Na tym polegają procenty, więc w niektórych przypadkach będziesz musiał zaakceptować różnicę 4 L lub więcej, przykro mi.
Jezeli mowimy o roznicy 25-30 %, to średnio będzie to różnica 2.5 L / 100 - tak jak widać w wynikach społeczności (30d 8.6 L / 100, 40i 11.1 L / 100).
Teraz to co ten wątek lubi najbardziej, czyli twarde dane wokół innego przypadku, czyli nie średniej, tylko jazdy szybkiej. W X5 30d jadąc 180 km/h na tempomacie spalanie wynosi 12.5 L / 100. Skoro już zgodnie ustaliliśmy, że różnica to 25 %, a więc 12.5 L / 100 stanowi 75 % spalania 40i, to benzyna spali 16.6 L / 100. Różnica 4.1 L / 100. No to teraz wisienka na torcie. Skoro wracamy do tego 200 km/h, to tam będzie już w okolicach 5 L.
Tak jak tu juz ktos napisal. Szczególnie w przypadku X5:
Jesli ogólnie jeździsz raczej wolno, dużo po mieście, a depniesz dosłownie okazjonalnie, to lepsza będzie benzyna.
Jesli ogólnie jeździsz szybko albo bardzo szybko, głównie pod miastem albo po autostradach, to lepszy będzie diesel.
Natomiast w przypadku serii 5 nie byłoby to takie oczywiste. Tam jest niższa waga, a przede wszystkim opory przy szybkiej jeździe są zupełnie inne. Skutek: spalanie w serii 5 tak nie skacze między dieslem a benzyną.
Temat raczej wyczerpany.