Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.10.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Dodam jeszcze, że przez całe "przedliftingowe" lata trwała na tym forum dyskusja na temat czy dopłata do 30d względem 25d jest uzasadniona! Grono użytkowników twierdziło, że 230KM pod maską X5 zapewnia dobre, zupełnie wystarczające osiągi. Teraz debatujemy czy 300KM się do czegoś nadaje czy dopiero okolice 400KM dają radę. Trzeba przyznać, że zdecydowanie idziemy w stronę rozwiązywania problemów pierwszego świata😉3 punkty
-
A do tego przy zawiasie M niżej stoi, przez co lepiej się prezentuje 😉 No i szybsze z rolki, jakby to żonę interesowało :):)3 punkty
-
Nie do końca zrozumiałeś moją wypowiedź. Bardziej chciałem zwrócić uwagę, że przy takiej zwyczajnej jeździe masz pod butem w porównywanych przeze mnie silnikach 200-250KM w dieslu i 150-200KM w benzynie. Do tego diesel ma wiecej Nm przy 1200RPM niż benzyna w peaku. Dopiero przy pełnym ogniu benzyna pokazuje pazur. Do sportu benzyna do ciężkiego suva diesel. Amen.2 punkty
-
Cos w ten deseń. Aczkolwiek to wrazenie huraganu z czegos wynika i wg mnie z tego, ze ciąg potrzebny do wykonania zadania jest dostępny na prawie każde żądanie i szybciej niż w benzynie. Intensywnie, ale krótko :). W codziennej jeździe takie właśnie są potrzeby. 40d jest o tyle fajniejsze od 30d, że wyżej się kręci dając złudzenie jechania czyms miedzy typowym dieslem a benzyną. 30d ma sztucznie osłabioną górę, żeby było miejsce na 40d, które również korzysta z motoru o poj. 3.0 L.2 punkty
-
jak to ladnie kolega powyzjej ujal: benzyna zapierdala, diesel wydaje sie ze zapierdala 😉2 punkty
-
No jak jeden z drugim nie potrafi odroznic momentu obrotowego od mocy to wychodza takie bzdety. Auta uzytkowe jezdza momentem, auta sportowe jezdza moca. Jesli tak nie jest i trzymamy sie benzyny, to zapraszam aby przejechac sie e90 330i (3.0i r6, wolnossak) oraz f30 330i (2.0i turbo), przeciez to e90 to zamula strasznie, dlaczego? Uzytkowo brakuje momentu od dolu ale gora, no gora jest, ogien spod swiatel... To samo tyczy sie 40d vs 40i, no b58 z tym smiesznym 500NM zamula strasznie vs b57 670nm, ale spod swiatel tak, to idzie, na krajowce tez goni... z butem w podlodze. Do 50d to nawet nie porownuje, tam prawie 800nm...1 punkt
-
Sorry, Panie i Panowie, ale tego się już czytać nie da 😂 8 stron tego samego mięsa, a wątek jest w zasadzie 30d vs 40d 🤦🏻♂️1 punkt
-
1 punkt
-
Panowie, właczcie sobie podczas jazdy Sport Displays i zobaczcie ile srednio macie, przy normalnej jezdzie, mocy pod butem w dieslu a ile w benzynie a zrozumiecie czemu diesel jest dynamiczniejszy na co dzien. Mam porownanie silnika 40i (znajomego) i mojego M50d. Rożnica w mocy maksymalnej to tylko 20KM. Na papierze moje 50d to tylko kilka dziesiatych sekundy lepiej do 100 od tej znakomitej skąd inąd benzyny. Przy zwykłej jeździe jednak wydaje się jakbyś w 50d miał "huragan" pod maską (50d) vs samochód o bardzo dobrych osiągach(40i). Start spod świateł, but w podłoge przy dowolnej prędkości i odchodze tej benzynie tylko minimalnie...1 punkt
-
Wszystkich co mieli wypadek samochodowy łączy jedno - samochód. Nie powinni wsiadać/posiadać/jechać/stać czy co tam innego w nim robili... I wtedy wszystko jedno jaki rodzaj opon by był/nie był na aucie. Ja wiem jak jeżdżę, czego oczekuję od auta i mam opony jakiem mam. I zmieniam sobie 2 razy w roku. I jak warunki nie sprzyjają danym oponom to staram się być ostrożniejszy, ale za to w swoich warunkach robią swoją robotę. Ograniczoną fizyką, ale robią. I ja za to płacę i mi to pasuje. A jak ktoś jeździ niedzielnie, czy po kowalskiemu, z punktu a do b, i w sumie bez różnicy czy skodą, dacią, bmw, czy mercedesem to co za różnica... W sumie, mogą nowe auta śmigać na nalewkach lub bieżnikowanych. Tylko niech jeżdżą stosownie do ogumienia... I niech nie płaczą.1 punkt
-
A ja miałem kupić Teslę 3 a kupiłem Konę E. Zdecydowała cena oraz własności użytkowe odpowiednie dla moich potrzeb. Różnica w kosztach najmu pomiędzy w/w autami była kosmiczna. Przy wpłacie własnej na poziomie 27 tys netto rata wynosiła dla TM3 3627 zł brutto a dla KE 882 zł brutto. Co ciekawe wartość resztowa po najmie to dla TM3 115 tys zł a dla KE 120 tys brutto. Oczywiście TM3 to lepsze auto od KE, ale nie 4 krotnie lepsza.1 punkt
-
Tzw model agencyjny. To już było ok rok temu wiadomo.1 punkt
-
Tak, niestety jak widać BMW Polska wprowadza Cie w błąd. Fakt jest taki że dużo z tym nie zrobisz - jak tak bardzo Ci na tym zależy to jest przecież opcja kodowania. Od siebie tylko dodam że ten asystent nie działa jakoś super, ja zmiany pasa robię samodzielnie znacznie bardziej płynnie - a on robi to sztucznie 😉1 punkt
-
To jest jedyne słuszne źródło nadchodzących zmian: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686 Jak widać, mowa tam tylko o tym że w 2025 w Europie zaczną w końcu montować silniki TU2.1 punkt
-
Jak ktos nie ma z kasa co robic czemu nie 😉 W NO wersja Turbo kosztuje dokladnie 3x TMYP 😉 PS. Historia dzieje sie na naszych oczach, cos nieprawdopodobnego. Mozna lubic/nie lubic Muska ale geniuszu i przede wszystkim wizjonerstwa ciezko mu odmowic, mysle ze w koncu i FSD ogarnie ^^1 punkt
-
1 punkt
-
I dlatego ludzie jadący nowymi samochodami, na nowych oponach z górnej półki rozpierprzają się o barierki na drogach szybkiego ruchu. Mam dobre opony, nowe auto z systemami, mogę zapierdalać, gówno, że pada deszcz, takie złudne poczucie im daje właśnie to wszystko. Wolę świadomego kierowcę na wielosezonie niż "mistrza" na najlepszych oponach.1 punkt
-
W Polsce nie działa automatyczne przejmowanie prędkości. Ale to akurat jest w ustawieniach zaznaczone. BMW tłumaczy się tym, że jakoś map z ograniczeniami w Polsce jest słaba.1 punkt
-
RWD RWD RWD !!!! miałem f30 322ps i czasami brakowało 4x4 ale tak jak każdy pisze , inna zwinność autka, mniej pali o nawet 2 litry i jak popada śnieg nawet z 320i będzie wiele radości 😉1 punkt
-
O czym Ty mówisz? Jakie ryzyka? BMW wyjeżdża z fabryki na oponach całorocznych na niektórych rynkach. Zachowaj odstęp przed pojazdem to nie będziesz wymieniać radaru. Życzeniowe myślenie i efekt motyla - to Twoje argumenty? Może niech każdy wymienia heble na brembo 6 tłoczkowe? No przecież to bezpieczeństwo, jak masz zwykłe heble to narażasz nas na niebezpieczeństwo. Twoja argumentacja jest zupełnie nietrafna i pozbawiona logiki. Dlaczego nie wsadzasz zestawu brembo 6 tłoków do swojego auta? Ryzyko wypadku jest mniejsze, bo krótsza droga hamowania. Nie opony są winne tylko kierowca, zachowaj odstęp od pojazdu poprzedzającego a nie tworzysz szurskie teorie na temat opon całorocznych. Można całemu miastu założyć opony całoroczne i nie wpłynie to na nic zupełnie. Ile było wypadków tyle będzie. Nie poruszam wieku opon i marki z Bangladeszu, to chyba każdy z nas wie.1 punkt
-
1 punkt
-
Kurde to ja jakis zdrowo walniety musze byc bo zeby ponizej 12 zejsc to sie musze starac. Dzisiaj mi sie udalo na niedlugiej trasie zejsc do 9l ale jechalem caly czas na eko pro i praktycznie nie wyprzedzalem (tylko jakies zawalidrogi). Jak dla mnie 15l/100 do osiagniecia bez problemu na codzien i jakby mi nie bylo zal ze tyle kasy w powietrze leci to pewnie taka bym mial srednia (teraz mam srednia 12l od nowosci). Nawet 20l to nie jest wcale jakos bardzo duzo przy tym silniku, wystarczy troche dynamiczniej jezdzic (nawet nie koniecznie bardzo szybko, tylko po prostu dynamicznie).1 punkt
-
Taaaa.. "Mam wypasione hamulce i super opony to mogę bezpiecznie zapier***" 😉 Licytujecie się o 1-2 metry lepszego hamowania. Jadąc 100km/h w jedną sekundę przejedziecie ok 27metrów. Reakcja na zagrożenie opóźniona o 2 sekundy bo się zagapicie albo patrzycie akurat w smartfona i już zatrzymujecie się 50m dalej, najlepsze opony nic nie pomogą. A jeszcze wg. badań np. zwiększenie prędkości ze 100 na 120 km/h (o 20%) powoduje wydłużenie drogi hamowania o 44%. Żadna opona nie zastąpi zachowania bezpiecznej prędkości, uwagi i ogólnie rozsądku na drodze. Więc ten teges, kupowanie najdroższych opon żeby potem mówić "jeżdżę szybko ale bezpiecznie" to lekka hipokryzja 🙂1 punkt
-
To zgodnie z tą logiką nie wsiadajmy do aut - droga hamowania będzie 0 m. Brak zagrożenia na drodze.1 punkt
-
W tym samym czasie jak Twoje 40i jeździ po miescie krecac sie do 3.5-4 tys obrotow, to 30d/40d robi to samo krecac sie do 2.5 tys obrotow. Oba nawet w tym trybie jezdzenia wyprzedzaja innych uczestnikow ruchu. Najlepiej podsumowują, bo są tam wypisane kluczowe fakty. Te fakty zaprzeczają Twojej subiektywnej opinii, w której wszystkie kategorie wygrywa 40i. Rozumiem, ze wiesz lepiej zarowno od klientow (znacząca większość sprzedanych w ostatnim roku X5 to diesle) oraz od samego producenta, ktory jednak te silniki w gamie z jakiegoś powodu zamieścił.1 punkt
-
Pamiętam jak prawie 20 lat kupiłem 320d E91 Zalogowałem się wtedy na forum. W porównaniu do ówczesnych wolnossacych benzyn ten diesel to był przeciąg. Potem 530d, 330d. Naprawdę relacja spalanie/osiągi odczucia z jazdy byly super. Tylko ze teraz obecne benzyny zrobiły mega skok. Turbo twin scroll i mhev zniewlowaly lag, szybkie skrzynie momentalnie redukują bieg, nie ma potrzeby momentu z dołu jak potrzebowaly diesle z zf6hp. No i spadek spalania w benzynach jest olbrzymi. Gdzie 3 litrowe B58 palą średnio 9-11 litrów. N54/55 paliły 13 litrow-16. W dieslach spadło że średnich 9 litrów w M57 do ok. 7-8 litrów w B57. Mogę zgodzić się ciężki klockowaty SUV, lepiej pasuje tu diesel. No i jest wrażenie jest żwawości diesla. Ale to tylko wrażenie.1 punkt
-
Ale to nie manual tylko automat ktory ogarnie sobie bieg szybciej niz czlowiek i 60-100, 80-120 x5 40i 60-100 2.8 sekundy. 80-120 3.53 sekundy. 0-100 5.09 sekundy 0-60 2.37 sekundy 1/4 mili 13.53 ( x5 30d 60-100 3.2 sekundy. 80-120 3.99 sekundy. 0-100 5.56 sekundy 0-60 2.44 sekundy 1/4 mili 13.94 ( ) X5 40d nie znalazlem takiego pomiaru ale dla g01 m40d wychodzi 60-100 2.8 sekundy. 80-120 3.48 sekundy. 0-100 5.05 sekundy 0-60 2.22 sekundy 1/4 mili 13.40 ( a roznica wagi g05 do g01 to wg roznych zrodel 200-300 kg wiec w x5 bedzie gorzej gdzie to „Zmiecie” . mylicie dupohamownie z rzeczywistymi wynikami Po za tym jak depniesz w dieslu to tez skrzynia redukuje wiec doliczanie jakis czasow na redukcje to bzdura.1 punkt
-
Jeździłem - piszesz kompletne bzdury, bo tak było kiedyś jak porównywałes auta turbodiesel z wolnossącymi benzynami. Aktualnie 40i ma turbo i to twinscrool. Wciskając pedal gazu przy każdej prędkości 40i będzie szybsze od 40d. Jest także lżejsze. Zobacz dane na Zephers. Jak wyżej - kompletna bzdura pokazująca, że nie jeździłeś w życiu 40i. Maksymalny moment obrotowy 40i to 1500-5200, a jaki jest 30d/40d? Kolejna kompletna bzdura - mam wrażenie że kompletnie nie korzystałeś ze skrzyni BMW, gdzie nie ma laga jak w Audi.1 punkt
-
U mnie trochę mniej. To są, rzecz oczywista, średnie z wielu przejazdów i nic nie mówią o chwilowym spalaniu w jakiś szczególnych warunkach. Na przykład, jazda 200 km po autostradzie sprawia, że w baku jest wir, a na wyświetlaczu wyskakują liczby powyżej 20/100. Tylko to są chwilowe sprawy. Wklejałem już w innych wątkach przykłady dłuższych tras (np Wawa-Wro), gdzie przy średnich rzędu 130-140 wychodziło średnie spalanie ok 13. I cały czas zastanawiam się, czy/dlaczego X5 40i może palić tyle samo... Strzelam, że co najmniej 2 litry powinno być oszczędniejsze od M60i. Ile pali 40d? Zgaduję, że musiałoby to być 8-9/100, aby 40i znalazło się gdzieś w środku przedziału między 40d, a M60i Byłbym jakimś turbo hipokrytą zarzucając cokolwiek silnikowi 40d. Miałem dwa samochody z jego wcześniejszymi wcieleniami (535d i 740d) i oba były zachwycające w kwestii "zbierania się z dołu" i oszczędnego obchodzenia się z paliwem przy dużych prędkościach. Irytował mnie klekot, ale może to poprawili w obecnej generacji Jak już ktoś powyżej powiedział, w przypadku X5 nie ma złego wyboru silnika. Wszystko sprowadza się do tego, co kto lubi / potrzebuje / może1 punkt
-
Nic dodać, nic ująć - zgadzam się w 100% Każda kolejna generacja to więcej plastiku, eco badziewia, i postępująca tabletoza, chyba się starzeję ...1 punkt
-
X5 G05 w momencie debiutu było totalnym sztosem od pierwszego kontaktu i przeskokiem jakościowym z F15 (pominę, że F15 mają kierownicę montowaną nie w osi fotela, czego szczerze nienawidzę). Z kolei w przypadku G60 chyba po ponad roku od debiutu nie ma już najmniejszych wątpliwości, jak marne jest nowy model w porównaniu do G30 - zwłaszcza, gdy mówimy o najlepiej skonfigurowanych wersjach (540d/i, zawieszenie AD, fotele M lub komfort itd.). G20 vs następca (Neue Klasse) - tu będzie prawdziwa tragedia. G45 jest akceptowalne wizualnie (środka nie macałem), ale zdecydowanie wolałem G01, pod każdym względem. Nawet gdyby miało kosztować tyle samo, co nowy model. Z G65 vs G05 możliwe, że będzie podobna historia. Raczej nie zadebiutuje lepsze auto. Być może ledwie będzie akceptowalne (o ile dowiozą sensowną paletę silników). Jedyny progres jakiego się spodziewam to ilość miejsca z tyłu, która w G05 jest bardzo przeciętna, jak na auto o tych wymiarach. Jakościowo nie spodziewam się, że nowe trendy w projektowaniu pozwolą dorównać wysokiemu poziomowi G05. Wizualnie jestem zachwycony generacjami G05, G30, G20, G01, G07, G11, G15 i to są dla mnie obok E39/E38 zdecydowanie najlepsze BMW w historii. Nowe projekty zrobione przez odchodzącego Domagoja Dukeca zupełnie mi nie leżą.1 punkt
-
Masz wsadzone lusterko tylko grzane, bo jest tanie Oryginalnie miałeś fotochrom, który jest drogi i ciężko znaleźć sprawny. Sptzedawcy wciskają żółte szkło, które już nie działa. Żeby to podłączyć musisz sobie zrobić przejściówkę. Robiłem swego czasu. Piny do instalacji lusterka wziąłem ze starej płyty głównej komputerowej. Wsuwki kupiłem w sklepie. Grzanie plus jest podłączone pod czerwony przewód, grzanie minus pod brązowy.1 punkt
-
1 punkt
-
Bez problemu, ja nie robiłem tego ponieważ wymieniłem klocki przed pojawieniem się informacji (nie musiałem wymieniać czujników klocków), ale posiadam również mini F55 2019 i tam to zrobiłem bez problemu, zresztą tu masz filmik jak to zrobić 😜1 punkt
-
1 punkt
-
Dodam że moja sztuka m340i touring jest na Sierpień 2025, a jednostka b58 ma być zastąpiona w Czerwcu 2025 silnikiem 2.0 + elektryczny. Tak przekazano mi w salonie.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00