Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 19.10.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Panowie, co by nie mowic BMW oferuje teraz palete wspaniałych silnikow. Wygląda na to, że osiągneli w tym względzie poziom najwyższy w swojej historii. Wg mnie B57 i B58 przebijają swoich sławnych poprzednikow w zasadzie pod każdym względem a i V8-ki, wygląda na to, że wreszcie są dobre. Dylematy z wyborem silnika przy konfiguracji to teraz prawdziwa przyjemność i nie ma złego wyboru.4 punkty
-
I zgodnie z tradycją, kolejna wymiana oleju za mną, przy przebiegu 226210km Tym razem zdecydowałem się na Mannol'a, uprzednio wlewając tec'a. Ale to w zasadzie była wisienka na torcie. Wymianę oleju i filtra poprzedziłem zrzuceniem i czyszczeniem kolektora dolotowego. Miałem to w planach w tym roku w wakacje, ale przez brak czasu zaniedbałem temat, a teraz niejako sam o sobie przypomniał. Powodem był zanik mocy przy przyspieszaniu. Pedał gazu w podłogę, a auto przyspiesza tempem spacerowym. Sprawdzenie na szybko carly pokazało takie coś. ISTA potwierdziła ten sam kod błędu. Ale po wykasowaniu błędów, moc wróciła, więc uznałem, że ramię klap nie może być pęknięte i przyczyną zapewne jest nagromadzona ekologia. Auto jak widać ma nalatane pondad 225kkm, teraz już 226 i nikt wcześniej nie zdejmował kolektora. Także zabrałem się za uwalnianie go. Nie będę się rozpisywał co i jak, bo pełno DIY w necie. Tak wyglądało to u mnie. Wg mnie jak na taki przebieg to nie było tragedii, ale bądź co bądź należało się jak psu buda. Przepustnica Rura miksująca - strona kolektora Strona przepustnicy Rura EGR'a Kolektor Ewidentnie widać, że na pierwszym i drugim cylindrze było najgorzej. Uszczelki kolektora przepuszczały i zapaskudziło głowicę i okolice. Olej/sadza sączył się po bloku aż za podstawę filtra w stronę grodzi. I po czyszczeniu. Przepustnica Rura miksująca Rura EGR'a Kolektor Finalnie. Poskładany na nowych uszczelkach. Poczyściłem też delikatnie głowicę, ale bez szaleństw. Miałem w planie dłuższe znęcanie się nad gniazdami dolotowymi, ale nie mogłem uwolnić wentylatora, aby móc dostać się do koła wału i zamykać zawory, więc zrobiłem ile mogłem w bezpieczny sposób. Przy okazji wymieniłem również rurkę odpowietrzającą, którą wypatrzyłem kilka dni wcześniej. Przy demontażu nie oczekiwałem niczego innego. Rozpadła się niemalże w oczach. Auto poskładane i po jeździe testowej. Póki co, jest dobrze. Może to placebo, ale wydaje mi się, że zrobiło się bardziej "nerwowe" w pozytywnym znaczeniu.1 punkt
-
1 punkt
-
Czyli żebym dobrze zrozumiał - kupiłeś SQ8 bo miało ładną barwę dźwięku ale już lagi w innych trybach niż dynamic Ci nie przeszkadzały - szacun, mając na uwadze że kupujesz auto ze sportowymi osiągami. Lagi?? - walić lagi bo barwa dźwięku jest super…1 punkt
-
Nie wiem co wy chcecie od tej stylistyki. Jak seria 1 zawsze była brzydka jak noc to już od poprzedniej wersji zaczęła wyglądać naprawdę bardzo dobrze. Nie rozumiem także nabijania się z kii czy też focusa. Przecież obie te marki biją na dziś dzień designem taka Teslę na głowę i to nie jest tak że BMW jest brzydkie jak Kia ale Kia bardzo mocno poprawiła swój design na przestrzeni ostatnich kilku lat. Co do silnika 2 litry, nie zapominajmy że to jest najmniejsze auto w gamie, typowy mieszczuch więc większy silnik palący hektolitry paliwa byłby overkillem. Dla miłośników większych motorów jest seria 2 także każdy znajdzie w gamie coś dla siebie.1 punkt
-
Tu masz link do przykładowej oferty, jeżeli to nie Twój system to ich zapytaj pewnie coś Ci doradzą. https://allegro.pl/oferta/proxima-wisniowski-mido-zapalniczka-pilot-14462803939 A tu masz link do podobnego wątku https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/223349-pilot-do-bramy/#comment-24032791 punkt
-
Za wielką wodą mają inne częstotliwości. W standardzie nie zaprogramujesz tego w większości naszych sterowników. Ale są i do tego rozwiązania. Zerknij na coś takiego: https://bramowe.pl/1477-sterownik-i-pilot-homecar-do-homelink-usa-zestaw-1.html Albo takiego: https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-sterowania-bramy-z-auta-homelink-usa-1-kanal-radio-odbiornik-pilo-8696491494 Generalnie "adaptery" do sterownika jakie da się sparować z pilotem w importowanym aucie.1 punkt
-
Czyli z różnych powodów wolałbyś auto A (zakładam, że nie mówimy o prozaicznych rzeczach, np. wyglądzie schowka na okulary, a konkretnych powodach jak prowadzenie, silnik, funkcjonalność, może marka jako taka), ale wybrałeś B, bo brzmi lepiej? Dobrze rozumiem Twój wpis? Jeśli tak, to muszę powiedzieć, że to mnie zawsze zdumiewa i osobiście nie jestem w stanie tego zrozumieć. Jestem facetem i rozumiem przyjemność z guglania silnika, ale na dłuższą metę jakie to ma znaczenie. Dla "brum brum" wybrać auto, którego do końca bym nie chciał, a może lepiej powiedzieć są inne, które bardziej bym chciał, ciężko mi to zrozumieć. Ciekawe zagadnienie chyba psychologiczne. Mam sąsiada, który zamiennie jeździ różnymi dobrymi autami, wliczając Ferrari, które mocno "pierdzi". Zawsze jak wjeżdżał na osiedle, to od progu do progu pierdział, a już jak był za ostatnim i skręcał do siebie, to musiał przygazować. Nie żeby przyspieszyć, raczej chyba o dźwięk chodziło. Po prostu przygazowywał. I tak mnie to zawsze zastanawiało, po co? Przecież dopiero jeździł, więc mógł sobie wcześniej gazować ile chciał, na pewno też nie dla przyspieszenia, bo nie ma miejsca. Czyli musi być sam dźwięk. A może coś w rodzaju alfa wjechał i wszystkim daje znać. Lub jeszcze coś innego, myślałem że musi chyba w tym momencie mu bryknąć, więc to sprzężenie zwrotne, robi brum i czuje ucisk w gaciach, no bo po co inaczej w tej konkretnej sytuacji... To było dość uciążliwe, przynajmniej dla mnie, bo silnik chodzi naprawdę głośno i jeszcze potrafi strzelić, i codziennie to samo. Nie wiem, co wpłynęło, ale przestał. Może już mu się znudziło. Po prostu dojeżdża do domu, auto i tak słychać, bo taki to silnik, spoko, ale bez tych przygazówek. Nie przyrównuję Cię do sąsiada, nic o Tobie nie wiem, więc nie obrażaj się, po prostu jest to ciekawe i dla mnie jednak niezrozumiałe. Może akurat się dowiem, w czym rzecz. I sorki za off topic, bo przecież tu dyskusje o silnikach.1 punkt
-
@maciek_w zaznaczyłem, że chodzi o 40i. Sam póki co mam jeszcze V8 i rzeczywiście zgoda - w ogóle nie słychać, a jeśli nawet to bardzo przyjemnie. Natomiast to V8 ma potężny moment obrotowy od dołu i w codziennej, spokojnej jeździe silnik chodzi na niskich obrotach - ma po prostu ogromny zapas mocy i momentu.1 punkt
-
W tym segmencie tylko SQ7/SQ8 TFSI brzmi. Praktycznie na każdym filmie po premierze X5 LCI, wspominali, ze M60i nie brzmi. Z tego względu poszedłem po V8 do Audi, mimo że wolałbym BMW z różnych względów.1 punkt
-
No i znów na mapy Next BMW każe czekać :(, macie info kiedy mogą się pojawić najnowsze?1 punkt
-
/subiektywna opinia/ W dzisiejszych czasach jak sie zarabia 6 czy 7k (mowie o czlowieku z rodzina, dziecmi) to sie jezdzi autobusem, rowerem albo 10 czy 15-letnim ekonomicznym i niezawodnym autem a nie mysli o nowym BMW (czy jakimkolwiek innym nowym aucie) za 200, 300 czy wiecej k PLN. Utrzymanie domu (kredyt, oplaty), jedzenie, przedszkole, szkola, jakies wakacje, opieka zdrowotna, odziez, jakas poduszka finansowa etc --> to wszystko kosztuje krocie. Same zarobki to nie wszystko, dzisiaj sie zarabia dobrze a jutro sie jest sie na bezrobociu albo zarabia polowe, wazny jest przede wszystkim zakumulowany majatek i stabilnosc finansowa a nie pensja w danym roku. Nie obraz sie bo nie mam nic zlego na mysli (!) ale brzmisz troche jak osoba co nagle dostala jakas lepsza fuche, zaczela od niedawna zarabiac 20 czy 30k PLN duzym nakladem pracy i od razu, natychmiast chcesz sie rzucac z motyka na slonce i zakredytowac pod korek (raty za auto 2x wieksze niz za dom??? stary!!) Samo auto to poczatek wydatkow, trzeba je ubezpieczac (nowe drogie auto to rowniez drogie ubezpiecznie), trzeba tankowac, trzeba kupic porzadne kola na zime etc Nie daj sobie wmowic kultu dlugu i konsumpcjonizmu, nawet jak jestes petrolheadem, kup sobie na poczatek jakies lepsze, nowsze BMW/inne od tego co posiadasz (a niekoniecznie od razu nowe za +300k PLN) i bedziesz w 95% tak samo zadowolony z jazdy. Nowe, drogie samochody sa fajne jak nie powoduja zbytniego stresu finansowego i przede wszystkim sa kupowane ze wzgledu na optymalizacje podatkowe (!) Swiat sie jutro nie konczy, decyzja o kupnie nowego, drogiego, mocnego auta przychodzi z czasem sama jak juz nie jest duzym obciazeniem dla budzetu domowego. /subiektywna opinia/1 punkt
-
Nowa mapa JOY Road Map Europe JOY 2024-4 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+JOY+2024-4 Road Map Europe EVO 2024-2 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+EVO+2024-2 Road Map Europe JOY 2024-2 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+JOY+2024-2 Road Map Europe JOY 2024-3 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+JOY+2024-3 Road Map Europe LIVE 2024-3 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+LIVE+2024-3 Road Map Europe LIVE 2024-2 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+LIVE+2024-2 Road Map Europe WAY 2024-2 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+WAY+2024-2 Road Map Europe MOVE East 2024 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+MOVE+East+2024 Road Map Europe MOVE West 2024 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+MOVE+West+2024 Road Map Europe PREMIUM East 2025-1 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+PREMIUM+East+2025-1 Road Map Europe PREMIUM West 2025-1 https://chomikuj.pl/oliverek69/BMW+Road+Map+(Navigacja)/Road+Map+Europe+PREMIUM+West+2025-11 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00