Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Czyli wracamy do tego co bylo powiedziane, spalanie to zaleta diesla. Jesli pasuje Ci dzwiek z glosnika, no coz.. nie ma chyba o czym gadac w tej kwestii. blizej ( nadal gorzej) do 40i osiagami jest 40d. Na starcie drozszy o 20 tys zl zakladac srednie spalanie wyzsze o 3 l na 100 km to po 100000 roznica przy dzisiejszej cenie paliwa (zalozmy 6 zl) wyjdzie 18000 ( nie liczymy adblue) wiec nadal diesel sie „nie zwrócił”. A trzeba czesto pod uwage wziasc ze ta pierwsza kwota jest „w leasingu” Przy 200 tkm zakladajac bezawaryjnosc obu silnikow diesel juz jest do przodu o kilkanascie tysiecy. Ale zakladajac ze na kosztach utrzymania auta w postaci utraty wartosci, ubezpieczen, opon itd juz wtedy jestemy w „plecy” przynajmniej 200 tys to ta roznica mnie nie przekonuje. Wole b58 i mysle ( chodz to moja subiektywna i nieobiektywna opinia) ze lepiej zniesie wiekszy przebieg i szybciej znajdzie nabywce przy sprzedazy
    2 punkty
  2. Jezus maria, kilku tutaj, szczególnie właścicieli G30 to ich naczelnym zadaniem życiowym jest krytykować G60. Boli was pupa o to auto, zazdrościcie, czy o co wam właściwie chodzi? NIKT NIE KAŻE WAM TEGO KUPOWAĆ. NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKU. Tak, jak ktoś wcześniej tu mądrze napisał - z dobre 70-75% serIi 5 schodziła z silnikami 4 cylindrowymi, masa bez lepszego audio H&K choćby ( głównie biedna podstawa lub to pośrednie audio ), bez lepszych świateł, bez systemów professional, często bez komfortów i nawet shadowline, a wy tu non stop płaczecie, że nie ma z dupy night-vision, które zasadniczo jest nieprzydatne, dociągi spoko, ale to żaden game changer. Lasery WSZĘDZIE znikają, bo matrycowe są świetne i wystarczają. Może jeszcze mają oferować ten dach jak w 7-er albo lakiery za 22-28 tys zł? Czy może Bowers&Wilkins za 37 tys zł, którego NIKT nie weźmie do 520d? Obudźcie się, to całkiem nieźle wycenione auto ( mowa o rabatach ), które odpowiada aktualnie kupującym. Dziś głupi Superb kosztuje 240-250 tys zł, a kompaktowa Astra z 1.6 kosztuje 190 kawałków. Nowe 5-er G60 jest bardzo nowoczesne, dobrze jeździ, ma niezłe wyciszenie, dobrze wygląda jak się je doposaży ( dla mnie lepiej, niż G30 jak się weźmie pakiet M, M Pro i felgi 20" ) To auto odpowiada aktualnie preferencjom klientów, bo takie mamy czasy. Jest opcja na 550e, 540d i M5, więc skończcie narzekać.
    2 punkty
  3. Szkoda nerwów... i pompy. Nigdy nie wiesz, ile dokładnie zostało, a pompa ciągnie brudy z dna. @Big_daddy Jako, że piszesz o swoim doświadczeniu takich sprawdzeń dla różnych aut, to nie ma co za dużo pytać, ale dla potwierdzenia: ta sama stacja, ten sam dystrybutor, nalewanie do automatycznego strzału itd.? Tak ogólnie to zawsze się mówiło, że dystrybutor prawdę ci powie, a nie komp, oczywiście zachowując odpowiednie warunki pomiarów. No i też przyjmując, że jest poprawnie skalibrowany i dokładny. Ja zawsze traktuję wskazania kompa, jako powiedzmy orientacyjne.
    2 punkty
  4. Czy Ty wiesz chociaż o czym piszesz, jeździłeś kiedyś w nocy z Night Vision? Chyba jednak nie. Więc nie wypowiadaj się o sprawach o których nie masz pojęcia. To jeden z najlepszych systemów, jeżeli jeździ się dużo w nocy po drogach na których możesz spotkać nieoświetlonych ludzi albo dzikie zwierzaki. Cały hałas o G60 wynika z tego, że obecni właściciele G30, F10, a nawet E60 nie widzą w nowej 5 godnego następcy całej serii pod względem wyposażenia (które już często od wielu lat użytkowali w swoich samochodach) i często pomimo sympatii/przyzwyczajenia do marki będą zmuszeni szukać następnego samochodu w innych firmach. A gadanie, że i tek 70-75% to były silniki 2.0 jest tak ..... słabe, że szkoda gadać. Jako właścicielowi firmy, mam wrażenie, że zależałoby mi na sprzedaży tych marnych 25-30% na których można zrobić przecież większą marżę. Ale co ja tam mogę wiedzieć 😄 Niestety prawda jest taka, że G60 jest efektem projektowania przez księgowych, którzy nie mają pojęcia o budowaniu wizerunku firmy i o sprzedaży. Smutne to. Jeśli nie zgadzasz się z tym, to pomyśl, dlaczego np. Porsche wciąż utrzymuje w ofercie 911 z taką marginalną sprzedażą modelu. Bo dba o swój wizerunek.
    1 punkt
  5. Rabaty powyżej 20% były do osiągnięcia na początku tego roku, znam nie jeden taki przypadek. Może nie były łatwo osiągalne ale do wynegocjowania dla wytrwałych 🙂 Ciekawe jak to wygląda teraz, jak obniżyli trochę cennik.
    1 punkt
  6. 1 punkt
  7. Kazdy swoje chwali, widze tylko dwie przewagi b58 nad b57, dzwiek wydechu, potencjalnie (wciaz malo sie dokulalo b58) mniejsze problemy 250tys+, cala reszta jest po stronie diesla, szczegolnie w suv.
    1 punkt
  8. Nic dodać, nic ująć - zgadzam się w 100% Każda kolejna generacja to więcej plastiku, eco badziewia, i postępująca tabletoza, chyba się starzeję ...
    1 punkt
  9. Pierwsze 100km za mną. Dla przypomnienia 30d. Dźwięk silnika… ale zaraz… jaki dźwięk?? Do 2k rpm silnika nie słychać w ogóle. Podczas przyspieszania w granicę 3k rpm bardzo przyjemny pomruk… nie znany mi wcześniej z silników diesla. Ostatni czas jeździłem 840i było bardziej aksamitnie, ale równie przyjemnie. Nie cisnę oczywiście, bo silnik na dotarciu, ale nawet na połowie otwarcia przepustnicy auto rwie do przodu. Coś mi się wydaje, że nawet po dłubniętym pod 400km 840i, w SUVie tej wielkości 30d jest to silnik skrojony na miarę tego typu wozu. I ta sielska cisza… pięknie grający Harman… bajeczka 🙂
    1 punkt
  10. 1 punkt
  11. Rozumiem, ze można mieć gorszy dzień, ale to nie powód, żeby wyładowywać zwoje frustracje na forum. Niemniej jednak, dziękuje za ostatecznie rzeczowe podzielenie się własnymi doświadczeniami.
    1 punkt
  12. Skoro to będzie komplet kół, to tak, powinieneś kupić. Nie będziesz przecież przekładał z letnich. Ja mam doświadczenia tylko z oryginalnymi, w zależności od sprzedawcy trafisz pewnie różne ceny, normalnie chyba ok. 600 za komplet wołają. Wg mnie przy tej cenie, ale też cenie za komplet kół nie zaoszczędzisz za dużo przy jakichś zamiennikach, a zapobiegniesz problemom. Po przełożeniu i ustawieniu rozmiaru opon, potrzebują kilku minut na sparowanie, wszystko przebiega bez problemu.
    1 punkt
  13. Jak zwykły biały dym to może być po prostu wilgoć. Jak dłużej popracuje to przestaje dymić?
    1 punkt
  14. Moze to dystrybutor zawyża i każe płacic wiecej? 🙂
    1 punkt
  15. Nie mam pojęcia po co miałbym to sprawdzać 🫣
    1 punkt
  16. W instrukcji wszystko jest - aplikacje BMW Guide wpisujesz VIN i wszystko masz 🙂 do 2000 km nie przekraczac maksymalnej predkosci obrotowej i predkosci jazdy: diesel 3500 obr/min i 150 km/h ja dotarlem, zrobilem 2000 km i wymienilem oleje i jestem spokojniejszy
    1 punkt
  17. Ona stoi na sprzedaż już jakoś od kwietnia tego roku. Najpierw stała za 15 z uszkodzonym silnikiem, ale widze, że nie poszła uszkodzona, to właściciel wymienił słupek - jak twierdzi, że nie opłacało mu się sprzedawać z uszkodzonym silnikiem 😄 Raczej nie chciała sie sprzedać z uszkodzonym silnikiem. Silnik obrócił się na panewce pewnie przez lejące wtryski - te rozrzedzaja olej i silnik się finalnie zaciera. Właściciel usunął skutek, ale nie wspomina nic o usunięciu przyczyny, więc licz się z tym, że na dzień dobry masz 4 wtryski do wymiany - ok 10 tysięcy PLN. Jesli nie jesteś świadom silnika N43 (a widzę, że nie jesteś), to odpuść jakiekolkwiek benzyny w LCI.
    1 punkt
  18. kupujcie normalne 5w30 LL04 od bmw. ja taki leje od nowosci, obecnie juz ponad 205 tys km i nie musze dolewac miedzy wymianami, nie mam najmniejszych problemow z autem. mialem zmieniac fure ale nie mam najmniejszej potrzeby póki co
    1 punkt
  19. Panowie, z całym szacunkiem, ale już mi się ulewa od tych ciągłych negatywnych komentarzy pod kątem g60. Czytając niektóre komentarze, odnoszę wrażenie, że ich autorzy nie mają zielonego pojęcia o kupowaniu nowego auta klasy premium. Biorąc pod uwagę fakt, że większość piątek na naszych drogach (bez względu na generację) to po niemieckie używki, łatane amerykańce lub odkupione od firm poleasingowe golasy - skąd te narzekanie na brak night vision, nie taki B&W czy jakość wykończeń? Większość g30 jeżdżących po naszych drogach nie ma night vision, B&W czy wykończonych kokpitów skórą naturalną. Powiem więcej… większość ma podstawowy tempomat, nagłośnienie hi-fi lub H&K, sztuczne wykończenie kokpitu i masę piano black. Nie uważam, że g60 jest gorzej wykonane od g30. Jest po prostu inne. Co do samej konfiguracji auta, co innego jest zabawa w konfiguratorze a co innego jest konfigurowanie auta, za które trzeba samemu zapłacić. Wtedy się okazuje, że trzeba iść na pewne kompromisy. Że zamiast domykanych drzwi, wolę dopłacić do foteli komfortowych a zamiast obszytej naturalną skórą deski - wolę wziąć wentylację foteli. BMW to widzi… widzą, co kupuje a czego nie kupuje klient. Auto zawsze jest projektowane pod docelową grupę klientów. Pragnę zauważyć, że podstawowa wersja g60 jest dużo lepiej wyposażona niż była wyposażona g30 w podstawce. Pragnę też zauważyć, że w końcu B&W jest do wzięcia w sensownych pieniądzach. Co z tego, że tamten ładniej świecił, skoro prawie nikt go nie brał (i słusznie) ze względu na cenę. Kolejną sprawą jest późniejsza sprzedaż takiego auta. Myślicie, że w tym kraju jest łatwo potem sprzedać 2-3 letnie auto za ponad 200k PLN? Że Kowalski Ci dopłaci za niski przebieg, bezwypadkowe, folię ppf i night vision? Nie! Ściągnie ulepa z USA za 100k. Więc skończmy z tym życzeniowym podejściem do życia i podejdźmy do sprawy realistycznie. G60 o ile nie będzie się psuć to będzie dobrym autem, które będzie dobrze służyć swoim użytkownikom.
    1 punkt
  20. Wpadłem dzisiaj do salonu, zobaczyć czy moje auto już się nie pojawiło. Na salonie stało nowe X3 M50i... powiem tak.. po tym co zobaczyłem, może być tak, że będę odbierał moje ostatnie nowe BMW. Ten cały eko szajs, albo twardy plastik jaki załadowali do tego auta to jest kpina. KIA/HUNDAI są lepiej wykończone w tej chwili. Naprawdę niczym się to nie różni od SKODY, a może jest nawet gorzej. Kolego.. bierz G05 LCI, to może być ostatnie takie BMW.. nowe zawsze zdążysz kupić, jeśli BMW się w końcu otrząśnie.
    1 punkt
  21. Ja wybrałem 550e (jeszcze czekam niestety, zatem nie opowiem, czy to dobry wybór na 100%). W trasy jeżdżę sporadycznie, poza miesiącami wakacyjnymi. Zatem jazda na prądzie, mimo niewielkiego w sumie zasięgu, mnie przekonuje. I mi się G60 podoba. Podobała mi się G30. Która bardziej? A co to ma za znaczenie? Nie ma już G30 nowych. Silniki teraz padaka zdaniem wielu. Fakt, że w G60 nie ma oferowanej V8, poza smokiem typu M5. Ja jakoś nie odczuwam żalu. Pewnie brakuje mi obycia z takimi silnikami. Podobnie zresztą jak z V12, W16 itd itp. Zresztą nie ma jeszcze wersji M-performance. Jeszcze. Tam pewnie będą odpowiednie osiągi bez płacenia 800 tysi i malkontenci może będą zadowoleni. Ale czekaj... Waga! No tak, waga. Będzie na co ponarzekać. Ale tak serio: w czym ona przeszkadza na tyle, żeby zrezygnować z kupna? Przy odpowiedniej mocy, hamulcach i zawieszeniu? No, chyba, że ktoś potrzebuje na tor się powściekać. Ale do tego służy piątka? To nie jest samochód idealny. Nigdy takim nie był. Czytam tą krytykę i jest ona wyrazem jakby zawodu, że to nie jest samochód idealny. No, przyznam: nie jest. Są pewnie inne marki, czy nawet modele BMW, bliższe takiemu wyobrażeniu. Poza ogólnosamochodowymi zaletami G60 (jak na przykład komfort jazdy, przestronność, wyciszenie), również na przykład podoba mi się to, że oferuje tapicerkę nieskórzaną, która wygląda przyzwoicie i nic nie kosztuje ekstra. Nie trzeba szlachtować zwierząt. I to mi się podoba zwłaszcza. A że nie ma masaży? Serio? Albo dociągania drzwi? Serio, serio? To jest taki dramat? Jak ktoś tu wcześniej celnie napisał: pewnie zrobili badania na podstawie sprzedaży i skreślili te bardziej niszowe opcje. I być może te masaże byłyby nadal dostępne, gdyby nie konieczność pakietowania wyposażenia z uwagi na homologację. I w zasadzie to mi się właśnie w G60 (nie tylko zresztą w tym modelu) nie podoba, to utrata elastyczności w konfigurowaniu. Jak ma być premium, to właśnie wyróżnikiem była możliwość dodania różnych "fanaberii". Możliwości było bez liku. Ale to czas przeszły dla nowych modeli (chyba za wyjątkiem siódemki, ale to właśnie premium pełną gębą). I przy takim rozumieniu, to 5 jest jest takim pół-premium. Teraz są pakiety i znacznie mniejsza liczba innych dodatków. Na tych dodatkach zawsze była - podejrzewam - suta marża. Ale teraz to chyba przestało się opłacać nie z powodu kosztów produkcji ale z powodu homologacji w funkcji potencjalnej liczby chętnych. A jeżeli taki ekstra koszt miałby być jednak przenoszony na ogół klientów, którzy takich "fanaberii" nie wybierali, no to ja w takim razie akceptuję to, że nie ma "Night Vision" i cieszę się stosunkowo rozsądną, moim zdaniem, ceną. Ale szanuję, że dla innych brak różnych ekstra elementów, czy V8 jest powodem do skreślenia z listy. Pytanie tylko, czy jest gdzie iść... A jeżeIi już, to ile to kosztuje 🙂
    1 punkt
  22. Panie kochany nowe X5 nie szybciej jak za 2 lata. Nie ma na co czekać o czym rozmawiać na razie.
    1 punkt
  23. A ja mówię, że będzie miało.. i ta informacja jest tak samo prawdopodobna jak ta z filmu 😂 Już ciekawsze rzeczy piszą na bimmerpost: Z tym, że 40d ma być podobno tym czym jest obecnie w nowej 5 - 30d z innym numerkiem
    1 punkt
  24. Auto którego premiera będzie w 2026 a sprzedaż od 2027. Samo gdybanie i spekulacje. Dzisiaj kupując x5 g05 akurat na nowe lci bedzie mozna wymienić. Mialem g30 i nowa 5 tka mnie tak rozczarowalo ze nie bylo opcji zebym sie zdecydowal w tym kierunku. Zobaczymy co za 2 lata pokaza z x5.
    1 punkt
  25. O praktycznie każdym nowym BMW zawsze jest ta sama dyskusja czyli, ze to słabo wyglada i trzeba kupowac schodzacy model. Po kilku miesiacach okazuje sie ze uroda tego starego, gdy stanie obok "brzydkiego" nowego, jednak blednie. To samo było z ostatnim liftingiem X5. Ludzie tutaj rzucali sie na stocki przedliftowych samochodow i...jakos nie słysze juz ze lifting był nieudany. Sam zastanawiałem się w 2018 roku czy moze brac ze stocku X5 f15 czy zamawiac do produkcji G05. I miałbym teraz tego starego kasztana ktory wowczas wydawał taki ciągle świeży🫣
    1 punkt
  26. Ja nie liczyłbym specjalnie na ultra rabaty. Jak wcześniej koledzy pisali do połowy 2026 roku obecne x5lci ma być, więc jeszcze dużo czasu. Ponad to oprócz braku rabatów na X3 pojawił się inny problem, już na 6-7 miesięcy przed końcem produkcji nie można było wybrać pełnego wyposażenia, zniknął silnik x3 m40d , ograniczenia w wyborze kolorów itd…
    1 punkt
  27. Zwłaszcza, że X5, podobnie do X3 jest jednym z bestsellerów, BMW, i nie widzę powodu dla którego mieliby nagle puszczać rabat o niebotycznej wartości tylko dlatego, że to końcowka serii (która, tak jak wspomniałem, kończy się w połowie 2026, więc tym bardziej nie ma się to prawa wydarzyć w 2025). BMW daje większe wsparcie sprzedażowe na auta, które słabo się sprzedają (tj. np. w ostatnim czasie 5er g60 20i rwd, gdzie dało się uzyskać rabat na ponad 20%), a nie na te modele, na które jest duży popyt, patrząc na to ile tego jeździ po ulicach. Jeśli już, to liczyłbym na większy rabat na stock przed wejściem nowej X5 do salonu - ale to też jest gdybanie, bo jak jest ssanie na rynku, to każdy chce zarobić jak najwięcej. Lub z drugiej strony - promo finansowanie.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.