Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. zależy ile w nie włożyłeś i ile ma przebiegu. Szczegółów jeszcze nie znam. Czekam na telefon ile ta M5 będzie mnie ostatecznie kosztować ;D
    1 punkt
  2. Właśnie się umówiłem do ZK-Motors w Rzeszowie i dla 340i mam cenę 720 zł brutto, także da się taniej 😉
    1 punkt
  3. Skoro twierdzisz, że niemodyfikowana automatyczna skrzynia biegów ZF8HP ma szybszy czas reakcji, bez laga, na samo wciśnięcie gazu niż dynamiczne puszczenie sprzęgla w manualu (mam tu na myśli szybko podejmowaną decyzję i samo ruszenie pojazdu, przed ktorym nie ma duzo miejsca w warunkach korka w miescie, czyli wbicie sie klinem z podporzadkowanej (wymuszenie pierwszeństwa), wyjazd na dosłownie kilka metrów/długość pojazdu, przed inny pojazd żeby zająć miejsce w korku 🙂), to kazdy z nas pozostanie przy swoim zdaniu. Ten byc moze półsekundowy lag w automacie powoduje, że odpuszczam okazje do wbicia sie, których nie odpusciłbym w manualu i grzecznie czekam na bardziej sprzyjające warunki. Byc moze problem tkwi we mnie, nie nabrałem jeszcze dostatecznej wprawy w poruszaniu sie automatem z R6 pod maską.
    1 punkt
  4. Czasem hamulec + P + gaszę auto, czasami bez P.
    1 punkt
  5. Chłopie co ty tu wypisujesz. Serio nie warto w to brnąć.
    1 punkt
  6. Piszę tak może dlatego, że moje ostatnie dwa auta (tak się złożyło, że to były G30-tki - przedliftowa i poliftowa) konfigurowałem praktycznie na maksa, co się dało. Bo tego używam i doceniam. W obu tych autach nie miałem dosłownie czterech pierdół typu hak, szyberdach, system rozrywki z tyłu i pakietu dla palących. Całą resztę brałem co do jednego łącznie z najdroższymi opcjami. Ktoś powie, że dureń. Mógł kupić M5 albo serię 7. Tyle tylko, że ja chciałem piątkę i tylko piątkę, ale z bardzo dobrym wyposażeniem i silnikiem. Takie możliwości były zarówno w E60, w F10, jak i w G30. Teraz to się skończyło. W G60 nie zrobisz wersji ponadstandardowo wyposażonej. I jest jak w PRL-u, czyli wszyscy mają g...wno, ale po równo. I dlatego wielu użytkowników BMW przyzwyczajonych do opcji premium teraz parska śmiechem widząc G60. Bo to jest pierwszy model od 20 lat, w którym coś się zacięło. Pierwszy od 20 lat model, do którego ochoczo nie chcę się przesiąść, bo jest jakby niedopracowany i wybrakowany. Pierwszy model, z którego zadowoleni będą dotychczasowi użytkownicy (nie obraźcie się) nieco słabszych i gorzej wyposażonych samochodów. Bo inaczej być nie może. Nikt kto kupował dobrze wyposażone Beemki w przeszłości nie będzie dumny z tego co się stało w G60. I było to wiadomo już 1,5 roku temu. Dlatego był taki run na G30 kiedy można je było jeszcze zamawiać (a zwłaszcza w przypadku M550i, bo było wiadomo, że w G60 nie będzie takiego odpowiednika). Potwierdzi Ci to dowolny handlowiec z dowolnego salonu BMW. Nie chcę wywoływać gównoburzy, ale takie są fakty co już wielokrotnie zostało nawet w tym wątku wskazane. A działania producenta typu: rok po premierze dorzucimy jakiś 6-cylindrowy silnik (bo sprzedaż siadła?) albo 2 lata po premierze dorzucimy opcję masażu (bo klienci kręcą nosem na jego brak?) tylko potwierdza, że to auto jest najsłabszą premierą serii 5 od dwóch dekad. I naprawdę nie rozśmieszajcie mnie, że ktoś tam bierze najtańsze wersje i dlatego BMW stwierdziło, że obetnie połowę wyposażenia premium, bo "nikt tego nie bierze". Jest mnóstwo osób, które byłyby skłonne zapłacić więcej za dodatkowe opcje gdyby tylko była taka możliwość. No, ale ktoś z kierownictwa postanowił inaczej. Czas pokaże czy była to słuszna decyzja, na razie na to za wcześnie. Być może BMW zdobędzie kilku nowych klientów, ale masę dotychczasowych zwyczajnie straci. I nie porównuj świadomego postępowania ludzi, którzy mogą w środku nocy opowiedzieć jakie opcje oferowano do kilku poprzednich generacji BMW i jaki był ich koszt, bo spędzili dnie i noce na ich konfigurowaniu do handlarzy-Mirków, którzy w życiu nie mieli żadnego BMW, a tylko nimi handlują i dla których sam M-pakiet czy kawałek sztucznej skóry to już full opcja i dlatego wypisują pierdoły w ogłoszeniach. Co do sprzedaży mocno doposażonych aut - moje poprzednie G30 miało 5 lat i sprzedało się ot tak za 250k. Pierwszy klient przyszedł i wziął. A tu ktoś pisał, że jest rzekomy problem w sprzedaniu 2-letniego auta za 200k. Może ma za cienkie wyposażenie? Bo jak pokazuje mój przykład, są ludzie, którzy są w stanie docenić wyposażenie dodatkowe, stan samochodu (że jest oklejone folią i/lub ma ceramikę, bo widać, że ktoś dbał o skóry i wnętrze itd.), jego bezszkodową historię itd. Dlatego nie uważam, że na patologicznym skądinąd rynku polskim, należy brać z salonu najtańsze wersje, bo inne będą niesprzedawalne. A nawet gdyby były niesprzedawalne to mam to w nosie. Samochód kupuję dla siebie na 3-5 lat, a nie dla następnego właściciela. I w czasie mojej eksploatacji chciałbym mieć wszystko co do tej pory było oferowane, bo już się do tego zdążyłem przyzwyczaić i stało się to dla mnie standardem. Wiem, że to może być ciężkie w dłuższej perspektywie, ale dotychczas starałem się, aby każde moje kolejne auto było lepsze od poprzedniego. A to silnik mocniejszy, a to dochodziła jakaś nowinka w wyposażeniu. A teraz klops. Kurtyna. Dobrze, że obecne auto odbierałem rok temu to jeszcze przez chwilę mam spokój z wyborem następcy. Może nawet pojeżdżę dłużej niż 5 lat, przeczekam G60 i doczekam się godnego następcy G30LCI.
    1 punkt
  7. Eeeee to nie ma tematu 😉
    1 punkt
  8. Rozumiem, że 5er poszło w masówke i ma być "tanie", ale dlaczego nawet chcąc dopłacić do czegoś to nie mogę? Dlaczego u konkurencji mogę wybrać opcje takie jak dociągi, masaże itp a w BMW nie mogę? Dlaczego u konkurencji gama silników jest bogatsza a tutaj jest co jest? Już jakość jakością, ale uniemożliwianie konfiguracji auta pod siebie jest co najmniej uwłaczające. Niech to kosztuje, ale jako klient marki premium wolalbym mieć wybór.
    1 punkt
  9. Jestes wiec w bledzie. Nie jest inne, jest gorzej wykonane. W tym watku bylo podanych ~20 roznych przykladow na potwierdzenie tej tezy. Nie ma kompromisow, jezeli w nowej 5-er nie ma pelno opcji ktore sa w 7-er czy byly w poprzedniej 5-er to po prostu bierzesz co jest albo idziesz do innego salonu. To nie jest zbytnio definicja premium. BMW widzi co innego --> ze marze leca w dol i zeby ratowac sytuacje trzeba sciac liczbe dostepnych opcji zeby zunifikowac linie produkcyjne. Po prostu 5-er wypada z polki "premium" i wpada w masowke ala nobilitowany Passat. To samo mozesz powiedziec o Passacie, Corolli czy nowej Dacii Sandero To audio nie ma nic wspolnego z "Bowers Wilkins" z poprzedniej 5-er. Zostala nazwa jedynie taka sama na maskownicach (ktore sa juz chyba plastikowe a nie aluminiowe, nie?) Ot poprzednie HIFI to dzi HK, a poprzedni HK to dzis BW I myslisz ze patologiczna sytuacja na naszym rynku aut uzywanych (ktora notabene jest od dekad) ma cos wspolnego z polityka BMW scinania jakosci w 5-er? Znowu - nie na temat. To samo mozesz powiedziec o Dacii Sandero.
    1 punkt
  10. Powodzenia w sprzedaży, jednak jak widzę opis, że "skrzynia manualna...w odróżnieniu od automatu pozwala na sprawne poruszanie w mieście" to nie wiem czy się śmiać czy płakać 😄 Sugerujesz, że mając automat nie można sprawnie poruszać się w mieście? Ciekawe, bo wg mnie swoim obecnym G30 z automatem poruszasz się znacznie sprawniej niż tamtym manualem w F10 🙂
    1 punkt
  11. 8 lat jeździłem F07, później G32. Mimo większego zaawansowania technicznego G32 nie zwraca takiej uwagi jak F07. Moje 5GT sprzedałem znajomemu i nieraz słyszę o Jego egzemplarzu (kiedy stoimy razem na parkingu) "ale auto...". Czasami jestem zazdrosny. Uważam, że to wyjątkowy samochód w gamie BMW i jazda nim to olbrzymia przyjemność i komfort. A silnik..., dziesiątki tysięcy egzemplarzy F10 i F11 jeździ z N57 pod maską i przebiegi po 400-500 tys. km. to normalność. Wydawanie opinii na podstawie kilkuset wadliwych aut to przesada. Zobaczymy, co będą mówili o B57 po tylu latach i z takimi przebiegami. Gdybym dysponował gotówką na zakup F10, a miał okazję kupić F07 z podobnym przebiegiem i z pewnych rąk, nie zastanawiałbym się ani chwili.
    1 punkt
  12. Panowie, z całym szacunkiem, ale już mi się ulewa od tych ciągłych negatywnych komentarzy pod kątem g60. Czytając niektóre komentarze, odnoszę wrażenie, że ich autorzy nie mają zielonego pojęcia o kupowaniu nowego auta klasy premium. Biorąc pod uwagę fakt, że większość piątek na naszych drogach (bez względu na generację) to po niemieckie używki, łatane amerykańce lub odkupione od firm poleasingowe golasy - skąd te narzekanie na brak night vision, nie taki B&W czy jakość wykończeń? Większość g30 jeżdżących po naszych drogach nie ma night vision, B&W czy wykończonych kokpitów skórą naturalną. Powiem więcej… większość ma podstawowy tempomat, nagłośnienie hi-fi lub H&K, sztuczne wykończenie kokpitu i masę piano black. Nie uważam, że g60 jest gorzej wykonane od g30. Jest po prostu inne. Co do samej konfiguracji auta, co innego jest zabawa w konfiguratorze a co innego jest konfigurowanie auta, za które trzeba samemu zapłacić. Wtedy się okazuje, że trzeba iść na pewne kompromisy. Że zamiast domykanych drzwi, wolę dopłacić do foteli komfortowych a zamiast obszytej naturalną skórą deski - wolę wziąć wentylację foteli. BMW to widzi… widzą, co kupuje a czego nie kupuje klient. Auto zawsze jest projektowane pod docelową grupę klientów. Pragnę zauważyć, że podstawowa wersja g60 jest dużo lepiej wyposażona niż była wyposażona g30 w podstawce. Pragnę też zauważyć, że w końcu B&W jest do wzięcia w sensownych pieniądzach. Co z tego, że tamten ładniej świecił, skoro prawie nikt go nie brał (i słusznie) ze względu na cenę. Kolejną sprawą jest późniejsza sprzedaż takiego auta. Myślicie, że w tym kraju jest łatwo potem sprzedać 2-3 letnie auto za ponad 200k PLN? Że Kowalski Ci dopłaci za niski przebieg, bezwypadkowe, folię ppf i night vision? Nie! Ściągnie ulepa z USA za 100k. Więc skończmy z tym życzeniowym podejściem do życia i podejdźmy do sprawy realistycznie. G60 o ile nie będzie się psuć to będzie dobrym autem, które będzie dobrze służyć swoim użytkownikom.
    1 punkt
  13. Czarny Sensatec nie ma przeszyć niebieską nicią. Brzmi to śmiesznie, ale moim zdaniem ma duży wpływ na odbiór wnętrza, które z przeszyciami jest znacznie fajniejsze, przytulniejsze, specjalniejsze. W sensatecu boczki drzwi nie mają nici w ogóle, co wygląda dużo gorzej. Ja osobiście skórę odpuściłem bo: 1. Dopłata 7k 🤯 2. Trzeba się bujać z impregnacją 3. Siedzenia są twadsze, przynajmniej początkowo 4. Grzeje to się w lato, plecy mogą się kleić Wziąłem m pakietową pseudo alcantare. Wygląda i przytulnie i sportowo, jest solidna, ma fajne pszeszycia, siedzi się mega wygodnie. Mogła by być trochę bardziej hmm czarna, jest taka lekko jakby wypłowiało-czarna.
    1 punkt
  14. Podstawowa różnica to przycisk REST zamieniony potem na MAX i różne jego funkcje. Dodatkowo jakieś niuanse zależnie od klimatyzowania tylnego siedzenia, itp.
    1 punkt
  15. Tak, w galerii więcej zdjęć.
    1 punkt
  16. 122 956 km przebiegu. Olej zmieniany przy około 115k km (wymiana między wskazaniami komputera) Dzisiaj odebrałem auto z czyszczenia oraz konserwacji skór i czyszczenia wnętrza auta. Kilka zdjęć poniżej. Raz na rok takie czyszczenie zlecam. Efekt jak zwykle jest super i aż się chce jeździć więcej 🙂 W listopadzie kończy się gwarancja 5 letnia i będę oddawał auto na sprawdzenie przed końcem gwarancji. Dla bezpieczeństwa oddam do sprawdzenia w ASO i też w nieautoryzowanym serwisie. Zobaczę jak wyjdzie sprawdzenie przez dwa serwisy. Najpierw do nieautoryzowanego serwisu pojadę. W międzyczasie przedłużyłem też pakiet serwisowy z limitu 120000 na 160000 km. Serwisy w pakiecie jak dopytywałem to wychodzą trochę taniej niż jakby to robić w ASO. Zamówiłem też X5 40i do produkcji na początek roku 2025. Jak przyjdzie to będę myślał czy sprzedać 6GT, czy może jedynkę (już się przymierzałem do sprzedaży jedynki ale było veto 😉 ), czy może zostaną 3 auta 🙂 To się wyjaśni w 2025. Spalanie od początku 13,4 l/100km:
    1 punkt
  17. Ładnie wyszła, podoba mi się. Na żywo będzie super.
    1 punkt
  18. Miałem bardzo podobnie... Przez kilka miesięcy szukałem G31, jako następcę F11 i F11 lci. A że nie mogłem namierzyć nic sensownego zacząłem oglądać inne modele. I kupiłem G32 w ciemno bez oglądania. Tzn oglądałem kilka msc wcześniej w salonie w Berlinie, ale wyłącznie z ciekawości...
    1 punkt
  19. Jeśli chodzi o mnie to po długim poszukiwaniu okazuje się że u mnie ten błąd oznacza bliżej nie sklasyfikowany problem ze sterownikiem Świec żarowych. Auto Bmw X5 e70 LCI 40d Jedyny problem jaki mialem to na zupełnie zimnym silniku, po odpaleniu i bardzo lekkim dodaniu gazu max 800 obrotów auto lekko szarpało jakby nie przepalalo na jedną świece. Jeśli odczekam 30-40 sekund lub dodam normalnie gazu do 1000 lub więcej to problemu żadnego nie ma. Od czasu kiedy rozgryzłem co jest problemem poprostu ruszam normalnie i od tygodni nie ma żadnych problemów pomimo bledu w pamięci. Wymiana tego sterwonika w silniku N57 jest o wiele prostsza niż w poprzedniku ponieważ nie trzeba usuwać kolektora, mimo to nie widzę takiej potrzeby. Generalnie jeśli ktoś jezdzil wcześniej bmw w dieslu e46-e90 itd to wie że te błędy świec i sterownika to jest norma i latami się z tym jezdzi bez żadnych objawów. Tyle ze w poprzednich modelach te błędy były łatwe to zrozumienia a w nowym N57 jest błąd a wytłumaczenia zero. Takze mam nadzieję że komuś się ta informacja przyda. Pozdrawiam
    1 punkt
  20. Błąd DPF 452a informuje, że filtr przepracował 200.000 km i powinien zostać wymieniony, nie ważne w jakim on jest stanie. Programowo dałem mu informację, że został wymieniony i błąd dał się skasować i już nie wraca. Problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedzi :)
    1 punkt
  21. I tak i nie 🙂. Moze to kwestia wprawy, ale jesli mam sie wbić z podrzednej w zakorkowaną z piereszeństwem, czyli wymusic wjazd, to w manualu wystarczy dynamicznie puscic sprzęgło i nie musze sie rozpedzac, praktycznie nie wciskam gazu. W nowej boje sie za mocno wcisnac gaz, bo nie mam gdzie sie zmiescic, musze sie tylko dynamicznie wbic sie klinem i przyblokowac pacjenta co mial pierwszenstwo, a nie za bardzo planowal mnke wpuścić😉 . Takze zalezy to od sytuacji.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.