Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja wyłączyłem funkcją pasywną po kilka pierwszych dniach, z kilku powodów: 1. Denerwowało mnie ciągle otwieranie i zamykanie się auta, gdy kręciłem się z tel. kom. w sąsiedztwie auta... prace ogrodowe, a nawet obecność blisko drzwi 2. Zasięg/sygnał z telefonu jest znacznie mocniejszy niż z kluczyka co powoduje lepszy sygnał na walizki, gdziekolwiek telefon by się nie znajdował. Dodatkowo nie wrzucę go raczej do puszki z resztą kluczyków Safety first.
    2 punkty
  2. to samo miałem napisać tak ogólnie w kontekście ogólnych kosztów leasingu - tanio mają ci, których stać na to, żeby mieli tanio. To jak z dużymi sieciami - duży płaci mniej, bo kupuje więcej. Czasami nie ma sensu patrzeć tylko na excela z kalkulacją całkowitego kosztu leasingu, bo ten excel zawsze pokaże, że jedyne co się opłaca to 120k na start, rata 6,5k x 36, wykup 10k. A ważny jest też komfort finansowy i poduszka. Spokój to też wartość. Czasami warto wydać na ten leasing 15k więcej w ogólnym koszcie, rozłożyć leasing na dłuższy czas, ale mieć większy spokój w życiu, a odłożoną kasę inaczej zainwestować czy przeznaczyć na jakieś inne wydatki, wakacje, cokolwiek.
    2 punkty
  3. Raadek, Ty najpierw przejdź na JDG, ustal, że faktycznie zarobki to będzie kilkanaście tys NA RĘKĘ, a nie, że wystawisz FV na np 15 000 netto, bo z wtedy na rękę wychodzi około 11 tys zł na liniówce czy skali. Nie wiem czy stać Ciebie na M340i z takimi zarobkami szczerze pisząc jeśli myślisz o leasingu 3-4 lata. Rata w okolicach 5-6 tys zł murowana, a to około połowy Twoich dochodów, a zakładam, że gdzieś mieszkać trzeba, co też kosztuje. Trochę za duży szum wokół siebie robisz na tym etapie. Zacznij tak zarabiać jak chcesz, zbuduj poduszkę finansową, a później podejmij optymalną decyzję w kontekście tak drogiego auta
    2 punkty
  4. No i jestem po drugiej wizycie. Teraz korekta była zrobiona na jakiś innych elementach w zawieszeniu (końcówki drążka kierowniczego przy kołach?) Jest idealnie AutoRest for the win 🙂
    1 punkt
  5. Sugerowałem się nową piątką i tam nie ma już czystej bez hybrydy 3 literówki w benzynie.Mój błąd😁
    1 punkt
  6. Nie nic nie zmieniałem. Póki co taki setup mi wystarcza 🙂
    1 punkt
  7. W twoim przypadku gdy nie jesteś Vatowcem wszystkie korzyści z wysokiego wykupu zostaną zabite, przez odsetki jakie zabulisz od wysokiego wykupu. Leasing jak każda umowa pożyczkowa jest oprocentowana poprzez RRSO, jeśli ustawisz wysoki wykup płacisz odsetki od kapitału pozostałego do spłaty. Więc jak będziesz mieć np. wykup 100k umowa na 3 lata oprocentowanie RRSO 8% to zapłacisz 24k odestek przez ten okres. Pozatym to nie działa, że jest 2x 150k tylko jak np. samochód kosztuje 300k netto i ustawisz wykup na 150k to najpierw leasingując samochód przy parametrach 150k spłacasz w ratach ze względu na limit tylko 50% tego możesz wrzucić w koszty tj. 75k nie 150k, a kwotę wykupu jak wykupisz amortyzujesz przez 5 lat. Sumarycznie wychodzi 225k nie 300k. A jeszcze horrendalne odsetki zapłacone przez okres leasingu ze względu na wysoki wykup. Niestety po 2018 roku zostały niekorzystnie zmienione zasady leasingów przez limity. Od czasu radykalnej podwyżki WIBOR'u wszystkie akrobacje z wysokim wykupem są bez sensu moim zdaniem potencjalne korzyści są zabijane przez odsetki. Najtaniej jest moim zdaniem kupić samochód, który nie przekracza bardzo dużo limitu 150k w leasing klasyczny. Spłacić go normalnie, wykupić, darowizna sprzedaż. Samochody używane będą bardzo drożeć w najbliższym czasie, ze względu na podwyżki cen nowych.
    1 punkt
  8. I po niedługim czasie wraca temat błędu 2C3200 - mechanicznego uszkodzenia ramienia klapek. Naturalnie z ramieniem wszystko w porządku. Jest całe i zdrowe, ale... Już kilka dni po montażu kolektora zauważyłem delikatnie ubrudzoną sadzą i olejem głowicę na wysokości łączenia kolektora i silniczka klap. Słabo widać na zdjęciu ale widać. To co po zdjęciu kolektora uznałem za przepuszczanie syfu przez uszczelkę kolektora na pierwszym i drugim cylindrze okazuje się być nieszczelnością od czoła kolektora. Najprawdopodobniej ciśnienie wypycha syf spod mocowania zielonej dźwigienki. Jest tam chyba jakiś uszczelniacz i podejrzewam, że ośka klapek ma już taki luz promieniowy, że rusza się w tym uszczelniaczu co powoduje zblokowanie się tego mechanizmu kolanowego co któreś uruchomienie silnika. Nastawnik nie jest w stanie ustawić się w swojej pozycji startowej, wywala błąd i po zawodach. Naturalnie, po skasowaniu błędu, nawet w czasie jazdy problem z przyspieszaniem znika jak ręką odjął. Także nie pozostało mi nic innego jak tylko kupno nowego kolektora. A na deser będę miał przyjemność zająć się wnętrzem 😉 Taki mały teaser. Z uwagi na małosprzyjające obecnie warunki atmosferyczne, rozpoczęcie sezonu wiosennego zapowiada się z przytupem 😄 Z pozytywów, znowu wezwali mnie na akcję serwisową. Tym razem wymiana poduszki kierowcy. Nie protestowałem. Przynajmniej teraz logo nie jest wytarte. 😜 PRZED PO btw Wiecie może jak jest numer części nakrętki na port klimy na wężu widocznym na zdjęciu? Kupiłem już trzy nakrętki i żadna nie pasuje.
    1 punkt
  9. Cześć, Ja ma 3 2.0d mild hybrid 190 km / 2021 rok , Mi miesiąc temu wyskoczyła żółta kontrolka silnika podczas jazdy,moc miała i żadnych błędów nie wyświetliło ,następnego dnia pojechałem do serwisu bmw , diagnoza - uszkodzona sonda Nox za katalizatorem - wymienili na gwarancji
    1 punkt
  10. Cześć miałem taki sam problem w serii 7 G11 B57 265KM, pomogła wymiana obu sond lambda i problem rozwiązany. Kupiłem zamienniki bosch za 650 zł sztuka (styczeń 2023). Teraz te same kosztują 1400 zł. Trzeba sprawdzić jaki jest nr katalogowy u ciebie ale jakby coś to podrzucam link poniżej do aukcji z której kupowałem https://allegro.pl/oferta/sonda-nox-bmw-8580410-04-bosch-9397860037
    1 punkt
  11. Ostatnio na zewnątrz okolice 0-2C. Ani lusterka, ani fotele, ani kierownica nie włączają automatycznie ogrzewania Fotele i kierownicę uruchamiam guzikiem. Grzania lusterek nie mam jak włączyć…
    0 punktów
  12. W moim przypadku (m60i) wymiana oleju w ASO poza interwałami serwisowymi - cena katalogowo 2060 zł, po moim komentarzu, ze drogo jak na samochód kupiony u tego dealera - cena promocyjna 1200 zł (ale tylko ten jeden raz…), inne ASO polecone przez znajomego - 800 zł.
    0 punktów
  13. Jak nie o rabatach to może porozmawiajmy o cenach samochodów w przyszłym roku, bo może być ciekawie. Poniżej Yaris (wiem, małe auto więc najbardziej zdrożało), ale tak wyglądają cenniki 2024 vs 2025. Pozostałe Toyoty też +15k około. Będzie ciekawy rok jak nigdy... Analizując aktualne wyniki finansowe BMW to spadają im marże, jak dojdą dodatkowe koszty operacyjne z tytułu CO2, to bez podwyżek się może nie obejść, albo konserwatywna polityka rabatowa.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.