Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Panowie, nie obraźcie się, ale to pisanie jest więcej warte niż te 200 czy 300zł rocznie za legalny pakiet. Trochę powagi 😄
    1 punkt
  2. Co to znaczy "odpowiedni VIN"? Wymaga to jakiejś grubszej rzeźby? Do dziś jest promka na -20% i nie wiem czy nie wyjdzie mi taniej po prostu to kupić za 240 zł niż angażować masę czasu aby to zrobić.
    1 punkt
  3. A ja potwierdzam! Szkoda sie bawić na własną reke kiedy nie zna się tych silników dobrze. @lukaszewski trafnie zdiagnozuje co jest nie tak 😉
    1 punkt
  4. Coś w tym jest 😉 - mgła, -1,5st i w sumie jedna z lepszych podróży z Wawy 😉
    1 punkt
  5. Dokładnie 👍Broker kusi %, ale po przeanalizowaniu wszystkich kosztów nie jest tak kolorowo.
    1 punkt
  6. Wczoraj sprawdziłem wracając z Warszawy - gaśnie samo, ale na pewno trwa to dłużej niż 20min i krócej niż 2,5h... bo obserwowałem 20min a poźniej zapomniałem o tym i przypomniałem sobie już we Wrocławiu 😂. I jeszcze jedno - ogrzewanie szyby nie włącza ogrzewania lusterek bo też je dotykałem. Ale to wiemy.
    1 punkt
  7. Problem leży w nośności tylnych opon do 20 cali. Produkowane opony w dedykowanym rozmiarze to 255/30 r20 o nośności 92. Jest to wystarczająco do sedana, ale nie wystarczająco do kombi które ma dopuszczalne większe obciążenie tylnej osi. Maksymalny homologowany rozmiar kół do g21 to 19 cali. W Niemczech zakładają te 20 calowe koła z tym, że u nich trochę to inaczej działa bo mają wpis w stacji diagnostycznej o zrobieniu z 5 osobowej wersji 4 osobową i w tym momencie opona 92Y spełnia normy. W Polsce temat jest bez rozwiązania, nie ma homologacji na 20 cali i w przypadkach gwarancyjnych producent może odmówić naprawy na warunkach gwarancji. Tu byłby mniejszy problem bo możesz jechać na serwis na mniejszych zimówkach, ale problem pojawia się przy potencjalnym zdarzeniu drogowym gdzie ubezpieczyciel może odmówić Ci wypłaty odszkodowania z tytułu używania kół nie homologowanych do danego samochodu. Jak chcesz być bezpieczny to sugeruje wybór 19 cali. Jak nie zależy Ci na wyżej wymienionych kwestiach to możesz ryzykować z 20 calami. Gro osób zapewne powie Ci, że ubezpieczyciel musi Ci udowodnić, że nieprawidłowy rozmiar kół miał wpływ na zdarzenie drogowe, ale musisz mieć cierpliwość do batalii sądowych. Co więcej, za zachodnią granicą, czy to Niemcy, czy nawet Szwajcaria sporo tunerów oferuje koła do g21 i to w rozmiarach 235/35/20 i 275/30/20 które mają jeszcze mniejsza różnicę obwodu koła niż oryginalne rozmiary i nie mam zielonego pojęcia jak obchodzą kwestie homologacyjne/TUV/ABE więc jak ktoś ma więcej wiedzy to chętnie się dowiem bo taki zestaw wygląda świetnie w budzie g21. Pozdrawiam.
    1 punkt
  8. Cześć, Przed liftem była dokładnie taka sama sytuacja, tzn oficjalnie BMW nie pozwalało na zakładanie 20 calowych felg (również oryginalnych), na G21. Gdzieś czytałem, że ma to związek z różnicą ładowności i dopuszczalnej masy oraz naciskiem na tylną oś, która jest większa w G21 w porównaniu do G20. Ale czy tak jest faktycznie to pewnie ktoś z BMW może potwierdzić. Natomiast to nie znaczy ze taka felga fizycznie nie wejdzie. Na FB jest kolega, który ma oryginalne 20 calowe felgi w poliftowym G21. https://www.facebook.com/groups/385881482686192/posts/1170384810902518/
    1 punkt
  9. Update: Zamówione g21 340i w lipcu dzisiaj zostało odebrane. Około godziny ślinienia się i auto trafiło prosto na oklejanie PPF. Jeszcze kilka dni 🙂
    1 punkt
  10. Przy czym iPhone'a nie da się tak łatwo oszukać jak Androida przy skanowaniu twarzy. Digital Key jest dostępny w Wallet, także do jego użycia w normalnym trybie też należy dokonać autoryzacji - chyba, że jak wspomniano wyżej, ktoś ma Express Mode dla kluczyka w Wallet aktywny. Przy pre-LCI nie działa tzw. zbliżanie i oddalanie z telefonem czy zegarkiem, nie ma technologii BLE która jest już w LCI dostępna.
    1 punkt
  11. Ja już przyzwyczaiłem się do hamowania silnikiem, bardzo fajna sprawa. Powiem że czasami nawet denerwuje mnie jak tego nie robi ale faktycznie jak jedziesz zdecydowanie, pewnie i przewidywalnie puszczasz gaz np przed dogonionym autem, rondem czy zaraz za znakiem teren zabudowany to on wówczas ładnie zwalnia silnikiem i oszczędza klocki. A przy spokojnej leniwej jeździe jak nie widać przeszkody również i ładnie żegluje. Zauważyłem że coraz bardziej dogadujemy się ze sobą😀
    1 punkt
  12. W sumie nie rozumiem dlaczego nie dają możliwości wyboru w cywilnych wersjach opcji z M-ki, czyli 21'' z przodu i 22'' z tyłu. Świetnie się to sprawdza bo auto fajnie wygląda wizualnie i zapewnia jednocześnie większą ochronę felgi przedniej (krawężniki, etc.).
    1 punkt
  13. Raadek, Ty najpierw przejdź na JDG, ustal, że faktycznie zarobki to będzie kilkanaście tys NA RĘKĘ, a nie, że wystawisz FV na np 15 000 netto, bo z wtedy na rękę wychodzi około 11 tys zł na liniówce czy skali. Nie wiem czy stać Ciebie na M340i z takimi zarobkami szczerze pisząc jeśli myślisz o leasingu 3-4 lata. Rata w okolicach 5-6 tys zł murowana, a to około połowy Twoich dochodów, a zakładam, że gdzieś mieszkać trzeba, co też kosztuje. Trochę za duży szum wokół siebie robisz na tym etapie. Zacznij tak zarabiać jak chcesz, zbuduj poduszkę finansową, a później podejmij optymalną decyzję w kontekście tak drogiego auta
    1 punkt
  14. 1 punkt
  15. W ramach ciekawostki: - miedzyinterwalowa wymiana w Audi SQ8 TFSI wg wyceny ASO -> 2700 zł brutto. Tak, dobrze czytacie. Tylko olej, filtr, 1 czy 2 uszczelki i robocizna. - to samo w Vcentrum na oleju załatwionym przez nich -> 2000 zł brutto, nadal przegiecie. - to samo w Vcentrum na oleju załatwionym przez klienta -> robocizna, oryginalny filtr, 1 czy 2 uszczelki, razem 400 zł brutto, a olej w InterCars 600 zł brutto (9.5 L go wchodzi, dlatego tyle kosztuje). Łącznie 1000 zł brutto. Widze, ze ASO BMW troche bardziej szanuje klienta.
    1 punkt
  16. Dzięki za komentarze. Długo nie wytrzymałem. Lakier wyglądał paskudnie więc zabrałem się do pracy. Skrócona relacja. Na początek mycie, dekontaminacja i glinkownie rękawicą clay mitt Następnie korekta. Zacząłem cięcie od twardej gąbki ale strasznie się umęczyłem. Lakier twardy a siatka rys głębsza niż się spodziewałem. Gąbka poszła w odstawkę ma rzecz futra. Kilka zdjęć z by pokazać różnicę Wycięcie rys wyszło na zadowalającym poziomie. Potem finisz maszyną DA. Lakier odzyskał lustrzany połysk... ... a ziarno zostało wydobyte. Zastanawiałem się dlaczego ten lakier nazywa się szafirowo-czarny? Na zdjęciu poniżej widać przewagę niebieskich ziarenek. Po korekcie całe auto jest w pyle i syfie. Mycie i odtłuszczenie lakieru. Na masce zrobiłem zaprawki. Kosmiczna ilość odprysków. Wrzuciłem na lakier wosk z dużą ilością carnauby. Leżał długo na półce i się kurzył. Używałem go może 2 razy. Efekt jest bardzo fajny czyli lakier dostał głębi, przyciemnienia i wrażenia mokrego.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.