Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja zgadzam się, że 30d do bądź co bądź rodzinnego auta, to optymalny wybór osiągi/koszt zakupu i eksploatacji. Do 40d mógłbym dopłacić 10k, ale nie 30k. Gdyby 30d były głośne i nieprzyjemne w brzmieniu, brałbym 40i, różnica w cenie pomijalna, eksploatacyjnie akceptowalne. I nie chwalę tego co mam, tylko wybrałem to co uważałem dla siebie za najlepszą opcję 🙂 Nie oszukujmy się.. X5 to nie jest sportowe auto. Ktoś lubi epatować X5M jego wybór, takie ma prawo. Mi się nawet to auto podoba, ale osobiście uważam, że szukanie w nim cech auta sportowego jest pozbawione sensu, chociaż to chyba esencja motoryzacji... auta pozbawione sensu 🙂 Fakt jest taki, że b57 przy perfekcyjnym wygłuszeniu X5 LCI brzmi bardzo przyjemnie - mi się podoba (zupełnie inaczej niż b47 w 3GT). Kosztuje przy tym najmniej i zapewnia przynajmniej wystarczającą dynamikę... powtarzam.. jak dla rodzinnego charakteru auta, a tak je traktuję, nawet więcej niż wystarczającą. Potencjał B58/S58 można wykorzystać w M2, M3, Suprze.. wyskoczyć czasem, lub częściej na tor i w autach o typowo sportowym charakterze nawet bym się nie zastanawiał. W X5 postawiłem na 30d i pomimo, że ciągle go docieram, wiem, że to bym bardzo dobry wybór. Jednocześnie przyznać się muszę, że początkowo celowałem w X3 M40i, no ale X3 to nie jest pełnoprawny SUV. Nie można powiedzieć, że to bardzo komfortowe auto, do tego znacznie gorzej wygłuszone niż, X5, więc w X3 szybciej zdecydowałbym się na B58. Tak czy inaczej usprawiedliwiam tylko swój punkt widzenia, bo akurat w X5 G05 LCI, złych silników przecież nie ma. Każdy wybór będzie cieszył i raczej nie rozczaruje.
    4 punkty
  2. Uwaga wynikająca z doświadczenia - upewnij się, czy razem z szybami nie będziesz musiał wymienić całej masy innych elementów w drzwiach. Taka konieczność zaszła w przypadku mojego poprzedniego auta (g11 LCI 740d). Też myślałem, że wystarczy zamienić same szyby. Niestety, nie tak prosto… do wymiany musiałyby iść także prowadnice w drzwiach (szyby klejone są grubsze), siłowniki i coś tam zapobiegające opuszczaniu się szyby pod własnym ciężarem (szyby klejone są cięższe), plus jakieś inne bzdety. Ostatecznie zrezygnowałem z tej operacji, bo kosztorys urósł do prawie 20 tys… EDIT: ta kwota dotyczy wszystkich 4 drzwi w sumie, zakładając zakup szyb na allegro u handlarzy, nie w ASO
    1 punkt
  3. No tak, to nie jest nacięte bo nigdy nie wiesz w którym miejscu wypadnie zagięcie. Przecinak albo porządny śrubokręt da radę.
    1 punkt
  4. Nowy nabytek.Nie moge sie doczekac jak go zamontuje.Co prawda polowalem na performance ktory ma najlepsze brzmienie ale ciezko dostac ladny a ceny sa kosmiczne.
    1 punkt
  5. Ze swojej historii zakupowej powiem ze jak watpliwosci czy jakis silnik jest wystarczajacy czy nie, i czy nie kupic mocniejszego to tak naprawdę nie masz juz watpliwosci;) przeliczasz budzet bo decyzja juz podjeta
    1 punkt
  6. To prawda, zatem wracając do tematu - jestem dziś świeżo po kolejnej jeździe X5 LCI 30d, ktorej celem bylo stwierdzenie czy jest sens pchac sie w 40d. Szczerze to nadal nie mam pewnosci. Z tym 30d jest taki problem, ze wlasciwie w kazdej sytuacji radzi sobie relatywnie dobrze. Na tyle dobrze, ze do daily ciezko uzasadnic ruch w kierunku 40d, bo w codziennej jezdzie wiecej buta nie jest potrzebne. Mam na mysli, ze bylem w stanie bezpiecznie wykonac kazdy manewr z realnego scenariusza. W miescie nawet 30d robi przeciag. Jedyne dwa momenty gdzie rzeczywiscie wystapila pewna slabosc 30d, to poza miastem, a dokladnie: - włączanie sie na autostradę, gdzie niektórzy dość mocno atakują i ciężko się wkleić -> tu trzeba przestawic myslenie i najpierw celować w prawy pas, a po jakims czasie przesuwać się na lewy - a pozniej będąc juz na niemieckiej autostradzie, raczej przeciętny ciąg powyżej 150-160 km/h -> w X6 pewnie byloby z tym troche lepiej z uwagi na inny kąt przedniej szyby i niższe nadwozie Wszystkie inne groźne scenariusze gdzie 30d byloby zbyt slabe to pewnie te, ktore zaaranżuje kierowca zamiast zaplanować ruchy odrobine wczesniej albo po prostu czasem odpuscic. Z punktu widzenia osoby ktorej motoryzacja jest bliska moge jeszcze dorzucic, ze: - słabo jest mieć świadomość (i czuć przy gonieniu auta na maksa), że 30d jest celowo wykastrowane górą i jednak fajnie byloby miec 40d, ktore "żyje" w całym zakresie obrotów - 30d potrafi byc głośnawe pod koniec skali obrotomierza i jednoczesnie pod koniec tej skali ma pewne braki, wiec pod tym katem 40d wydaje sie byc w punkt Tak jak napisalem - ja nadal nie wiem i chyba rzuce monetą
    1 punkt
  7. Do odbiornika zawsze możesz kawałek anteny na zewnątrz wystawić. Ale nie powinno być dramatu jeśli nie masz ołowianego garażu. Nie o tym był temat ale sposobem na ten problem jest jeden uniwersalny multisterownik dla bram. Widziałem to kiedyś u osoby mającej 2 różne bramy wjazdowe na posesje, jedną bramę do garażu w domu i z tyłu w budynku wolnostojącym 3 osobne kolejne bramy. Działa i chyba to "panaceum na całe zło".
    1 punkt
  8. Ostatni look na letnie buty i zaraz wjeżdża set zimowy. Opon zostało mi 5mm po zrobieniu 21k kilometrów więc bieżnik znika tak samo jak benzyna z baku 😉
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.