Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.12.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Ciężko porównywać cenę 15 letniego A6 do elektryka podobnej klasy (jeśli w ogóle istnieje). No bo jakiś Leaf to nie jest alternatywa dla tego segmentu. Po prostu mamy ogromne zaplecze serwisowo-usługowe, miliony części na rynku wtórnym i ludzie często wolą mieć nawet trochę starsze auto wyższej klasy niż świeżą "pierdziawkę". Godząc się na to że zapłacą więcej za serwis i utrzymanie. Mam wrażenie że to nawet nie chodzi ev vs non-ev, a to że sporo ludzi zamiast nowego yarisa wybierze 4-5 letnie g30 i zupełnie ich rozumiem. Zwłaszcza przy obecnych chorych cenach nowych aut. Natomiast zapewne w Norwegii czy wielu innych państwach serwis używanego auta klasy premium bardzo szybko przewyższył by jego wartość.2 punkty
-
Osz w morde!😀 mój spec, tez 60i Tanzanite, tylko felgi wzialem czarne 22 (te Twoje mam na zime, ale jest zima wiec moze masz podobnie😀). Po odbiorze tez robie full ppf i ceramika. Dobre foto!1 punkt
-
Masz całkowitą racje to nie jest normalne a wręcz groźne, twój samochód zostawiasz po zaparkowaniu bez zaciągniętego hamulca !!!!. Ostatnie aktualizacje wyłączają Ci w aucie bez ostrzeżenia opcje "Autom. włączenie hamulca post. przy wyłączeniu got. do jazdy". Nawet jak włączysz tą opcje to jest wysoce prawdopodobne, że po paru dniach ponownie bez ostrzeżenia zostanie ona wyłączona z powodu kolejnej aktualizacji. Póki co zaciągaj hamulec "z palca". BMW wie o problemie ale ma głęboko w poważaniu bezpieczeństwo użytkowników - cytuje "do obowiązków kierowcy należy załączenie hamulca w zaparkowanym pojeździe" - szczyt bezczelności.1 punkt
-
Problemem nie jest cena zakupu elektryka, ale cena odsprzedaży. Dla mnie to był największy argument dlaczego nie brać i4. Chociaż czasami żałuję i myślę, że należało brać czym najbardziej chciałbym jeździć. A ja zdecydowanie bardziej wolałbym bezgłośny napęd niż hałasujący silnik ze strzelającym wydechem 😉1 punkt
-
Matowa folia na ekran, powłoka na skóry, można również folię na dekory + panel centralny na tunelu. Dodatkowo progi w folii (zwłaszcza przy dzieciach).1 punkt
-
Po zainstalowaniu aplikacji z apk później się ona zaktualizowała. Widzę także, że jest zainstalowana kiedy wchodzę w Galaxy Store. Nie mniej jednak - tak jak napisałem wcześniej - nie powierzyłem jej kart płatniczych. I żeby była jasność - nikogo nie namawiam do tego sposobu. Tylko wskazuję jak ja to zrobiłem.1 punkt
-
@M4R10 Przez Ciebie albo dzięki Tobie, przekopałem się przez wiele artykułów dotyczących CSC. Mój telefon ma ostatecznie: Ostatnia część numeru oprogramowania TPL wskazuje na to, że jest to telefon sprzedawany przez polski T-mobile (tak twierdzi autor artykułu https://forum.android.com.pl/topic/192607-kody-csc-country-sale-code-kody-regionów/9 oraz https://technastic.com/samsung-csc-codes-list/) Co oznacza ni mniej ni więcej, że jest możliwe zainstalowanie Digital Key na telefonie skierowanym na rynek polski i posiadającym polskie CSC. Nie trzeba zmieniać CSC, jestem tego chodzącym przykładem. Sposób w jaki u siebie zainstalowałem opisałem w jednym z postów powyżej.1 punkt
-
E92 330i 272KM, ponad 150k nalotu. Szary, automat plus manetki. 10 lat u mnie. Sprowadzony z Grecji. Będziesz zainteresowany to daj znać podskoczę zrobic foty.1 punkt
-
Mogę Cię zapewnić, że oprogramowaniem do BMW nie zajmują się Hindusi - tak się składa, że wiem, komu BMW zleca pisanie softu i kto fizycznie nad tym softem pracuje (również z PL). Jak w każdym przypadku - zdarzają się ludzie lepsi i gorsi. Po prostu wewnętrzne Quality Assurance w BMW nie zdaje egzaminu w zderzeniu z rzeczywistością. Ale to akurat nic dziwnego w przypadku Niemców (i Austriaków).1 punkt
-
mój kod to CSC: S921BOXM5AXKA wg tej strony https://s-update.samsungvn.com/devices/SM-S921B to Vietnam.... Ciekawe rzeczy można kupić w T-mobile 🙂1 punkt
-
Cześć, RTTI jest zawarte w Connected Booster, a przynajmniej tak było jak we wrześniu przedłużałem usługi dla iDrive 7. Po zalogowaniu do Connected Drive powinna być widoczna informacja jakie usługi są częścią pakietu na podstawie wyposażenie auta. Wiec jeśli zapłacisz za Connected Booster to zakup RTTI nie będzie konieczny - w sumie nie będzie nawet takiej możliwości. Natomiast jeśli zależy Ci na samym RTTI bez pozostałych usług z Connected Booster to wtedy masz możliwość zakupy tylko RTTI za 300 pln/rok. Moim zdaniem jednak już lepiej dorzucić 100 pln i brać Connected Booster.1 punkt
-
Przecież nie o cenę się tu rozchodzi. Wystarczy spojrzeć na sprzedaż diesla w Polsce w tym roku. Taniego diesla to już dzisiaj się raczej nie kupi więc koszt porównywalny z Bev I nie można zwalać wszystkiego na to że elektryki są drogie. Poza tym w Niemczech według załączonego wykresu Bev też nie cieszą się ogromna popularnością. Nie wiem jakie tam maja ceny prądu ale dziś jazda Bev w Polsce ładując się dc jest droższa niż jazda dieslem. Dla mnie to jest Game changer. Mogę się przebijać na ładowarce jak mam z tego wyraźne oszczędności, ale za frajer stać nie będę 😀1 punkt
-
W żadnym wypadku nie przeszkadza mi auto pełne elektroniki pod warunkiem, że "elektronika (hardware + software)" ta działa stabilnie i prawidłowo. Nie mam nic przeciwko ulepszaniu posiadanej przeze mnie rzeczy online pod warunkiem, że zajmują się tym profesjonaliści a nie tzw. "wagon studentów". W przypadku BMW to chyba jest "wagon Hindusów" - studenci aż takich błędów w sofcie nie robią. W moim aucie wyłącza się regularnie (jak twierdzi serwis w wyniku aktualizacji) opcja "automatycznego załączenia hamulca postojowego przy wyłączeniu pojazdu". Przez 10 miesięcy wszystko było ok. teraz co kilka - kilkanaście dni auto przestaje zaciągać hamulec.1 punkt
-
To jest normalne. Wysoka opłacalność elektryka jest generowana w specyficznych warunkach. Jeśli masz domek z instalacją PV, które wyprodukują Ci nadwyżki energii aby obsłużyć taki samochód (trzeba mieć umowę na starym systemie rozliczenia), dodatkowo użytkujesz go w taki sposób, że jeżdżąc normalnie bez wleczenia się za ciężarówką robisz codzienne podróże, zawsze wracając do domu aby się naładować, nie korzystając z zewnętrznych ładowarek to jest świetnie. Jak trzymasz taki samochód w ciepłym garażu czyli, w którym masz te kilkanaście C, wyjeżdżając wtedy nie masz wychłodzonej baterii więc straty układu i spadki zasięgu nie są drastyczne, tylko do przeżycia. Taki elektryk w takich warunkach, będzie naprawdę tani w eksploatacji, ponieważ ja np. jestem w stanie dołożyć za 10k panelę aby mieć energię tylko na cały rok używania takiego elektryka. Jak jeździsz tym w trasy płacisz wysokie opłaty na tych ładowarkach, dodatkowo marnujesz czas na ładowarkach, który też kosztuje bo mógłbyś wtedy coś zrobić to mija się to z celem. Sam uważam, że elektryki są świetnym zamiennikiem małych samochodów miejskich jak właściciel ma gdzie ładować, oraz dla ludzi którzy jak pisałem wyżej nie robią tras po kilkaset kilometrów często i codziennie się ładują. Ja teraz kupiłem spalinówkę na dłużej, ale jeśli elektryki faktycznie stanieją do poziomów samochodów spalinowych, a zasięg będzie realny +500km, aby takie autko pozwoliło mi skoczyć z domu do miasta, pojeździć tam w tygodniu ładując się doraźnie na jakiś tanich ładowarkach robiąc zakupy to faktycznie jako drugi samochód mógłbym kupić takie BMW i4. Natomiast dwóch elektryków nie chciałbym mieć.1 punkt
-
Im bardziej sportowy fotel tym bardziej się oczekuje od niego przekazywanie feedbacku z drogi. To imo jest największa zaleta a 3er ponoć ma dawać radość z jazdy i na pewno daje większą niż większe bawary... Sam mam fotele Mperf i są dla mnie wygodne, takie jakie chciałem chociaż po wielu komentarzach miałem obawy przed zakupem. Ciężko wysnuć wnioski po dwóch jazdach próbnych. Dziś jestem zadowolony. Każdy z nas ma inaczej.1 punkt
-
Marka BMW Model 535I A Numer identyfikacyjny pojazdu C603938 Numer identyfikacyjny pojazdu (17 cyfr) WBAFR7C58BC603938 Kod fabryczny F10 Silnik N55 Numer silnika 09247506 Numer przekładni 1556855 Data produkcji 2010-07-13 Data pierwszej rejestracji 2010-08-14 Numer lakieru 0A90 Kolor sophisto-grau brillant metallic Kod tapicerki LCCX Poszycie Skóra "Dakota/oyster" Model główny FR83 01CD Brake Energy Regeneration 0212 Wyposażenie w układ ham. dla dan. kraju 0223 Adaptacyjne podwozie 0229 Dynamic Drive 0255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką 0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu 02K3 Obr. BMW, st. le., spr. V 331 02TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów 02VA Adaptive Drive 02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach 0302 Instalacja alarmowa 0319 Zintegrowana pilot uniwersalny 03AG Kamera jazdy wstecz 0403 Dach przesuwno-uchylny, elektryczny 0415 Roleta przeciwsłoneczna tylna 0416 Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. 0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie 0456 Fotel komfort z pamięcią 0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 04CE Wers. z dr. szlach. Fineline antracyt 04UR Oświetlenie wnętrza dookoła 0508 Park Distance Control (PDC) 0522 Światło ksenonowe 0524 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów 0534 Klimatyzacja automatyczna 05DS Odryglowanie awaryjne bagażnika 0609 System nawigacji Professional 0610 Wyświetlacz przezierny 0615 Rozszerzona informacja BMW Online 0620 Wejście głosowe 0639 Instalacja tel. kom. kompl. USA/CDN 0645 Radio v 0655 Tuner satelitarny 0677 System HiFi Professional DSP 0697 Area-Code 1 do DVD 06AA BMW Teleservices 06AB Sterowanie teleserwisem 06FL Złącze USB-/Audio 06UH Traffic Information 0760 Wysoki połysk Shadow-Line 0823 Wersja dla ciepłych krajów 0840 Ustawienia dla wysokich prędkości 0845 Akustyczne ostrzeżenie o pasach 0850 Dummy-SALAPA 0853 Wersja językowa, angielski 0876 Częstotliwość radiowa 315 MHz 0880 Literatura pokładowa, angielski 08KC Dummy-SALAPA 08S4 Dekodowanie zmienn. rozkł. świateł 08SC Aktywacja syst. telem. char. dla kraju 08SM Numer podwozia widoczny od zewnątrz 0925 Dummy-SALAPA A080 Akumulator AGM 80 Ah NPTC Nowy PTC1 punkt
-
Rodzaj pojazdu Poj. os. Marka BMW Model 535IX A Numer identyfikacyjny pojazdu D546425 Numer identyfikacyjny pojazdu (17 cyfr) WBA5B3C5XFD546425 Kod fabryczny F10 Silnik N55 Numer silnika 09279181 Numer przekładni 1031876 Data produkcji 2015-03-02 Data pierwszej rejestracji 2015-05-22 Numer lakieru 0A89 Kolor imperial-blau brillant metallic Kod tapicerki LCEZ Poszycie Skóra "Dakota/zimt-braun" Model główny 5B43 Kod typu 5B43 01CA Selekcja COP ważnych pojazdów 01CB Zakres CO2 01CC Auto start/stop function 01CD Brake Energy Regeneration 0205 Automatyczna skrzynia biegów 0212 Wyposażenie w układ ham. dla dan. kraju 0248 Podgrzewanie kierownicy 0255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką 0258 Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu 02D3 Obr. BMW, st. le. szprycha gwiaz. 365 02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach 0302 Instalacja alarmowa 0316 Autom. uruchamianie tylnej klapy 0319 Zintegrowana pilot uniwersalny 0322 Funkcja dostępu komfortowego 03AG Kamera jazdy wstecz 0403 Dach przesuwno-uchylny, elektryczny 0423 Dywaniki podłogowe Velours 0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. 0431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie 0459 Elektryczna regulacja foteli z pamięcią 0465 System załadunku 0488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera 0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera 0496 Podgrzewanie fotela tylne 04BN Wer. drewna szlach. jesion. rys. słojów 04NE Nagrzewnica Blow-By 04U2 Przełącznik trybów jazdy wraz z ECO PRO 04UR Oświetlenie wnętrza dookoła 0502 Spryskiwacze reflektorów 0508 Park Distance Control (PDC) 0524 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów 0534 Klimatyzacja automatyczna 0575 Dodatkowe gniazdko 12 V 05A1 LED Fog lights 05DS Odryglowanie awaryjne bagażnika 0609 System nawigacji Professional 0610 Wyświetlacz przezierny 0645 Radio v 0655 Tuner satelitarny 0676 System głośników HiFi 0697 Area-Code 1 do DVD 06AC Inteligentne połączenie ratunkowe 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AM Real-Time Traffic Information 06AP Remote Services 06WA Tablica przyrządów z rozszerz. zakresem 0823 Wersja dla ciepłych krajów 0845 Akustyczne ostrzeżenie o pasach 0850 Dummy-SALAPA 0853 Wersja językowa, angielski 0876 Częstotliwość radiowa 315 MHz 08KL Termin wymiany oleju 15.000 km/12 mies. 08S4 Dekodowanie zmienn. rozkł. świateł 08SM Numer podwozia widoczny od zewnątrz 08TN Św.do jazdy dz.ustaw.przez m.świateł 0925 Dummy-SALAPA 09AA Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt. A105 Akumulator AGM 105 Ah LEDE Wyposażenie skórzane1 punkt
-
Kingu tobie chyba tłumaczyć nie muszę a) Może po zbyciu przesiądziesz się na rower, albo na nogi i już jesteś zdrowszy b) nie rozbijesz się tymże autem .. więc kolejny punt c) może skorzystasz z komunikacji i wesprzeż Państwo znowu xD1 punkt
-
Nie wypada zakładać 17 do tego samochodu 😉1 punkt
-
A odkręćcie te amory całkiem z auta i pojeździjcie do testów. Będziecie wiedzieć czy to one szukały czy magiel1 punkt
-
Mimo że w teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, to w praktyce jest. To co Ty piszesz wyżej brzmi logicznie, praktyczne testy jednak wykazują skrócenie dystansu hamowania przy zamontowaniu większych hamulców. Znalazłem jeszcze jeden test. Gość właśnie wspomina, że szybciej mu załącza się ABS przy większych hamulcach, i to że fabryczne hamulce okazały się dosyć odporne na kilka hamowań pod rząd. I jeszcze jeden tym razem Anglicy z Toyotą. Większe hamulce skróciły drogę hamowania o +- długość samochodu. Jeszcze jeden test z Chevroletem. Znów większe hamulce skróciły drogę hamowania. Jeszcze jeden z Mitsubishi. Znów większe heble skróciły drogę hamowania. Nawet Tesla z lepszymi klockami hamuje szybciej To jest wszystkie praktyczne testy, które znalazłem na YT, pokazują skrócenie drogi hamowania z większymi hamulcami. A o tym, że większe hamulce nie skracają na YT mówią teoretycy.1 punkt
-
@kosteg kiedy ktoś myśli na chłopski rozum, to argumentami z fizyki go i tak nie przekonasz. Prędzej przyjdą z widłami i Cię spalą na stosie. Ludzie reagują emocjonalnie, gdy tłumaczone zjawiska są wbrew ich intuicji.1 punkt
-
Amerykanie mają te same hamulce co i samochody na Europę. Sprawdziłem Ford Mondeo / Fusion - obydwie wersie mają przednie tarcze 300x28. Ja pooglądałem wideo, które wkleiłeś, i mam parę pytań do tych stwierdzeń wyżej. 1. Większe hamulce idą w parze z większymi tłoczkami co zwiększa siłę nacisku (w niutonach). Na zdjęciu, które wkleiłem właśnie jest pokazane, że większy tłoczek zwiększa docisk klocka do tarczy. Przez to zmniejsza się droga hamowania oraz siła potrzebna do zablokowania kół. 2. Siła potrzebna do zablokowania kół jest zależna od energii kinetycznej samochodu. Im cięższy jest samochód i im wyższa prędkość, tym większa siła jest potrzebna do zablokowania kół. Więc mniejsze hamulce dadzą rady zablokować koła przy prędkości (załóżmy) 50kmh, ale przy 70kmh już nie. Natomiast wielotłoczkowe hamulce dadzą rady zablokować koła przy wiele większych prędkościach. Jako potwierdzenie: przy ostrym hamowaniu w końcu prostej na torze w Łódzi w pierwszej połowie hamowania ABS nie załącza się w ogóle. Prawie przy samym skręcie zaczyna blokować koła i dopiero wtedy dołącza się ABS. Więc stwierdzenie, że większe hamulce nie skracają drogi hamowania nie jest prawidłowe. Droga hamowania skraca się, ale nie przez większe hamulce per se, lecz przez mocniejsze tłoczki, które idą w komplecie z większymi hamulcami.1 punkt
-
Nie znam wymagań odnośnie rynku amerykańskiego - także bez sesnu to porównanie. Muszę zatem pełną listę dać potencjalnych wyjątków? Bo nie mam też pojecia jak wyglądają wymagania w rosji, indiach i większości azjatyckich krajów... Ale chyba nie o tym była mowa Udowodnione zostało wielokrotnie w tym temacie, że czytanie losowe i cytowanie bez kontekstu jest standardem więc szkoda strzępić czegokolwiek. Niemniej, nic z tego co wymieniłeś nie padło z mojej strony a kolega odnośił się bezpośrednio do mnie. Także tego... Miałem ostatnio identyczną rozmowę (wiadomo, było święto gdzie pół rodziny się spotyka) i dowiedziałem się w odpowiedzi, że zdecydowanie lepsze są letnie przy -10, albo zimowe przy +15 od wielosezonu... Są sytuacje kiedy trzeba zawinąć się z pola bitwy bo jak widać powyżej nie ma opcji aby przekonać (czy nawet debatować na sensownym poziomie)1 punkt
-
Być może przez pryzmat poprzednich, być może za dużo tego tuaj w wersjach dziwnych zostało napisane - stąd moje podejście takie a nie inne. Jeśli przesadziłem, przepraszam. Piszesz o punkcie widzenia - nie sposób się nie zgodzić z tym, że na końcu każdy może to traktować jak mu się tylko podoba. Wyciągać wnioski czy też "po prostu robić po swojemu". Takie prawo i cieszę się, że do niczego zmuszani nie jesteśmy. Czym jednak innym jest spieranie się, że czarne jest białe a czym innym własna z tego refleksja. Bo tak długo jak mowa jest o faktach (czy to kwestii związanej z mechaniką, fizyką czy jak to napisałeś fazami księżyca) tak długo sprawa jest jasna i bezdyskusyjna. I tak - lepsza opona daje lepsze rezultaty, hamulce nie skracają drogi hamowania a wczorajszy obiad u teściowej możemy pominąć. Bo czym innym jest deliberować o tym czy warto się pochylać nad tym czy w moim wypadku zmiana opony chińskiej na premium będzie miała znaczenie kiedy to kręce km tylko wokół komina na wsi a czym innym jest próba wmówienia innym, że na najtańszym badziewiu jest tak samo dobrze jak na premium i kruszą kopię niepotrzebnnie wszyscy twierdzący inaczej. Kilka razy już to napisałem tutaj. O tyle twardo stoję przy twierdzeniu, że na oponach nie należy oszczędzać i bardzo warto mieć najlepsze możliwe to już dalej przewrotnie (a przynajmniej dla niektórych przewrotnie) twierdzę, że w naszych warunkach klimatycznych to opony wielosezonowe (przez pryzmat całego roku eksploatacji) są lepszym wyborem niż 2pary dobrych zestawów lato/zima.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00