Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wklejajac ten film i zaznaczajac caps lockiem slowo MOMENT, wlasnie pokazujesz ze nalezysz do grupy ktora nie rozumie roznicy moment vs moc. Napisze ostatni raz - drag race to sytuacja bezdyskusyjna, wygra benzyna, a to dlatego, ze kazde auto przed startem jest napompowane uzywajac launch control, obroty sa podbite i benzyna rusza z korzystniejszej dla siebie pozycji, dla diesla launch control ma mniejsze znaczenie bo jest gotowy prawie od razu. Sprobuj taki drag race przeprowadzic z nienacka w miescie, kiedy chcesz szybko wlaczyc sie do ruchu na krzyzowce, i to jeszcze skrecajac 90 stopni w prawo - zrobisz to z launch control? Nie. A diesel ma w d*** ten Twoj launch control, bo ma duzo wiecej mocy na samym dole (wyzszy moment obrotowy niz benzyna x te same obroty co benzyna), czyli wlasnie ze startu zatrzymanego np. przy wlaczaniu sie do ruchu. Troche jak elektryk. Zaznacam "troche", bo zaraz ktos tu sie do tego słówka przypnie. Mowiac to maksymalnie dobitnie i prosto: - w dieslu masz na poczatku fajerwerki a potem rzeczywistosc - w benzynie masz odwrotnie, najpierw rzeczywistosc, potem fajerwerki. Tylko ze musisz tą benzynę najpierw wkręcić, żeby te fajerwerki były, a to = czas, hałas, szarpanie i ogolnie mało kto tak jeździ na co dzien, zeby kręcić X5 pod czerwone pole, no ludzie ... Pomijam juz ze taka specyfika (wieksza slabosc benzyny w dolnej partii, jaka by to benzyna nie byla, przypomne 40i LCI max 540 Nm, 40d LCI max 720 Nm) oznacza wiecej redukcji na trasie zamiast odjazdu na zasadzie "damy rade na tym biegu na ktorym aktualnie jestesmy", i to to jest ta legendarna elastycznosc, o ktorej piszecie, niby gdzies slyszeliscie, ale jej nie rozumiecie. Wyscig ze startu lotnego (drugi wariant wskazany w filmikach), gdzie nastepuje kick down i wbicie sie na wysokie obroty (miejsce korzystne dla benzyny), to nie jest jazda momentem, tylko jazdą mocą. W skrocie - tak, w wyscigu, czy to ze startu zatrzymanego (+ launch control) czy to ze startu lotnego, diesel przegra, bo uwaga odkrycie ... ma odrobine mniej mocy (352 KM vs 381 KM). W kazdym innym scenariuszu, wlacznie ze startem zatrzymanym ale bez launch control, wole siedzieć w X5 z dieslem, i jeszcze miec bonus w postaci super spalania i komfortowego zasięgu.
    3 punkty
  2. Z rolki przy pelnym bucie, rozumiesz to? Benza redukuje i wali na maxa obroty, tak jezdzisz autem uzytkowo? Do pracy, szkoly, sklepu?
    3 punkty
  3. Dla mnie benzyna jest glosniejsza, wolniejsza, duzo wiecej pali niz 2L przy takiej samej jezdzie, rownie skomplikowana i wcale nie mniej awaryjna. Moge tu pare tlokow rozerwanych wstawic od b48/b58, przebiegi 150tys+
    2 punkty
  4. Zawsze znajdzie ktos wiekszy, silniejszy, szybszy, mądrzejszy. Takie zycie;) dla mnie porownujac 40i do 40d benzyna jest tańsza, cichsza, szybsza przy mniejszym skompilowaniu i mniejszej awaryjności. A to okupione srednim spalaniem statystycznie 2 l wiekszym , co bedzie zakladajac różnice w cenie nawet po rabacie i w zakupie za gotowke (16000) przy cenie paliwa 7 zl zwracać sie przez (16000/7/2*100) ponad 100 tkm
    2 punkty
  5. Dla zagorzałych miłośników fajerwerków i na starcie i później… M60i ma tyle momentu co diesle i więcej mocy niż 40i. Best of both worlds… kto by się tam spalaniem przejmował w takich okolicznościach 🤣 (wybaczcie lekką prowokację; choć nadal szokująco niskie jest wg mnie spalanie w M60; od miesięcy na poziomie 13.5/100)
    2 punkty
  6. zobaczcie jedna rzecz, temat zboczył na porownanie 40i do 40d w x5. argumenty milosnikow diesla - przyspieszaj zeby nie przekraczac spalania 10l/100 😅 diesel lepiej sie wlacza do ruchu, ale wszystkie filmiki pokazuja ze benzyna startuje lepiej😅 owszem benzyna ma wiecej koni niz diesel w x5 ale nie porownujemy silnika benzynowego do diesla ogolnie , tylko b58 do b57 w x5. I czy z launch control czy bez 40i jest szybsze od 40d pisze ktos powyzej ze x5 w benzynie szarpie😅 ale to diesel ma krótsze biegi i większy moment na krotko przez co daje uczucia kopnięcia w plecy… to chyba to szarpanie jednak😂 benzyna rozwija moc plynniej, dajac lepszy komfort a przy tym odjedzie Na codzien jezdze po miescie spokojnie i czy 40i czy 40d wykorzystuje pewnie 20-30% rozerwy ale skrzynia trzyma obroty nisko. Ale jak jest potrzeba depnac to w 40i jest lepiej i tyle. wszyscy doszlismy do porozumienia ze benzyna pali wiecej niz diesel ( co tez wielbiciele diesla probuja wyolbrzymic przedstawiac sytuacje skrajne a roznica dla spolecznosci bmw, czyli srednia wielu uzytkownikow jest na poziomie 2 l ) ale nie ogarniam jak można ciagle próbować wszystkich przekonywać ze 40d jedzie lepiej od 40i. Nie jedzie co pokazują czasy, a jak ktoś ma wątpliwości jeszcze to stańcie dieslem spod świateł z benzyna i zobaczycie ile ten moment jest warty. Spod swiatel nie pasuje? To moze wyprzedzanie na trasie 80-140? No tutaj pech chce benzyna tez szybsza. zapomnialem… przyspieszamy nie przekraczac chwilowego 10l/100km😂😂
    2 punkty
  7. Panowie przeciez ten diesel jest tutaj najsłabszy wiec co to za porownanie. 374KM wersji 340i vs 340KM wersji 340d. W serii 8 gdzie benzyna 840i ma 333KM lub 340KM przed liftingiem diesel 840d jest szybszy w każdych warunkach. Czy to z gazem w podłodze czy szczególnie w normalnej, nie sportowej jeździe. Zgadzam sie tutaj z kkx5 i nawiazuje do moich wczesniejszych wypowiedzi porownywanie osiągow maksymalnych ma się nijak do osiągów w codziennym użytkowaniu.
    2 punkty
  8. Dla scislosci, wkrada Ci sie przeklamanie, ten filmik pokazuje Moc, nie Moment. Dlatego w przemysle stosuje diesla a w motorsporcie benzyne. Moze w takim razie wstawimy filmik tractor pulling drag race, ciekawe jak tam benzyna da sobie rade.? Jakos tego nie widze. Do 3ki lepszy jest b48/b58 a do x5 b47/b57. Powtarzam, jezdzilem/jezdze kazda betka na rynku a sam mam 5 beemek prywatnie, lacznie z v8. Cos tam wiem.
    2 punkty
  9. Tytul filmu, drag race. No jesli to ciebie interesuje, to fakt, nikt tutaj sie nie spiera, benzyna zawsze wygra. Znaczy, za kazdym razem jest pedal do konca i lecimy, tak jezdzisz? To moze spalanie sie zgadza? Ze niby b58 pali tyle co diesel? No to w tym filmiku tez o tym jest. Uzytkowosc a drag race to sa dwie rozne sprawy. Do 3ki wybralbym b48.
    2 punkty
  10. Taki podglądowy filmik ukazujący "TEN MOMENT" diesla. Filmik pokazuje zmagania b58 vs b57 w "trójce" plus inne dwa warianty (alpina i M ) ale one, powiedzmy, nie są tematem tego wątku. Osobiście uważam, że TEN MOMENT diesla odczuwa się siedząc w środku, jest to zapewne też kombinacja krótszych przełożeń niż w benzynie, natomiast patrząc na to z boku (czy jak kto woli "z lotu ptaka" ) trudno oprzeć się wrażeniu, że b58 jakoś lepiej sobie radzi z tymi sprintami i TYM MOMENTEM 🙂 Dodam tylko, że rozważam zakup diesla, właśnie w trójce, jak auto na trasy [praca]. Serce skłania się ku b57 ale na tapecie też jest b47 jak bardziej racjonalny wybór. Jazdy próbne obiema wersjami jeszcze przede mną.
    2 punkty
  11. Do zastanowienia - "funkcja masażu foteli" w komfortach w niewielkim stopniu spłyca głębokość siedziska. Sprawdzałem to dwa razy przed zakupem swojego auta i celowo pominąłem tą opcje. Bez tego wyczuwalnie głębiej się siedzi. Wg mnie szkoda kasy na cały "pakiet Exclusive"
    2 punkty
  12. Idealne miejsce na przerwę akurat na kawę i siku. kawa z termosu a przy siku to radziłbym najpierw sprawdzić kierunek wiatru co by prysznica gratis nie było 😀
    2 punkty
  13. Przy leasingu juz bedzie inaczej, bo nie splacasz 16000 tylko powiedzmy ze przez przecietny okres jezdzenia autem (4 lata ?) jakies 50 % tej kwoty (utrate wartosci + troche). Do tego jak lubisz cisnac lewym na ekspresowce/autobahn, to roznica bedzie 3 L +. Olej napedowy jest troche tanszy niz PB, ale juz pominmy na Twoja korzysc. 8000/7/3*100 = 38 tkm.
    1 punkt
  14. U mnie z tym V8 też nie jest źle ... (tak, tak wiem 40d to "minimum -50%" 🙂, wiem zdaję sobie z tego sprawę ale taki był mój wybór i dobrze mi z tym ! )
    1 punkt
  15. Taaa, a dostanie po tylku od BYD:) w kazdej sytuacji. 🙂
    1 punkt
  16. Pstryknę przy okazji to podrzucę. Ogólnie wyglądają identycznie jak u @kenhor
    1 punkt
  17. Jeździlem tylko 400e, nie mialem okazji przejechać się 43 AMG. 43 AMG nie bralem mocno pod uwagę, bo zależalo mi na pneumatyce, gdzie dla AMG nie jest dostępna. Ogólnie środek mi się podobal, dużo się dzialo, wiele możliwości konfiguracji i jakoś plastikowość GLC nie rzucala się w oczy. Co mi się nie podobalo, to dosyc krótka kanapa, dziwne restrykcje w konfiguratorze (fotele wielokonturowe mogly byc tylko w polączeniu z czarna tapicerka), a co przekreślilo GLC, to zestrojenie tego samochodu (silnik + skrzynia). Byl bardzo leniwy, palil prawie tyle co X5 i nie wiem czy to bylo w tym egzemplarzu, czy ogolnie ta 9G tronic tak ma, ale przy ruszaniu jakby nie mogla sie zdecydowac na ktorym biegu jechac i przerzucala 1-2-1-2-3 powodujac nieprzyjemne poszarpywanie. Żona miala identyczne wrażenia z jazdy. Być może tylko tamten tak mial, nie wiem. Kolega zamówil 43 AMG. Czekam, aż odbierze, ale ogólnie jak liczylem skonfigurowane pod siebie, to wole dolozyc do X5, bo GLC bardzo średnio wychodzi cenowo. Jest dokladnie po środku X3 i X5, więc zdecydowanie wole doplacic do X5.
    1 punkt
  18. Spróbuj z poziomu auta wymusić aktualizację usług, ja to robię w menu gdzie są "app", potem przycisk option i wymuszam połączenie aktualizacji. Może pomoże.
    1 punkt
  19. Tak mi odpisali: W nowym BMW X3 nie ma bowiem opcji szyby o zwiększonej izolacji akustycznej, czyli tej podwójnej ale w standardzie mamy grubsze szyby mające 4,8 mm szerokości, które lepiej izolują akustycznie
    1 punkt
  20. Co prawda mój przypadek w G30 nie dotyczył opon zimowych, ale letnich, natomiast wybrałem sobie fajne Michelin-y bez gwiazdki i po krótkim czasie zaczęły mi się problemy z trakcją. Przy szybkim ruszaniu, przy nagłym przyspieszaniu w trakcie jazdy i przy jeździe na ostrym łuku (małe rondo) zaczęło się charakterystyczne "terkotanie". Serwis już nawet zdiagnozował to wstępnie jako uszkodzenie reduktora, ale poradzili, żebym nim wydam te niemałe pieniądze na naprawę (regenerację) to żebym wymienił opony. Wtedy zdziwiłem się, bo też myślałem, że marketing, ale jeszcze bardziej zdziwiłem się gdy po wymianie opon problem ustąpił.
    1 punkt
  21. W 2023 był lifting - według danych technicznych powiększono bagażnik się z 500 do 545l. Faktycznie, na oko jest większy, niż w moim G08. Jak tylko będę miał okazję, to porównam wymiary.
    1 punkt
  22. Tak, nazywa sie "marketingowy bullshit":) z drugiej strony, jesli jest wystarczajaco cicho bez nich, to w czym to przeszkadza?
    1 punkt
  23. Pakiet naprawczy warto, serwisowy to średnio wychodzi moim zdaniem. Dodatkowe koszty w serwisie płacone po przeglądzie wrzucasz bez limitu kwototowego w koszty. A jak bierzesz ten pakiet w konfiguracji to Ci zwiększa kwotę leasingu przez co mniej odliczysz - nie opłaca się. Alternatywnie do 90 dni od zakupu można to wykupić, wrzucić w koszty jako fakturę eksploatacja. Na te pakiety rabatu nie dostaniesz, one są nie rabatowane.
    1 punkt
  24. Bardzo przydatna funkcja, która umożliwia zdalny podejrzenie co się dzieje wokół samochodu. Mając kamery 360 możesz w aplikacji zobaczyć zdjęcia z przodu, z tyłu i po bokach auta.
    1 punkt
  25. Uważam że 330d jest bez sensu, albo już m340d albo m340i- trzeba się przejechać samemu, wszelkie dyskusje to strata czasu. Handlowca już tu polecałem swojego - BMW Sikora Bielsko Pani Kinga Nyga , powołać się na Tomka od m340d touring
    1 punkt
  26. No robi to robotę i wygląda ciekawie, ale w wielu modelach LCI jest klasyczne mruganie , które moim zdaniem też wygląda bardzo ładnie. Tak na prawdę takie przygasanie z przodu i stylu jest w X7, X5 i serii 5. W X1, czy X6 LCI oraz XM taki efekt jest tylko z przodu, a z tyłu klasyczne mruganie. Ja osobiście bym nie zmieniał oryginału. Jak wyjechało z fabryki tak powinno być, ale oczywiście kwestia gustu.
    1 punkt
  27. Nie będą aktualne, by ich aktualozacje skończyły się w 2019. Jak masz mały ekran i jedną dziurę na DVD to masz Businesss, a jak duży ekran i dwie dziury to Profesional
    1 punkt
  28. U mnie zwykły szklany dach ale też żadnych problemów, choć mówią że przez to jest trochę głośniej w środku i to chyba fakt. Koniecznie weź podwójne szyby, no i adaptacyjny tempomat to must have. Po przygodach na podziemnych parkingach to teraz brałbym również skrętną tylną oś.
    1 punkt
  29. A dla mnie sky longe to must have 🙂 całkiem zmienia auto w środku szczegolnie w nocy 😍bez tego nuda jak cholera. Auto ma już kilka lat i nigdy nie było problemu ze szczelnością!
    1 punkt
  30. @Randall jako dowód 😉 BTW. Co ten connected drive service oferuje jakbym nie mial booster? 🤔
    1 punkt
  31. Zaczynam się przekonywać do tego co robi BMW - niby plastikowe klamki, brak listew na progach czy innych ozdobników, ale dalej mamy świetnie jeżdżący samochód z wygodnymi fotelami i całkiem fajnymi silnikami - co ważne w relatywnie dobrej cenie. Biorąc pod uwagę jak wszystko przez kilka lat podrożało te samochody nie są dużo droższe niż poprzedni model 5-6 lat temu. Widać to też po cennikach innych, głownie (kiedyś) sporo tańszych samochodów. Inne marki suva z 2-litrowym 200-konnym silnikiem nazywają już sportową wersją, a w X3 to podstawowa, mamy też M50 i w tej cenie ciężko o tak dobry samochód. Zamiast ubolewać nad klamkami itp. cieszmy się, że można jeszcze kupić fajne auto z mocnym silnikiem, bo niestety jest ich już coraz mniej.
    1 punkt
  32. Normalnie jak mam zły dzień wchodzę na ten wątek aby go poczytać i się pośmiać, bo niektórzy to się odkleli od rzeczywistości, a niektóre tezy .. jak np. 40d bez deptania jedzie podobnie jak m60i bez deptania przyprawia mnie o salwe śmiechu. Widzę tu, że niektórzy będę bronić 40d jak lew kawałka steka, a drudzy będę mówić że 40i pali jak diesel i nie musi sikać do baku. 😂 Sam mam 40d i wybrałęm go tylko dla zasiegu i momentu diesla. Nie jest on wcale lepszy , czy gorszy od 40i .. jest po prostu inny i jeden woli ogórki a drugi ogrodnika córki .. Jedno jest pewne .. jadąć szybko i dynamiczniej szybciej wypalisz bak w 40i niż w 40d i jak nie lubisz stawać na stacjach tak jak ja .. to nawet te 250-350 km dla mnie jest zbawieniem bo dojade do celu ... tyle .. i tak za ten komfort zaplacilem 15 tys PLN wiecej po rabatach .. AMEN.
    1 punkt
  33. To nie ma sensu, wielu nie odroznia mocy od momentu. Wszyscy pro pb, przyspieszajcie tak aby chwilowe nie przekraczalo 10L/100 to zrozumiecie o co chodzi w przyspieszeniu diesla i jak ogromna jest roznica.
    1 punkt
  34. Na bimmerpost sa posty ze szyby akustyczne sa standardem. Ja bede probowac klamki wymienic na takie z wersji chinskiej 20 jedzie tak jak 200 konna benzyna w suvie ma jechac. Pytanie czy Ci to wystarcza czy nie.
    1 punkt
  35. Osiągi maksymalne 40i vs 40d są zbliżone. Bardziej chodzi tu o styl jazdy. Czy kierowca bedzie korzystał z tych osiągów maksymalnych czy chce komfortowej jazdy bez szarpania. W tym drugim przypadku diesel jest przyjemniejszy w użytkowaniu. Dla pewnej grupy uzytkownikow temat spalania tez jest istotny i cenia sobie te 100-200km wiecej zasiegu oraz możliwość pogonienia autostradą bez oglądania się na stacje paliw i kalkulowania, że nie opłaca się tak ostro cisnąć. Do mnie w przypadku SUVa przemawiają te dieslowskie zalety chociaż silnik B58 o mocy 381KM jest fantastyczny. Osiągi, spalanie (jak na 6cio cylindrową benzyne) kultura pracy, rozwijanie mocy - wszystko 10/10.
    1 punkt
  36. Integruje się z instalacją elektryczną samochodu - pobiera z niej prąd 😉 Nie ma żadnego połączenia z systemem auta, do obsługi korzystamy z osobnej aplikacji mobilnej, kamera korzysta z własnych czujników do wykrywania zdarzeń typu uderzenie/wypadek. Moim zdaniem - nadal - nie jest warta połowy tego co za nią wołają.
    1 punkt
  37. Nie. Mylicie kwestie. Po pierwsze - dwie szerokości felg to dwie szerokości opon. nie zakładasz jednej szerokości opon do różnych felg przód tył. Druga kwestia to co przewidział producent do ciebie na zimę. Czy jest tam w ogóle ogumienie mieszane. Jeśli tak, to musi być homologowane. Rft. czy bez rft nie ma znaczenia. Jak najbardziej producent przewidział zimówki w wariancie mieszanym do ciebie, typ z BMW gada bzdury. Masz tutaj styling 796M: 36 11 2 462 648 36 11 2 462 649 225/45 + 255/40 Chcesz jednakowe zimówki to 4x ta sama felga (frontowa) ma być. Strona 13. prawy dolny róg https://content.bmw.at/bmw.at/flipbooks/2022-winter/pl/#p=13
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.