Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Pierwsze 100km za mną. Dla przypomnienia 30d. Dźwięk silnika… ale zaraz… jaki dźwięk?? Do 2k rpm silnika nie słychać w ogóle. Podczas przyspieszania w granicę 3k rpm bardzo przyjemny pomruk… nie znany mi wcześniej z silników diesla. Ostatni czas jeździłem 840i było bardziej aksamitnie, ale równie przyjemnie. Nie cisnę oczywiście, bo silnik na dotarciu, ale nawet na połowie otwarcia przepustnicy auto rwie do przodu. Coś mi się wydaje, że nawet po dłubniętym pod 400km 840i, w SUVie tej wielkości 30d jest to silnik skrojony na miarę tego typu wozu. I ta sielska cisza… pięknie grający Harman… bajeczka 🙂
    2 punkty
  2. Myślę, że samochód się nie dowie ile wieziesz rowerów.
    2 punkty
  3. Ja u siebie wymieniłem filtr kabinowy na VALEO 701045, producentem filtra OEM też jest Valeo. Oba filtry wyglądają praktycznie identyczne, więc moim zdaniem średnio ma sens, żeby płacić 500zł zamiast 60zł. Filtr powietrza kupiłem OEM, za około 200zł. Nie wychodził dużo drożej niż zamienniki, a jednak w razie awarii silnika bezpiecznej żeby tam był oryginał. Sama wymiana jest banalna i zajmuje maksymalnie 5 minut. Filtr wymieniłem po 30 tysiącach kilometrów i oryginalny filtr był czysty, ale jeżdżę głównie autostradami. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa jeśli dobrze pamiętam i jest niewymienny.
    2 punkty
  4. Potwierdzam, że filtra wymiennego brak. Co do oleju to się nie wypowiem. Lałem oryginał z ASO. Są ludzie, którzy lali inny olej i też jeździło.
    1 punkt
  5. Dzień dobry, nasza oferta na odpowiednie produkty do w/w BMW: - olej silnikowy Oryginalny BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30 w opakowaniu 1 l https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=83212365929 Ilość oleju do silnika Pańskiego BMW: 7,0 l. - filtr oleju https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11427826799 - filtr powietrza https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=13718594535 Na równi z filtrami Oryginalnymi BMW polecam produkty firm: Knecht/Mahle oraz Mann-Filter. To najbardziej renomowani producenci filtrów oraz główni partnerzy BMW w zakresie dostarczania filtrów na pierwszy montaż. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  6. Racja, mój błąd. M-ASK było tylko na samym początku LCI do bodajże do 09/2009. Potem już tylko CIC.
    1 punkt
  7. Zrobiłem małe sprawdzenie w nieautoryzowanym serwisie. Powiedzieli, że nie ma się do czego przyczepić. Sprawdzanie przed końcem gwarancji w ASO będę miał w listopadzie, od razu z serwisem i zmianą kół na zimowe. Ze sprzedawaniem to nie wiem jeszcze, pewnie jak 3 auta nie będą jakoś uciążliwe to zostawię 🙂 Na razie to kilka razy miałem okazje pojeździć, raz dłużej to na 2 dni z wypożyczalni, ale to 25d wtedy. X5 40i jeździłem na jeździe testowej. Oglądałem niedawno jedno X5 40i z premium selection z przebiegiem około 100 000 kilometrów to wiem jak ten silnik się w x5 sprawuje (sam egzemplarz okazało się miał trochę rzeczy do zrobienia jak wyszło w warsztacie, to finalnie wybrałem nowe, bo już szukać mi się nie chciało używanych dłużej). Zobaczymy czy polubię na stałe X5 🙂 Szyby podwójne mam w konfiguracji. Tak to będzie wyglądać:
    1 punkt
  8. Cześć. W końcu odebrane długo wyczekiwane BMW M340i. Zamówiona 26.01, odebrana 5.09. Kolor: Brooklyn Grey Tapicerka: Vernasca Cognac skórzana Pakiety: M-Pro, M-technology, Innowacji, Komfortu Harman Kardon, hak, zawieszenie adaptacyjne Po odbiorze oddana na kompletny pakiet detailingowy: - full body PPF - oklejanie dachu folią carbon - wymiana lotki na większą ala M3 CS - konserwację podwozia - zabezpieczenie folii powłoką elastomerową - zabezpieczenie kół, wnęk, szyb i wnętrza (fotele, dywaniki itp też w powłoce) Wleciało już 1100km, docieranie gdzieś do 2k i zmiana oleju. Z planów na modyfikacje: - inne koła na lato, może 995m albo coś aftermarketowego - poprawa audio (brakuje mi głębokiego bassu, góra gra całkiem ok na tym HK) Pewnie skończy się na dodaniu wzmacniacza Match 8 DSP i wymianie głośników pod siedzeniami. Postaram się prowadzić tutaj historię auta i jego modyfikacji, pozdrawiam 🙂
    1 punkt
  9. Autor wątku chyba porzucił już ten temat...
    1 punkt
  10. Od lat używam obu i w sumie nic więcej do szczęścia mi obecnie nie potrzeba. Z 15-20 lat temu w czasach BMW E60 używałem całej sterty dziwnych programów, których sama instalacja na komputerze wymagała doktoratu z informatyki i wielu godzin żmudnej pracy. O ile nie potrzebujesz kodować poważniejszych tematów typu mapy silnika, BimmerCode i BimmerLink w zupełności wystarczą nawet do całkiem zaawansowanego kodowania. Apki wciąż rozwijane i aktualizowane, nigdy nie miałem z nimi problemów.
    1 punkt
  11. U mnie wychodzi, że komputer zaniża średnie spalanie na 100 km o niecały litr. Wg wskazań kompa mam 13.1 / 100 z ostatnich 10 tys km przebiegu (tj. od odbioru auta z salonu), a szybka kalkulacja przy dystrybutorze pokazuje zazwyczaj 13.9-14.0 l Tankuję tylko BP 98 okt (raz było 98 z Orlenu i raz 100 z Shella), w większości przypadków z tej samej stacji niedaleko domu Takie samo przekłamanie miałem w każdym BMW - co ciekawe też pokazywały spalanie mniejsze o około litr. W F10 535d komp pokazywał niecałe 11 litrów na 100km, a pod dystrybutorem wyliczałem zazwyczaj bliżej 12 litrów. Z kolei 740d to był jakiś wybitnie oszczędny silnik - wg komputera spalanie wynosiło (z ponad 40 tys przebiegu) jakieś 8.7 / 100, a kalkulator zazwyczaj wskazywał ok 9.5
    1 punkt
  12. Dzisiaj wymieniałem klocki tył w F40 118. Cofnąłem je poprzez demontaż silniczka hamulca ręcznego, jednak system różni się od pokazanego na filmiku. Zasada działania taka sama. Różnica polega na tym, iż tutaj 'kręcimy' nasadką gwiazdką która nakładamy na trzpień wystający z tłoczka jak na zdjęciu. Tłoczek popychamy ręką i wspomagamy się wspomnianą już nasadką. Tłok sprawnie i bez oporów się chowa.
    1 punkt
  13. Do tego radar w zderzaku jest inny
    1 punkt
  14. Serio ludzie jeszcze łykają takie bajki? "Panie, kierownik salonu dojeżdżał tym tylko do pracy" xD hahah. Ludzie... przecież to jest dokładnie to samo co ja zaraz zrobię. Oddam do salonu moje 2,5 roczne BMW w rozliczeniu i wezmę kolejne. Oni je wypucują, przerejestrują i będą wciskać kit następnym kupującym że ich dyrektor/kierownik tylko do roboty nim dojeżdżał ;D Ja to miałem w leasingu więc nikt się nawet nie dowie że to nie dyrektor jeździł tym autem tylko zwykły szary użytkownik/klient. W papierach właścicielem był finansujący czyli bank, a nie ja. A co się działo z autem wiem tylko ja ;D
    1 punkt
  15. Jest jeszcze jeden rodzaj osób - takie, które lubią ponegocjować 😄 Ja negocjowałem mailowo swoją sztukę z konfiguratora w kilku salonach. Na początku wysłałem zapytanie do kilkunastu salonów, ale część z nich totalnie mnie olała. Ostatecznie po kilku mailach dostałem dobrą ofertę z kilku salonów na poziomie 17%, ale jeszcze negocjowałem. Wysyłałem oferty, które dostawałem na bieżąco między tymi delerami i powodowałem, że salony konkurowały między sobą (zakrywając dane konkurencji w ofertach) i ostatecznie dostałem 21%. Później zaczęła się negocjacja warunków leasingu (25% wpłaty własnej i wykup 1%), bo proponowali ok 120%. Wiedziałem, że wysoki rabat na auto chcą sobie odrobić wysokim oprocentowniem leasingu, więc podczas negocjacji nie posługiwałem się % leasingu, tylko wysokością raty, żeby zbić kwotę raty miesięcznej, a nie % leasingu. Ostatecznie udało mi się zrzucić jeszcze z samochodu te 0,5% i skończyłem na 21,5% rabacie + leasingu ok. 112%. Jak dla mnie najlepsza oferta jaką dostałem i cena samochodu oraz rata były akceptowalne. Negocjacje się skończyły jak wysłałem tę ofertę do pozostałych salonów i dostałem dokładnie odpowiedź: "Dzień dobry, ta cena jest dla nas nie do zaakceptowania". Wtedy wiedziałem, że jest ok. Całe negocjacje trwały tydzień i bawiłem się przednio 🙂
    1 punkt
  16. ISTA BMW od około 2022 roku oznacza każde kodowanie jako tuning auta i anuluje gwarancję. Więcej info tutaj:
    1 punkt
  17. koszt oleju i filtra grosze, plus wpis do bazy 🙂 a motor zawsze dłużej pośmiga i łatwiej takie auto sprzedać ..... mi , przy moim trybie jazdy ( mało , krótko z reguły ) wymiana wychodzi co 15-20 tysi 🙂
    1 punkt
  18. Ja do normy 17FE+ leję Motul 8100 eco-clean c5/c6 0w20 co prawda dla silnika 40i w x6 - olej spełnia normę BMW , znana marka oleju - narazie jeździ bez zarzutu 🙂
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.