Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Przeglądy są co 30 tys. lub dwa lata, zależnie co nastąpi wcześniej.
    2 punkty
  2. Generalnie masz 100% racji. Jeśli jednak poddać Twoje twierdzenia zawarte w pierwszej części postu głębszej analizie to stwierdziłbym tak. Napęd elektryczny jest pod każdym względem lepszy od spalinowego. Aktualnie jednak z uwagi na problem z gromadzeniem energii na pokładzie samochodu oraz cen energii elektrycznej napęd taki nie jest konkurencyjny we wszystkich warunkach z napędem spalinowym.
    1 punkt
  3. Ja bardzo lubie swoja S-ke i pod względem radości z jazdy, osiągów jak i ekonomiczności. Na mieście na ładowanie nie wydałem przez 34tys km więcej niż 500pln na prąd. Kolejny rok zapowiada się tak samo więc głupota byłoby zamieniać samochód który praktycznie jeździ za darmo. Obecnie koszt przejechania 100km to 12pln przy mojej elektrowni na dachu. Wyzerowałem licznki 01.11 żeby zobaczyć jak będzie wyglądało zużycie w okresie zimowym. Wsiadam zawsze do samochodu nagrzanego, ciepłe siedzenia, kierownica i komfortowa temperatura powyżej 20 stopni we wnętrzu. Koszty eksploatacji i wizyt serwisowych dosłownie zero.
    1 punkt
  4. 1 punkt
  5. Dla mnie BMW to przede wszystkim prowadzenie. F30 vs B8 przepaść. Mimo niby super rozkładu mas w B8 do BMW F30 nie ma startu... miałem 4 audiczki wcześniej w tym V6ki (za ciężko z przodu). Tylko V5 było fajnie wyważone w 90ce ale mocy mało, gang był świetny... Wszystko poza 90ką Q podsterowne, najbardziej ciężkie V6. Po przesiadce wiem dlaczego nie wrócę, chyba że RS3 urośnie ale to zupełnie inna liga 😀 Zobaczymy jak nowe RS5 ale to też już mega odjazd cenowy pewnie powyżej M3C... Intoxication, wypożycz sobie M340i ma weekend i sprawdź na weekend w każdych warunkach. 1500pln albo mniej i już będziesz wiedział czy warto i za co najbardziej cenisz auto. Ja już mam to za sobą, myślę że jak prowadzenie ma dużą wagę dla Ciebie, to już wiem że zmienisz, nawet na co 😀 Have fun
    1 punkt
  6. U mnie klamka dziś zapadła , zamówione 550e
    1 punkt
  7. W BMW tymi hybrydami się jeździ bardzo dobrze. Dla porównania jeździłem volvo t8 phev, tam też jest ponad 400 koni, ale przód napędza silnik spalinowy, a elektryczny tył, spina to komputer. Przy mocniejszym przyspieszaniu po lekko nierównym asfalcie miałem wrażenie, że przód sobie, a tył sobie, nie czułem się pewnie. Jeździłem też Lexusem, gdzie jest podobnie, ale komputer to jakoś lepiej ogarnia. Natomiast w BMW to idzie jednym wałem napędowym razem, genialna sprawa. Ostatecznie zdecydowałem na diesla z uwagi na obawy o trwałość silnika benzynowego w takim systemie.
    1 punkt
  8. @BMFun Taycana już raz prawie kupiłem. Jak kupowałem Eqe była świetna oferta w wawie na wiśniowego cross albo sport tourismo (nie pamiętam dokładnie). Wersja 4s plus kola zimowe plus leasing 102 procent na 3 lata, w cenie 550k. Ja bym go wziął, żona była stanowczo przeciw. Zejście na ziemię brzmi w przypadku tego auta dosłownie. Siedzi się na ziemi, do tego żona czuła się przytłoczona dachem. Eqe nawet w wersji sedan dużo bardziej przypadł jej do gustu. Może gdybyśmy tego samego dnia nie testowali kilku aut to odczucia były by jej inne. Myślę że s6 erroneous avant- bylby i tańszy i bardziej praktyczny. kosmiczna utrata wartości elektryków na dziś, problem ze sprzedażą (w salonach niezbyt chcą brać w rozliczenie) jest wisienka na torcie. @Kriss33 brakuje mi najbardziej prędkości przelotowej. Jazda ice w każda trasa powyżej 200km od domu w jedna stronę to zupełnie inna liga. Jadę ile chce, nie martwię się kompletnie o nic, nie zawracam sobie wygolę głowy tankowaniem/ladowaniem. Większość tras pokonam w dwie strony na jednym baku. Dodatkowo przy porównywalnym koszcie ładowania do kosztow paliwa nie widzę żadnego sensu się męczyć. Byłem na Mazurach, zrobiłem około 650 km, na Ladowanie wydałem 245 zł przy karcie abonamentowej plus pełna bateria z fotowoltaiki. Niewiele więcej wydałbym na ta podróż jadąc moja była 530.
    1 punkt
  9. Miały być już semi wypierające spalinowe ciężarówki, miał być cybertruck orający rynek trucków, to samo spotka model y jak już się opatrzy, uprzykrzy. Dopóki baterie nie będą miały 200-250kwh ja do dwóch elektryków w rodzinie nie wrócę. Kolejne auto 100 procent będzie spalinowe 👍
    1 punkt
  10. Mam 4 wtryski lejące. Na dniach wpada cały zestaw nowych oryginalnych i dopiero wymiana oleju. Taki prezent pod choinkę ☺️
    1 punkt
  11. Akustyczne szyby dobrze "tłumią" opływające powietrze. Dużo hałasu idzie od nadkoli/kół więc dużo zależy również od nawieżchni. Dla mnie na niektórych Skach do 160 jest ok, na niektórych do 140. Oczywiście do 180 jest względnie cicho w tym aucie. Na pewno jest dużo dużo lepiej od F30... którą miałem zaraz po świeżo skradzionym rocznym Audi B8 fl, audi było dużo lepiej wyciszone na tamten czas. Z czasem zastanawiam się nad wyciszeniem nadkoli, może coś jeszcze przy "gruncie". Najlepiej po porównaniu z kimś kto to robił w G20. Wiem, że paru współgalerników robiło 😀
    1 punkt
  12. jest adekwatnie do klasy samochodu, więc średnio. akustyczne szyby warto wziąć, bo bez tego trochę słabo mieć szum w samochodzie za tyle kasy. z akustycznymi do 140 km/h można jeszcze względnie komfortowo rozmawiać przez telefon bez podnoszenia głosu.
    1 punkt
  13. Model Y za 250k PLN jak bedzie mial 90-95kWh baterie i 700km wltp i pelne wyposazenie w podstawie zabije rynek europejski. Niemcy beda sprzedawac swoje elektryki bez zysku zeby nie placic kar gdy Tesla bedzie przytulac 15% na kazdym aucie. Brutalne zderzenie z rzecxywistoscia i efekty zaspania. Bedzie jeszcze gorzej, ciekawy jestem jak Niemcy beda ratowac swoj przemysl moto.
    1 punkt
  14. @Bigandbigger czy ty naprawdę wierzysz w to że nic się nie wygięło po uderzeniu? Tym bardziej że koło było "przekoszone".
    1 punkt
  15. Samochód oddałem w październiku do do Bavaria Motors Gdańsk 400 km podróż. . Nie miałem wyjścia kierownik serwisu BmW Sikora w Mikolowie stanął na szczycie swoich możliwości nagrywając film na tle rozebranego samochodu informując że następnym razem jak nie będzie potrafił znaleźć usterki to będe musiał zapłacić za całą operację tzn sa jego nieudolność. Po powrocie z serwisu w nocy padał descz i wszystko bylło przemoczone więc zadzwoniłemw pare miejsc ogólnie BMW Sikora ma Serwis dno. Postanowiłem oddać samochód do Bavaria motors znuwagi na podejści oraz fakt że w podbnych przpadkach nie nagrywają tego tylu filmów. Wracjąc do tematu Bavaria Motors w Gdańsku to uważam że to konkretni ludzie z rozmowy. Zangażowani w znalezienie usterki. Dziś mam koniec roku i samochód suchy w środku. Co prawda padało tylko 3 razy. Wydaje się się że naprawili samochód. Wycieczka 400 km opłacała się. Polecam ekipę. Bmw Sikora osobiście podziwiam za tupet wmawiając klentowi że pewnie wylała mu się woda z butellki allbo wniósł wodę na butach prsemaczając wykładzinę w aucie pod suchą wycieraczką. Chyba szkolenie serwisantów w BMW Sikora w Mikołowie kladło nacisk na zrobienie z klienta wariata w . Takie zachowania serwisu dotyczyły fotela, problemu z wyłączającą się klimatyzacją A to że pewnie fotel się zablokował bo coś go ograniczoło albo że obsługa klimatuzacji nie taka jak należy. Można by napisać samochód poparany to serwis nie daje rady. No to też ale nie do końca. Wymiana szyby oddają samochód uwalony, czujniki bez kalibracji po wyjeżdzie 200 metrów powrót na serwis Potem informacja że nie działają bo były popsute i że trseba się umówić na serwis. Za kilka tygodni na serwise oddają samochod i po 200m wracam bo na wyswitlaczu konikat czujniki nie działą. A na serwisie nie wiedzieli że jest taka usterka i tak jescse dwie wizyty bo ktoś skopał godzine roboty na serwisie a ja 3 dni jezdze na serwis. Wymiana oleju super, zamaim mycie komory plukanki cuda fajerweki. Wlali olej bo Pan zapomniał o myciu komory silnika. Dziś mamy grudzień a przedni fotel odmówił pracy na górnym odcinku pleców oraz nie da się sią włączyć radia. Pozstaje jedynie TVN bo tylko telewizja działa. Z fotelem udam się do bavaria był u Sikory w Mikołowie mimo że pokazywałem jak fotele nie działają to stwierdzili że jest ok. Mam wrażenie że u Sikory jka nie mogą odpalic samochodu to wypychają klientowi auto przed serwis i mówią że wszystko jest ok. Ogólnie nie mają problemu z usterkami. Te usterki to chyba pokłosie wody w samochodzie. Auto na gwarancji. Usterka za usterką do dealer który sprzedał auto odmawia napraw bon nie widzi usterek. Chyba zgłosze się to jakiegoś youtubera na nagranie filmu dla potomnych
    1 punkt
  16. Kingu tobie chyba tłumaczyć nie muszę a) Może po zbyciu przesiądziesz się na rower, albo na nogi i już jesteś zdrowszy b) nie rozbijesz się tymże autem .. więc kolejny punt c) może skorzystasz z komunikacji i wesprzeż Państwo znowu xD
    1 punkt
  17. Czemu tu się dziwić - przecież już raz podnieśli akcyzę na alko tak wysoko, że polskie wytwórnie poplajtowały, lewy import alkoholu rozkwitał w najlepsze a przychody z akcyzy spadły ogromnie. W końcu ktoś się obudził, ucięli akcyzę, ruszyły polmosy, staliśmy się potęgą alko w Europie, tysiące nowych miejsc pracy, zerowy przemyt, ogromne wpływy budżetowe... i znowu się powtarza, znowu chciwość polityków zabija branżę spirytusową, akcyza w górę, plajty, przemyt i zaraz gruchną przychody. Ci kretyni przy władzy niczego się nie nauczą nigdy, więc nie oczekujcie że pochylą się nad przedsiębiorcami, skoro nawet od sprzedaży auta chcą składki zdrowotnej! Co ma wspólnego zdrowie ze sprzedażą auta?
    1 punkt
  18. Superb ..golf R full opcja ponad 300 tys 😂😂😂. W tej cenie ocierasz sie po rabatach o m340i …moze nie full opcje. Lud obecnie nie jest zbyt ogarniety, a moda na eko, sreko jest na tyle popularna , ze wszystko pod ta grupe sie ustawia I winduje sie ceny paliw i kasuje silniki v8, v6, r6 i wprowadza kosiarki. 😉
    1 punkt
  19. Obecnie to juz powoli jest tak: "Jedzie Skodą, to musi kraść, prywaciarz". Niektóre Superb czy Kodiaq poruszaja sie w rejonie 250 000 - 300 000.
    1 punkt
  20. Sprzedajac 3-4 letnia, nadal drogą X5, bez fv, ograniczasz sobie bardzo mocno grono nabywcow.
    1 punkt
  21. Niech by nawet było to 75% kosztow przy użytkowaniu mieszanym-to brzmi rozsadnie. Jednak odliczac 50% Vatu żeby przy sprzedazy musiec zapłacic 100% i limit 150k do kosztow to paranoja.
    1 punkt
  22. Przy autach powyżej 300k netto a o takich tu mówimy (lub nawet x1.5/2) -> wkład własny 45% , 2 lata leasing , wykup 45% amortyzujący następne 150k to chyba optimum jakie można uzyskać ale tak czy tak przy sprzedaży to 23% VAT, 19 % PIT + 4,9 % składka zdrowotna (która ma niby zniknąć w 2025 ) rachunek nijak się nie zgadza ... nie wiem dlaczego utrzymywany jest ten limit 150k netto , nałożony chyba w 2018 w innych realiach cenowych , to już powinno być dawno skorygowane. Za Skodę (nikomu nie ubliżając ) trzeba mocno pilnować konfiga, żeby nie przekroczyć 150k netto ale tak jak piszesz uczciwe opodatkowanie auta dla przedsiębiorców(czyli w 100% w koszty ), nawet jak będą to auta za ponad 1milion, to i tak jest zarobek dla producentów, salonów, państwa , banków... komu to przeszkadzało ... a tak branża moto w Europie szczególnie w DE, ledwo zipie
    1 punkt
  23. Twoje przemyslenia sa bardzo bliskie moim. Tez mam problem żeby pozbyc sie mojego M50d chociaz leasing juz dawno spłacony. Tez kalkuluje, ze po uwzglednieniu sytuacji podatkowej zamiana na nowy wychodzi bardzo niekorzystnie a do tego silnika porownywalnego do 50d brak. Wykup 150k niczego tutaj nie rozwiazuje bo koszt leasingu jest teraz tak wysoki, ze co zaoszczedzimy na podatkach to oddamy w odsetkach. Nastepne podobienstwo jest takie, ze kupilbym teraz X7 40d. Dodatkowe 2 miejsca tez czasem by mi sie przydały i cały czas jestem za dieslem w suvie tej wielkosci. Na daily ze sportowymi wrazeniami polecam serie 8. Sam mam 840d i pewnie teraz kupiłbym jednak M850i mimo ze robie nia sporo tras. Mysle, że zestaw X7 40d + M850i to super sprawa. Gdyby podatki byly tak jak kiedys myślalbym nad takim ruchem bardzo powaznie. Zarobiłby salon, państwo dostałoby VAT i akcyze, ja cieszylbym się z nowego zestawu w garażu a na rynek trafiłyby dwa zadbane BMW z polskiego salonu a nie sprowadzane graty. Komuś to jednak przeszkadzało a wydaje mi sie, że poprzednie warunki podatkowe to naprawde było win/win dla wszystkich wokoł.
    1 punkt
  24. Jeśli jesteś pewien, że to kwestia "miękkości" zawieszenia to zerknij na stronę powerflex - mają poliuretanowe wieszaki wydechu.
    1 punkt
  25. heheh.. koledzy, czytalem tego posta o którym mówicie 4 razy, a rozbierałem 3 razy osłonki nad pedałami w poszukiwaniu elementów o których jest mowa w poradniku - u mnie jest tam całkiem co innego :mad2: na oglądaniu i wypinaniu plastików spędziłem ze 3 godziny, nie ma mowy żeby tam było coś takiego jak jest na zdjęciach.. powiem tak - tam gdzie w tym poradniku na zdjęciu idą takie srebrne rurki nad tunelem nawiewu na nogi to u mnie tego nie ma, u mnie w tym miejscu jest przykręcona plastikowa obudowa żółtawego koloru na 2 torxy, i od tej obudowy idą ( jest to nierozpinalne/nierozszczepialne ) dwie rurki w strone silnika. tyle tam jest, nad pedałem gazu, nie ma nigdzie dochodzącej 4-pinowej kostki z grubszymi kabelkami od opornika takich jakie powinny tam byc. po prostu jest zupelnie co innego niz na fotorelacji, stad moj post koledzy... auto to coupe z 09.92r. z silnikiem m50b20 i osprzetem boscha... nie wiem co jest grane, nie mam pojecia gdzie u mnie znajduje sie "jeżyk"... dlatego właśnie chce sie dowiedziec, czy w kazdym aucie jest taki jezyk??? czy moze w starszych rocznikach jest jakis inny opornik?? cos musi byc nie tak, gwarantuje Wam ze laikiem i leniwcem nie jestem i przejrzalem co do joty to co jest na pedalami zagladajac w najglebszy kat w strone silnika.. moze ktos wie o czym mowie i poradzi cos odnosnie tego co ja mam w aucie, moze ktos sie orientuje czy w niektorych autach byla jakas inna instalacja od nawiewu, ja juz nie wiem... gwarantuje ze to co jest w poradniku to zupelnie co innego niz to co ja mam w tamtym miejscu.. p.s. - po odkreceniu plastikowej obudowy o ktorej wspomnialem, nie mozna jej wyjac gdyz to co jest w srodku tej obudowy jest wszczepione w tunel srodkowy i nie chce wyjsc w moja strone..
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.