Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 19.12.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Byłbym ostrożny z takimi wyliczeniami. Za chwile możesz tutaj o herezję zostać posądzony, bo już dawno wyliczono w wątku, że to max 12-15zl i to jest dogmat, więc nie przebijesz się z argumentami. Jak masz FW to pewnie jest za darmo zamontowana i wtedy koszt 100km jest równy 0. Ajuż jak się inwestuje zaoszczędzone środki w akcje Tesli to koszty eksploatacyjne są ujemne 🙂3 punkty
-
Już niektórzy z Was użytkują swoje auta, z kolei inni muszą czekać na swoje egzemplarze jeszcze kilka miesięcy (np. ja) Jetem ciekaw jakie są Wasze wrażenia i uwagi po jeździe dłuższej niż testowa u dealera. Np. ja jeździłem dieslem, który nie miał aktywnego tempomatu. Czy ktoś z Was już go przetestował ? A jak trzymanie pasa ruchu ? Wariuje od linii do linii czy trzyma się środka ? Dajcie proszę znać co Was denerwuje a co mile zaskoczyło. Z góry dzięki1 punkt
-
O jakim przejściu na elektryki mamy mówić? Właśnie dostałem podwyżkę na 2025r pradu w firmie. Z 0.7zl na 0.8zl Do tego dystrybucja, opłaty inne, opłaty handlowe. Końcowo wyjdzie ok 1.4zl netto × vat=1.7brutto. Elektryk zużyje 22kWh x 1.7=37zl na 100km. Przy ładowaniu w trasie wyjdzie 40zl /100km BMW 540i mam 10l x 6zl=60zl Przejeżdżam 2tys miesięcznie. Teoretyczny zysk 400zl. Godzina mojej pracy to 200zl. Stojąc 2h na ładowarce w trasie nie zarabiam 400zl.1 punkt
-
Polacy nie kupują elektryków bo im się to nie opłaca /drogie ładowanie na publicznych ładowarkach, wysoka cena zakupu, spadająca szybko wartość, przekonanie o szybko spadającym i tak już niewielkim zasięgu auta, duże zużycie energii przy szybkiej jeździe/. Do tego dochodzi mentalność obywatela kraju tranzytowego czyli taka, że samochodem jeździe się setki a nawet tysiące kilometrów na wakacje, a świętym gralem globtrotera jest dojechać z całą rodziną do Chorwacji nocą bez żadnego zatrzymania. I do tego jeszcze wpływ kulturowy Niemiec i, że najlepsze jest niemieckie.1 punkt
-
1. Ceny prądu jako argument przeciwko elektrykom nigdy, ale to nigdy nie słyszałem. 2. Infrastruktura, pojedyńcze osoby używają jako argument przeciw elektrykom i nieważne jaka jest prawda. Stacje benzynowe są wszędzie, a ładowaniu w trasie on nie chce myśleć. 3. Absolutny numer jeden większości to kupić auto mało kosztowne w eksploatacji. Większość jeździ za 40-50 zł na 100 km i wydaje kilkaset złotych miesięcznie na paliwo. "To ile jak zaoszczędzę, 300 zł w miesiącu na paliwie?" 4. To co napisałem, że większości nie interesuje czym jeździ oznacza, że przeciętny człowiek traktuje auto jako środek do jazdy z punktu a do b, a tacy nie kupią elektryków dopóki spalinowe nie wymrą. A to oznacza, że wielu z nich za swojego życia temat nie dotknie, bo realnie to się zacznie w PL za co najmniej 20, a bardziej 30 lat. 5. Niższe koszty eksploatacji w BEV to zaden argument, bo w przeciętnych autach nie ma kosztownych napraw jak wyciąganie silnika do wymiany rozrządu, panewki itd. Takie rzeczy to tylko w premium. I teraz Adam "najgorsze". To są przekonania tych ludzi i nic do niech nie trafia. Oni uważają swoje i nie zamierzają tego zmieniać, ani zgłębiać. To są ludzie na stanowiskach, nie jacyś kosmici bez wiedzy. Cały czas piszę wyłącznie o użytku aut do celów prywatnych, bo auto jako firmowe to kompletnie inne powody zakupu i wykorzystania.1 punkt
-
Jeśli adresat pytania nie wie, że coś robi źle, to raczej nie wpadnie na to, co to jest 😉 Bo on nie wie, że nie wie A wracając do wątku, w obu salonach w Warszawie, w których odbierałem nowe samochody (w sumie 2x Fus i 1x Inchcape) powtarzali, że skrzynia jest bezobsługowa i należy przestrzegać prostych zasad: 1) nie wrzucać na luz na światłach (to ważna rada dla osób przesiadających się pierwszy raz do auta z automatem) 2) nie robić często launch control 3) nie pałować, póki olej w skrzyni nie rozgrzeje się do temperatury roboczej 4) nie zmieniać oleju w skrzyni bez absolutnej potrzeby 5) przy parkowaniu: zatrzymać się używając hamulca nożnego, trzymać hamulec wciśnięty, wrzucić P, wyłączyć silnik Tyle1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Masz swój dział to tam się produkuj i wielb swoje guru technologii i wyśmiewaj wszystkie auta spalinowe. Albo wypad w końcu na forum tesli bądź inny elektrowóz i będzie spokój bo non stop szukasz prowokacji. Ciesz się ciszą Tesli, ułomnością BMW i śmigaj z radością z jazdy. Tobie i tak niepotrzebne jest auto do komfortowej długiej jazdy. Tobie potrzebne jest udowadnianie spod świateł,że jesteś szybki i jazda max 120. BMW jest beznadziejne,drogie i w ogóle jak można szczególnie g20 z 6cioma cylindrami jeździć szybko komfortowo… przecież to ciągle rzęzi, strzela,buczy… daj spokój szkoda życia i czasu żebyś marnował na BMW i tematy z nim związane. Jest marka spełniająca Twoje wymagania i preferencje. Nie warto się męczyć.1 punkt
-
Fakt B47 bardzo przyjemnie chodzi. Jest dość cichy jak na 4 cylindrowego diesla. Do tego jest oszczędny. W U06 spala jakieś śmieszne ilości paliwa. A co do dźwięku B57 vs B58 znalazłem kiedyś taki film. e96ac7a1005e4760cafebc4376a735e3.mp41 punkt
-
Mialem kiedys 525xD zrobiona na 276km bodajze. Ja od 160 do 225 tys km zrobilem, z tego co wiem jezdzi do dzis, ma cos kolo 270 tys. Obie suszarki, wtryski od nowosci - ale nie wiem jaki jej jest stan w tej chwili.1 punkt
-
https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/bmw-connected-drive/bmw-digital-key.html Właśnie od tego, że nie masz plusa.1 punkt
-
Ponowie, wracamy do tematu. O oponach zalozcie inny watek1 punkt
-
To co, wszystkie marki maja takie najlepsze "oryginały" czy tylko BMW jest tutaj pionierem? "Oryginał" Alfy Romeo tez jest lepszy od ATE czy Textara? Moze ten wspomniany Peugeot zamawia czesci kiepskie a tylko BMW prosi o specjalna jakosc? Rolls Royce Ghost dostaje lepsze czesci od BMW 7? Moze systemy nawigacji i procesory je napedzajace inne sa w BMW a inne w Rolls Roysie? Przeciez cena x 3 wiec powinny byc. A co z Lambo Urus i Audi RSQ8? Nie maja czasem 90% tych samych czesci? Audi kosztuje 800k, Lambo 1,8mln... Marketing, pozycjonowanie marki, prestiż, renoma, obsluga klienta. Tu jest klucz.1 punkt
-
Sa to tak tanie w produkcji (materiałowio) rzeczy (nie mowie o kosztach fabryki, marketingu) ze nie opłaca sie produkowac, opracowywac a potem homologowac dwoch lub wiecej rozniacych sie jakosciowo czesci do tego samego samochodu. Przeciez czasami jak jest nadprodukcja takich czesci do w aftermarketowe pudełka pakowane sa czesci ze startymi tylko logami BMW czy Peugeot czy innych marek. Nie widziałes takich czesci ze śladami usuwanie logo BMW? Gdyby BMW rekomendowało wymiane oleju w skrzyniach automatycznych to tez bys mowił, ze zestawy ZF ale z logiem z BMW maja lepsza jakosc? Byłoby to zupelnie to samo tylko w 3x wyższej cenie. Jak nie ma tego w ofercie BMW to wszyscy uważaja, że ta miska + filtr + olej ZF sa super. Nie ma żadnej dyskusji i podważania ich jakosci.1 punkt
-
Od strony handlowej zapewniam Cie, ze zaden z dostawcow/producentow nie pogarsza jakosci tych czesci przed zapakowaniem ich we własne pudełka. Po co miałby to robić? Zaprojektowanie i testy tej hipotetycznie pogorszonej czesci bylyby przeciez drozsze niz pakowanie tego samego. Jeszcze raz od poczatku. Produkuje klocki. Startuje w przetargu do BMW. Konkuruje z wieloma innymi dostawcami. Kilku z nas spełnia wymogi jakosciowe BMW. Jesli zaoferuje najlepsze warunki handlowe to wygrywam przetarg. Potem pakuje w pudełka z logo BMW i dostarczam. Tak wyglada ten proces. W każdej branży zreszta działa to tak samo. Odzież, opakowania, meble, napoje energetyczne, śrubki i gwoździe, budownictwo i cokolwiek sobie wymyślicie.Wszystko to składa sie z komponentow kontraktowanych od poddostawcow. Z takich komponentow składaja sie tez samochody. Najdrozej sprzedaje ten kto wypracował sobie najlepsza marke i/lub daje klientowi najwieksze poczucie komfortu i jakosci dodanej we współpracy. (Poziom obsługi klienta, ładny wystroj sklepu, dobra kawa w serwisie, kulturalni sprzedawcy, prestiż marki i wiele, wiele innych.)1 punkt
-
EBC podstawa(chyba yellow, juz nie pamietam tych kolorow )to ta sama pułka co ate np.. wiec juz nie gadaj ze trzeba miec zgode 😂. przyklad z dawnego psa teraz stelantis - oem tarcze bardzo latwo przegrzac i bija jak szalone. Mialem pluga 508 (tego najnowszego przed fl) i na gwarancji mi wymienili 3 komplety OE tarcz.. wkurzylem sie i zgodzili sie zalozyc zimmermany i problem sie skonczyl.1 punkt
-
Nie bralbym czegos co udaje skore w aucie za 0,5 mln 😉 miejsca o ktorym wspominasz nie widac na codzien1 punkt
-
Pertyn nie ma pojecia o autach. To jest youtubowy odpowiednik pijanego wujka na weselu.1 punkt
-
Potwierdzam, do Digital key nie trzeba mieć pakietu komfort tylko pakiet travel. Telefon w kieszeni, samochód otwiera i zamyka się sam na 2 metry od samochodu. Bardzo dobra dodatkowa opcja. Rozleniwia trochę. Zdażyło mi się pojechać do aso na wymianę oleju między przeglądami bez kluczyka, musialem oddać mechanikom telefon.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00