Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.10.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
2 punkty
-
Zadzwoń na stację kontroli pojazdów i spytaj jak to zrobić żeby było dobrze.1 punkt
-
Na allegro kupiłem folię matową koszt 139 PLN -rewelacja. Zero śladów przy dotykaniu i naprawdę ładnie to wygląda. Oczywiście samo przyklejenie tej folii przy wyjętym ekranie zero problemów -w pozycji pionowej na aucie hmm... trzeba mieć cierpliwość i zdecydowanie rękawiczki na łapkach + w pogotowiu dust absorber jakiś. Przyznam, że nakleiłem drugą folię na trachnięty ekran i... nawet pół ryski nie widać.1 punkt
-
Podstawa: nie cisniesz przed uplywem 10 min od rozpoczecia jazdy, realnie po takim czasie w wiekszosci aut temp oleju jest min 80 C Autostrada: jesli nie masz wyjscia (ja tez nie mialem), to nią jedziesz, tyle ze co jakis czas jak sobie przypomnisz, to zwolnij do okolo 70 km/h na prawym pasie, zeby bylo jakkolwiek bezpiecznie, przejdź na manetki, zbij troche biegi, ale nie za bardzo, bo musisz miec jeszcze "zapas" w obrotach na przyspieszanie, nastepnie daj mu min. polowe gazu, pełnego nie, jak dojdziesz do 2/3 przewidzianych obrotów to puść gaz, niech on sobie swobodnie zwalnia silnikiem. Podsumowując, co jakis czas spacer po obrotach góra/dół, ale nie przekraczając 2/3 zakresu.1 punkt
-
Chyba, tak ogólnie mówiąc, nie jest to wyłącznie moje wrażenie, bo czy to Caroseria, czy inne fora to jest kilka tych dyskusji 340i vs 340d, na temat ognia w 340i ale na pełnym bucie, ktoś też zarzucił, że ok, niech będzie, za to diesel ma wąski zakres momentu, poniżej przetłumaczony przez google fragment dyskusji: zainspirowaliście mnie do poszukiwania krzywych momentu obrotowego i mocy mojego samochodu (nigdy ich nie widziałem, przysięgam!) i zaspokoiliście moją ciekawość jakie wartości wyraża poza zakresem „szczytowym”... i wynik zrobił na mnie wrażenie, zaskoczony! Silnik 40d ma: 700Nm pomiędzy 1750 a 2500 obr/min... to rzeczywiście wydaje się małym szczytem, tylko 750 obr/min, a na silniku, gdzie czerwona strefa zaczyna się od 5000 obr/min jest to około 19% zakresu użytecznego (ponieważ my zaczynaj od 1000, a nie od zera!) Ale: pomiędzy 1300 a 4000 obr/min zawsze ma ponad 600 Nm , a jeśli weźmiemy pod uwagę „maksymalny szczyt” 340i, czyli 500 Nm, 40d jest zawsze powyżej tej wartości między 1200 a 4700 obr/min !! Oznacza to około 88% użytecznego zakresu! Oto krzywe momentu obrotowego i mocy M340i. Ponieważ znaleziona przeze mnie strona na to pozwala, dokonałem również porównania obu silników, więc oprócz momentu obrotowego możemy również ocenić krzywe mocy (i mieć inne niespodzianki!) pomiędzy nimi. Przy 1500 i 4000 obr/min 40d ZAWSZE rozwija od 50 do 75 KM więcej niż 40i, krzywe przecinają się przy 4700 obr/min (kiedy wkrótce zaczyna się czerwona strefa diesla), a od tego momentu do 5500 40i rozwija dodatkowe 35 KM, co doprowadza go do 375 i utrzymuje je do 6500. Pytałeś mnie, czy nigdy nie przekraczam 2500... teraz, kiedy widziałem te wykresy, zapytałbym cię, czy kiedykolwiek zejdziesz poniżej 4500! Ale tego nie zrobię, po części dlatego, że nie odpowiedziałeś jeszcze na poprzednie pytanie (jeśli kiedykolwiek próbowałeś M340d) , po części dlatego, że nie chcę, żeby ludzie uwierzyli, że uważam 40i za silnik, który koniecznie musi utrzymywać na wysokich obrotach, podczas gdy ja doskonale wiem, że jest to spektakl nawet przy nie przesadnym użytkowaniu... Ale mam nadzieję, że teraz Wy, choć z pewnością nadal nienawidzicie hałasu wydechów diesli, zdacie sobie sprawę, że 40d to silnik wyjątkowy i przewyższający jakikolwiek zwykły silnik wysokoprężny. Reasumując, dwa różne silniki z dwoma różnymi charakterystykami wynikającymi w oczywisty sposób z tego, że jeden to diesel a drugi benzyna, ale tak ogólnie, nie wiem czy obecnie na świecie jest produkowany lepszy 6cylindrowy, 3litrowy silnik benzynowy niż ten w m340i i czy jest produkowany lepszy 6cylindrowy 3litrowy silnik diesla niż ten w m340d1 punkt
-
Tak na marginesie - znam jeden plus ekranu przedliftowego. Za niecałe 2 stówki można do niego dostać oryginalną (od BMW) folię do naklejenia, żeby się nie "palcował". Do tego większego, poliftowego, takiej oryginalnej folii do samodzielnego naklejenia nie ma na rynku i trzeba docinać (jakieś 350-400zł w studio detailingowym).1 punkt
-
Przynajmniej można zrewidować słuszność wprowadzonych niestandardowych modyfikacji 😄 Po każdej takiej zdalnej aktualizacji niestety muszę spędzić ze 40min, żeby dorzucić sobie mody, które wcześniej miałem. Że też aktualizacje nie mają takiego ficzera, żeby zapamiętywać i przywracać wartości ustawione przez użytkownika (np. licznik wyskalowany do 340km/h, temperatura grzania foteli na poszczególnych poziomach, zapamiętywanie ostatniego ustawienia Start/Stop, domyślny tryb jazdy przy odpalaniu itp. itd. - w wielu różnych modułach trzeba poklikać).1 punkt
-
Ogólnie przy NBT-EVO i większym ekranie mapa się źle skaluje, z tego co wiem reszta działa poprawnie. Może tutaj bedzie cos wiecej: https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1766334&page=21 punkt
-
W instrukcji wszystko jest - aplikacje BMW Guide wpisujesz VIN i wszystko masz 🙂 do 2000 km nie przekraczac maksymalnej predkosci obrotowej i predkosci jazdy: diesel 3500 obr/min i 150 km/h ja dotarlem, zrobilem 2000 km i wymienilem oleje i jestem spokojniejszy1 punkt
-
1 punkt
-
Oprócz dywaników, zmiana grilla ze srebrnego na czarny. Ale ja brałem stockowe.1 punkt
-
1. Podaj VIN 2. Nie 3. Oryginalne/oryginalne po regeneracji. Depo to śmietnik a sonax produkuje kosmetyki do aut.1 punkt
-
Klurg, ja Cię rozumiem. Kwestia konkretnych ulic i ruchu na nich. Zdarzyło mi się, że szybkie włączenie do ruchu wymagało ponadprzeciętnej dynamiki i nawet auto hold nie załatwiał sprawy. Ale automatem też się da... Aby ruszyć hydrokinetykiem, tak jakby to był manual, trzeba na moment przed ruszeniem przytrzymać jednocześnie gaz i hamulec. Wtedy ruszasz jak z procy, nawet nie musi być gaz do deski.1 punkt
-
Fajnie, że jesteś fanem zawieszenia M ale np. w przypadku m340i świadomie adaptacyjne zawieszenie wybiera 90% kupujących. Też wiem dlaczego 100% chciałem takie mieć. Jeździłem pełnym M i tym i bez wahania zrobiłbym dokładnie to samo. Czy jest na forum ktoś, kto nie jest z niego zadowolony?1 punkt
-
Dodaję dla potomnych - Schemat i rozpiska bezpieczników i przekaźników w BMW F10/F111 punkt
-
MUEB dodaje się do kodów wyposażenia aauta pre LCI z oświetleniem LCI do poprawnego zakodowania modułu LM w twoim pprzypadku nie jest to konieczne bo masz tak jakby fabryczne wyposażenie. Błędy o których wspominałeś wcześniej to ewidentny błąd komunikacji z obydwoma lampami i tu albo wiązka albo moduł do przeglądu tylko czy obydwie wiązki będą w tym samym czasie zgłaszać problemy, raczej wątpię więc chyba tylko moduł LM zostaje do podmiany.1 punkt
-
Panowie, z całym szacunkiem, ale już mi się ulewa od tych ciągłych negatywnych komentarzy pod kątem g60. Czytając niektóre komentarze, odnoszę wrażenie, że ich autorzy nie mają zielonego pojęcia o kupowaniu nowego auta klasy premium. Biorąc pod uwagę fakt, że większość piątek na naszych drogach (bez względu na generację) to po niemieckie używki, łatane amerykańce lub odkupione od firm poleasingowe golasy - skąd te narzekanie na brak night vision, nie taki B&W czy jakość wykończeń? Większość g30 jeżdżących po naszych drogach nie ma night vision, B&W czy wykończonych kokpitów skórą naturalną. Powiem więcej… większość ma podstawowy tempomat, nagłośnienie hi-fi lub H&K, sztuczne wykończenie kokpitu i masę piano black. Nie uważam, że g60 jest gorzej wykonane od g30. Jest po prostu inne. Co do samej konfiguracji auta, co innego jest zabawa w konfiguratorze a co innego jest konfigurowanie auta, za które trzeba samemu zapłacić. Wtedy się okazuje, że trzeba iść na pewne kompromisy. Że zamiast domykanych drzwi, wolę dopłacić do foteli komfortowych a zamiast obszytej naturalną skórą deski - wolę wziąć wentylację foteli. BMW to widzi… widzą, co kupuje a czego nie kupuje klient. Auto zawsze jest projektowane pod docelową grupę klientów. Pragnę zauważyć, że podstawowa wersja g60 jest dużo lepiej wyposażona niż była wyposażona g30 w podstawce. Pragnę też zauważyć, że w końcu B&W jest do wzięcia w sensownych pieniądzach. Co z tego, że tamten ładniej świecił, skoro prawie nikt go nie brał (i słusznie) ze względu na cenę. Kolejną sprawą jest późniejsza sprzedaż takiego auta. Myślicie, że w tym kraju jest łatwo potem sprzedać 2-3 letnie auto za ponad 200k PLN? Że Kowalski Ci dopłaci za niski przebieg, bezwypadkowe, folię ppf i night vision? Nie! Ściągnie ulepa z USA za 100k. Więc skończmy z tym życzeniowym podejściem do życia i podejdźmy do sprawy realistycznie. G60 o ile nie będzie się psuć to będzie dobrym autem, które będzie dobrze służyć swoim użytkownikom.1 punkt
-
Bardzo dziękuję za konstruktywną pomoc. Wiem teraz o czym rozmawiać z mechanikiem, żeby mi od razu nie wymyślił wymiany polowy czesci pod maską... Zaczne od diagnostyki, sprawdzenia nastawnika turbiny, wszystkich polaczen etc.1 punkt
-
Od tego bym zaczął bo całkiem możliwe, że problemu nie ma. Jest procedura na sprawdzenie turbo i nastawnika w ista W Twoim przypadku chyba nie ma żadnego problemu tylko stary błąd, a błędy gdyby powracały wskazują na konieczność diagnostyki. W przypadku dwóch turbosprężarek jedna jest na zaworze upustowym a druga na zmiennej geometrii sterowanej nastawnikiem. Problem często tkwi wewnątrz nastawnika ale da się to naprawić. Oczywiście może być to również problem z geometrią czy wypalonym wałkiem turbosprężarki (np przy zbyt wysokim EGT co może świadczyć o problemach z układem wtryskowym, chiptuningiem) ale to wróżenie z fusów bez diagnostyki.1 punkt
-
Ja dzisiaj przez przypadek odkryłem u siebie problem (kupiłem auto pare dni temu) . Nie działał mi tylny spryskiwacz. Przelewalem go wodą i sprezonym powietrzem, sprawdzałem prąd etc, a do tego ubywalo mi szybko płynu do spryskiwaczy. Podczas atakowania wężyka tylnych spryskiwaczy powietrzem, uslyszalem syk w okolicach hamulca recznego, sprawdzałem, czy gdzieś nie leci woda, aż natrafilem na mokry dywanik z tyłu, za fotelem pasażera. Ściągnąłem tylna kanape, fotel pasażera, podwazylem okladzine, środkowy kanał z podlokietnikiem i co sie okazało? Rozlaczyl sie wężyk na laczeniu i wszystko lecialo pod fotel w okladzine.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00