Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08.12.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Jeździłem 5 lat 118D i tam nigdy nie miałem problemów z AbBlue. Auto dużą część życia stało pod chmurką. Nigdy nie lałem dużo tak żeby AdBlue nie było za stare.1 punkt
-
Więc tak 0d 4dni jeżdżę z nową skrzynią biegów. Skrzynia biegów została wymieniona na gwarancji przedłużonej. Z nową skrzynią biegów nie obserwuje szarpania które było wcześniej. Chyba mogę pochwalić serwis BMW Dynamic w Płocku, który ogarnął cały temat. Niestety nie mogę tego samego powiedzieć o serwisie AutoFus w Warszawie na Ostrobramskiej który przed 2 lata bagatelizował sprawę, twierdząc że tak ma być. BMW Polska nie robiło żadnych problemów mimo tego że usterka została zgłoszona 3 dni przed końcem przedłużonej gwarancji a sama naprawa została zakończona już po gwarancji. Co będzie dalej czas pokaże, przeraża mnie jednak to że przy przebiegu 51 000 km wystąpiła tak poważana awaria w marce klasy premium.1 punkt
-
A to nawet dźwiękiem nie będzie się „rzucać w oczy” 😂 sorry @maciek_w🙈1 punkt
-
https://www.pepper.pl/promocje/bmw-ix40-nowy-9486231 punkt
-
Celnie to opisałeś, nic dodać nic ująć.1 punkt
-
Jak slusznie zauwazyl Luk, prostownik sie nie nadaje, chodzi o Ampery, nie Volty.1 punkt
-
Te za 200zł mają odpowiedni amperaż ? Cięzko mi uwierzyć. Tanio można kupić i przerobić zasilacz serwerowy.1 punkt
-
Naprawde wierzysz, że BMW wypuściło i potem homologowało opony/koła które dają takie wrażenia z jazdy? Takich odczuć jak opisujesz to nie miałem nigdy podczas jazdy w żadnym SPRAWNYM TECHNICZNIE samochodzie. Sam na 20' (275mm)w co dziennej jeździe nie widze różnicy w porównaniu do letnich 21' (315mm) a sportowych prób tym samochodem nie uskuteczniam. W trasie zupełnie normalnie do 200km/h się wszystko zachowuje (szybciej SUVem szczegolnie na zimówkach nie jeżdzę). Myślę, że istotne jest tu jeszcze prawidłowe ciśnienie oraz stan i klasa używanych opon. Poza wszystkim 275mm to nie jest wąska opona! Jeszcze słowo odnośnie tej "gorszej stabilności". Jak przesiadam się z serii 8 do X5 to wiem co to jest gorsza stabilność. Nie jest to jednak nic co odbieram jako niebezpieczne w X5 a jest to mniejsza precyzja prowadzenia i przy wyższych prędkościach uczucie, że siedząc na wysokości autobusu nie mogę sobie na tyle pozwolić co w usportowionym sedanie o całkowicie różnych od X5 proporcjach. Nawet gdybym wcisnął koła 23' do X5 i założył najbardziej sportowe niskoprofilowe opony to zmiany w zakresie tej stabilności mogłyby być jedynie kosmetyczne.1 punkt
-
Imho całe czarne z tym lakierem robią najlepszą robotę. Lakier jest obłędny na żywo. Gdybym brał własną konfigurację X5/X7, to wyłącznie Manhattan.1 punkt
-
741m (Y) super wygladaja przemalowane na czarno. srebrnych nie lubię. mam night gold, zamierzałem malować na czarno, ale podeszły mi na tyle, ze przynajmniej na ten sezon zostawiam. wpisz w google - znajdziesz sporo zdjęć. plus autoscout24. Nowy wzor U 21" brzydkie. też mi nie leżą.1 punkt
-
MB mają krzywo zamontowane kiery. To jest koszmar. Plus słabe wykończenie i styl wnętrza trochę odpust.1 punkt
-
Ogolnie, do programowania sterownikow musi byc stabilizator, napiecie powyzej 13V 100A. Wystarczy, gdy podczas takiej operacji (skrzynia jest odcieta od auta), odpali sie pompa w baku i klops, nawet najlepsze aku nic nie da. Na szczescie 8hp nie jest tak czule jak 6hp. To tylko dobra rada z mojej strony. Uwazajcie. Wracajac, do 2.0d mapy ots nie sa potrzebne. Szkoda ze wycofali zakup samej licencji.1 punkt
-
Bardzo ładny lakier. Rozważałem go długi czas. O czarnych kołach już mówiłem - ja nie lubię, nie widzę ich. Ze srebrnymi wyglądałoby - moim zdaniem - ładniej. Jednak, wiadomo, o gustach nie ma co dyskutować - kolor ma pasować właścicielowi. I tak długo, jak tak właśnie jest, to jest ok 👍1 punkt
-
1 punkt
-
Mam te oryginalne dywaniki gumowe w podwyższonej wersji i nie zamieniłbym na żadne inne. Nic nie przeszkadza w trzymaniu całej stopy na gazie i łatwo utrzymać porządek przy takiej pogodzie jak teraz. Polecam.1 punkt
-
Rozumiem, że zamawiasz nowy samochod? Temat rozrzadu czy panewek bedzie do rozważania za 10 lat i ok.250tys km w zależności od jakosci i regularnosci serwisu "po drodze".1 punkt
-
Nic to nie wnosi do "fundamentów". U mnie stało TMY, TM3. Tetowane było TMS, a jest iX3 i X5. Esktremizm. Zamkniesz oczy, to nie widzisz spalinowych. Ale samolotem latasz na prąd? Satelity z których pośrednio korzystasz były wystrzelone rakietami na prąd? Twoja Tesla przypłynęła z Chin statkiem na prąd? Twoje fundamenty, to: sprzedane 2 Tesle, kupione BMW i4 i rozglądanie się za używanymi Porsche Taycan. A jeździsz Teslą dopiero 4 lata i nie masz żadnej na podjeździe. TMS krytykujesz za niewarte dopłaty do TM3, Cybertruck to klapa totalna i już 10-ty raz ignorujesz odpowiedź na pytanie co poszło nie tak, że z zapowiadanych miliona preorderów, jest może z 30tys sprzedanych egzemplarzy. "Twoje fundamenty" - to proszę kawa na ławę - jakie są prognozy wg "Twoich fundamentów" w kolejnych 3 latach (2025, 2026, 2027) dla marek Tesli, BMW, Toyoty? - łączna sprzedaż, - przychody, - zysk Wypowiadasz się jakbyś był pewny, wyśmiewasz analityków, to sprawdzimy tutaj realizację "Twoich fundamentów" 🙂 Rozumiem że masz taką opinię i możesz mieć rację. Ja mam akurat zupełnie inną. Toyota jest świetnym przykładem. Przypominam, że w Japonii nie dotknęły tak bardzo problemy, które ma niemiecka gospodarka. To trochę przeczy Twoim teoriom że to przez "zaspanie". https://www.focus2move.com/world-car-market/ Looking at cumulative data up to October 2024, the Toyota Corolla became the market leader in 2024, with 901,991 sales (-1.9%). The Tesla Model Y fell one spot and ranked in 2nd, with 865,868 new sales (-6.5%). In third place ranked the Toyota RAV4 -up 1 spot- with 836,258 sales (+13.7%), followed by the Ford F-Series -down 1 spot- with 733,754 sales (-1.3%). In 5th spot ranked the Honda CR-V with 601,374 sales (+5.9%), the Chevrolet Silverado with 525,193 (-0.5%) and the Hyundai Tucson -up 1 spot- with 497,606 units sold (-2.4%). Kompletnie nietrafiony argument. Ekrany TFT, szczególnie po późniejszy udoskonaleniach, miały praktycznie same zalety względem kineskopu. W przypadku aut - elektryki wnoszą bardzo dużo wad. Inaczej nie trzeba byłoby dopłat tylko ludzie by się rzucili. Widziałeś dopłaty na smartfony, ekrany LCD? Więc kolego @adamjttk wiem że wyszydzać ludzi potrafisz. Ten 90-letni inwestor udowodnił trochę więcej niż Ty w kwestii inwestowania. Tego wyszydzisz, bo za stary, tego bo jakiś ranking Ci się nie podoba. Nie doczytałeś - wg Warena Buffeta Tesla jest w fundamentach przeszacowana. Od lat inwestuje w BYD i na tym świetnie zarabia. On nie mówi że elektromobilność jest do bani, tylko fundamenty i być może też styl zarządzania Teslą ocenia negatywnie. Człowiek rozumie więcej niż Ci się wydaje i chyba jesteś naiwny że on siedzi na serwisie transakcyjnym, czyta gazety i kupuje akcje 😄 On ma sztab ludzi, którzy pracują, czytają każde sprawozdanie finansowe, analizy sektorowe i troszeczkę lepiej znają się na inwestowaniu niż Ty, czy ja, a miliony osób im ufa inwestując w jego fundusz i zarabia na tym średnio 20% rocznie od ponad 30 lat. Bardzo małostkowe takie wyszydzanie czy też wykluczanie człowieka ze względu na wiek. Zapominasz, że to BYD produkuje baterie, które zasilają ich auta oraz Tesla od nich kupuje. Ja nie uważam elektromobilności za zły trend. Uważam, że jest trochę przeceniana i nie mam pewności czy zastąpi auta spalinowe, czy raczej ustabilizuje się na jakimś poziomie jak diesel który miał zmieść benzynę, a potem był gwałtowny odwrót. Jest zbyt wiele czynników, łącznie z tymi geopolitycznymi, zmianami społecznymi i ekonomicznymi. Wojna handlowa z Chinami i ograniczenie ekonomicznie racjonalnych baterii z Chin, może spowodować odwrót Europy w kierunku ropy. Wzrost elektromobilności może powodować spadek ceny ropy i korzyści ekonomiczne mocno przechylą się na korzyść aut spalinowych. Jakbym miał strzelać, to w perspektywie 20-30 lat, udział aut elektrycznych ustabilizuje się na poziomie 40-60%. Ale to tak odległy okres, że równie dobrze, w technologia pozyskiwania wodoru może nastąpić przełom i zmiecie wszystkie elektryki. A rozjemczo, żeby każdy nabrał trochę dystansu (szczególnie do siebie), wrzucam link portalu o wzroście sprzedaży elektryków. Czy dobrze kojarzę, że @adamjttk nazywałeś go "motoryzacyjnym pudelkiem" i cytowałeś artykuły, które krytykowały elektryki? 🙂 https://autoblog.spidersweb.pl/sprzedaz-samochodow-elektrycznych-na-swiecie-rosnie-2024 Także jeśli portale chwalą elektromobilność, to chyba etap straszenia elektrykami w mediach, mamy już za nami. A ludzie nie kierują się przy decyzjach zakupowych fobiami, lecz porównują twarde wady vs zalety z ich punktu widzenia.1 punkt
-
Robik uspokój się troszkę, zjedz snickersa, arogancki jesteś już w kolejnym wątku.1 punkt
-
A ja nie potwierdzam. Na letnich 275/315 jest bardzo stabilnie, ale zupełnie nie odczuwam różnicy pod tym względem na zimówkach 275/275. Wiadomo że zimową porą jeździ się trochę spokojniej, ale żeby jakaś wielka różnica to nie.1 punkt
-
Odradzam koła 20" o jednej szerokości (=z wąskimi tyłami 275). Auto jest niestabilne na wietrze (odniesienie vs 22" lato). Po 1 sezonie pozbyłem się tego koszmaru, mam teraz na zimówce 21" (315 tył) - jeżdzi znacznie stabilniej i nie jest rozlane jak tapczan.1 punkt
-
i dodam, że do drzwi przednich jest ciut dłuższa niż do drzwi tylnych. Ale ...... jeśli nie chcesz wydawać 550 zł na uszczelkę nówkę sztukę to poszukaj na allegro używanych. Tylko ...... oczywiście na allegro w zasadzie niedostępne są przednie, wiadomo one jako pierwsze się zużywają. Więc możesz kupić z tylnych drzwi, tych jest pod dostatkiem za śmieszne pieniądze i w bardzo dobrym stanie. A ten kawałek, który będzie Ci brakował (jak pisałem tylna jest krótsza niż przednia) możesz dosztukować ze swojej obecnej uszczelki, bo na pewno cała nie jest w opłakanym stanie, a zabraknie Ci około 15-20cm. Miejsce łączenia możesz dać przy zawiasie od drzwi i jak ładnie dotniesz to w zasadzie nie będzie tego widać. Ona ma w środku metalową listwę, którą trzeba najlepiej obcęgami przeciąć. Ja tak zrobiłem i u mnie nic nie przecieka / zacieka, jest ok.1 punkt
-
Zrobię mały update odnośnie felg, a nuż taka pigułka informacyjna się komuś przyda. GMP Italia model Sparta glossy black w rozmiarze 21x9,5 przód, oraz 21x10,5 tył. Wzór bardzo podobny do M742 (ale nie jest idealną kopią, tak jak robi to RacingLine). Felgi z certyfikatem TÜV, produkowane we Włoszech, homologowane pod BMW. Mało testów, sporo opinii odnośnie samej marki (raczej pozytywy, nie doszukałem się niczego negatywnego), mało informacji odnośnie tego wzoru. Na niemiecki forach ludzie używają, nie zgłaszają problemów, więc i ja je wziąłem. Felgi kupione w internecie, tam gdzie było taniej. Przyszły dobrze zapakowane, bez uszkodzeń i wad wizualnych. Wszystko tak jak być powinno. Póki co, przed zimą, wulkanizator po założeniu opon wrzucił je na maszynę testu drogowego HUNTER, która wykazała bicie felgi na poziomie ca. 0,1mm (wartością graniczną jest 1,0mm), co wspólnie z wulkanizatorem uważamy za bardzo dobry wynik. Nie wydaje się jakoby miały to być felgi słabej jakości, natomiast po zimie będę chciał znów wykonać test HUNTER żeby zobaczyć czy parametry się zmieniły i jak bardzo, wtedy też wrzucę tutaj kolejny update.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00