Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Póki co to sprzedaz diesli za listopad +17%, za październik +29% w stosunku do roku poprzedniego, za to elektryki minus 39%, więc ja bym się bardziej bał kto kupi elektryka niż diesla, szczególnie diesla z 24roku z najnowaszą normą
    3 punkty
  2. Twoje przemyslenia sa bardzo bliskie moim. Tez mam problem żeby pozbyc sie mojego M50d chociaz leasing juz dawno spłacony. Tez kalkuluje, ze po uwzglednieniu sytuacji podatkowej zamiana na nowy wychodzi bardzo niekorzystnie a do tego silnika porownywalnego do 50d brak. Wykup 150k niczego tutaj nie rozwiazuje bo koszt leasingu jest teraz tak wysoki, ze co zaoszczedzimy na podatkach to oddamy w odsetkach. Nastepne podobienstwo jest takie, ze kupilbym teraz X7 40d. Dodatkowe 2 miejsca tez czasem by mi sie przydały i cały czas jestem za dieslem w suvie tej wielkosci. Na daily ze sportowymi wrazeniami polecam serie 8. Sam mam 840d i pewnie teraz kupiłbym jednak M850i mimo ze robie nia sporo tras. Mysle, że zestaw X7 40d + M850i to super sprawa. Gdyby podatki byly tak jak kiedys myślalbym nad takim ruchem bardzo powaznie. Zarobiłby salon, państwo dostałoby VAT i akcyze, ja cieszylbym się z nowego zestawu w garażu a na rynek trafiłyby dwa zadbane BMW z polskiego salonu a nie sprowadzane graty. Komuś to jednak przeszkadzało a wydaje mi sie, że poprzednie warunki podatkowe to naprawde było win/win dla wszystkich wokoł.
    2 punkty
  3. Moim zdaniem to możemy najwyżej napisać tak: Klienci nie chcą elektryków premium takich jak w tej chwili są w sprzedaży. Nawet słaby napęd BEV jest lepszy od najlepszego napędu spalinowego, jeśli uwzględnimy kryteria obiektywne. Problemem jest zasięg BEV, brak sieci szybkich i tanich ładowarek oraz obawy o tak szybkie zmiany technologiczne w kolejnych generacjach BEV, że przekłada się to niekorzystnie na znaczącą utratę wartości BEV. Z tych względów przewiduję, że producenci BEV zmienią kierunek i będą starali się wypełnić ofertami rynek samochodów tańszych i najtańszych.
    2 punkty
  4. Panowie mija mi rok z moim X50i a że "pogoda taka sobie" i święta za rogiem, wszystko to nastraja do jakiś podsumowań i refleksji. Oto moje przemyślenia (ciekaw jestem Waszych): - z auta jestem zadowolony, moc, wszechstronność, spalanie itp itd. natomiast jakbym miał cofnąć czas , bo sprzedaż auta w porównaniu z zakupem przy obecnym prawie podatkowym mija się kompletnie z celem . Sprzedając poprzednie x5 40i w grudniu 2023, ponad 1/3 oddałem Państwu (a przecież odliczamy tylko 150k netto [chyba, że wysoki wykup, tam też można urwać do 150k netto] ) no ale to już inna historia więc jeśli mógłbym cofnąć czas lub mieć na tyle twardą psychę , żeby ponownie sprzedać X5 g05 zrobiłbym tak: - x7 40d , często zdarza nam się jeździć dwoma autami jeśli zabieramy ze sobą rodziców żony, więc x7 40d 7 osobowe przy moim obecnym scenariuszu: auto rodzinne na trasy - inne auto jako daily (ale wciąż oferujące trochę adrenaliny), po mieście ( a jeżeli zmieni mi się sytuacji zawodowa) na trasy także. Pisałem o BMW serii 3, że rozważałem, ale po jazdach próbnych , jakieś takie trochę za małe dla mnie. czy Wy też tak macie, że czasem do normalnej jazdy, po mieście (gdzie powiedzmy sobie szczerze, nie wykorzystujemy nawet 20 % możliwości tego silnikaV8 ) , jakieś fajnie R6/V6 miałoby większy sens ? Elektryki zostawmy jako temat do innej dyskusji 🙂 Pytam o czysto spalinowe rozwiązania
    2 punkty
  5. Ja właśnie mam szczupłe dłonie i jak mam je mocno zmarznięte, to ta kierownica po prostu za słabo mi je dogrzewa. Mogłaby mieć troszkę większą moc. Co do ledów adaptacyjnych - to mają podstawową różnicę taką, że doświetlają bardzo pobocze. I to naprawdę działa, oświetlany obszar jest bardzo szeroki. To za sprawą tych ledów umiejscowionych w kloszu od strony nerek i skierowanych na zewnątrz. Ja mam dużą traumę po tym jak kilkanaście lat temu miałem bardzo mocne zderzenie ze zwierzakiem - od tego czasu nocą na nieoświetlonych drogach nie przekraczam stówki. Adaptacyjny LED oświetla bardzo duży obszar po bokach. I to nie tylko gdy nie ma innych samochodów wokół nas. Również jadąc za samochodami te doświetlenia bocznych stref działają. Bardzo poprawia to mój komfort i poczucie bezpieczeństwa.
    2 punkty
  6. Dzień dobry, moje pierwsze BMW i pierwszy wpis na forum. Cieszę się, że dołączyłem do grona użytkowników i sympatyków tej marki. Witam Was serdecznie. Rabat 16%.
    2 punkty
  7. Jak diesel spali 8 a Benz 11 pb 98 to na 150 tys km będzie 40 tys zł różnicy w koszcie paliwa. Minus mocz. Ale to grosze totalne, 50zl za 20litrow które starcza na nie wiem ile, ale na kilkadziesiąt tys km, bo żona zrobiła coś 20 tys 2l dieslem a dolałem z 7litrow moczu. W każdym razie starczy na drugi nowy silnik, z duzą górką jeszcze, wsadzi się wtedy 40i jak się znudzi diesel😁
    1 punkt
  8. Kupilem tez x4 w Lutym 2024 i zastanawiałem się wtedy czy czekać na nowe X3 czy nie, i powiem ze dobrze ze kupiłem X4. Mało tego ze cały rok już moglem się cieszyć autkiem to jeszcze ta x3 to jest dla mnie totalny dramat jak na zewnątrz tak i wewnątrz. Ten najtańszy plastik na drzwiach...nie chciało mi się wierzyc ze to naprawdę tak zrobili.. Dolacam klamke w nowej x3 vs mój x4 😄
    1 punkt
  9. Tu trzeba rozroznic kilka rzeczy bo ewidentnie cos jest na rzeczy. 1. Przypadek Porsche jest osobliwy bo ich auta, szczegolnie 911, trzymaja b. dobrze wartosc a czasem wrecz jej nabieraja z wiekiem. Nie mamy poki co BEV sportowych, technologia jest mloda i najlepszy 10 letni BEV bedzie mocno tracil myszka technologicznie gdzie jednoczesnie jakis zacofany technologicznie benzyniak moze wrecz nabierac wartosci. Elektryki nie starzeja sie godnie poki co bo z roku na rok dokonuje sie rewolucja w osiagach, gestosci baterii, pomyslach z GUI etc 2. Auta elektryczne jakosciowo wygladaja w srodku odrobine "biedniej" w porownaniu do spalinowej konkurencji tzn golym okiem widac oszczednosci szczegolnie u "niemcow" --> porownanie Taycana i Panamery (Taycan wyglada biednie w srodku w porownaniu po prostu), porownanie EQS do S-klasy --> ewidentnie niemieccy producenci probowali przy elektrykach zjechac z jakoscia zeby zwiekszyc marze (liczac na hype na elektrykach) ale widac nie wyszlo to do konca i ludzie narzekaja. 3. Kupujacy auta drogie (400, 500k PLN czy wiecej) sa ewidentnie mniej sklonni do kompromisow jezeli chodzi o zasieg ogolnie czy zasieg przy szybkiej jezdzie. Mi korona z glowy nie spadnie jak jade elektrykiem za 100 czy 200k PLN autostrada i mnie wyprzedza jakas crazy sluzbowa Fabia jadaca 170 km/h ale rozumiem, ze jak ktos kupi Taycana za banke czy innego EQSa i po 200-300km jazdy 140-150km/h musi zjechac do pitstopu na hotdoga i szuka po krzakach Greenwaya 50kW to mozna sie wkur*** i kwestionowac poki co technologie. I ma w nosie czy to wina producenta auta, ladowarek, Muska, Obajtka czy Rydzyka. Place, wymagam i heja. amen Trzeba dograc szczegoly natomiast technologicznie to sa 2 rozne swiaty juz dzis. Jeden naped zmierza juz ku zachodzacemu sloncu a przed drugim sa lata rozwoju i udoskonalania ale juz dzis widac wyraznego zwyciezce. PS. Ciekawy artykul o nowosciach i mariazu biznesu z uniwersytetami (cos czego bardzo zazdroszcze US) https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/naukowcy-wspolpracujacy-z-tesla-baterie-na-monokrysztalach-prawie-sie-nie-starzeja-po-6-latach-jak-nowe-przezyja-samochod/ PS. Mowiac o "biedzie" w srodku - takie wnetrze np troche slabo licuje z cena 500k czy 1M
    1 punkt
  10. Tak przewrotnie zapytam - na uj Ci ten grot? Era tradycyjnych, metalowych kluczyków zakończyła się mniej więcej 15-20 lat temu. Odkąd przesiadłem się do BMW, a to już będzie kilkanaście lat, nie kojarzę potrzeby użycia tego grota.
    1 punkt
  11. Bzdura. Noszę taki od prawie 7 lat i nie wiem o co Ci chodzi z tą uciążliwością. A parkowanie zdalne jak najbardziej działa tylko raczej w codziennym użytkowaniu się z tego nie korzysta. Kluczyk z wyświetlaczem wygląda po prostu dużo lepiej niż taki zwykły. Bateria słaba? Też bzdura. Widocznie macie coś uszkodzone. Ja swojego wrzucę raz na miesiąc albo i rzadziej na półkę ładowania i tyle.
    1 punkt
  12. Hej, w preLCI na pewno napiecie w gniazdku 12V bagażnika zanika po kilku minutach. Przy montażu Careye 3.0 napięcie wg instrukcji “bierze się” ze skrzynki bezp. z prawego dolnego słupka A.
    1 punkt
  13. Wszyscy przeciwni to chociaż jedna osoba go pochwali.. wcale nie jest jakiś sporo większy, ani nawet cięższy, wręcz wydaje się lżejszy. Telefon? Nie wyobrażam sobie być na łasce 5-letniego flagowca, który może mieć swoje odpały w najmniej spodziewanym momencie (jestem eko i będę go trzymał aż całkiem wyzionie ducha heh), wszędzie popylam z displayem i wcale go nie czuję w kieszeni. Ma wystarczająco funkcji, z najważniejszych sprawdzanie czy wszystko zamknięte, webasto, zdalne parkowanie, po co więcej. Mój długo trzyma baterię.
    1 punkt
  14. Dziś natknąłem się na taką ciekawostkę, może przydatna dla osób korzystających z wbudowanej nawigacji, normalna cena na aktualizacje coś ok 240zl rocznie, w ASO mi dziś zaproponowali 299zl dożywotnią aktualizacje. Gdyby nie że przedłużyłem na black friday to chętnie bym wziął.
    1 punkt
  15. Też odradzam. Mam taki kluczyk i ani razu go nie użyłem. Bateria słaba i trzeba go ciągle ładować. Dodatkowo ten kluczyk nie ma wbudowanego grota, jak zwykły kluczyk, więc ten dodatkowy grot trzeba dla bezpieczeństwa gdzieś ze sobą nosić, np w portfelu.
    1 punkt
  16. ? a po co i dlaczego 98? przecież to nie jest żaden sportowy silnik, zwykła cywilna jednostka
    1 punkt
  17. Nie kupiłbym tego auta bez m pakietu. Tyle mogę powiedzieć . P.S W kalkulacji 340i vs 340d trzeba by uwzględnić że do 340i pasowałoby lać 98, a ona od ropy droższa z 70-80gr na litrze, tak popatrzyłem na dwóch stacjach które akurat mijałem
    1 punkt
  18. Kryterium obiektywnym dla mnie jest takie że w Alpy na narty, w lato do Chorwacji czy podróż autostrada powyżej 150km wolę jechać ice a mając dostęp do własnej siły i taniego prądu wokół komina i blizsze trasy wolę jeździć bev. U tych co nie maja wlasnego gniazdka elektryk też się nie sprawdzi. Napęd trzeba wybierać świadomie i o ile bev ma wiele zalet o tyle ice to nie żaden śmietnik historii a wciąż góruje nad bev pod niektórymi względami.
    1 punkt
  19. Póki co, po niemiecku ale można wrzucić VIN obecnego auta a AI zrobi wam zbliżony konfig tego samego auta. https://www.bmw.de/de/inzahlungnahme/transformer
    1 punkt
  20. Hak? Pytałeś kiedyś w aso ile kosztuje doposażenie? Przypominam, ze względu na elektrykę w warsztacie zwykłym nie założysz w okresie gwarancji, grosze kosztuje w konfiguratorze, a dołożenie w ASO ok. 15k
    1 punkt
  21. Nie. Alternatywnie można kupić wkład z wersji UK i mieć fotochrom z dwóch stron.
    1 punkt
  22. Ale wiesz ze on jest bardzo duzy i na codzien noszenie go to troche udreka w dobie kiedy auto mozesz otworzyc telefonem i to bezpieczniej tak naprawde ?!
    1 punkt
  23. No tak, bo do charakterystyki suva zdecydowanie bardziej pasuje silnik diesla. Często ludzie, kupują je do holowania np. łódek (przynajmniej, ja stosunkowo często widuje takie obrazki na autostradach), mnie to akurat tam nie dziwi. W opływowym małym sedanie 30% większe spalanie benzyny niż diesla zdecydowanie mniej boli, niż w takim Q7. Szczególnie, jak się jeszcze te samochody nie oszczędza to przecież tam benzyna 3.0 wciągałaby naprawdę nie rozsądne ilości paliwa. Można się nie przejmować, można się przejmować to już jest indywidualne podejście. Ja nadal kupię do firmy samochody z silnikiem diesla, bo tam ma to sens tj. oszczędność na paliwie przy przebiegach +40k/rok kompensuje wszystko patrząc tylko na excela. Dodatkowo użytkuje taki samochód najczęściej nawet do 10lat, jeśli się nic z tym nie dzieje, już mi rybka ile ten samochód będzie warty przy przebiegu +300k (a co ciekawe, jakiś czas temu sprzedałem takie samochód za 35% wartości początkowej, bus-9 osobowy). Natomiast przy przebiegu 15kkm rozważać dziś zakup prawie nowego diesla jako daily w sedanie/kombi, jeszcze jako osoba prywatna bez fv? Moim zdaniem jest to bardzo odważne i naprawdę ciekawi jak będzie ze sprzedażą za te kilka lat, szczególnie że można oczekiwać dobrej ceny za taki samochód, patrząc na spadki wartości samochodów w ostatnich latach. Sam kupiłem daily diesla 5 lat temu, nie żałuję ale to było 5 lat temu. Dziś w życiu bym nie kupił, jest na niego nagonka i można sobie gadać co się chce. Tak samo jak ze źródłem ogrzewania, zaraz podatkami wymuszą zmianę ogrzewania, a pragnę przypomnieć, że są to regulacje narzucane przez UE, gdzie poza paroma krajami większość jest zielona, a ostatnie wybory dużo nie zmieniły. Nie wiem jak będzie bo to wróżenie ze szklanej kuli, ale ciekawe ile będzie chętnych za 5-8 lat na diesla bez fv (bo jeszcze może jakieś firmy go rozważyły), oczywiście by nie mieć olbrzymiej utraty wartości, bo jak kogoś interesuje oddać ten samochód za bezcen w przyszłości nie ma problemu. Gdyby nie regulacje, sam uważam, że diesel ma bardzo dużo plusów i chciałbym mieć wybór w przyszłości. Jeszcze, może dopowiem jeśli mieszkasz na wsi to Cię te SCT nie interesują, choć ja np. mieszkam na wsi + duże miasto. W mieście zaraz będzie SCT, na wsi teoretycznie nie, ale ja w pobliżu mam PN + parki krajobrazowe już się dyskutuje tutaj o SCT dla przyjezdnych. Zrobili teraz kolej co jest pierwszy krokiem do ograniczeń wjazdów, pobierania opłaty klimatycznej etc., mówię jako ciekawostkę.
    1 punkt
  24. Spoko, dzięki ale M235i to chyba (?) jednak trochę co innego, niż 220i…
    1 punkt
  25. Miałem i Goodyear i Michelin dokładnie takie jak wymieniłeś i szczerze mówiąc to są dwie opony premium z topu i bardzo ciężko wyczuć w nich różnicę. Którakolwiek weźmiesz będziesz zadowolony.
    1 punkt
  26. Jest jeszcze jedna kwestia - aby Digital Key Plus działał telefon musi posiadać funkcjonalność UWB. Nie wszystkie telefony to mają. W przypadku samsungów UWB mają jedynie te z plusem oraz ultra. Na liście telefonów kompatybilnych z Digital Key Plus nie ma zwykłych "eSek". https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0413528EN/android-smartphones-become-fully-fledged-vehicle-keys:-bmw-digital-key-plus-now-also-available-on-compatible-android-devices?language=en a tu info ze strony Samsunga: https://r1.community.samsung.com/t5/samsung-wallet-pay/bmw-digital-key-plus-now-available-on-selected-samsung-galaxy/td-p/21849914
    1 punkt
  27. Jeżdżę X4 M40d 340KM z mH z 12.2020 już prawie 4 lata i to nie był błąd, bardzo lubię te auto. Jak kupujesz auto na długo i Ci się auto podoba to nie ma co patrzeć na utratę wartości. Co do nowego X3 to z zewnątrz jeszcze ujdzie, ale środek dramat, szczególnie te plastki przy klamce od pamięci fotela - co za kretyn to wymyślił ? Tylko ze względu na to bym nie brał tego auta pod uwagę.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.