Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. @tommy_vercetti M60i z silnikiem S68 brzmi gorzej na zewnątrz od BMW serii 1 (F40) w wersji 118i, czyli z oszałamiającym silnikiem 3-cylindrowym o pojemności 1.5l. Mówię to z całą odpowiedzialnością, bo mam styczność z obydwoma autami (F40 dostałem jako zastępcze na czas malowania mojej M60 w związku z tym, że jakiś ktoś pod Biedronką postanowił udekorować mi przód lakierem ze swoich drzwi...). BMW dokonało dramatycznej kastracji w obecnym V8. O dźwięku dobywającym się z wydechu tego M550i na filmiku wyżej (z N63) mogę tylko pomarzyć. Ba, chciałem wręcz dochodzić od BMW jakiejś rekompensaty - na M60i decydowałem się po jazdach M50i, które słychać i w środku i na zewnątrz PIszecie o problemie donośnych / uciążliwych (żeby nie powiedzieć up...liwich) wydechów. Pełna zgoda - takie ustrojstwa są denerwujące (zwłaszcza, kiedy traktowane są przez użytkowników jako proteza brakujących centymetrów lub kompensator innych kompleksów / upust wysokiego ego / dowód bezmyślności i braku szacunku dla innych). Przyznam, że to nie był mój use case Dla mnie dźwięk z V8 jest czymś pierwotnym, wzbudza jakiś taki niepokój, emanuje siłą. Kurczę, jak myślę o stojącym na wolnych obrotach V8 z AMG, albo nawet z "budżetowego" mustanga, czy innego Raptora (pickup), to nie da się przejść obok nich obojętnie. Jeśli atakują bębenki w uszach to raczej delikatnie głośno, za to rasowo, z basem. Jest bulgot przy ruszaniu. Nie musi być głośny i denerwujący. ALE POWINIEN BYĆ W M60i NIE ma nic z tych efektów. Czuję się jak ostatni frajer - kupiłem za grubą kasę auto, które nie dostarcza mi ani odrobiny wrażeń, które były najważniejszym kryterium decyzji V8 vs R6. Mówię o akustyce w wymiarach estetyki, nie głośności
    1 punkt
  2. Real OEM nie działa dla aut wyprodukowanych po grudniu 2019, także przeciętne źródło dla większości G20. Lepiej skorzystać np. z https://bimmer.work/
    1 punkt
  3. Panowie, co by nie mowic BMW oferuje teraz palete wspaniałych silnikow. Wygląda na to, że osiągneli w tym względzie poziom najwyższy w swojej historii. Wg mnie B57 i B58 przebijają swoich sławnych poprzednikow w zasadzie pod każdym względem a i V8-ki, wygląda na to, że wreszcie są dobre. Dylematy z wyborem silnika przy konfiguracji to teraz prawdziwa przyjemność i nie ma złego wyboru.
    1 punkt
  4. Piszesz tak jak gdyby wszystko w zyciu bylo 0-1. Q7/Q8 maja swoje zalety i wady. X5/X6 maja swoje zalety i wady. Nigdzie nie wspomnialem, ze bylem po uszy zakochany w X5, a SQ8 kupilem calkowicie przypadkiem. Od poczatku te dwa modele byly na liscie, tylko ze po ilus jazdach probnych było to mniej wiecej 60:40 w kierunku BMW. Tyle ze to byly jazdy probne z 3.0 L, tu i tu. Skracając całą historię, osobiscie widze to tak, ze jezeli ktos ma fazę na V8, to SQ7/SQ8, bo rzeczywiscie mozna poczuc ten silnik. Natomiast jesli twardo ktos chce V6/R6, to X5/X6. Nawiazujac jeszcze do dzwieku V8 - nie chodzi o latanie na przelocie, zeby bylo auto slychac na drugim koncu miasta. Jezeli to jest dla niektorych tutaj jedyny cel posiadania V8, to wspolczuje. Oprocz glosnosci jest jeszcze cos takiego jak barwa dzwieku, a z kolei w trakcie jazdy np. charakterystyczna dla V8 kultura pracy. Dodatkowo Audi ma nietypową kolejność zapłonu, co jeszcze podkręca efekt. Warto doczytać.
    1 punkt
  5. Ten dźwięk to jest coś pierwotnego xD. Dla porównania 30d bez głośnika nie brzmi i przekłada się to też na odbiór jazdy. Też mi się podoba grzmienie V8 w SQ7. Auto ma charakter. Tego się oczekuje od V8, bo przecież nie osiągów, które 3-litrowa benzyna (czy diesel) mają wystarczające.
    1 punkt
  6. Ty mi mówisz że miałeś kiedyś i że procenty są takie to ja Ci wrzucam fotkę: Wrocław -Warszawa w obie strony + korki w centrum stolicy. Kiedyś to było, teraz jest inaczej 😉
    1 punkt
  7. Nie chce sie stawiac w roli wszechwiedzacego eksperta, miałem jednak przyjemnosc posiadac przez ostatnie lata kilka BMW. 640i, 650i, a ciagle mam jeszcze X5 M50d i 840d. W dawniejszych czasach użytkowałem rowniez F10 520d, E60 520d, E65 730d i X5 generacji E70 4,8i. Orientuje sie wiec troche jakie sa roznice w spalaniu miedzy benzyna a dieslem. Jesli przyjac silnik 40d jako odniesienie to 50d +10%, 40i +30%, 50i +60%, 30d -5%, 20d -10%. Suv vs sedan +15%. Stara generacja X5 V8 4,8i 355KM była prawdziwym smokiem i paliła 100% wiecej niz obecne G05 M50d. Były to jednak zamierzchłe czasy i teraz benzyny sa duzo oszczedniejsze. Konkretne wyniki zależa od stylu jazdy i jej warunkow. Te procenciki jednak zwykle oddaja istotę rzeczy.
    1 punkt
  8. Prędkość 140-170 nic mi nie mówi w kontekście średniej prędkości na autostradzie A1 i A2 - wystarczy kilka Dacii Logan i wyprzedzających się ciężarówek i już nie jest 140-170 tylko 80 😉
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.