Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. W niektórych autach 18 wygląda przekomicznie. Dopóki nie podszedłem to byłem przekonany że to jest 17 albo i 16 😂
    3 punkty
  2. Czyli trzeba jezdzic jak przystalo na kierowce BMW - na zderzaku 🙂
    2 punkty
  3. Faktycznie chyba nie rozumiesz. Krzywa momentu obrotowego - oto cała tajemnica. Tam gdzie jest bardziej stroma (diesel), tam czuć jakieś wgniatanie. Tam gdzie moment jest rozwijany bardziej płynnie, przyspieszenie jest mniej zauważalne. Odczuwalne są szarpnięcia, gwałtowne przyrosty. Nie zaś liniowe przyspieszanie. Najbardziej jaskrawy przykład jaki pamiętam to 2007 Passat 2,0 TDI PD manual vs 2,0 TSI DSG. Benzyna dużo szybsza, ale pompowtrysk w manualu brutalnie (z perspektywy ówczesnych doświadczeń) wciskał w oparcie. Prościej wytłumaczyć nie umiem 🤷‍♀️ Z poszanowaniem prawa to jest trochę tak, że zbiera się rada "mędrców" i ustala od którego momentu w świetle "prawa" jesteś dziś przestępcą. W Norwegii już dawno byś był jadąc 140. W Niemczech nigdy nie będziesz, o ile będziesz jechał szybko w odpowiednim miejscu. Dla wielu, jeśli łamiesz przepisy, z automatu jesteś mordercą. Ja tego zupełnie nie czuję, że przejeżdżasz przez granicę i nagle z jadącej sprawnie osoby stajesz się dla społeczeństwa potencjalnym mordercą. Nie ma w tym żadnej logiki, zwłaszcza jak popatrzymy na 1) odsetek wypadków na autostradach (znikomy), 2) statystyki niemieckie wypadków (ponad dwa razy lepsze od PL - i to przy potencjalnie wyższym poziomie ryzyka z uwagi na to, że przeciętny Niemiec przejeżdża znacznie więcej km w roku niż Polak). Rzeczywistość wygląda tak, że każda osoba mająca niewłaściwie ustawiony fotel (9/10 osób z obserwacji), nie potrafiąca kręcić kierownicą (tu również większość), jadąca na starych oponach i zużytym zawieszeniu, czy choćby mająca wadę wzroku, jest dużo większym zagrożeniem od osoby jadącej np. 200 we właściwy sposób, w odpowiednich warunkach. Jak widać można doprowadzić do katastrofy jadąc również 98 km/h (może było "za wolno", co dawało złudne poczucie bezpieczeństwa a kierowca nie był skupiony i zajmował się wszystkim innym tylko nie prowadzeniem?). Dlatego koncentrowałbym się na tym, czy ktoś prowadzi w sposób stwarzający zagrożenie dla innych (a może już kilka razy powodował wypadki/kolizje), niż demonizowaniem przekroczeń prędkości. Przykład skrajny, ale może trochę zobrazuje logikę uśrednień stosowaną w prawie: większym zagrożeniem jest przewidywalny Hołek w GTR jadący 200, czy średnio kontaktujący pan Czesiu pędzący 100 na wszystkich świętych wiekowym Seicento? Stawiam na panów Czesiów. Ograniczenie (znak) to powinna być wyłącznie rekomendacja - przynajmniej na bezkolizyjnych trasach do szybkiego ruchu.
    2 punkty
  4. Dokładnie , ostatnio kupowałem do X1 U11 córki i jest bez tego logo :). Ogólnie bardzo fajna mata , miękka, antypoślizgowa i oczywiście nie wydaje żadnych zapachów.
    1 punkt
  5. Wcześniej tak było ale do G20 widzę już normalną bez tego debilnego rysunku..
    1 punkt
  6. Niestety moje pękniecia to zawsze są 'postępujące linie' - czyli po jakimś czasie w zależności od miejsca długie na kilkadziesiąt cm. Dokładnie to samo czytałem i dlatego dopiero teraz się zdecydowałem - mam nadzieję, że 6-9 miesięcy jest realne bez straty w widoczności. Za najbardziej pechowe uznaję moje pęknięcie w dniu odbioru z salonu 😉 - aktualne pęknięcie jest drugie w kolejce ;). Niestety nie jest problemem podjeżdżanie blisko samochodów - te strzały co pamiętam, zawsze były przy prędkościach 70-100 (być może przy szybszej jeździe kamyk odbija się od szyby) i zazwyczaj w odległościach powyżej 70-100m od ciężarówek, etc. Być może bardziej niebezpieczny jest kamyk, który już opada (inny kąt) niż ten co leci dopiero do góry. Ale to takie wywody bez poparcia naukowego ;).
    1 punkt
  7. Mam oryginalne dywaniki BMW i ta guma jest jakby trochę plastikowa. Dlatego kupiłem mate to bagażnika Rezaw-Plast, która jest sporo tańsza, ma fajną, miekką gumę i strukturę na wierzchu, która trzyma lepiej przedmioty.
    1 punkt
  8. pod auto. Miałem też tego samego producenta w E90. Spasowanie jest ok. Gdybym miał wybrzydzać to kupiłbym oryginalne. Mam w drugim samochodzie oryginalne i "czuć pinionc" 😉
    1 punkt
  9. Warsztatowo... slabo to wszystko wyglada. Skoro dodzwonic sie nie mogles jak mieli auto to zapomij aby sie dodzwonic jak bedzie cos nie tak....Nie wiem jak mozna prowadzic firme, wykonywac naprawe, podejmowac decyzje bez kontaktu z klientem...
    1 punkt
  10. Nie zgodze sie. SUV oczywscie nie da tyle frajdy na zakrętach co 911 i nie da ci tyle emocji, ale mowienie ze docieramy w nudzie to mocne spłycanie. Mimo ze mam tylko 40d..uwazam ze potrafi dac w frajde w odczuciu przyspieszenia - jak lodówka potrafi sie zebrac, na zakretach tez jestem wstanie z z niego co nie co wyciagnac i potrafi dac mi troche fanu. Dla mnie z kazdego auta mozna cos wyciagnac..nawet z tico Niestety duzo jezdze i jezdzilem i moj kregoslup na kazde nizsze auto reguje lekkim fochem 🤭 Dokladnie tak. Prawo jest po to aby je przestrzegać ale musi byc napisane madrze, nie pod debili. Niestety odnoszę wrazenie, ze prawo jest pisanych dla głupich,a ostatnio to właśnie ta grupa przybiera w sile. Obecne pokolenia sa takie, ze jak by im nie napisali ze nie mozna suszyc kota w mikrofali to by probowali…bo nikt nie napisal, nie ostrzegl , nie powiedzial, nie zakazal. Zgadzam sie w 100%, kiedy mam warunki, to nawet w polsce potrafie miec pod 200 na liczniku i sie tego nie wstydze, ale jak jest tloczno, mokro, czy slisko to jade nawet wolniej bo mam swiadomosc ze nie podskocze wyzej. Zobaczcie ile tych przepisowych podczas ulewnego deszczu na autostradzie jedzie na dziennych i powoduje jeszcze wieksze zagrozenie niz ten co jedzie szybko, ale ma swiatla mijania wlaczone. I tak potem wszyscy napisza..ze predkosc zabija..i to wina ten co jechal szybciej..
    1 punkt
  11. Wszelkie ograniczenia to zawsze równanie w doł. Zobaczcie w druą stronę generalnie skończnie trudniejszej szkoły, czy egzaminy na zawody lekarza, pilota, itp wymagają w założeniu wiedzy myślenia itd. Prawo jazdy może zrobić prawie każdy. Dlatego zrobimy ograniczenia do tych gorszych aut i głupszych/mniej doświadczonych kierowców. Każda przebudowa drogi to coraz więcej ograniczeń prędkości i linii ciągłych. Po poprostu dopasowujem ograniczenia drogowe do miernot drogowych. Zobaczcie przyczyny wypadków: niedostosowanie prędkosci zostały przyrównane do przekroczenia prędkośći. A tak nie jest. Jeżdzę często autostradami szybciej niż140kmh. Jak jest sucho i mały ruch. Jak popada deszcz dużo zwalniam. Co robią inni ? Dalej lecą ogniem, a potem wypadek w barierki lub inne auta. Takie przemyślenia po 30 latach za kółkiem. Wracając do tematu. Kupować 30d. I tak SUV to gówniane auto, dla samej frajdy z jazdy. Dlaczego SUVy są popularne? Tempomat i jedziemy lodówką AGD kołach. Docieramy w nudzie na miejsce. Zwracam honor orędownikam diesla w SUVie.
    1 punkt
  12. Mindset raczej krytyczny, niekoniecznie niewolniczy. Widzę, że wielu osobom faktycznie komfortowo funkcjonuje się w tym drugim. Jestem zdania, że warto przede wszystkim najpierw myśleć, a później ewentualnie doktoryzować się nad literą prawa. Jeśli wolisz inaczej lub odwrotną kolejność - mnie to nie przeszkadza. Odnoszę wrażenie, że niektórzy łakną takiego singapursko-norweskiego bata, że im taki sznyt wręcz imponuje, a maksymalizację kontroli państwa utożsamiają z wysokim rozwojem cywilizacyjnym. Nie podzielam takich zamiłowań. Jestem za minimalizacją liczby regulacji, a przede wszystkim za ich racjonalizacją i rezygnacją z tych w oczywisty sposób kretyńskich (osobiście nie żuję gum, co nie oznacza, że nie widzę absurdu takiego zakazu). Nie mój kraj, więc nie mam z tym problemu, że gdzieś taki zakaz obowiązuje, ale zdecydowanie nie chciałbym podobnych wymysłów tu, gdzie mieszkam. W PL konsekwencje póki co są jakie są i wiele osób jak widać akceptuje ewentualność, że będzie je ponosić. W Norwegii może by nie akceptowali. W DE być może by nie musieli. Tyle w temacie. Myślę, że nie musiałbym używać żadnych dodatkowych argumentów, gdybyś tylko spróbował przeczytać ze zrozumieniem i nie okopywał się we własnym poglądzie. Wtedy może nie napisałbyś, że ktoś próbuje cię przekonać, że "7 sekund to szybciej niż 5", bo to jest kompletnie niezrozumienie tematu. Mowa tu wyłącznie o odczuciach, nie o stoperze.
    1 punkt
  13. Większych bzdur już dawno nie czytałem. Reprezentujesz mindset przez który jesteśmy bardzo źle kojarzeni wszędzie na świecie. Chciałbym zobaczyć Cię np w Singapurze gdzie nie wolno żuć gumy. Oczywiście Ty stwierdziłbyś że to bez sensu i że rada mędrców nie będzie Ci ograniczać wolności bo jesteś z Polski i całe życie żułeś gumę więc i w Singapurze nie widzisz żadnych przeciwwskazań. Bo i co złego w tym jest? Albo nie wolno pić w metrze. No kto to widział? Wiele krajow ma różne przepisy dotyczące niemal wszystkich aspektów życia i, czy Ci się to podoba czy nie, musisz je respektować. Za niedostosowanie się do obowiązujących przepisów grożą konsekwencje. Czasami surowe, czasami mniej. Np w przywołanym przeze mnie Singapurze wysokie grzywne ale i kary cielesne takie jak publiczne batożenie czy nawet ucięcie ręki za kradzież. W Szwajcarii za przekroczenie prędkości dowala Ci taki mandat, że będziesz go spłacał długi czas, w Austrii zabiorą auto a w Norwegii zamkną w więzieniu. I nie ma znaczenia co Ty o tym sądzisz - tak po prostu jest. Jeżeli w Polsce można jeździć eską 120 to jazda średnio 200 na pewno nie jest powodem do dumy a tylko skończony idiota się tym chwali. Naprawdę chcesz wybierać które zasady są dobre a które złe? A co do przyspieszania to nie wiem jakich argumentów musiałbyś użyć abym uwierzył, że 7 sekund to szybciej niż 5 🙂
    1 punkt
  14. Dziala,dziala. Wiem ze teraz te modele raczej sa przerabiane na werse pod remize, tak jak swego czasu e30,e36,e46 ale staram sie dobierac klamoty na poziomie. Jest jeszcze mala lista co chcialbym zrobic ale to wszystko z biegiem czasu. Mam jeszcze E38 ale tam to tylko nowe oryginalne czesci i dazenie do oryginalu.
    1 punkt
  15. Masz absolutną rację - kupiłem furę za 830 tysięcy i teraz nie stać mnie na paliwo więc aby oszczędzić choć trochę jeżdżę 80 lewym pasem oczywiście. I tankuje tylko na marketowych stacjach paliwo E25. Muszę mieć też slabe pojęcie o fizyce bo ciągle nie mogę pojąć jak te diesle wgniatają w fotel jeżeli od zera do stu maja 7 sekund a benzyna, która setkę robi w 5 sekund to jednak jest wolniejsza. Nosz kurde nie ogarniam… A co do prędkości to bardziej chodzi o poszanowanie prawa ale pewnie i tak nie zrozumiesz…
    1 punkt
  16. Spotykasz gorszych, zycie. Kazdy sluzbowy Passat czy inne tego typu latają notorycznie 200+ i wszystkich przeganiaja waląc długimi. Jesli tego jeszcze nie zauwazyles, to chyba malo jezdzisz po autostradach w takim razie. Ty rozumiem jedziesz jak bozia przykazala 140 km/h lewym. No moze tak, bo M-ka pali duzo, cos o tym wiem, ze w suvie z V8 trzeba dziadować :). Czyli autostrady niemieckie te bez limitu predkosci sa lepsze od naszych tak? No ciekawe ciekawe. Tam samochody jezdza po 250-300 i dla ludzi z tamtego kraju to chleb powszedni. Oby nigdy zaden Niemiec nigdy nie spotkal Cie na takiej drodze ;p. PS Kiedys trafilem na info, ze w Holandii maja zamiar ograniczyc predkosc na autostradach do 100 km/h. Jak myslisz, dlaczego? Chodzi o bezpieczenstwo? No na pewno nie :). Chodzi o eko swirow i obnizenie emisji.
    1 punkt
  17. +1 Może kolega BigCactus trolluje, jak sam napisał :). Kolego BigCactus - w dieslu nie masz wrazenia wciskania w fotel, tylko to sie rzeczywiscie dzieje, wzgledem benzyny, bo na obrotach, ktore sa utrzymywane w codziennej jezdzie, czyli mowiac po polsku, na obrotach wlasciwie najnizszych mozliwych, ten diesel, ktorego tak nie lubisz, ma wiecej dostępnego ciągu, bo ma w niskich partiach wiecej momentu obr niz benzyna. Znow trzeba przytoczyc to co ktos juz tu pisał, ale widac nie pamietasz, wiec to zrobie. Gdy operujemy w niskich partiach, to diesel bedzie mial wiecej KM niz benzyna (w dieslu wyzszy moment obr x te same obroty co w benzynie).
    1 punkt
  18. Co ty za glupoty piszesz?? To w dieslu wciskasz mniej gaz chlopie. Abys w benzie utrzymal tempo diesla musisz wiecej dodac a nie odjac. Wymyslacie nowa rzeczywistosc. Jak chcesz wyprzedzac to w 40d lekko dodajesz i jedzie a w dychawicznym b58 musisz dowalic aby sie pozbieral do kupy. Co ja roznymi autami nie jezdzilem.... Nie, jezdze, bo mam warsztat, kazda beemka na rynku. Benzyna jest super ale bez przesady, nie ten moment i nie to spalanie.
    1 punkt
  19. Olej w silniku wymiana co 10 000 km Olej w skrzyni automatycznej wymiana co max. 80 000 km. Olej w skrzynce rozdzielczej wymiana co max. 60 000 km. Olej w dyfrze wymiana co max. 60 000 km.
    1 punkt
  20. Jeśli czas 80-120km/h jest w 40i 50% krótszy niż w 30d to spokojnie możesz w 40i wcisnąć pedał gazu o te kilkadziesiat % mniej i wciąż będziesz na równi z 30d w trakcie manewru wyprzedzania - bo jak rozumiem jesteś przeciwnikiem korzystania z mocy samochodu i wciskania pedału mocno. A jeżeli wciskasz pedał gazu mniej to i różnica w spalaniu się zmniejsza. To, że w dieslu masz wrażenie wciskania w fotel (co jest problemem zresztą jak masz małe dzieci z chorobą komunikacyjną czego sam doświadczyłem) nie oznacza, że jest on dynamiczniejszy - co jasno pokazują dane. Liczy się moc i waga (jeśli oba samochody są turbo) a tu benzyna jest mocniejsza (+83 KM, +27,8%) i lżejsza (-130kg). Fizyka. 11 stron Twojego bzdurnego trollowania a cały temat zamyka się w tabelce spalania Micheal1916 i danych 40-120, 80-120 + przebieg momentu.
    1 punkt
  21. Jak dzieci w piaskownicy .. jednej chwali benzyne .. drugi diesla .. i każdy porównuje jabko do arbuza.. bo żeby obiektywnie to sprawdzić trzeba by było wziąść tak samo wyposażone, na takich samych oponach w trase gdzie jedzie jeden za drugi.. i to w dwie strony - jeden styl agresywny jeden styl gentel ... Ja powiem tak.. w firmie mamy x5 full przed LCI hybryde plug in i mamy x5 LCI 40D tez full, obie na r22, ale porównuje różne dni, rózne temperatury, rózny wiatr ... Poruszam się po autostradach często w trójkącie - Poznań, Berlin, Hamburg .. i raczej lekkiej nogi nie mam.. i... 1)Jeżeli jedziesz płynie, z dużyim prędkościami to hybryda plug in np na trasie Poznan - Berlin zje mi 12-13L, a Diesel 9l- 10 litrow 2) Jezeli pedal to the metal .. to plug in zje mi do 18l, a diesel do 13l .. I tak będę to powtarzał jak mantrę ... Chcesz jeździć benzyną, jeżdzisz płynie, spokojnie .. śmiało bierz PB lub ON .. różnicy w spalaniu za dużej nie będzie .. Jeżdzisz dużo, szybko, przypalają cię żelazkiem .. to jak by nie liczyć disel zje minimum 3litry mniej .. zeby skały srały ... Jedynie co dodam... 40D przez to że ma ciut mniejsza mase od hybryd plug in .. prowadzi lepiej się powyżej 200 km/h .. ale nadal uważam że x5 każda jest bardzo podatna na podmuchy i zawirowania powietrza.. i powyzej 180/190 trzeba sie pilnować.. bo potrafi przestawiac z pasa na pas .. 🙂 I plug in, jest świetnmy w mieście, ale na trasy masa, zabija ..
    1 punkt
  22. W danych technicznych podaje sie moc maksymalną oraz maksymalny moment obrotowy ze wskazaniem przy jakich obrotach te parametry są osiągane. W zależności więc w jakim stylu dany kierowca jeździ jest w stanie wycisnąc z tej benzyny maksa lub nie. Omawiamy osiagi X5. Raczej z gazem w podłodze jeździ się takimi samochodami tylko dla testu. Z tego powodu w dużych suvach ludzie są zwykle bardziej zadowoleni z osiagów silnikow diesla nawet jeśli na papierze osiągi maksymalne pokazują co innego.
    1 punkt
  23. Czy koło czy opona objętość miejsca potrzebna w sumie podobna 😀 Większy rozmiar też nie zmienia średnicy, tylko szerokość. Do dużych aut, z dużymi kołami typu 19" i więcej, nie wyobrażam sobie opcji innej niż 2 komplety kół. No chyba, że "drobne ryski" nie przeszkadzają 😀
    1 punkt
  24. Proszę 40d LCI Nie będę liczył, czy spalę litr więcej , czy mniej , po prostu jeżdżę dużo w trasy i lubię ten silnik. Nie będę się spierał, czy lepszy 40i , czy jakikolwiek inny. Kazdy kupuje wg. uznania. Miałem w F15 40d i byłem zadowolony. Z tego 40d jestem jeszcze bardziej zadowolony.
    1 punkt
  25. Na pewno nie, ale daj spokój oponom całorocznym. Założyłem do auta żony najlepsze z dostępnych i to był błąd, auto zaczęło pływać przy gwałtownym manewrowaniu. Opony całoroczne moim zdaniem nadają się co najwyżej do aut typowo miejskich, może średnich sedanów max., ale nie do dużych, ciężkich SUVów.
    1 punkt
  26. Mocno napisane. Szczególnie ostatni akapit. Da się jednak coś z tym zrobić np w MG Motorsport. Sądzę, że dobiorą ścieżkę dźwiękową do Twoich upodobań a nawet zaprogramują jakieś tryby głośniejsze i cichsze na trasę. Potencjał brzmienia w silniku jest tylko ilość ekologicznych katalizatorów i filtrów cząstek stałych go skutecznie blokuje.
    1 punkt
  27. Panowie, co by nie mowic BMW oferuje teraz palete wspaniałych silnikow. Wygląda na to, że osiągneli w tym względzie poziom najwyższy w swojej historii. Wg mnie B57 i B58 przebijają swoich sławnych poprzednikow w zasadzie pod każdym względem a i V8-ki, wygląda na to, że wreszcie są dobre. Dylematy z wyborem silnika przy konfiguracji to teraz prawdziwa przyjemność i nie ma złego wyboru.
    1 punkt
  28. Masz bardzo bogate doświadczenia z 3 tkm …. szacun :cool2:
    1 punkt
  29. Dodzwonić się do nich graniczy z cudem, z ich strony kontaktu tylko tyle że zadzwonili że gotowe, ciężko z nimi.. nie wiem czy pisałem czy nie ale nie chce mi się czytać, obecnie jest mapa mhd na 420+ na bimmer-tool korekty na wtryskach nie są jakoś bardzo rozbite, myślę że trochę pojeździ zanim będę musiał je wyciągać. Wszystko stare, z perspektywy czasu żałuję że nie podjechałem samemu obejrzeć, wziąć wtryski i turbiny do sprawdzenia ehh za bardzo zdałem się na nich, no cóż liczę na to że chociaż rok mi posłuży bez problemów. Poduchy jeszcze nie wiem, nie jeżdżę bo blachę ogarniam, tyle co w miejscu przejechałem ale raczej są ok
    0 punktów
  30. Jeżdzę z prawkiem. W Polsce wystarczy wybrać się A1-nką Łódz-Trójmiasto w dniach typu wtorek, sroda, czwartek i mozesz wlasciwie non stop leciec 180 czy 200. Ewentualnie dowolnego dnia wczesnie rano lub poznym wieczorem.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.