Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Napisz jeszcze jaki kolor wziales i dlaczego wlasnie ten kolor jest najlepszy do x5
    3 punkty
  2. Panowie na drogie auta najlepsze wyjście to nie brać tego na własność. Czyli wpłata 0 lub 5% okres 59mcy wykup 35-40%. Taki leasing w złotówkach wyjdzie ok.130% w euro poniżej 120%. Dużo nie dużo za auto warte 500tyś do spłaty mamy prawie 600 ale te odsetki idą całościowo w koszty więc ok 40% odliczymy co daje kwotę 60tyś odsetek czyli realnie każda rata to 1000zł czystego wydatku. Ja nie użytkuje aut nigdy dłużej niż 2 lata potem cesja z odstępnym i nie ma problemu z podatkami od sprzedaży samochodu. Wychodzi dużo korzystniej niż zakup przy tych naszych limitach podatkowych. Druga opcja dla drogich aut jeżeli ktoś ma kilka spółek to można samochód brać jako towar handlowy odpisać całość ale trzeba w ciągu 12 miesięcy sprzedać go z drugiej spółce i tak lawirować... Trzecia opcja dla tańszych aut to leasing z wpłatą 45% na 24miesiące wykup 1% prywatnie potem darowizna i mamy odpisane podatki i prywatne auto po 30 miesiącach. Opcja dla tańszych samochodów myślę poniżej 200tyś wartości przy sprzedaży ponieważ samochody drogie bez faktury są nie do sprzedania. Co do M60i u mnie spalanie od nowości 10 000km ok. 14.5 jazda 90% miasto bez zamulania.
    3 punkty
  3. Rufio do czego Ty zmierzasz? Wyciągasz koszt ładowanie w trasie. Przeciętny Polak 90 % jezdzi w koło komina. Czy Ty jezdzis 90 % w trasy? Mnie jazda w koło komina Teslą kosztuje 15 zl na 100 km, nie mam fotowoltaiki. Spalinowymi od 80 do 100 zł. 90 % w koło komina. Jestem super zadowolony z elektryka najkrócej mówiąc.
    2 punkty
  4. Szkoda ze nie mozna zamowic foteli manualnych. Zawsze to pare kg mniej i mechanizm sie moze popsuc
    2 punkty
  5. Nie, nie przesuwają. Zdrowy rozsądek, praktyka oraz doświadczenie pokazują, iż olej należy wymieniać raz w roku lub co 10-15 tys. A.
    2 punkty
  6. Co do pilota to jest to system Homelink. Bardzo popularny w USA. Jak masz „swoją” bramę z dowolnym systemem bezprzewodowym to trzeba dokupić i wpiąć równolegle odbiornik Homelink do sterownika bramy, doprogramować w aucie i działa. Problem jest jak się ma pilota do jakiś zewnętrzych wjazdów, szlabanów gdzie administrator nic raczej nie pozwoli „dopinać”. Wtedy nic się nie zrobi. Przy wyborze dojazdówki siłowniki są jak najbardziej.
    1 punkt
  7. Pokażcie mi zapis w gwarancji że opony muszą mieć homologacje BMW. Ja takiego zapisu nie widziałem. Mi napęd w bmw na gwarancji naprawili mimo że jeździłem na oponach o dobrym rozmiarze ale bez homologacji bmw.
    1 punkt
  8. Jak na takie komentarze liczyłeś to jednak się nabrałem na Twoją prowokację👍 Przechodząc do sedna to jeździłem bez skretnej tylej osi 3 lata w f15 i teraz jeżdżę 3,5 roku ze skrętną w pre lci, więc jakieś porownanie i doswiadczenie mam w tym temacie, z praktyki a nie z jutuba. Czy potrzebuje tej opcji w nowym X5? NIE (bez tego to i tak super auto i nie odczuwalem jej braku w f15), natomiast jak pojezdzilem z nią w g05 pre lci to docenilem jej praktycznosc. Czy kliknalem tę opcje zamawiajac lci? TAK bo dla mnie to must have, ale rozumiem tych co jej nie zamowili, bo to tez bedzie swietne auto. Nie mialem do tej pory zadnych problemow ze skretna tylna osia. Bowers? Jezdzilem weekend testowa m60i z bowersem i dla mnie duzo lepszy niz hk, bez dwoch zdan. To czy warty doplaty 20k to sprawa indywidualna. Dla jednego tak, dla drugiego nie. Jak ktos ma nieograniczony budzet to uwazam ze warto. Nie wierze w teorie spiskowe ze downgrade wzgledem prelci, zeby w x7 lepiej brzmialo🤦🏻‍♂️ Pilot - miales? Uzywales? Ja nie mialem, wiec sie nie wypowiadam. Pytanie do tych co mieli - czy pilot teoretycznie jest na bramy wjazdowe na posesję, czy na garażowe, czy na obie? Czy można w praktyce skofigurowac go z kilkoma bramami? Czy jak dziala z garazowymi to ogarnie hoermann? Szklany dach? Ma plusy i minusy, mi nic nie skrzypialo i nie przeciekalo, ale byly problemy z uszczelka (kilkukrotnie) - odklejala sie. Kazdy sobie musi sam zwazyc za i przeciw. Sensafin. Kazdy chwali ten material? Kazdy? kazdy to powinien sam dotknac w salonie sensafin i merino, porownac i ocenic czy jest budzet i warty doplaty, sprawa indywidualna. Ja uwazam, ze te dobre wrazenie w dotyku sensafinu to po czesci efekt duzej ilosci przeszyć, ktorych jest zdecydowanie mniej na merino. Na pewno nie wciskalbym nikomu ze ma klikac to czy tamto bez oceny w salonie jednego i drugiego. To sprawa bardzo indywidualna, ale jak ktos nie ma budzetu to sensafin zdecydowanie najlepsza imho sztuczna skora w bmw
    1 punkt
  9. Ja akurat jestem z tych którym skrętna os nie podeszła. ale nie wyobrażam sobie ogołocenia x5 z webasto, wentylacji, masazu, panoramy itd z powodu ze sie moze popsuc albo ze waga. X5 to nie m3/4. To ma dawac komfort i praktycznosc, przy obecnych mrozach nie ma nic lepszego niz wsiasc do zagrzanego rozmrozonego auta. Ogólnie konfigurator jest tak stworzony ze kazdy zlozy cos dla siebie. Dlatego takie teoretyczne dywagacje do niczego nie prowadza poza promowaniem swojego zdania, czesto teoretycznego bo przed odebraniem auta😅 Kazdy ma inne potrzeby, oczekiwania i budzet. To co dla jednego jest must have dla drugiego jest zbedne. na pewno przy cenach serwisu bmw i awaryjności wspolczesnych aut ( gdzie bmw i tak dobrze wypada) to dobrze planujac auto dluzej niz 2 lata przedluzyc gwarancje
    1 punkt
  10. Miałem kiedyś taką akcję w Audi poprzednim. Najpierw kasztan (!), choć w rękach wydaje się, że jest w miarę niegroźny, a dosłownie miesiąc później kamień na autostradzie i druga wymiana.. A jeśli chodzi o historię napraw to zaczął wspomniany kasztan, poprawił kamień, kolejny miesiąc podjechałem za blisko ściany w garażu przez co popchnąłem sanki, które spadły i wgniotły maskę, a żeby tego było mało to kolejny miesiąc później na moich oczach gość w zaparowanym maluchu cofnął mi i złamał sam grill i kończąc przyszła cholerna wiosna i lżejsze ubiory, no i się zagapiłem i nadziałem się na hak auta przede mną.. Reasumując wymieniona szyba, maska, grill i zderzak, no i kto by mi uwierzył, że to nie był jednorazowy solidny dzwon 😉 Może tylko nieruszone poduszki działały na moją obronę 🙂 Miałem okazję jeździć X5 30d na 22" i wrażenia bardzo ok. Ten silnik się nie męczy przy tej budzie, ciekawy jestem jak się tym w dłuższej trasie jedzie. Natomiast 6gt to auto na podróże wręcz idealne. Ogromny bagażnik, przestrzeń i niskie przez co powinno być ciszej.
    1 punkt
  11. Napisales to ironicznie, a niestety to prawda. Ciesze sie Twoim szczesciem, ze nie musisz jezdzic 15- czy 20-letnim X5, w ktorym tego typu elementy, wbrew temu czy chcesz czy nie, psuja sie.
    1 punkt
  12. Widać każdy musi przerobić temat szyby. @maciek_w w poprzednim X5 też miałem taką punktową naprawę, wytrzymało półtora roku i odpadło, więc nowa szyba była konieczna @geno1234 w G32 do wymiany ASO podchodziło dwa razy, gdyż za pierwszym razem za nisko przyklejono uszczelkę z gąbki w dolnej części (podszybie) i było widać dużą szparę nad deską Korzyść z tego taka, że przez pewien czas ma się znów piękną nieporysowaną szybę.
    1 punkt
  13. Opcja powyżej super dla kupującego ale policz to ile podatków odpisał a ile oddał przy sprzedaży. Jak jeszcze odpisywał 50% VAT to stracił na tym worek pieniędzy. Kupił za 400tys odpisał 50% vat - 37tys dochodowy do limitu 180tys - 29tys. Sprzedał na fakturę za np 350 do zapłaty 65tys vat 46tys dochodowy. Jeszcze wtedy byla skladka zdrowotna ok 13tys więc kupił za 400 a 2 letni sprzedając za 350 zostało mu 226tys 😉 świetny biznes... Jeszcze po drodze były jakieś koszty leasingu więc tak na oko licząc myślę 200 000 straty. W taki sposób to lepiej sobie zrobić najem koszt ten sam a nie męczymy sie ze sprzedażą
    1 punkt
  14. to chyba mowa o samochodach 500k+, ale pokaż może oferty z zakrytymi danymi, bo 10% wydaje mi się totalnie niemożliwe, sam przerabiałem kilka ofert pół roku temu i wszystko było w pomijalnych różnicach, chyba że ktoś na ochotę walczyć o 11 zł na racie czy tysiaka na całkowitym koszcie, co jest nieodczuwalne.
    1 punkt
  15. Dokładnie, nikt pieniędzy nie da z darmo albo ze stratą. Firmy leasingowe nie są instytucjami charytatywnymi.
    1 punkt
  16. Ty się nadal mentalnie zatrzymałeś widzę w 2019/2020 r, gdzie stopa referencyjna wynosiła 0.25%. Doinformuj się, ile wynosi koszt leasingu przy wpłacie 30%/45%/24msc wykup 1% a później oceniaj "opłacalność". Jeśli myślisz, że leasingi z sumą opłat 100 lub 101% na spalinowe BMW nadal istnieją to powodzenia w szukaniu i liczeniu.
    1 punkt
  17. Mnie trzyma FOMO ze nie kupiłem 3 lata temu jak człowiek Tesli Y LR za 320tys. Niestety pociąg odjechał i są już tylko po 225tys 🙂 Takze zostało mi obejść się smakiem i czytać na forum jaka to Tesla najlepsza i jak rozwiązuje problemy świata i osobiste właścicieli, a szczególnie te związane z samopoczuciem części z nich przekonanych ze zrobili interes życia 🙂
    1 punkt
  18. Jeśli serwisant zresetuje interwał to tak, ale nikt tego nie robi.
    1 punkt
  19. Wkleje swoje pomysły na leasing które opisałem w innym temacie. Panowie na drogie auta najlepsze wyjście to nie brać tego na własność prsy obecnych przepisach. Wpłata 0 lub 5% okres 59mcy wykup 35-40%. Taki leasing w złotówkach wyjdzie ok.130% w euro poniżej 120%. Dużo nie dużo za auto warte 500tyś do spłaty mamy prawie 600 ale te odsetki idą całościowo w koszty więc ok 40% odliczymy co daje kwotę 60tyś odsetek czyli realnie każda rata to 1000zł czystego wydatku. Ja nie użytkuje aut nigdy dłużej niż 2 lata potem cesja z odstępnym i nie ma problemu z podatkami od sprzedaży samochodu. Wychodzi dużo korzystniej niż zakup przy tych naszych limitach podatkowych. Druga opcja dla drogich aut jeżeli ktoś ma kilka spółek to można samochód brać jako towar handlowy odpisać całość ale trzeba w ciągu 12 miesięcy sprzedać go drugiej spółce i tak lawirować... Trzecia opcja dla tańszych aut to leasing z wpłatą 45% na 24miesiące wykup 1% prywatnie potem darowizna i mamy odpisane podatki i prywatne auto po 30 miesiącach. Opcja dla tańszych samochodów myślę poniżej 200tyś wartości przy sprzedaży ponieważ samochody drogie bez faktury są nie do sprzedania. Robiąc jakieś wpłaty 45% krótki leasing później wykup 1% niby minimalizujemy koszt leasingu ale po pierwsze blokujemy kupę środkow za ktore może gdzieś indziej trzeba momentami płacić lub można na nich zarobić. Druga sprawa po takim wykupie i drogim aucie zostajemy z kukułczym jajem. Odpisane mamy 100 000 podatków a przy sprzedaży zapłacimy 200 000 plus koszty leasingu, plus utrata wartości...
    1 punkt
  20. Wg mojej wiedzy (oraz doświadczenia z poprzednimi BMW), wymiany dobrowolne nie zmieniały terminów wymiany oleju w cyklu zalecanym przez producenta
    1 punkt
  21. Konfiguracja zapowiada się pięknie! Zamówione? Na kiedy termin odbioru? Manhattan wygląda przepięknie w słońcu - fajnie, że wybrałeś nietuzinkowy kolor! A z szybą pech… ja miałem podobnie. Jechaliśmy z rodziną na narty do Włoch. Ledwo przejechałem granicę z Niemcami w Zgorzelcu i walnął kamień. Następnego dnia wizyta w Carglass w Monachium. Uznali, że można naprawić. Zobaczymy, jak skuteczni byli
    1 punkt
  22. Mi pomaga zawieszka w widocznym miejscu. Coś co nie blokuje widoczności a nie da się przeoczyć, gdybym nawet zapomniał o boxie. Banalny patent, a podobnie jak Ciebie kolega, uchronił mnie przed wbiciem się w bramę garażową.
    1 punkt
  23. @_holek nie wypada tylko tym, których nie stać na te auta. Podobnie jak konfigurowałem swoje pierwsze salonowe, usłyszałem od kilku osób krytykujących mój wybór, że oni by bez czegoś tam nie kupili ... to odpowiedziałem, że jak kiedyś będą mieli tą przyjemność decydowania o konfiguracji auta, to pogadamy bez czego by nie kupili. Masz potrzebę, wrzucasz trumnę na dach i tylko sobie ustaw alarm na określoną prędkość, bo łatwo się w trasie zapomnieć jak jest to okazyjny wyjazd. Kupiłeś duże auto dla komfortu, a nie żeby się z deskami cisnąć w środku. Plus tak jak ktoś wyżej napisał o weryfikacji opcji garażowej w miejscu docelowym, to ja bym dodał, że to ogólnie jest problem żeby będąc okazyjnym kierowcą z trumną się nie zapomnieć. Mnie po pierwszej trasie kolega wyhamował w ostatnim momencie przed wjazdem do podziemnego garażu, do którego wjeżdżałem setki razy, po kilka razy każdego dnia. Brakło może z centymetr.
    1 punkt
  24. Gdzie jest Evooooooo ja się pytam ??? 🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪
    1 punkt
  25. Waze w wersji beta też działa na zegarach w carplay.
    1 punkt
  26. Dokładnie tak to jest urok zawieszenia adaptacyjnego. Z rodziną jedziesz komfortowo a jak chcesz trochę poszaleć usztywniasz auto i masz sportowe wrażenia.
    1 punkt
  27. Musisz podpiąć się programem navcoder i ustawić w czytniku odpowiedni model tunera radia.
    1 punkt
  28. :cool2: Nie ma sensu odwalać druciarstwa jeśli można naprawić nivo. Poniżej dwa obrazki, mam nadzieję że Ci pomogą ;) http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/65420d1421512408-self-leveling-suspension-inactive-error-code-compressor-relay-a97606c6-1185-4a0a-a4a5-a8bedd092eab_png_zpscbpw0xqh.jpg http://bimmerboard.com/members/q/original/E53%20X5%20Component%20Locations.jpg
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.