Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
@bambaryla Pozwolę się nie zgodzić. Nie "spoko". Producent podaje maksymalną, bezpieczną prędkość, z jaką należy jeździć z boxem. Zazwyczaj to ok. 120-130km/h. OK, możemy uznać, że podają niższą niż możliwa i ciągle bezpieczna. Po to, że wiedzą jaka jest ludzka natura i że część nie będzie przestrzegać. Lub, aby w razie "W" nie ponosić odpowiedzialności i ewentualnych roszczeń. A może z obu powodów. Przyjmijmy zatem, że prędkość o 10-20km/h wyższa jest ok. Ale fizyki się nie oszuka. Siły działające przy 130 a te przy 170, a może i wyżej są zupełnie inne. Zachęcam, aby przy mniejszych prędkościach wystawić rękę za okno. To są naprawdę ogromne siły. Pewnie box i mocowanie wytrzyma, raz drugi i trzeci, może i dziesiąty. Ale skoro producent podaje 130, to nie dlatego, że ktoś miał takie widzimisię, ale dlatego że badali naprężenia w tunelach i wiedzą, że wyższe siły mogą zniszczyć konstrukcję. Więc za którymś razem może nie wytrzymać i zerwać. I pewnie Tobie się nic nie stanie, ale dostać lecącym boxem wypełnionym nartami, jak przy czołówce, no cóż, nikomu nie życzę... Apelowałbym, aby jednak w miarę trzymać się zaleceń producentów, bo po coś one są. @_holek Co do głównego tematu. A dlaczego miałoby nie mieć sensu jeżdżenie z boxem na X5? Auto jak każde inne, trochę wyższe. Jak jest potrzeba się spakować, a nie ma miejsca z tyłu, lub jak pisał Cactus wchodzą np. kwestie mokrego sprzętu itp. itd. to śmiało. Ja nie mam u siebie belek, rozważam zakup, ale kumpel w X5 LCI ma i śmiga. Nie tylko na narty, ale wakacje nad morzem też. Bo zabierają dużego psa i pełno maneli, więc i box się wypełnia. Na pewno trzeba pamiętać o wysokości i faktycznie w takich Włoszech, często parkingi hotelowe są niskie. Zresztą u nas a galeriach podziemnych też. Kilka lat temu, jak byłem w Dolomitach, wtedy jeszcze Passatem kombi i z boxem, to mieściłem się akurat, ale już Ci właśnie z SUV-ów nie bardzo. Łatwo o tym zapomnieć, bo chyba wtedy gość przy nas zapomniał i wjeżdżał chyba beemką, no i huk był duży, a box został przed wjazdem. Na szczęście box jest słabszy niż dach i relingi, więc auto ewentualnie się troszkę porysowało, ale nie zniszczyło.3 punkty
-
Wg mojej wiedzy (oraz doświadczenia z poprzednimi BMW), wymiany dobrowolne nie zmieniały terminów wymiany oleju w cyklu zalecanym przez producenta1 punkt
-
Wydaje mi się, że wprowadzasz kolegę w błąd. Ja korzystam u siebie z tempomatu i ma funkcję „stop end go”. Posiadam pakiet asystent plus i to działa. Kiedy widzę korek przede mną wciskam tempomat i samochód sam się zatrzymuje i później sam rusza. Kiedy stoisz dłużej niekiedy wymaga inicjacji gazem aby ruszył do ustawionej prędkości. Więc na 100% wystarczy mieć plus w G60.1 punkt
-
Ano mogliby się czepiać. W przypadku boxa może być jak przy ingerencji w ECU, wpis do książki serwisowej i bye bye gwarancjo. Pytanie jaką masz pewność, że nie montując boxa Aso wykona każdą naprawę gwarancyjną silnika lub jego podzespołów? Dużo zależy do kogo i gdzie pojedziesz, z RaceChipem jest to samo. Da się zrobić tak, że będzie dobrze. Wykonując jakiekolwiek modyfikacje trzeba być świadomym ryzyka a kto ma jakiekolwiek obawy i chce spać spokojnie niech jeździ serią.1 punkt
-
Nie zachęcam do samodzielnej instalacji, możliwe, jak zostało już w tym wątku powiedziane, że miałem dużo szczęścia, ale cały proces trwał 3 minuty na stage 0 (zgranie stock'a), natomiast instalacja stage 2 - dosłownie 1 minutę. Mam świeży akku 105ah, sprawdziłem przed flashowaniem % naładowania - było w okolicach 90. Co do samego xHP podtrzymuję to co napisałem wcześniej. Obecnie zmieniłem na stage 3 i w mojej ocenie comfort nie odbiega od stage 2 zauważalnie (spalanie nadal niższe niż na stoku średnio o 2l w mieście), natomiast sport plus to jest po prostu ogień. Normalnie kopie, przy odpuszcza II gazu daje subtelne popsy, które można podbić w ustawieniach. Podsumowując, dla mnie w cenie z Black Friday (-15%) jest to akceptowalny zakup. Wiadomo, lepiej, żeby cena była jak najniższa, ale to dopracowany produkt, dający wiele opcji do modyfikacji, z supportem, z możliwością jednokrotnego przeniesienia licencji na nowy samochód, oczywiście marki BMW, tego samego użytkownika. Każdy musi podjąć sam decyzję.1 punkt
-
Szczegóły pojazdu VIN:WBA5C91090 D057397 / Seria:5' F10 LCI / Opis sprzedaży:525dX / Nadwozie:Limousine Wersja katalogu/region:ECE / Kod typu:5C91 / Skrzynia biegów:5C91 / Układ kierowniczy:Lewostronny Data produkcji:12.07.2013 / Lakier:300 / Tapicerka:AZAT Dane dot. pojazdu Nazwa Wartość Drzwi 4 Silnik N47T Pojemność 2 Moc (kW) 160 Napęd ALLR Lakier 300 alpinweiss 3 Tapicerka AZAT Materiał 'Grey Shadow/antracyt' Poziom integracji (fabryczny) F010-13-07-504 Poziom integracji (aktualny) F010-18-07-530 Wyposażenie indywidualne Nie Wypełnianie ilości Wypełnianie ilości do Ilość zmienna w litrach WSKAZÓWKA Hamulec 1 Transfer box (0,44 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Czynnik chłodzący bez układu klimatyzacji 8 Transfer box (0,44 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Czynnik chłodzący bez układu klimatyzacji 0 Transfer box (0,44 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Skrzynia biegów (GA8HP-45Z) 8.5 Transfer box (0,44 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Tylna oś 0.8 Transfer box (0,44 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Silnik (N47S1) 5.2 Transfer box (0,44 l), final drive (front axel) (0,6 l), Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing Wyposażenie Kod Opis Wyposażenie seryjne 01CC Auto start/stop function 01CD Brake Energy Regeneration 0205 Automatyczna skrzynia biegów 04U2 Przełącznik trybów jazdy wraz z ECO PRO 0548 Licznik kilometrów Opcje 01CA Selekcja COP ważnych pojazdów 01CB Zakres CO2 0230 Zakresy dodatkowe właściwe dla UE 0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu 02PA Zabezpieczenie śrub kół 02V4 Obr. BMW ze st. le., szpr. podw. 613 0302 Instalacja alarmowa 0316 Autom. uruchamianie tylnej klapy 0322 Funkcja dostępu komfortowego 0337 M Pakiet sportowy 03AG Kamera jazdy wstecz 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka 0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. 0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie 0464 Worek na narty 0465 System załadunku 0481 Fotel sportowy 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 04B9 Listwy wewnętrzne alum. drobno szlif. 04UR Oświetlenie wnętrza dookoła 0502 Spryskiwacze reflektorów 0508 Park Distance Control (PDC) 0534 Klimatyzacja automatyczna 0552 Adaptacyjny reflektor LED 0575 Dodatkowe gniazdko 12 V 05A1 LED Fog lights 05AC Asystent świateł drogowych 05DL Surround View 0609 System nawigacji Professional 0676 System głośników HiFi 0698 Area-Code 2 do DVD 06AC Inteligentne połączenie ratunkowe 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AR Internet 06NR Apps 06NS Komfort. telefonia z rozsz. smartfonem 06WA Tablica przyrządów z rozszerz. zakresem 0710 Kierownica skórzana M 0715 Pakiet areodynamiczny M 0754 M Spojler tylny 0760 Wysoki połysk Shadow-Line 0775 Podsufitka antracyt 0877 Brak obsługi krzyżowej 08A1 Polska wersja językowa 08AT Literatura pokładowa, polski 08KA Termin wym.oleju 24 miesiące/30 000 km 08TF Aktywna ochrona pieszych 08V1 Tabliczka informacyjna1 punkt
-
1 punkt
-
Kupilem tez do boxa taki zestaw thule z rolkami/sznurkami do przetrzymywania boxa pod sufitem garazu. Fajna sprawa i jak ktos ma wysoki wjazd i sie zmiesci z autem i boxem na dachu w garazu i da rade z niego wyjechac to wogole bajka, bo opuszczasz boxa na sznurkach prosto na bagaznik dachowy i tak samo demontujesz (ale raczej w cywilnych domach to tylko dla niskich aut jak seria 5), wiec boxa niestety zakladam recznie na podjezdzie, natomiast jest fajny mechanim zeby go storowac przy suficie w garazu jak jest nieuzywany.1 punkt
-
Od lewej: płyn hamulcowy oraz kontrola sprężyny gazowej pokrywy przedniej.1 punkt
-
@aizik6zalamujesz mnie. Jesteś w temacie gdzie są wszystkie mapy najnowsze i prośisz o link. Przeczytaj wpis wyżej nad zdjęciem i znajdziesz. Niby wszystko podane na tacy, a tak to poukrywane🤣 Ręce mi opadają na serio.1 punkt
-
Dlatego było robione w miejscu gdzie był dostępny komputer. Apke chcialem zwyczajnie przetestować czy pojdzie jak trzeba. Nie poszło, wiec twórca jak przeczyta będzie o takim problemie wiedział. Jak się nie testuje to się nie wie czy działa czy nie.1 punkt
-
1 punkt
-
Siema, W moim aucie również nie było centralnego na pilota i montowałem uniwersalny sterownik z pilotami. W e39 taki sterownik najlepiej zamontować w drzwiach kierowcy. Wystarczy zdjąć boczek i wpiąć się w przewody koloru: niebiesko/czerwony - zamykanie biało/czarny - otwieranie Centralny jest sterowany plusem. Ogólnie montaż niezbyt skomplikowany. Powodzenia.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00