Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dla jasności mam świadomość że 40d to dobry silnik i ma najlepsze relacje spalanie/osiągi. Nie jeździ on niestety "podobnie" do M60i 🙂, fakt, że uderzasz głową w zagłówek, od ciosu Nm, nie znaczy, że przyspieszasz szybciej.
    5 punktów
  2. To nie ma sensu, wielu nie odroznia mocy od momentu. Wszyscy pro pb, przyspieszajcie tak aby chwilowe nie przekraczalo 10L/100 to zrozumiecie o co chodzi w przyspieszeniu diesla i jak ogromna jest roznica.
    3 punkty
  3. 40i w G05 preLCI ma watpliwy sens. Powinno miec tam oznaczenie 35i. Jest dobre dla emerytow lub osob, ktore wiedza, ze beda jezdzic tylko po miescie i nie chca problemow z dpf itd. Dopiero w LCI, pod katem osiagow, jak juz sie napedzi, to 40i jest na poziomie 40d lub odrobine wyzej. Ze startu zatrzymanego z kolei 40d bedzie odrobine wyzej wzgledem 40i (oczywiscie do pewnej predkosci, ktorej wiekszosc w normalnych warunkach w Polsce nie przekroczy).
    2 punkty
  4. Doplata do 40d wzgledem 40i, po uwzgl rabatow to 16-17 k brutto. Jesli ktos jezdzi raczej szybko, glownie trasami szybkiego ruchu, to roznica bedzie min 3 L. 40d jest bardziej odporne (mniej wzrasta spalanie) na sytuacje typu walka z wiatrem czolowym, ciaganie przyczep itp. 40d w codziennym uzytkowaniu tzn w niskim i srednim zakresie obrotow jezdzi podobnie jak M60i. Podsumowujac to wszystko, 40d ma prawo miec swoich zwolennikow.
    2 punkty
  5. Przeciez to jest mierzone z procedury, która podbija obroty... O ile w przypadku diesla nie robi to większej roznicy, to w benzynie juz dziala znacząco na jej korzysc, bo ma ona wtedy "krótszą drogę do miejsca na obrotomierzu", w którym zaczyna porządnie się napędzać. Dlatego napisalem "w codziennym uzytkowaniu". Ruszasz za kazdym razem z procedury? Ja jak mam auto srednio 2-3 lata, to moze raz uzyje procedury i to dla siebie, a nie akurat jak z kims stoje na swiatlach, bo zwykle nie ma na to czasu wtedy...
    1 punkt
  6. Osiągi maksymalne 40i vs 40d są zbliżone. Bardziej chodzi tu o styl jazdy. Czy kierowca bedzie korzystał z tych osiągów maksymalnych czy chce komfortowej jazdy bez szarpania. W tym drugim przypadku diesel jest przyjemniejszy w użytkowaniu. Dla pewnej grupy uzytkownikow temat spalania tez jest istotny i cenia sobie te 100-200km wiecej zasiegu oraz możliwość pogonienia autostradą bez oglądania się na stacje paliw i kalkulowania, że nie opłaca się tak ostro cisnąć. Do mnie w przypadku SUVa przemawiają te dieslowskie zalety chociaż silnik B58 o mocy 381KM jest fantastyczny. Osiągi, spalanie (jak na 6cio cylindrową benzyne) kultura pracy, rozwijanie mocy - wszystko 10/10.
    1 punkt
  7. Z ciekawości to samo napisałbym do centrali i zobaczył w jakim tonie będzie odpowiedź. Niestety często podmioty franczyzowe/filie psują ten PR, który sobie buduje producent.
    1 punkt
  8. No to mam odpowiedzi od Akrapa Wymiana #1 Pytanie: co można zrobić z wydechem od X5M, żeby pasował do M60i Odpowiedź: nie mamy produktu do M60i (Dosłownie taka, bez odniesienia do faktycznego wątku w moim pytaniu; ergo w ogóle nie podjęli tematu i wykazali brak ochoty na rozmowę. Postanowiłem podrążyć…) Mail #2 Pytanie: ok, rozumiem, szkoda. Gdybym jednak chciał podjąć się dopasowania, to jakie wyzwania trzeba by przezwyciężyć? Odpowiedź: (cytuję dosłownie) “Nie mamy pojęcia, oraz informacji że ktokolwiek podjął próbę dopasowania do tego modelu” (spuszczenie po brzytwie, i to takiej z zadziorami; firma Akrapovic nie będzie na szczycie mojej listy, jak będę szukał czegoś do kolejnego auta; ja rozumiem, że można trwać w oferowaniu produktów dla bardzo wąskiego, wybranego i cennego segmentu rynku; ale dobry customer service na tym polega, że każdego pytającego traktujesz, jakby za chwilę mógł wysypać na stół zamówienie za milion; tutaj Pan z polskiego przedstawicielstwa Akrapa egzaminu nie zaliczył)
    1 punkt
  9. Jeżeli kol. JuRik99 kupował na siebie (dealer dostał gotówkę) i rejestrował osobiście, to takie świadectwo otrzymał. Jeżeli kupował w leasingu i to dealer rejestrował samochód, to świadectwa homologacji nie dostał. Zostaje jedynie naklejka na słupku.
    1 punkt
  10. Każde 40i w g05 ma sens, czy LCI czy przed liftem. Niestety pokutuje "moda" i oklepane teorie. Kiedy benzynowa R6 była słabsza od diesla 40d, miała oznaczenie 35i. Kiedy na klapie jest 40i to jest to odpowiednik osiągów 40d. Blisko 20 lat temu dyskutowało się na tym forum o tym co lepsze M52TU czy M47/M57 i to o dieslu mówiło się, że fajny, ale do traktora 😀 ceny aut oscylowały w okolicach 30-50 tyś (e46). Teraz historia zatacza koło, benzyna jest alternatywą , spalanie (benzyn) 300KM+ podobne jak w 150KM+ sprzed lat. Auta co prawda już nie po 30-50 tylko po 300-500tyś .... ale argument o 1-2 litrach na 100km ponadczasowy 😁 I kolejny raz podkreślę ... nie mam nic do diesla, mam auto z dieslem i jest w nim hak 🙃
    1 punkt
  11. mylisz się bo w tych silnikach jest separator oleju i jak jest on sprawny to dolot jest such jak pieprz. I żadne opary się tam nie przedostają i tym bardziej nie są przepalane. Za to czy olej odparowuje czy nie odpowiedzialny jest parametr NOACK w skrócie jeden odparowuje wiecej a drugi mniej. Nowoczesne oleje są bardzo odporne na odparowywanie. Na wiosnę będę robić analizę przepracowanego oleju oczywiście podzielę się wynikiem tu na forum żeby co po niektórych wyprowadzić z bledu 😉
    1 punkt
  12. nie wazne w sumie😅
    1 punkt
  13. Chyba bym oszalał z nudów jadąc 1000km z prędkością 90kmh... jak ja Cię podziwiam. Całkowicie serio
    1 punkt
  14. To w ASO załatwisz lub u kolegi Dray
    1 punkt
  15. Wszystkie felgi masz R18, ale zapewne masz dwie szerokości.
    1 punkt
  16. @Blupol a wiesz że profil to jest procent z szerokości opony i dlatego im szersza opona to profil musi być mniejszy dla utrzymania tego samego obwodu opony.
    1 punkt
  17. Wystarczy pojechać do Skandynawii, albo Szwajcarii - tam bez przyczepy masz takie osiągi 😉
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.