz mieć opony z gwiazdką). Ja wziąłem takie zestaw OEM 21” i jestem zadowolony 8 ) HK gra jak zawsze: poprawnie i bez emocji. Sali koncertowej w samochodzie nie zrobi; B&W jest o WIELE lepszy, ale wymaga sporej dopłaty i można go mieć tylko z panoramą. Zatem ja B&W nie mam, bo niechęć do panoramy przeważyła nad chęcią posiadania B&W w BMW
    3 punkty
  3. JaPrdole no fakt 😕 ET dodatnie to przecież felga głębiej osadzona, a ujemne to felga bardziej "wyjeżdża" 🤦‍♂️ Czyli jeszcze raz ale prawidłowo (dokładnie tak jak Tobie też wyszło): 10,5" felga ma 266,7mm szerokości czyli dzielimy to na pół i mamy 133,35mm. Następnie ODEJMUJEMY 43mm (ET dodatnie) i wychodzi nam wartość 90,35mm. To jest odległość od osi symetrii do zewnętrznej krawędzi felgi. analogicznie 9" felga ma 228,6mm szerokości. Dzielone na pół to 114,3mm. ODEJMUJEMY 35mm(ET) i mamy 79,3mm. Porównujemy 90,35mm do 79,3mm > różnica to wspomniane w moim PIERWSZYM poście 11,05mm Ufff
    2 punkty
  4. U mnie must have było grzanie kierownicy. Może ktoś nie zrozumie, ale aktualna pogoda powoduje że ta decyzja była kluczowa :) Aż miło gdzieś pojechać i nie chce się wysiadać.
    2 punkty
  5. Z kolorem, miałem podobnie jak @maciek_w Nie chciałem brać czegoś co będzie mocno zwracało uwagę. X5 jest dość dużym autem, zwłaszcza na szybszych trasach wręcz krzyczącym "z drogi sku*" - choć styl jazdy mi się nie zmienił, nie siedzę na zderzakach, to jednak widzę jak ludzie reagują na szybko zbliżające się duże auto z charakterystycznymi lampami. Agresywny kolor, choć nadal korci oklejenie na lemonkowy zielony, raczej by niepotrzebnie rzucało się w oczy. Wybrałem Dravit ... i zdecydowanie wybrałbym ponownie. Nawet brudny nie wygląda źle - choć bardzo brudny samochód to już niezależnie od koloru robi przeciwne wrażenie i tak jest też w X5. Także Dravit, pakiet Shadowline i 22" na lato i wygląda to bardzo dobrze. Widziałem u kilku forumowiczów identyczne zestawienie, także raczej wybrałem standardowy zestaw 😉 Planuję jeszcze dodatkowo przyciemnić szyby z tyłu, bo fabryczne przyciemnienie nie jest dla mnie zadawalające. Co do osi skrętnej, znajdziesz niezależny wątek na forum. Zdania są podzielone. Mam, ale wcześniej nie miałem - choć BMW też nie 😉 Od kilku tygodni mam jednak porównanie do X3 bez tej funkcji, i wjeżdżając na tę samą posesję, i parkując dosłownie w kształt litery U (z ulicy na miejsce parkingowe), w X5 jest łatwiej mimo oczywistej różnicy w gabarytach auta. Więc chyba tak, ma to sens. Masaże, grzanie dupska i inne pierdoły, to pierdoły. Jeden lubi, drugi nie użyje. Tu zdaj się na siebie. Podobnie z fotelami czy doborem skóry. To czego nie mogę przeboleć u siebie, to nie domówienie z niewiedzy 4-strefowej klimy, bo nie spodziewałem się "pokręteł" z tyłu bez tego pakietu - aczkolwiek mówimy u mnie o pre-LCI, nie wiem jak jest w podstawowej wersji w LCI. Przy 4-strefowej klimie masz też dodatkowe nawiewy ze słupków B dla pasażerów z tyłu. Moim zdaniem potrzebne, bo już nie tylko moim zdaniem - bo powtarza się na forach w PL i międzynarodowo - że jest wrażenie małej ilości powietrza w kabinie. Dziś jestem już trochę rozpieszczony wym autem, więc do swojej kofiguracji dołożyłbym domyk. W okresie jak zamawiałem, było ryzyko że załapie się na brak komponentu, więc odpuściłem, ale miałem to na liście "kosztuje, ale raz się żyje".
    2 punkty
  6. Mam Tanzanite. Piękny lakier, bardzo ciekawie mieni się w słońcu i pasuje do X5. Pod warunkiem, że jest czysty… a czysty jest tylko chwilę po wyjeździe z myjni. To jest generalny problem ciemnych lakierów. Gdybym zamawiał nowe auto, moja lista byłaby następująca: 1. Manhattan 2. Dravit 3. Brooklyn Wizualnie bardzo lubię Carbon i Tanzanite, natomiast mam/miałem auta w obydwu tych kolorach i niestety, non stop widać na nich cały brud. Ofc wtedy full shadow dodatki, żadne chromy.
    2 punkty
  7. Moim zdaniem CB nie ma podejścia do TB. Wybór wydaje się prosty: jeśli wolisz ciemniejsze auto, bierz TB, jeśli ma bardziej wybijać się z tłumu, MBB wygrywa
    2 punkty
  8. Reasumujac - BEV na razie nie sa dla wszystkich. Tym bardziej w PL gdzie kWh sa drozsze niz w innych krajach a infrastruktura ladowania niestety nadal kuleje (w NO np to jest niebo a ziemia, to samo w DE czy DK) Do tego kraj plaski, autostrady swieze, mozna zapierdalac bez zadnych obaw i 200km/h po autostradach bo fotoradarow/odcinkowego/policji w praktyce nie ma. A jak mandaty sa to groszowe. Do tego badania techniczne okresowe to czesto w mniejszych miejscowosciach fikcja wiec mozna jezdzic ulepami mniejszymi czy wiekszymi. Do tego jak sie ma starsze auto to czesto mozna serwisowac za grosze, na allegro czesci kradzione gdzie w innych krajach serwisowanie kosztuje to czesto morze pieniedzy. Generalnie ciezko w PL bedzie z elektromobilnoscia, bedziemy pewnie kilka ladnych lat za "zachodem" i sie pewnie o ironio elektryfikowac 10 letnimi Teslami model 3 po 30k PLN 😉
    2 punkty
  9. Miałem kiedyś taką akcję w Audi poprzednim. Najpierw kasztan (!), choć w rękach wydaje się, że jest w miarę niegroźny, a dosłownie miesiąc później kamień na autostradzie i druga wymiana.. A jeśli chodzi o historię napraw to zaczął wspomniany kasztan, poprawił kamień, kolejny miesiąc podjechałem za blisko ściany w garażu przez co popchnąłem sanki, które spadły i wgniotły maskę, a żeby tego było mało to kolejny miesiąc później na moich oczach gość w zaparowanym maluchu cofnął mi i złamał sam grill i kończąc przyszła cholerna wiosna i lżejsze ubiory, no i się zagapiłem i nadziałem się na hak auta przede mną.. Reasumując wymieniona szyba, maska, grill i zderzak, no i kto by mi uwierzył, że to nie był jednorazowy solidny dzwon 😉 Może tylko nieruszone poduszki działały na moją obronę 🙂 Miałem okazję jeździć X5 30d na 22" i wrażenia bardzo ok. Ten silnik się nie męczy przy tej budzie, ciekawy jestem jak się tym w dłuższej trasie jedzie. Natomiast 6gt to auto na podróże wręcz idealne. Ogromny bagażnik, przestrzeń i niskie przez co powinno być ciszej.
    2 punkty
  10. Mamy o tym osobny wątek, bodaj ten: wątek o ogrzewaniu automatycznym Krótko mówiąc: w LCI ktoś na siłę próbował ulepszyć rozwiązanie z pre-LCI i wyszła ... 💩 W pre-LCI można było ustawić konkretną temperaturę, przy której system miał włączyć ogrzewanie foteli lub kierownicy; np. -2, albo +6, etc W LCI nie ma tak prosto. Masz suwak z 5 stopniami i nie wiesz, co ustawiasz. Zgadujesz. "LOW" (np. 1/5) może oznaczać -1, albo +3, ... nie wiesz. A "HIGH" (5/5) to może być +6, albo +10. Też nie wiesz Po co to było zmieniać?...
    1 punkt
  11. Po ktorej stronie jest na Twoich rysunkach piasta? Zerknij jeszcze raz na mój post. Edytowałem go pare minut po napisaniu i dołączyłem ściągawkę w postaci rysunku. Tam jest wyraźnie napisane, ze dodatnie ET przesuwa koło w kierunku nadkola.
    1 punkt
  12. To chyba nie tak. W pierwszym etapie, czysto hipotetycznie, zalozmy, ze koło 21" (10.5" ET43) ma takie samo ET jak 20" (9" ET35), czyli mamy wtedy: 21" (10.5" ET35) vs. 20" (9" ET35). W takiej sytuacji zewnętrzna krawędź koła 20" siedzi głębiej w nadkolu o połowę różnicy w szerokości felg, czyli o 0.75" = 19,05 mm. W drugim etapie, wracamy do rzeczywistości, czyli przywracamy realne ET koła 21". Wtedy: 21" (10.5" ET43) vs. 20" (9" ET35). Koło 21" przesunie się wtedy o 8 mm w kierunku nadkola (ET43 vs ET35). Czyli 19,05 mm - 8 mm = 11,05 mm = 1,1 cm. EDIT Policzyłem to też Twoim sposobem i ponownie wychodzi mi 1,1 cm. Szczegóły: Koło 20" (9" ET35) Szerokość felgi 22,86 cm. Szerokość połowy felgi 11,43 cm. ET35 oznacza, że koło chowa się do nadkola o 3,5 cm względem osi symetrii, a więc 11,43 cm - 3,5 cm = 7,93 cm -> Tyle wynosi odległość od piasty do zewnętrznej krawędzi felgi. Koło 21" (10.5" ET43) Szerokość felgi 26,67 cm. Szerokość połowy felgi 13,33 cm. ET43 oznacza, że koło chowa się do nadkola o 4,3 cm względem osi symetrii, a więc 13,33 cm - 4,3 cm = 9,03 cm -> Tyle wynosi odległość od piasty do zewnętrznej krawędzi felgi. 9,03 cm - 7,93 cm = 1,1 cm Czyli koło 20" chowa się do nadkola, względem koła 21", o 1,1 cm. Czy to dużo? Sam nie wiem. Ściągawka:
    1 punkt
  13. oj oj przepraszam ale coś źle policzyłem Wychodzi dokładnie 27,05mm różnicy! - o taką dokładnie wartość tylne koło zimowe w rozmiarze 20"(9" ET35) jest głębiej "schowane" w stosunku do 21"(10,5" ET43) lub 22"(10,5" ET43). To dużo i na pewno to widać 😕 10,5" felga ma 266,7mm szerokości czyli dzielimy to na pół i mamy 133,35mm. Następnie dodajemy 43mm (ET dodatnie) i wychodzi nam wartość 176,35mm. To jest odległość od osi symetrii do zewnętrznej krawędzi felgi. analogicznie 9" felga ma 228,6mm szerokości. Dzielone na pół to 114,3mm. Dodajemy 35mm(ET) i mamy 149,3mm. Tak porównujemy 176,35mm do 149,3mm > różnica to wspomniane na początku 27,05mm
    1 punkt
  14. To trzeba kupić sobie bobra A ona już uwagę będzie przyciągać nawet goły.
    1 punkt
  15. Zapytaj o rabat na konkretny samochód, cena ostateczna powinna wyjść w okolicach 365000 brutto (przy Twojej konfiguracji). Możesz powysyłać konfigurację do kilku salonów, a potem najlepszą ofertę pokazać swojemu handlowcowi - mając podkładkę powalczy pewnie o dodatkowy rabat. Pamiętaj, że cena ostateczna to nie wszystko, liczy się czas oczekiwania i warunki finansowania - dopiero wtedy można porównywać oferty.
    1 punkt
  16. @Kriss33 co tu się wydarzyło? Za darmo coś dają czy powroty świąteczne? https://www.facebook.com/jan.fridberg/videos/487039234406810/?fs=e&mibextid=wwXIfr
    1 punkt
  17. Mialem czarne, granatowe, niebieskie a teraz białe i zdecydowanie najłatwiejszy kolor to utrzymania. co sie komu podoba to już indywidualna sprawa ale im jasniejszy kolor tym prostrzy do utrzymania i mniej na nim widac
    1 punkt
  18. Mam Sapphire Black, szczerze to nie polecam chyba że ktoś lubi pucować to jest git, ale mycie i suszenie tych hektarów blachy X5 potrafi zmęczyć jak człowiek chce żeby to jakoś wyglądało.
    1 punkt
  19. Ha! A ja jestem w trybie planowania auta na „za trzy lata, jak obecny leasing się skończy” i na topie mam M5 Touring (G99) w kolorze… Alpine White 🫣🤭🤫 Podoba mi się skojarzenie 🤣
    1 punkt
  20. Zbliza mi sie serwis to moze beda mieli cos w salonie MBB, bo widzialem ja tylko na foto a nie w realu. Na zywo to zupelnie inny odbior. W TB w salonach stoi wiele aut (chyba to dosc popularny kolor w bmw), wiec go nie trudno spotkac i robi na prawde duze wrazenie w oswietleniu salonowym i na sloncu, ale niestety jest troche nudny w pochmurny, ciemny dzien. Ale bardzo pasuje imho do x5. Btw moim zdaniem isle of man green robi robote w x5m
    1 punkt
  21. Taka odpowiedz szanuje, dziekuje, watpliwosci juz nie ma co do 21” M+S. Pozostaje pytanie, czy do zachowania gwarancji trzeba miec opony z gwiazdka, czy mozna miec dowolne, aby tylko byly zgodne rozmiarem z tabliczką. Ta druga opcja bylaby lepsza, bo mozna by miec opony zimowe 21” bez runflat.
    1 punkt
  22. Elektryczna Kia w wersji business line dostarcza swoim klientom rozwiązania na brak infrastruktury. https://youtu.be/DCpkZY3lIag?t=1273&si=Q2meygC0Pp86EQJz
    1 punkt
  23. Cześć, Czy ma ktoś kontakt do dobrego handlowca skorego do dawania większych rabatów albo namiar do konkretnego salonu? Wersja M50, konfiguracja na 406 500 brutto do produkcji, interesuje mnie finansowanie Comfort Lease ale jestem otwarta na zewnętrzne banki w zależności od oferty. Obecny rabat jaki mi zaproponowano po wejściu do salonu na wersje 20 do produkcji to 8% (konfiguracja na 321 300 brutto) dlatego jestem ciekawa jak to wygląda przy topowej wersji. Z góry dziękuję!
    1 punkt
  24. Lato gorące może i 3 miesiące ale uzysk z posiadania ciemnych szyb ogromny w trasie w słoneczny dzień. Jak ktoś garażuje auto w domu i miejscu pracy jaki uzysk z webasto? Myślę że większość garażuje, jeżeli nie to może i fajna opcja...
    1 punkt
  25. A tam, głupoty. I 19 i 18 można tak samo uhartać, poszczerbić, oskrobać, porysować... 18 może mają więcej gumy wokół siebie, ale finalnie samo koło jest niższe niż 19... Mnie w konfiguracjach dziwi pęd ku ciemnym szybom, bo inni tak mąka, bo słońce (przez 3 miesiące w roku...) a całkowite olanie webasto, które przydaje się w najmarniej 6/7 miesięcy - zapomniałem co to skrobanie szyb, rano szybki ładnie odparowane, śnieg rozpuszczony, auto przyjemnie ciepłe.
    1 punkt
  26. Można by pod tym napisać amen, ale dodam trochę przewrotnie, że wszyscy dyskutujący w tym wątku koledzy jeżdżący elektrykami z mieszkający i żyjący w Polsce cały czas jeszcze są w sferze „first mover advantage”. Infrastruktura nie jest tak rozwinięta jak w Norwegii czy innych kilku zachodnich krajach, co może oznaczać, że jak „każdy Kowalski będzie jeździł teslą” to skończą się przywileje (buspasy, parkowanie etc) i zacznie być niewygodnie. Biorąc pod uwagę wydajność polskich elektrowni (tu niech się wypowie jakiś energetyk jeżeli jest na forum) to może dojść do sytuacji ograniczania możliwości ładowania np. w nocy – znowu niewygoda. Także może nie lansujcie tak tej elektromobilności bo też bym się chciał załapać…😁 Tak jak pisałem w tym wątku, obecnie funkcjonuję pół na pół w PL i za granicą, i w tym drugim miejscu nie mam dostępu do swojego prądu dlatego na razie jestem przy PB (również ze względu na dyskutowane tu ograniczenia pokonywania długich tras elektrykami). Nie mniej jednak jak sytuacja się zmieni to na pewno będą to elektryki bo przy dobrej infrastrukturze i własnym, prądzie zalety są moim zdanie niedyskutowalne. Na koniec o 150km/h w Czechach. Jestem tam bardzo często i wierzcie mi, że może w okolicach Pilzna, na niektórych odcinkach D1 pomiędzy Pragą a Brnem oraz D5 z Pragi do Hradca Kralowe można tyle pojechać. Reszta ich dróg to absolutne MUZEUM. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
    1 punkt
  27. Czekam jakie wyniki będzie miało Audi A6 kombi etron. Do tego zakup "pólkownika" ze stoku za rabatem 45% jak MB EQE to mogę zmienić na elektryka, i postać na ładowarce Dopiero 3 kombi na rynku: 1. BMW i5 2. VW id7 3.Audi A6 kombi. Moża jeszce pod to podciągnąć Taycana Turismo, ale tam bagażnik dlaej skromny
    1 punkt
  28. Jako właściciel auta w lakierze tanzanite odpowiem tak: 1) wybrałem go ze względu właśnie na „stonowany” charakter; przesiadałem się ze „złotej siódemki” (o powodach rozstania z nią przy innej okazji mogę opowiedzieć) i chciałem auto mniej rzucające się w oczy i z większym „social acceptance factor”. Nawet w Warszawie pracując w jakiejś normalnej firmie ciężko uzasadnić jazdę siódemką, jak szef ma piątkę kombi… X5 nie wzbudza takich emocji, a już zwłaszcza w „grzecznym” kolorze 2) jak ten kolor sprawuje się na co dzień? Średnio, będę szczery. To kolor dla ludzi mieszkających w rejonach z pełną lampą non-stop. W słońcu jest obłędny. W Polsce, przy naszych chmurach na niebie, wygląda jak zwykły granatowy, albo „ciekawy czarny” 3) co wybrałbym kupując nowe auto? Jeśli chciałbym niebieski? Wziąłbym marina blue bay. Zawsze się za nim oglądam. Jeśli chciałbym czarny? To wziąłbym Sapphire Black. Gdybym rozważał Carbon Black, wziąłbym Tanzanite. Choć ostatnio najbardziej podobają mi się X5 w jasnych lakierach: Skyscraper i Manhattan Aha: Tanzanite trudno utrzymać w czystości, jak czarny. Jasne będą łatwiejsze Na zdjęciu widać Tanzanite i za nim trójkę w skyscraper
    1 punkt
  29. Bardzo subiektywnie, więc no offence. Nie wiem, czy cokolwiek weźmiesz z tego, bo najwyraźniej mamy różne preferencje 🙂 Maxton imho agrotuning, dokładanie Maxtona do koła, które już wygląda na małe w tym aucie (21" Y - akurat mam takie na zimę) da przekomiczny efekt. Po mojemu nie ma to szans wyglądać dobrze. Koła zimowe - już była o to wojenka na forum. Tylko 21" z tyłami 315. Wąskie 20" (275) schowane w nadkolach będą niestabilne, jeśli jeździsz szybciej / zwracasz uwagę na takie rzeczy. To jest fakt. Ale nie wszyscy zwracają ofc. Natomiast warto wiedzieć, że na tych wąskich 20" auto będzie mocniej reagowało na podmuchy wiatru już przy prędkościach rzędu 150. Szklany dach. Mam. Problemów z pracą / szczelnością brak. Problemem jest to, że auto mocno nagrzewa się nawet przy zaciągniętej rolecie a ja nie znoszę jak jest mi duszno / muszę podkręcać klimę. Latem jeździsz z grzejnikiem nad głową. Plus dodatkowy hałas. Wystarczy, że X5 samo w sobie jest dość głośnym autem. Gdybym nie brał stoka, na pewno był nie kliknął tej opcji. Ale jak nie jest grzejnikiem (wiosna, jesień) to jest fajny. Sensafin & masaż. Jestem na nie dla sztucznej skóry (chociaż faktycznie sam Sensafin robi na żywo dobre wrażenie, nawet zapachowo). Fotele z masażami (nie mówię na przykładzie tych konkretnych) lubią skrzypieć, co akurat mnie bardzo przeszkadza. Kolor biały (Silverstone) kompletnie mi nie leży, zwłaszcza do jasnego lakieru. Białe fotele do szaro-srebrnego lakieru - jak dla mnie to się gryzie 😉 U siebie skrętnej osi nie mam i zupełnie nie odczuwam jej braku. Jeździłem X7 ze skrętną, auto było kompaktowe i lekkie w prowadzeniu. Przy dużych prędkościach (okolice Vmax) tylna oś nie powodowała żadnych nerwowości (ale tu były aktywne stabilizatory). Natomiast bardziej od skupiania się, czy ma być skrętna, czy nie, spróbowałbym przetestować zawieszenie Executive z aktywnymi stabilizatorami. Miałem w 540dT, testowałem w X7 (tu w Executive Pro jest dodatkowo pneumatyka) i imho warte każdej złotówki... o ile lubisz prowadzić auto, a nie toczyć. Adaptive Drive w G31 540dT i Executive Pro w X7 40d to były dwa zawieszenia, które były odczuwalnie lepsze od całej reszty różnych rozwiązań, jaką jeździłem. Dlatego namawiam do sprawdzenia tych aktywnych stabilizatorów 🙂 HK całkowicie spełnia moje oczekiwania. Nie ma jakiegoś spektakularnego efektu wow, ale też nie ma powodów do narzekania. Dlatego jeśli nie jesteś audiofilem jak ja (tzn. lubię dobrą jakość dźwięku, ale słuchu muzycznego kompletnie nie mam), to chyba powinien być ten wybór. Jeśli masz dzieci, zobacz czy ilość miejsca z tyłu jest wystarczająca. Moim zdaniem jest za mało (zwłaszcza przy tych wymiarach auta) zarówno z tyłu, jak i w bagażniku.
    1 punkt
  30. Co do pilota to jest to system Homelink. Bardzo popularny w USA. Jak masz „swoją” bramę z dowolnym systemem bezprzewodowym to trzeba dokupić i wpiąć równolegle odbiornik Homelink do sterownika bramy, doprogramować w aucie i działa. Problem jest jak się ma pilota do jakiś zewnętrzych wjazdów, szlabanów gdzie administrator nic raczej nie pozwoli „dopinać”. Wtedy nic się nie zrobi. Przy wyborze dojazdówki siłowniki są jak najbardziej.
    1 punkt
  31. Widać każdy musi przerobić temat szyby. @maciek_w w poprzednim X5 też miałem taką punktową naprawę, wytrzymało półtora roku i odpadło, więc nowa szyba była konieczna @geno1234 w G32 do wymiany ASO podchodziło dwa razy, gdyż za pierwszym razem za nisko przyklejono uszczelkę z gąbki w dolnej części (podszybie) i było widać dużą szparę nad deską Korzyść z tego taka, że przez pewien czas ma się znów piękną nieporysowaną szybę.
    1 punkt
  32. Ja mam otwierany dach, mógłbym bez tego żyć ale jest fajnie, szczególnie wiosną i jesienią a problemów zero. Skrętną oś biorę następnym razem, bo niestety felgi na ciasnych francuskich parkingach podziemnych ucierpiały. Słyszałem że są problemy z tym pilotem, ja podkleiłem mój z Hato nad lusterkiem, praktycznie go nie widać bo się dobrze komponuje, a i tak często zamykam/otwieram z telefonu. Za zeszły rok mam niecałe 400h w samochodzie, ale wg tego co piszą to i tak więcej niż 70% innych kierowców. Po co ludzie kupują jak nie jeżdzą ;-) PS. na najbardziej efektywnym odcinku 28km miałem zużycie 6l/100km. A nie mogę sobie przypomnieć czy jakiś chory wtedy byłem czy co, mgieł w w maju nie ma, hehe
    1 punkt
  33. To prawda, spędzamy w samochodach mase czasu. Dlatego uwazam ze nie warto meczyc sie w autach czysto uzytkowych ( gdzie liczy sie tylko rachunek ekonomiczny) a sprawic sobie troche komfortu i luksusu
    1 punkt
  34. Mam już auto zastępcze. X5 Lci 30d. Do środy będę mógł sobie więcej potestować 🙂
    1 punkt
  35. Mam zintegrowanego pilota i nie brałbym tego - każdy napęd inny i jest konieczność dokładania jakiejś kostki - najzwyczajniej mi się nie chce. Mialem w poprzedniej G05 otwierany dach, a teraz już nie wziąłem. Brakuje go w miesiące wiosenne i jesienne kiedy chętnie bym go uchylił, ale nie wziąłem go drugi raz bo nagrzewało mi się bardziej wnętrze i większość czasu roleta była i tak zamknięta. Dodatkowo w X5M ma to wpływ na sztywność, co jest bez znaczenia w innych modelach. HK - mam, gra bardzo przyjemnie, ale drugi raz wziąłbym pewnie opcję wyżej. Nie wiem czy dostaliście raport z MyBMW za zeszły rok - u mnie wyszło to 43k km i ponad 700h w samochodzie. Czyli miesiąc… 🤯 To mi trochę da do myślenia przy kolejnej konfiguracji/wyborze samochodu… 🤣 🤯🤯🤯
    1 punkt
  36. Najlepsze fotele to były w mercedesie - beczka.
    1 punkt
  37. ad.1 Mam, nie wiem jak byłoby bez, ale przesiadając się x3 g01 nie czuję różnicy w trudności/łatwości zawracania i manewrowania, gdzie tamto auto miało krótszy rozstaw osi. W teście parkingowym g05 bez vs ze skrętną osią, różnica średnicy zawracania 180st była na poziomie ca. 70cm. ad.3 często zdarza się temat cieknącego dachu na forach czy grupach FB, natomiast jest - chociażby tutaj - sporo użytkowników, którzy takich problemów nie mają. Moim zdaniem ryzykowna opcja, choć dodatki w pakiecie kuszą.. ad. 4 mam sensafin silverstone w aucie za 500 tys 😉 w bezpośrednim porównaniu do merino czuć różnicę, w użytkowaniu jest bardzo przyjemna i wygodna, przy tym funkcjonalna i mimo jasnego koloru nie brudzi się. Kwestia indywidualnych preferencji co do funkcjonalności, estetyki i hehe prestiżu. ad.7 ja jeżdżę na felgach nieOEM, nie ma póki co z nimi problemów. Opony homologowane, więc tutaj różnicy nie będzie. ad.8 nie jestem audiofilem, dla mnie gra na dobrym poziomie, zwłaszcza jak poszperałem w internecie i ustawiłem equalizer zgodnie z jakimś presetem, choć od 9 miesięcy w aucie leci głównie baby shark na zmianę z wheels on the bus 🤷‍♂️ jak już mogę posłuchać czegoś innego, to przeważnie przez kabel i w jakości bezstratnej FLAC/ALAC. Czy w obecnej sytuacji dopłaciłbym do BW? Nie. Czy gdybym podróżował sam lub tylko z żoną, a auto byłoby dla mnie oazą relaksu? Pewnie tak.
    1 punkt
  38. To jak się u Ciebie udało naprawić do fajnie. U mnie akurat teraz poniedziałek wolny i się wydłuży naprawa. Auto odstawiłem wczoraj do ASO i czekam na ubezpieczyciela, aby auto zastępcze mi zorganizował. Mam nadzieję, że dzisiaj się uda to zorganizować. X5 zamówione. Chciałem, aby produkcja była w 2025. Początkowo wrzucali na produkcję na 2024. Dealer kilka razy przesuwał na styczeń 2025, ale za którymś razem to przestawili na marzec 2025 🙂 Więc jakoś w kwietniu będzie odbiór auta jak nic się nie zmieni. Kolor Manhattan widziałem na żywo i mi się spodobał. Na początku myślałem o Szary Skyscrapper, ale jak zobaczyłem na żywo i porównałem z moim obecnym kolorem Bluestone, to stwierdziłem, że za bardzo srebrny jest. Idealnie byłoby znowu Bluestone, bo w tym kolorze widać fajnie wszystkie kształty auta, a do tego jak jest brudne to brudu z daleka nie widać 🙂 Białego i czarnego nie chciałem za bardzo, jakoś więcej płacić za kolor też nie chciałem, więc w X5 wyszło, że będzie Manhattan. W 6GT przebieg teraz to 131 000 km. W listopadzie auto było jeszcze na sprawdzeniu przed końcem gwarancji w ASO. Przy przyjmowaniu auta na dokumentach osoba przyjmująca dodała małą żółtą karteczkę do serwisanta z napisem "koniec gwarancji - znajdź coś". No ale nic nie znaleźli 🙂
    1 punkt
  39. Kolor Skyscraper 40d, odebrane w lipcu 24. 1. Tylna oś dla mnie nie dała większej satysfakcji i różnicy między jej brakiem. Może wynika to z faktu, że nie parkuje w ciasnych miejscach gdyż nie mam takiej potrzeby. Na wyjazdy po europie wybieram hotele z dobrymi parkingami. 2. Pilot niebraniem z tego powodu, co Ty piszesz. Nikt nie był w stanie powiedzieć z jakim systemem będzie działać. Podnad to, obecnie wszystko można obsłużyć smartfonem. 3.nie brałem pakietu comfort ze względu na dach i roletę elektryczną . Poprzednie auto miałem z dachem szklanym i u mnie się nie sprawdziło. Ciężko wyregulować. Trzeszczy i wciąż brudny … roleta , znajomy(kierownik) z serwisu ASO odradził, bo dużo aut ma problem z prowadnicami i wypadaniem lub nie działaniem rolety. 4.mam sensafin czarna z wentylacja bez masaży. Dla mnie okej, podoba mi się wzór przeszyć. Poprzednio skóra indywidual i widać było jednak jej eksploatację. Zobaczymy jak będzie tutaj. 5.nie mam 6.nie mam 7. koła zimowe wziąłem oryginalne 21 wzór Y. Dostałem dobrą cene, ale oglądałem zamienniki i również jest to ciekawą opcją do rozważenia i z tego co się orientowałem problemów z nimi nie będzie. 8.naglosnienie HK dla mnie wystarczające. Może wynika to z faktu, ze nie jestem wielkim znawcą dźwięków muzyki i dla mojego ucha słuchając głośno muzyki rockowej , bo tutaj na pewno można dostrzec różnicę z racji instrumentów jest na prawdę dobrze. podsumowując i wyprzedzając komentarze następców nie wypowiadam się za wszystkich na forum. To są moje indywidualne odczucia i na chwilę obecną nie zmieniłbym nic w swoim samochodzie. Mimo, że dopiero 6 m-cy z przebiegiem 23tk.
    1 punkt
  40. Jak komuś będzie chciało się zajrzeć do logów w ECU, to zobaczy mocno odbiegające od zakładanych wartości parametrów pracy silnika przy obciążeniach, które silnik teoretycznie odnotował A co serwis zrobi z tą wiedzą, to już insza inszość
    1 punkt
  41. Bez przesady. Chyba nie do końca zrozumiałeś, co chciałem przekazać. Mówiąc inaczej (perspektywa BMW): jeśli chcesz mieć kolejny rok spokoju = zapłać dużo, a my na tym mamy czysty zysk bo prawdopodobieństwo usterki w piątym roku jest tylko o *5% wyższe niż w czwartym roku, więc nawet jak wystąpi, to i tak zarabiamy na tym znacznie więcej, a ty, kliencie, masz rzekomy spokój. *5% - przykładowa wartość. Nie mówię, że tak jest. Chodziło o pokazanie skali. Trochę jak AC w samochodzie.
    1 punkt
  42. W 40D opcja się nazwa sportowy wydech M .. i to jest ten sportowy wydech M .. czyłi głośnik i to on rdzewieje, reszta czysto i bez nalotów.
    1 punkt
  43. do head upa tylko bez polaryzacji
    1 punkt
  44. Spoko. Panorama to moim zdaniem zło. 80kg wagi w dachu, nagrzewanie wnętrza latem, duże szanse na usterkę, mniej alcantary na suficie, etc Rozumiem, że niektórzy lubią. I super, fajnie mieć wybór w każdą stronę
    1 punkt
  45. Mega deficyt + KPO + odmrożenie cen energii, a inflacja ma spadać? Raczej będzie odwrotnie i jeśli coś się stanie ze stopami to wzrosną: https://businessinsider.com.pl/gospodarka/kluczowy-wskaznik-inflacji-dla-stop-procentowych-wzrosl-sa-najnowsze-wyliczenia/ghwqrbj
    1 punkt
  46. Zawsze na letnich. Zimowe musisz sobie dokupić.
    1 punkt
  47. Temat załatwiony, chociaż nie obeszło się bez komplikacji, po pierwsze w Bimmercode ustawiłem parametr MAPPING_ABBLENDL_L_PWM_LEVEL_1 oraz MAPPING_ABBLENDL_R_PWM_LEVEL_1 na wartość 0x8C co daje odpowiednio 14,0 V na lampę (co podobno jest wartością maksymalną do zakodowania, jak zdołałem się dowiedzieć, ewentualnie niech mnie ktoś skoryguje), widać to na załączonym obrazku, oryginalnie na halogenach miałem ustawione 0x86 co odpowiada 13,4 V i wtedy występowało mruganie żarówek LED, obniżenie tego parametru na wartości 12,2 V powodowało jeszcze bardziej częste mruganie żarówek LED. Ustawienie wartości niby 100% (0x64) ustawiło napięcie 10,0 V na lampach, co prawda ledy wtedy nie mrugały, ale świeciły gorzej niż halogeny. Dodatkowo ustawiłem "LED conversion low beam" na "Active". Finalnie jest tak, jak chciałem, ale już byłem skłonny wywalić ten mod w cholerę i kupić zwykłe żarówki.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.