Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Krzyśku, zauważ tylko, że ja nigdzie nie napisałem, że jestem przekonany, że coś się zepsuje. A jedynie napisałem, że jestem przekonany, że istnieje ryzyko, że coś się zepsuje albo zużyje przedwcześnie i jest ono tym większe im starszy samochód i im większy jego przebieg i to ryzyko jest niewątpliwie liczone oraz szacowane przez producenta oraz odzwierciedlone w cenie gwarancji - dłuższa gwarancja = większe ryzyko = większy koszt. Mam tu podać definicję słownikową pojęcia "ryzyko", żeby w końcu wyprowadzić dyskusję na prostą? Tymczasem pojawiają się tutaj tacy, którzy zupełnie nie rozumieją tego co piszę, albo nie chcą zrozumieć i oczekują ode mnie, że skoro jestem taki cwaniak to mam napisać co się zepsuje i kiedy. I wmawiają mi, że ja uważam, że szrot i że się będzie sypać, podczas gdy ja piszę jedynie, że jest ryzyko, że coś się zepsuje. Nikt nie twierdzi, że po piątym roku odpadną Ci koła i samochód przestanie odpalać, a skrzynia biegów zablokuje Ci się na wstecznym, a jedynie, że jest ryzyko, że zepsuje się COŚ - cokolwiek, co może kosztować kilka tysięcy. Zapłacisz sobie i pojeździsz kolejne x lat. Chyba nie twierdzisz, że jeszcze żaden mechanik na świecie nie naprawiał trzy- czy czteroletniego G20? Albo, że nie ma usterki, która pojawia się statystycznie częściej niż inne? I że w ogóle nie ma statystyk awaryjności danego komponentu? Podałem tu przykład nawet z tego forum, gdzie ludzie opisywali swoje doświadczenia z jakimiś wadami czy usterkami, chociażby te metaliczne stuki przy cofaniu, ale widzę, że przyjmujemy, że tego nie ma, wypieramy to.
    3 punkty
  2. Panowie, Dajcie na luz. 🙂 Każdy z Was ma rację 🙂. Robi się już przydługi wątek. Powiem na przykładzie swojego F31 które mam od nowości od 11 lat. Zawsze garażowane. Przez 11 lat żadnych problemów z elektroniką oprócz jednego wyjazdu w góry gdzie auto stało kilka dni pod chmurką. Przez te kilka dni codzienne wyjazdy na stok narciarski. Auto zostało zawilgocone od środka śniegiem od przewożonych nart na tyle, że ostatniego dnia zaczęła wariować elektronika. Dopiero odłączenie na godzinę akumulatora pomogło. Stało się to 3 lata temu i tylko raz. Taki mały incydent. Auto nadal garażuję i na razie wszystko działa. Start/Stop wyłączony na stałe. Akumulator przetrwał 10 lat. Silnik N20 najgorszy jaki mógł mi się trafić, ale zmieniam olej co 10 000 km i przejechałem ponad 200 000 km. Raz tylko wymieniałem rozrząd. Czyli da się jeździć na najgorszym silniku jakie wymyśliło BMW. Jakbym naoglądał się filmików na YT z tytułami "N jak nie kupuj" to bym zwariował. Olej w skrzyni ZF też zmieniany co 80 000. Na razie działa bez zarzutu. Jak ktoś dba to ma.
    2 punkty
  3. @robiw, ja zauważyłem, że piąty rok gwarancji kosztuje tyle ile cztery wcześniejsze i wyciągam z tego wniosek, że najpewniej to z uwagi na to, że BMW nie chce fundować napraw lub wymian elementów albo woli, żebyś nie kupił pakietu i zapłacił fakturę za serwis. Ty jak rozumiem czujesz się bardzo mocno dotknięty, samą hipotezą, że w BMW może coś się zepsuć. Jednocześnie oczekujesz, że ja Ci powiem co się zepsuje za 5 lat. Odesłałem Cię do największego forum, gdzie znajdziesz przykłady usterek, jeżeli Cię one interesują, bo mnie nie interesują. Ale jeżeli jesteś dociekliwy, to również na tym forum masz ludzi, którym coś strzela i chrupie w XD przy cofaniu na skręconych kołach. jeden użytkownik opisywał, że problem rozwiązywał na kilku wizytach w ASO. Komuś chyba zmieniali nawet całą kolumnę kierowniczą. Jak sądzisz, ile taka kolumna kosztuje? Ktoś inny miał problem z brakiem działania funkcji asystentów. Sprawdź ile kosztuje amortyzator adaptacyjny. Poczytaj sobie o typowych usterkach silników B48/B58, bo to też nie jest tak, że te silniki nie mają słabych elementów, choć ogólnie uważane są za bardzo solidne i nie kwestionuję, że takie są. Ale żebyś nie poczuł się urażony, odsyłam Cię do Bimmerpost, które da już troszeczkę szerszą perspektywę. Tylko jaki sens ma rozmowa o konkretnej usterce? Nie poznamy statystyki występowania. Nie mamy podstawowych danych, a Ty przecież rozmawiasz tylko o konkretach. Weź też pod uwagę, że po świecie jeżdżą setki tysięcy takich BMW G20 i to że Tobie się nic nie zepsuje i Twojemu koledze też nie, a nawet czterem kolejnym użytkownikom tego forum to nic nie znaczy - znaczy jedynie, że miałeś farta. To jest myślenie takie jakby wydawało Ci się, że świat kończy się tam gdzie sięga Twój wzrok.
    2 punkty
  4. Słonik nie zanizaj poziomu forum takimi filmami. Niech tam się cieszą na fejsie. Co do sieci SUC Tesli w Polsce. Przykre jest to jak gołym okiem widać jak odstajemy od zachodu. Nikt nie wie dlaczego do tej pory tak wolno Tesla buduje w Polsce stacje ładowania, a jednocześnie w Europie Zachodniej wielokrotnie szybciej. Ja jestem tym rozczarowany. Mimo tego ostatnie stacje w Szczecinie i Gliwicach po 12 szt V4 to standard pozwalający na pewne i szybkie ładowanie. Jeszcze kilka takich stacji i da się Tesla po Polsce podróżować bez planowania, aplikacji. Powinno sieto stac w ciągu 2 lat. Póki co zadna firma w Polsce nie ma nawet planow stawiania takich stacji. Nikt więcej niż 6 ładowarek nie buduje.
    1 punkt
  5. Czy się zepsuje czy nie - nigdy nie wiadomo. Każdy słyszał różne historie. Ja kupuje zazwyczaj przedłużone gwarancje bo przy sprzedaży samochodu to jest niesamowicie pomocne, a koszt jest relatywnie mały.
    1 punkt
  6. W 40D opcja się nazwa sportowy wydech M .. i to jest ten sportowy wydech M .. czyłi głośnik i to on rdzewieje, reszta czysto i bez nalotów.
    1 punkt
  7. Nic się nie stanie przy jednakowym obwodzie przód i tył, ale felgi również muszą być jednakowe na obydwu osiach. Seria ma 8,5 ET 33 przy 19", więc twoje nowe felgi wejdą bez najmniejszego problemu.
    1 punkt
  8. Sprawdzić ciśnienie wstępne na postoju i pod obciążeniem (2 lub 3 bieg, 1500 obr i wtedy pedał w podłogę do 4k obr), szczególnie wtedy co się dzieje z nim gdy silnik gaśnie. Możesz nagrać ekran na zakładce Analog1 to potem przenalizujesz, bo tam jeszcze jest akurat ciśnienie CR.
    1 punkt
  9. Oczywiście, piszę za siebie 🙂 Miałem i szyberdach i panoramiczny, cały szklany dach. Więcej nie chcę ani tego ani tego. Jest mi to w aucie tak potrzebne jak turecki dywan na ścianie w domu. No, ale ja w zasadzie jak nie muszę to nawet szyb nie otwieram (jedynie jak policja każe dmuchać albo jak muszę jakiś bilet parkingowy pobrać). - Przewietrzenie auta? Klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i antysmogowym zrobi to zdecydowanie lepiej, bo nie dość, że ustawi odpowiednią temperaturę to jeszcze zrobi to czystym powietrzem. Jakoś nie przekonuje mnie wdychanie nieprzefiltrowanego ulicznego powietrza wpadającego przez dach, wybacz. Ale jestem skłonny sobie wyobrazić, że ktoś nie lubi klimy (bo podobno w 1987r. dziadek sobie od klimy przeziębił kolana) i woli jeździć z otwartymi szybami czy tam dachem. Mam nawet takiego znajomego, który zawsze kupował samochód bez klimatyzacji, bo niby "zdrowiej". A że zabierał rodzinę na objazdówki po ciepłych krajach takich jak Chorwacja, Bułgaria czy Rumunia to dzisiaj facet jest już po rozwodzie i ja się w sumie nie dziwię, że żona odeszła 😉 Weź tu jeździj autem bez klimy z capiącym, spoconym kierowcą. Rzeczywistych przyczyn rozwodu naturalnie nie znam, ale wg mnie ten samochód bez klimy i oszczędzanie 0,17l paliwa na 200km mogło być jednym z powodów. Niestety, ale klimatyzacja to już konieczność nie tylko w samochodzie, ale również w domu. Nawet w Polsce, która do niedawna była krajem o raczej umiarkowanym klimacie. - Namiastka cabrio - no właśnie, namiastka. Gdybym chciał jeździć cabrio to bym jeździł cabrio albo motocyklem 🙂 - Po co więcej światła w samochodzie? To jakaś estrada? Od wpuszczania światła do środka są szyby, które zresztą zazwyczaj się przyciemnia, żeby światła było mniej, bo i tak jest go za dużo. Gdybym mógł to i przednie bym przyciemnił. A jak chcę popatrzeć w niebo to idę na spacer albo kładę się na leżaku 🙂 Podziwiam Cię, że potrafisz prowadzić samochód i patrzeć w niebo. Jestem gotów zapłacić za wiele rzeczy i zazwyczaj za nie płacę, bo lubię pełne wyposażenie w samochodach, ale akurat szyberdach jest na ostatnim miejscu potrzebnych mi rzeczy na równi z hakiem, którego też nie używam i nigdy nie kupuję.
    1 punkt
  10. Nie wiedzialem. Odebrana na zimowkach juz. Letni komplet taki sam. Jasne wnetrze wyglada fajnie. Teraz folie i powloka
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.