Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 17.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Chłopie, ja wiem że każdy ma swoją opinię ale mam wrażenie że u ciebie to wszystko albo mega czarne albo biale ze oczy wypala. Tak bardzo przerysowywujesz, ze aż ciężko porównanie wymyślić 😜 M340i stoi w miejscu, adaptacyjne w g20 albo budyn albo beton... Mam to auto z takim zawiasem i ani nie jest budyn ani nie jest beton. Różnica jest zauważalna ale tak naprawdę nieduża. Sprawdzone na 19' nrf i 18 rf Edit: wymyslilem porównanie 😉 Jak ustawiasz klime w aucie to 21.5 stopnia napierdala zimnym że ręce odmraża a 22.5 tak ciepłym wali że udaru można dostać
    3 punkty
  2. Ale wtedy wejdziemy w podkowy.... Jaki stop, ząbkowanie, a jakie gwoździe, a jakie siano lesze, a która rasa konia, z jakiego rejonu/stajni....
    2 punkty
  3. Jeśli pytasz o zdanie forumowiczów, to moje jest takie: daj sobie spokój. Rozumiem, że korci, ale nie warto ryzykować. I nie chodzi o gwarancję, ale o to, że to jest ingerencja. Samochód jest homologowany na parametry fabryczne. Taka przeróbka powoduje, że samochód staje się niezgodny z homologacją. Sam kiedyś w każdym samochodzie z turbiną bawiłem się w boxy, mapy itd. Aż przyszło mi do głowy powyższe. Nie wiem jak jest w rzeczywistości i czy to byłoby traktowane jak ‘przewinienie’, ale mogę sobie wyobrazic sytuacje, że w przypadku bardzo poważnego wypadku prokurator może okazać się, że nie jest petrolheadem. I będzie szukał przyczyn właśnie w przeróbkach? Samochód przechodzi badania techniczne. Pierwsze po trzech latach. Czyli jeżeli przeróbka była w tym okresie (bez przejścia badań technicznych) to ten argument do obrony odpada. Inna sprawa, że badania techniczne nie badają takich niuansów jak bezpieczeństwo vs zwiększenie mocy. W ogóle nie bada mocy. Zresztą w drugą stronę, jeżeli samochód jest zaniedbany to też staje się niezgodny z homologacją z uwagi na niższą moc. Tak że ten…. Ale jednak perspektywa, że w przypadku poważnego wypadku musiałbym się ewentualnie tłumaczyć jakoś studzi mój entuzjazm w tuningowaniu. I jeżeli prokurator wydaje się tu scenariuszem abstrakcyjnym, to pomyśl o ubezpieczycielu. Ci specjaliści od niepłacenia, mają wtedy argument jak gwiazdka z nieba. W szczególności box-u: fizyczne urządzenia, którego tam nie powinno być. Bo hamowanie silnika w samochodzie po wypadku to rzeczywiście abstrakcja. Chociaż przy okazji ostatnich głośnych wypadków z przekroczoną prędkością były enuncjacje o biegłych badających ‘czarne skrzynki”. I to kolejny argument przeciwko… Tak że nawet jeżeli część z moich powyższych argumentów to bajdurzenie, to jednak warto je zważyć. Ale to moja opinia. Lobby tuningowe na pewno ma wiele argumentów za tym, żeby jednak ingerować.
    2 punkty
  4. Nie wiem w jakim aucie widziałeś włącznik ogrzewania lusterek osobno 😃 Zawsze włączało się z ogrzewaniem tylnej szyby. W BMW może jest inaczej, nie wiem, do tej pory nie zwróciłem na to uwagi.
    2 punkty
  5. Najłatwiej wyłączyć przyciskiem, który jest na konsoli środkowej.
    1 punkt
  6. Zaliczka jak sama nazwa mówi powinna być zwracalna zawsze , no chyba że piszę zadatek , trzeba umowę przeczytać. ja wpłacałem 5 k tylko . Odnośnie g01 w Szczecinie,Stargardzie ja tam widzę codziennie kobiety w samochodach ich facetów tak bym to ujoł😁 na zmianę
    1 punkt
  7. @Jac3kBMW jechałeś 120-140 a średnia wyszła 112km/h, co wszystko tłumaczy. Wynik dobry ale bez szału. Poza tym nie wiem skąd jechałeś, ale do Berlina było raczej z górki, bo Berlin na nizinach położony. No i nic nie wiemy o kierunku wiatru. Ale najważniejsze że dało Ci to dobre samopoczucie z dobrego zakupu 🙂 Mam to samo z Ix3 😜 Przejedz się a1 w jedna stronę i spowrotem i zaskoczą Cię różnice w średniej zużycia energii ze względu na ukształtowanie terenu.
    1 punkt
  8. Z tego wszystkiego co może się zjebac w tym aucie w stosunku do kosztów napraw to remont rozrządu to jakby dar od losu 🙂
    1 punkt
  9. Dziękuję za zainteresowanie, auto sprzedane 😀.
    1 punkt
  10. Kochałem moje G11 LCI. Było ponadczasowe i jeździło mega. Rozstaliśmy się, bo jako auto rodzinne sprawowało się słabo Nowe G70 robi na mnie wrażenie samochodu znacznie mniej subtelnego, jakby ktoś celowo chciał sprawić, że będzie kontrowersyjne i narzucające się (obnoxious) Tu mam taką fotkę i wątpię, aby w konkursie “które auto chciałbyś zabrać do domu” G70 dostała większość głosów
    1 punkt
  11. Tylko po to żeby nie musieć wchodzić w ustawienia i z palca ustawiać rozmiar opon. Bzdeta, ale ja osobiście dopytuje bardziej z ciekawości jak to funkcjonuje niżeli z potrzeby takiego automatycznego rozpoznania.
    1 punkt
  12. I na sianie da się pojechać, same +. Bez kontroli trakcji i praktycznie jej nie gubi. Nie trzeba butów na zimę (odchodzi dylemat allseason or not to allseason) 😆
    1 punkt
  13. Jeszcze dla pewności zrobiłem dzisiaj test. Na zewnątrz 6 stopni C, wiozę młodego na trening - ok 7 kilometrów. Na końcu trasy dotykam lusterek - zimne. W drodze powrotnej włączyłem ogrzewanie tylnej szyby. Na końcu trasy: tylna szyba ciepła, lusterka zimne Wydaje się, że instrukcja prawdę mówi i samochód sam sobie decyduje, kiedy grzać lusterka
    1 punkt
  14. W wielu markach. Audi, VW, Kia...
    1 punkt
  15. Kanał Hagerty przeprowadził bardzo ciekawe porównanie BMW M3 Competition i najnowszej Tesli 3 Performance. Wreszcie jakiś test który nie mierzy tylko czasów na ćwierć mili. Poruszone zostały kwestie przegrzewania napędu i hamulców oraz zużycia opon podczas 15 min ciągłej jazdy na torze ( +kwestia osiągów). Przetestowane zostało ustawienie Powertrain Endurance Mode, gdzie w Tesli obniżane są trochę osiągi na rzecz powtarzalnych wyników w dłuższym okresie pod dużym obciążeniem napędu, baterii i hamulców. Jak oglądam ten kanał to jest to jednak jeden poziom wyżej niż inne kanały motoryzacyjne na YouTube, zdjęcia i dane są świetne. https://youtu.be/vCPlZl6xJq4?si=QOZ353sAyfwNeutl
    1 punkt
  16. Pytanie czy od nowego roku nie będzie jakiś mniejszych/większych podwyżek cen przez dyrektywę Caffe. Co by nie mówić to 340i emituje prawie 200g CO2 (w zależności od wersji kół), a jest nadal sporo lepiej wycenione niż audi S5 czy MB C43. Jak masz gwarancję ceny z takim rabatem to bym się nie zastanawiał i czekał. Jak nie to może być argument by potrzeć za czymś na stocku ( gruby masz ten rabat, ja do 20% nie dobiłem, zamawiając pod koniec najlepszego okresu z początku roku. Dobrze wiedzieć, jaki jest sufit przy flocie). Sam aktualnie mam już w końcu status 112 (G21 340i, zamówione maj 2024) - 49 tydzień produkcja, ma być na koniec roku do odbioru. Niby rocznik 2024, ale wole mieć niż nie mieć, samochód na dłuższy okres 🙂 Produkcja 3 z B58 w optymistycznym wariancie potrwa jeszcze niecałe dwa lata do momentu, aż pojawi się neue klasse. Na koniec jak okaże się, że nie będzie więcej R6 bez plug ina to pójdzie więcej zamówień, może być ciężko aby się na to załapać. Może zły przykład bo to inna klasa samochodu, ale zobaczcie co się stało z cenami Audi R8. Produkcja miała się zakończyć pod koniec 2023, dostali tyle zamówień, że jeszcze przedłużyli do wiosny 2024. Przyczyna wycofania, jest tak jak macana. Nie emicje tylko system nie spełniał wymogów UE w zakresie cyberbezpieczeństwa, przez co musieli go wycofać z rynku. Już wiadomo, że nie będzie więcej silnika V10 w lambo i Audi bez hybrydy (nie licząc zapewne limitowanych lambo + następca aventadora). Ceny R8 pierwsze generacji, pamiętam jak 2 lata temu były po 150-200k i szły w dół, nagle te +10latki podskoczyły do 300k. Tak samo przez dłuższy okres czasu nowe R8 z ostatnich lat produkcji, będą trzymać świetnie ceny. O lambo nawet nie wspominam. M5 G30 czy 550i, z tego co zauważyłem też lekko idą do góry, a na pewno nie spadają po premierze G60 (pomimo złej opinii o jednostce napędowej). Może mówię na wyrost, nie chce naganiać, ale jest to chyba najlepszy moment na zakup nowego samochodu z większym silnikiem. Nie warto się zastanawiać jak puszcza kasa, tylko brać, aby potem nie żałować. Cicha nadzieja, że Trump wymusi zmianę polityki, przez co samochody spalinowe wrócą łask. Ilość elektryków powinien regulować popyt, nie fanatyczne cele dla dobra nie wiadomo kogo. Poczekamy zobaczymy 🙂 Osobiście choć na razie technologia jest w pieluchach, to trzymam kciuki za paliwa syntetyczne/samochody na wodór. Wtedy ta motoryzacja, nadal byłaby ta jaką znamy od lat. A B58 na takim paliwie (być może na lekkich przeróbkach), za pewne pojadą. Więc w przyszłości jako klasyki, będą nam też latać.
    1 punkt
  17. W "każdym" aucie jest tak, że masz włącznik/wyłącznik ogrzewania lusterek. Sam decydujesz kiedy i na jak długo ogrzewanie lusterek ma działać. Rozumiem, że w BMW tak nie jest.
    1 punkt
  18. Ciekawe, wydaje mi się że to dziwna informacja z powrotem z Mex... nie wierzę. Ale jak to się uda to masz auto 2 miesiące wcześniej 😀 3mam kciuki. Dobry wybór. Codziennie się w nim utwierdzam.
    1 punkt
  19. Mam F31 z silnikiem N20. Wiadomo, silnik specjalnej troski. Mam auto od nowości. Olej w silniku zmieniany co 10 tys km od początku. Była też wymiana oleju tuż po dotarciu, czyli po 2000 km. Przebieg 201 000 km. I jak dotychczas bez większych problemów.
    1 punkt
  20. Designersko G70 dla mnie koszmar. Minęły 2 lata i dalej jest źle. Wygląda bardzo ciężko. Zupełnie nieatrakcyjne auto. Ale grupa celowa (nowobogacki Chińczyk) docenia, bo nie zostawia nikogo obojętnym. Wóz bardziej dla kogoś, kto chce się na siłę wyróżnić i zostać zauważony niż konesera designu. Z kolei G11 LCI to piękne ponadczasowe auto. Nie moje nadwozie, ale chyba nigdy żadna limuzyna F nie wyglądała i nie prowadziła się aż tak dobrze.
    1 punkt
  21. X5 G05 w momencie debiutu było totalnym sztosem od pierwszego kontaktu i przeskokiem jakościowym z F15 (pominę, że F15 mają kierownicę montowaną nie w osi fotela, czego szczerze nienawidzę). Z kolei w przypadku G60 chyba po ponad roku od debiutu nie ma już najmniejszych wątpliwości, jak marne jest nowy model w porównaniu do G30 - zwłaszcza, gdy mówimy o najlepiej skonfigurowanych wersjach (540d/i, zawieszenie AD, fotele M lub komfort itd.). G20 vs następca (Neue Klasse) - tu będzie prawdziwa tragedia. G45 jest akceptowalne wizualnie (środka nie macałem), ale zdecydowanie wolałem G01, pod każdym względem. Nawet gdyby miało kosztować tyle samo, co nowy model. Z G65 vs G05 możliwe, że będzie podobna historia. Raczej nie zadebiutuje lepsze auto. Być może ledwie będzie akceptowalne (o ile dowiozą sensowną paletę silników). Jedyny progres jakiego się spodziewam to ilość miejsca z tyłu, która w G05 jest bardzo przeciętna, jak na auto o tych wymiarach. Jakościowo nie spodziewam się, że nowe trendy w projektowaniu pozwolą dorównać wysokiemu poziomowi G05. Wizualnie jestem zachwycony generacjami G05, G30, G20, G01, G07, G11, G15 i to są dla mnie obok E39/E38 zdecydowanie najlepsze BMW w historii. Nowe projekty zrobione przez odchodzącego Domagoja Dukeca zupełnie mi nie leżą.
    1 punkt
  22. Myślę, że jakby założyć post, w którym wszyscy na świecie napisaliby swoje awarie w swoim BMW - to kabel w oceanie od Google'a nie byłby w stanie przesłać tych danych.
    1 punkt
  23. Tak tylko że opony sie zużywają ścierają i po roku dwóch każda opona ma inny wymiar o te 1-2-3 mm albo czasem i więcej. Także te laboratoryjne testy, pomiary a używanie w warunkach drogowych to dwa światy.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.