Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. @maciek_w masz pełną rację, to jest idealny silnik do tego auta, 30d jest optymalny, 40i to bardzo dobra alternatywa do diesla, 40d jest świetny, mógłby być odrobinę tańszy. Do tej pory jeździłem N63 w G30 i ten moment obrotowy jest genialny, a do tego liniowo rozwijana moc - sama przyjemność jazdy. Co do X5 to bliżej odczuciami 40d do N63 niż 40i zakładając relatywnie normalną, przeciętną jazdę - dynamicznie, ale bez szaleństw i deptania. Myślę, że ma to związek właśnie ze zbliżonym momentem obrotowym na dole, na co wskazywali rozmówcy. Co do 40i jest bardzo dużo mitów ponieważ jest to nadal bardzo rzadko spotykane auto na rynku polskim czy niemieckim (ok 10-15% w najnowszych rocznikach wg. statystyk ogłoszeń). Trudno mi było znaleźć okazję do przetestowania 40i - bardzo fajne silnik, natomiast na pewno lubiący wyższe obroty, zupełnie inna charakterystyka niż N63. Zgadzam się z przedmówcami, że w codziennej jeździe auta użytkuje się zupełnie inaczej niż w syntetycznych testach, te różnice są tak naprawdę niewielkie, a cennik ułożony bardzo mądrze. Wybór jest naprawdę bardzo trudny, stąd też chyba brak jednoznacznego konsensusu po kilkuset komentarzach w tym wątku, każdy racjonalizuje swój wybór. Przy dynamicznej jeździe 40i jest głośniejsze od 30d/40d, co może być zaletą lub wadą zależnie od preferencji, przy niskich obrotach oba silniki w LCI są bardzo ciche (jest na yt test z sonometrem), zapewne dobre wygłuszenie i MH. Słychać to również na kanałach, które testowały obie wersje w tych samych warunkach na tym samym sprzęcie (załączam). 40i będzie szybsze przy pełnej mocy i wysokich obrotach, natomiast różnice względem nawet 30d są naprawdę niewielkie (vide poniższy test i tabela), przy 40d pomijalne, dodatkowo zakładają maksymalnie wciśnięty pedał gazu (jeździ tak marginalna ilość kierowców). Wybór jest naprawdę kwestią preferencji: niektórzy potrzebują zasięgu, niektórzy wyższej mocy, niektórzy ciszy mimo dynamicznej jazdy, niektórzy oszczędności, a niektórzy najlepszych osiągów i wtedy tak jak napisałem @maciek_w biorą M60i 😂 Czas pogodzić się z faktem, że ludzie mają różne preferencje, a każdy wybór jest tutaj dobry - 30d/40d/40i/M60i 🤣
    3 punkty
  2. dodam coś od siebie w tej kwestii : przesiadłem się z 40i do M50i, w której mam alcantarę i pełną skórę na desce, naprawdę uwierz mi jest to niby detal ale robi robotę, po prostu jest to taka kropka nad i już i tak w ładnym wnętrzu G05. Nie będziesz żałował, konfigurując 40i myślałem, że to zbędny wydatek, nieprawda ! 22" (automatycznie szersze ) mam porównanie z 20", które miałem w 40i, nie jest aż tak dramatycznie, czuć troszkę większe braki w drogach , ale jak już wjedziesz na autostradę (btw mam MProff zawieszenie ) i pognasz tym autem, bajka, jak taki klocek może się kleić tak drogi, brawo BMW. Nie wspominam oczywiście o walorach estetycznych, myślę ze G05 na 23" wyglądało by też dobrze 🙂 mam Merino Black o rozszerzonym zakresie , jedynie co zauważam, że Merino jest chyba delikatniejsze, mam więcej śladów zżucia po 18k na Merino niż po 30k w "Vernasaca Coffee skórzana perforowana". I tu sprawa masaży, z tej opcji korzystają głównie moje dzieci, jak wiozę syna z kolegą, to zawsze syn chce aby kolega był "masowany" 😂. Sam nie używam. szklany dach - kwestia gustu, nie miałem, teraz mam Sky Lounge, moim zdaniem robi robotę, każde następne auto będę chciał ze szklanym dachem, chyba, że w końcu nadejdzie ten moment zwany STAROŚĆ -> wtedy kabrio i czerwone, wiadomo 😉 aa i jeszcze jedno WEBSTO - auto cały rok rok stoi w garażu, więc teoretycznie ta opcja zbędna, ale w okresie od jesieni do wiosny i wyjazdy [kiedy auto stoi na zew] do rodziny, na narty, w góry z kolegami, zawsze wchodzisz do nagrzanego środka, nie doceniałem , teraz doceniam
    2 punkty
  3. O tym ze masz wyjsc z neta, wskoczyc do 40d i nim pojezdzic, szczegolnie w najnowszej odmianie, wtedy zrozumiesz co oznacza ciszej, dynamiczniej. Nie na papierku i ogladajac video z drag race. Wielu denerwuje glosne krecenie benzyny aby osiagnac jakies przyspieszenie, w aucie typu x5, to jest meczarnia. Czy wygeneruje mniej problemow? Poczekajmy az sie zblizy do przebiegow diesla ~300tys, de facto, b58 to przeciez diesel z wtryskami benzyny wiec poczekajmy. Napisze raz jeszcze, mam stycznosc z kazdym rodzajem napedu w bmw, codziennie, nie jestem osoba ktora cos slyszala i naogladala sie filmikow z neta.
    2 punkty
  4. Warszawa (mają na liście takich usług doposażeń) https://www.hypertech.com.pl/doposazenie-bmw/ Kraków https://blsservice.pl/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA6aW6BhBqEiwA6KzDc4uEEGc_xIAysos9vwdsOx9aaCUtDeKyJTVvHqevrS0ktZvzAv5s9hoCSBYQAvD_BwE Pytałem i mail od nich : Dzień dobry. Komplet zamków z odciągami ~8000 używane. Cena robocizny 2000 zł + 450 zł dodatkowe materiały https://mobilecoders.pl/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA6aW6BhBqEiwA6KzDc3Xv-vD3dREpl1ANva8tiKQw4id5cmRb3GcO3PczXWXUGn0hsfeuUBoCP1oQAvD_BwE Też powinni zrobić
    1 punkt
  5. W tym roku pytałem się w osoby zajmującej się finansowaniem w ASO BMW. Wymagania co do dokumentów na leasing operacyjny na auto przy wpłacie 10% lub większej to wystarczy tylko wniosek leasingowy. Natomiast gdybyś się decydował się na 0% wstępnej wpłaty to konieczny jest PIT za ubiegły rok. Nie wiem jak to do końca jest z JDG która dopiero się zaczyna czy nie wymagają jakiś dodatkowych zabezpieczeń.
    1 punkt
  6. Amen, dlatego po 40d wsiadam teraz w 60i
    1 punkt
  7. Moim zdaniem popularność wynajmu to kwestia marketingu, rozwoju/zamożności społeczeństwa i też całego systemu finansowego - Stany to jednak inny świat pod tym względem, i to niekoniecznie w pozytywnym znaczeniu. Kiedyś widziałem badania, że przeciętny amerykanin nie potrafi ogarnąć swojego budżetu domowego to co dopiero przeliczyć jaka finansowania auta lepiej się opłaca🙂 Dla całej branży finansowej lepiej jest jak się tego nie liczy i nie drąży bo przecież z tego żyją :) Pamiętam jak rozmawiałem z tymi sprzedawcami Audi to przedstawiali mi same zalety wynajmu i wiele osób to brało, ale nawet szybkie kalkulacje i popatrzenie więcej niż 3 lata do przodu zmieniały całkiem perspektywę.
    1 punkt
  8. Mi też się Comfort Lease w ogóle nie spinał. Jakby nie patrzeć w kontekście 3-4 lat to plus min 50k było. I spoko, nie musisz sprzedawać, ale musisz oddawać i różnie z tym może być. Jak będzie rynek siedział to tym większa szansa, że przy oddawaniu się będą o mniejsze pierdoly przyczepiać. Generalnie ja bym może brał wynajem gdyby to było tak samo powszechne i tak samo działał jak w USA. Czyli faktycznie spłacasz wartość auta, a u nas przeważnie masz odsetki na wynajmie jakbyś miał pożyczona kwote na pełną wartość auta. Chociaż może w US jest tak samo, może sobie dopowiadam tylko dlaczego domyślnie każdy tam wynajmuje nowe auto. BTW na cokolwiek się zdecydujesz, ustaw leasing/wynajem tak aby twoje zadłużenie w każdym momencie było niższe niż wartość samochodu. Czyli abyś mógł się go szybko pozbyć i nic nie dopłacać.
    1 punkt
  9. Bimmerworks szczecin , polecam
    1 punkt
  10. Teraz takie modne stało się "używanie" samochodu zamiast jego "posiadania" ale prawda jest taka, szczególnie jak popatrzysz na to bardziej długoterminowo, że wynajem jest znacznie droższy niż zakup i posiadanie. Innymi słowy jeśli kogoś nie stać na zakup/leasing to w przypadku wynajmu wyda jeszcze więcej 🙂 I ta różnica robi się coraz większa im dłużej będziesz jeździł jednym samochodem. To nawet na logikę nie może być inaczej bo najem niejako wymusza, że jeździsz cały czas świeżym samochodem (czyli takim który traci najwięcej na wartości) i jeszcze musi na tym zarobić firma/dealer od którego wynajmujesz. Przy przebiegach które podałeś (30-35 tys. km na rok) wartość rezydualna i opłacalność wynajmu jeszcze bardziej spada moim zdaniem. To tak na poziomie ogólnym i jeśli chodzi o cyferki ale oczywiście są inne czynniki które trzeba brać pod uwagę np. wygoda, czy będziesz na ryczałcie itd. Innymi słowy wszystko zależy jakie masz priorytety i ogólną sytuację finansową. Sam kupowałem samochód w 2018r. i była wtedy straszna presja ze strony dealera na wynajem (akurat Audi Perfect Lease) ale mi się to nijak nie spinało "na kartce" więc wziąłem klasyczny leasing na JDG i trochę gorszą wersję/konfigurację auta niż chciałem. Po zakończeniu leasingu trochę jeszcze pojeździłem i w tym rok sprzedałem ten samochód. Myślę, że z perspektywy tych 6 lat na wynajem wydałbym kilkadziesiąt tysięcy więcej, więc przy zakupie obecnego BMW nie miałem dylematów 🙂
    1 punkt
  11. Sterowanie głosem nigdy nie działało po polsku, jesteśmy dla Niemców trzecim światem mimo ogromnej podaży aut premium u nas.. Ponoć dopiero teraz od lipca działa tylko na najnowszym systemie 8.5.. Na szczęście na forum piszą że niczego tak naprawdę nie tracimy, na iDrive 7.0 wszystko zrobię sobie szybciej niż trwa wymawianie komendy, gorzej z tabletowcami na całą deskę gdzie trzeba się przeklikiwać przez system żeby w ogóle odpalić auto. (uszczypliwy żart) Radary nie są w pakiecie z boosterem.
    1 punkt
  12. Te "aplikacje" mam stąd, https://github.com/BimmerGestalt https://play.google.com/store/apps/details?id=me.hufman.androidautoidrive&hl=en_IE
    1 punkt
  13. Myślę ze ciężko o dyskusje kiedy merytoryczne tresci sa pomijane. Jezeli dla kogos wolniejsze jest szybsze a cichsze glosniejsze to o czym mamy gadac? Jesli ktos kto jeszcze nie odebral swojej x5 udowadnia na sile ze spalanie srednie jest wyzsze niz średnia uzytkownikow … pokaz dane na to ze benzyna 40i jest glosniejsza niz 40d Na to ze 40i jest wwolniejsze niz 40d😅 co do awarii to mozna znalesc dowody na poparcie kazdej tezy i co z tego. Kazdy kto jest świadomy roznic w tych silnikach wie ze b58 wygeneruje mniej problemow w trakcie eksplatacji
    1 punkt
  14. Ja natomiast uważam, że 330d zdecydowanie jest warte rozważanie. Mam stare F31 330d i nowe m340d i gdybym ponownie kupowal nowe to raczej wziąłbym 330d. Raczej, a nie napewno dlatego, że 330d nie można już zamowic z rwd, co mi bardziej odpowiadalo. Roznica w cenie jest spora, a nie każdemu potrzebny jest m-pakiet i inne dodatki.
    1 punkt
  15. Z rolki przy pelnym bucie, rozumiesz to? Benza redukuje i wali na maxa obroty, tak jezdzisz autem uzytkowo? Do pracy, szkoly, sklepu?
    1 punkt
  16. Analizowałem też najem. Tanio to wychodzą jakieś gówn.. auto w bazowych wersjach. Teraz są wysokie stopy procentowe, wydłużanie leasingu strasznie podbija koszty. Brałem teraz leasingi na 3 lata z wykupem 0,1% to koszty są ok 107%. Ta kombinacja jest opłacalna przy JDG -wykup prywatny- darowizna. Fakt jest bujanka ze sprzedażą bez faktury. Przerabiałem to teraz. Ale z drugiej strony brałem auto w leasing za kwotę 262 tys zł, po 7 latach sprzedałem za 133 tys na umowe k-s. Kolejne auto też tak są zaplanowane, tym bardziej że jest limit 150 tys zł i odliczenie VATu 50% (użytek mieszany) Jeśli chcemy przyspieszyc i nie robić darowizny,czekać 6 miesięcy, to przy wykupie prywatnym nie wciagamy auta w środki trwałe, tylko sprzedajemy go prywatnie to tylko zapłacimy podatek dochodowy. Jest jeszce jeszcze opcja z wysokim wykupem. Fakt że od kwoty wykupu na końcu płacimy spore odsetki. Ale rekompensujemy to tak. Mamy dopisujemy handel autami. Wykup auta traktujemy jak towar. Wtedy odliczamy 100% VATu i nie ma limitu 150 tys zł kosztów od aut osobowych. Sprzedajemy szybko na fvat 23% Takie przemyślenia
    1 punkt
  17. Myślę że najem to opcja dla ....hmm, jakby to powiedzieć żeby nie urazić nikogo. Może powiem tak- posłuchaj kolegów powyżej
    1 punkt
  18. W erze wysokich stóp procentowych jak dasz atrakcyjną cenę odsprzedaży dla kolejnego nabywcy i tak wyjdziesz na tym dużo lepiej niż te najmy. Z finansowego punktu widzenia jest masakra przynajmniej jak liczyłem na swoim przypadku. Słowo klucz to również możliwości finansowe. Jak stać cię na krótki leasing klasyczny to będzie to dużo lepsze rozwiązanie, wtedy wykupujesz pakiet repair i po 3-4 lata sprzedajesz. Ogólnie 3 jest bardzo chodliwym towarem i szczególnie na wersje 340i łatwo znaleźć nabywcę i dostać naprawdę dobre pieniądze za 3-5 lat patrząc po ile stoją aktualnie takie używki, a ile kosztowały te kilka lat temu. Słowo klucz to - kasa, bo najem jest dla ludzi których na niego stać aby mieć mega wygodę i czas ma większą wartość niż to co się przepłaci, albo dla tych których na samochód nie stać i biorą jak najmniejszą ratą mówiąc wprost. Przy tych stopach procentowych, to jest bardzo droga zabawa. Jeszcze warto obejrzeć filmy na yt jak bardzo kłopotliwy potrafi być najem. W niektórych przypadkach to naprawdę włos na głowie się jeży. Sam raz rozważałem wzięcie najmu, bo wysłali rewelacyjną ofertę. Do umowy nie doszło, bo się okazało że był to błąd handlowca i oferta nie dotyczyła egzemplarza jaki mnie interesował tylko bieda wersji tańszej dwa razy 😄
    1 punkt
  19. Webasto, ostatnia rozkmina przy konfigu… i wlasnie podniosles mi cene auta o kilka kPLN
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.