Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Weź pod uwagę jakie obłożenia podatkowe ciążą na samochodzie kupowanym w Polsce, zwłaszcza wersje powyżej 2 litrów pojemności. W Singapurze masz 8% VAT, 15% dochodowego, brak podatków od zysków kapitałowych, niemal 20% akcyzy w Polsce też robi swoje.
    2 punkty
  2. I tak i nie 🙂. Moze to kwestia wprawy, ale jesli mam sie wbić z podrzednej w zakorkowaną z piereszeństwem, czyli wymusic wjazd, to w manualu wystarczy dynamicznie puscic sprzęgło i nie musze sie rozpedzac, praktycznie nie wciskam gazu. W nowej boje sie za mocno wcisnac gaz, bo nie mam gdzie sie zmiescic, musze sie tylko dynamicznie wbic sie klinem i przyblokowac pacjenta co mial pierwszenstwo, a nie za bardzo planowal mnke wpuścić😉 . Takze zalezy to od sytuacji.
    1 punkt
  3. Tak, powinny pasować opony 245/45R20 na felgach 8Jx20 ET27 na wszystkich 4 kołach.
    1 punkt
  4. Dokładnie nie ma co roztrząsać ze 340i nie jedzie, i tak jest fajnie 😀 Do dzisiaj nikt nie dowiódł wyższości orzechów nad jabłkami...
    1 punkt
  5. Co do cen na inne rynki, nie rozumiem, skąd się bierze zdziwienie. Najlepszym przykładem są produkty z logiem jabłka - za oceanem jest to produkt dla zwykłego śmiertelnika, u nas dla kogoś zamożnego lub dla kogoś niezamożnego, który nie widzi problemu w tym, że suma jego rat przekracza wartość wynagrodzenia. Co do tych wszystkich smaczków i narzekań - żyjemy w specyficznym kraju, uwagę należy zwrócić na fakt, że 15 letnie f10 z 3.0d i przebiegiem milion kilometrów ma wyższą cenę rynkową, niż 5 letnie g30 z silnikiem 2.0d i przebiegiem 100 tys. I ta sytuacja ma wpływ na klimat forów i grup facebookowych - dużo ludzi nie wyobraża sobie auta z mniejszym silnikiem i bez bajerów, tylko oni kupują samochody 15 letnie, z przebiegami 300-500 tys. w cenach poniżej 100 tyś. a nie nowe auta, które są 3-4 razy droższe. Producent robi samochód pod pierwszego klienta, a nie pod 10-tego właściciela. A jak przedmówcy zauważyli - auta, które zjeżdżają z linii produkcyjnej wyposażone pod korek, to jakiś drobny procent całej produkcji. Większość bierze samochód w bazowym wyposażeniu, dokłada do niego mpakiet i jakąś jedna lub dwie pierdoły. Paradoksalnie, jak konfigurowałem samochód sprzedawcy twierdzili, że must have to podgrzewanie kierownicy - jak zapytałem po co mi to, skoro wziąłem webasto, to nie wiedzieli, co odpowiedzieć. Ale fakt, podgrzewanie kierownicy jest popularne - webasto to raczej rzadko spotykany element wyposażenia.
    1 punkt
  6. Siła Twoich argumentów jest porażająca. Sugerujesz, że w Polsce od nowych pojazdów nie odprowadza się akcyzy? Myślisz, że obciążenia podatkowe nie wpływają na końcową cenę produktu usługi? Jakie opłaty za emisję ponosi producent w Europie? Czy te opłaty obowiązują samochody przeznaczone na inne rynki? Czy w Singapurze opłaty za emisję pokrywa producent czy użytkownik pojazdu?
    1 punkt
  7. Panowie, z całym szacunkiem, ale już mi się ulewa od tych ciągłych negatywnych komentarzy pod kątem g60. Czytając niektóre komentarze, odnoszę wrażenie, że ich autorzy nie mają zielonego pojęcia o kupowaniu nowego auta klasy premium. Biorąc pod uwagę fakt, że większość piątek na naszych drogach (bez względu na generację) to po niemieckie używki, łatane amerykańce lub odkupione od firm poleasingowe golasy - skąd te narzekanie na brak night vision, nie taki B&W czy jakość wykończeń? Większość g30 jeżdżących po naszych drogach nie ma night vision, B&W czy wykończonych kokpitów skórą naturalną. Powiem więcej… większość ma podstawowy tempomat, nagłośnienie hi-fi lub H&K, sztuczne wykończenie kokpitu i masę piano black. Nie uważam, że g60 jest gorzej wykonane od g30. Jest po prostu inne. Co do samej konfiguracji auta, co innego jest zabawa w konfiguratorze a co innego jest konfigurowanie auta, za które trzeba samemu zapłacić. Wtedy się okazuje, że trzeba iść na pewne kompromisy. Że zamiast domykanych drzwi, wolę dopłacić do foteli komfortowych a zamiast obszytej naturalną skórą deski - wolę wziąć wentylację foteli. BMW to widzi… widzą, co kupuje a czego nie kupuje klient. Auto zawsze jest projektowane pod docelową grupę klientów. Pragnę zauważyć, że podstawowa wersja g60 jest dużo lepiej wyposażona niż była wyposażona g30 w podstawce. Pragnę też zauważyć, że w końcu B&W jest do wzięcia w sensownych pieniądzach. Co z tego, że tamten ładniej świecił, skoro prawie nikt go nie brał (i słusznie) ze względu na cenę. Kolejną sprawą jest późniejsza sprzedaż takiego auta. Myślicie, że w tym kraju jest łatwo potem sprzedać 2-3 letnie auto za ponad 200k PLN? Że Kowalski Ci dopłaci za niski przebieg, bezwypadkowe, folię ppf i night vision? Nie! Ściągnie ulepa z USA za 100k. Więc skończmy z tym życzeniowym podejściem do życia i podejdźmy do sprawy realistycznie. G60 o ile nie będzie się psuć to będzie dobrym autem, które będzie dobrze służyć swoim użytkownikom.
    1 punkt
  8. Pomiędzy dwa stukające elementy, filc ok 2mm gruby.
    1 punkt
  9. Jednak dużo zależy od indywidualnej percepcji… Ja po przełożeniu letnich 20-cali Yokohama Advan Sport v107 (nie RFT) na wspomniane przez Ciebie zimowe Michelin Alpin Pilot 5 SUV w wersji RFT, czuję się jakbym zasiadł na miękkim tapczanie 😆 Co prawda zawieszenie adaptacyjne (w wersji M), ale i tak nie uważam tym Michelin’ów za specjalnie twarde…
    1 punkt
  10. Nie czytałeś uważnie - Teraz nadchodzą tunerzy ze swoimi chipami, ponieważ mogą pobrać dane/numery części z programów posprzedażnych (w BMW można uzyskać do nich dostęp bez żadnych dalszych wymagań) i myślą, że wszystkie silniki 3L są takie same. To prawda w przypadku napraw, ale nie w przypadku nowo dostarczonych samochodów. Ponieważ tłoki mają dokładnie te same rozmiary, podczas napraw można jednak zastosować tłok OL lub TOP w silniku UL. Pomaga to jeszcze bardziej obniżyć koszty poprzez redukcję zapasów, a ceny części zamiennych mają charakter drugorzędny. Różnice obecnie nie sprowadzają się tylko do wielkości silnika, ale także do materiałów i pojedynczych procesów produkcyjnych. Strategia Same-Part nie oznacza, że części są dokładnie takie same, a jedynie, że wymiary i waga są takie same. Różnią się także właściwościami termicznymi.
    1 punkt
  11. Muszę niestety zepsuć Twoją teorię o wyjątkowości Twojego M340d 😂 Cały zespół napędowy ma ten sam numer co w 30d: 11005A3CD08 wał korbowy ten sam numer: 11218598428 no i te słynne tłoki o których wkleiłeś całe wypracowanie: ten sam nr dla 30d i 40d: 11258477075 korbowód również 11247925776
    1 punkt
  12. A ile ma kosztować Passat ze znaczkiem BMW z 4 cylindrowym grzechotnikiem pod maska. Tu masz 2024r 520d. Po doliczeniu różnicy Vatu, akcyzy I lawety. Wyjdzie 230tys zl pod dom. Podziwam tych , którzy kupili nowe doposazone 520d na małym rabacie z cena +/_ 400 tys. Niezła utrata wartości się szykuje.
    1 punkt
  13. No to w końcu rozwiązałem sprawę. Poniżej opis jak to się zakończyło i co zrobiłem. Do KKx5 - wcale nie trzeba było wszystkiego rozbierać. 1. Silnik brał mi od początku olej i płyn chłodzący. Olej to od razu podejrzenie uszczelniaczy ale płyn to uszczelka pod głowicą. zasadniczo w tych autach uszczelki nie padają same z siebie nawet dobrze trzymają się przy LPG no ale płyn uciekał. Myślałem, że ucieka przez jakąś nieszczelność ale po teście na uszczelkę wyszło że uszczelka puszcza. Efekt pokazany na tym filmiku: https://drive.google.com/file/d/1eJuiZ7oeugYk2bSTlGl76JUe6RJy61Bb/view?usp=drive_link 2. Po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka w zasadzie jest ok tylko pomiędzy cylindrami jest wżer czy też pęknięcie i tu szły gazy, płyn i uszczelka nie dociskała. 3. Padła decyzja aby nie reaktywować bloku (tylko szlif bloku) tylko kupić silnik używkę i wymienić. 4. Niestety zakup silnika to zawsze loteria. Radze lepiej kupować silniki po przeglądzie z wymienionymi uszczelniaczami. Ważny jest też wałek mimośrodowy o czym dalej. 5. Kupiłem w końcu używkę z E90. z E83 w zasadzie silniki są niedostępne. Długo szukałem i nic nie znalazłem. Z innych modeli silniki pasuja ale trzeba przekładać miskę olejową, pompę oleju i jakieś inne drobiazgi. Szukać trzeba silnika z oznaczeniem N46B20 lub N46B20B. 6. Tu fotka zakupionego silnika. https://drive.google.com/drive/folders/1pTu5wD9VcklmnhGzY6c7MABavx2Srz6W?usp=drive_link 7. Silnik w końcu został przełożony. Niestety okazało się że kopci, nie ma mocy, dusi się przy dodawaniu gazu. Opisałem te problemy w tym poście. Błędów w zasadzie nie było tylko po dłuższej jeździe. INPA pokazywała to: https://drive.google.com/drive/folders/1MUHMgdL3RVNaG_E2xtSRb-yzt9uKUEUh?usp=drive_link 8. Walczyłem z tym trochę sam. Wywaliłem katalizator, kupiłem nowe świece i cewki, podmieniałem czujniki wałków rozrządu. Nic nie pomogło. 9. Sporo osób mówiło mi że to uszczelniacze zaworowe ze dymi i pali olej a przez to sa błedy bo sondy źle czytają itp. Oleju nie palił więc wydawało mi się to dziwne i ostatecznie okazało się nieprawdą z tymi uszczelniaczami, o czym dalej. 10. W końcu postanowiłem dać auto do dobrego mechanika który zna się na tych autach. i okazało się że: - wyrobiony jest wałek mimośrodowy - https://drive.google.com/drive/folders/1IjL3wxHV6bCndj1yP7kHbml4Mh-BeWxl?usp=drive_link - zacinał się jeden vanos - https://drive.google.com/drive/folders/1gHnDcrBfEGg03ePOavGHa2Qq9s5tSu7A?usp=drive_link - problemy były też z jedną sondą a dokładnie z jej podgrzewaniem. 11. Chłopaki którzy znali się na tych silnikach zaproponowali wymianę tych elementów. I tu okazało się że te elementy moglem przełożyć z poprzedniej mojej głowicy z silnika który zdemontowałem. Był tam w dobrym stanie wałek i vanosy. Głowicy była super ale blok z wżerami. 12. Jak już była głowica ze zdjętymi walkami to poprosiłem o sprawdzenie uszczelniaczy. I tu po ich zdjęciu okazało się ze nie są złe. w zasadzie tylko jeden był kiepski od tyłu silnika. I tu uwaga. Ktoś w tym silniku robił uszczelniacze ale nie mógł się dostać do dwóch ostatnich uszczelniaczy i je zostawił. Mimo to UWAGA. Te straszne dymienie auta po wymianie silnika (filmik poniżej) to nie były uszczelniacze tylko złe spalanie mieszanki, przerywanie na cylindrach itd itp. https://drive.google.com/drive/folders/17aYbfD70mmBaRPzVZ3iYLzfeKT2DooRt?usp=drive_link 13. W zasadzie nie trzeba było wymieniać uszczelniaczy ale dla bezpieczeństwa wymieniłem na nowe. Teraz silniczek ładnie pracuje. Ma moc. teraz tylko mam problem z katalizatorem. Wyrzuca check co jakiś czas. Chłopaki stwierdzili że mogę jeździć albo podjechać to mi wykodują kata albo kupić jakiś zamiennik i wspawać. Zobaczę. Silnik teraz pracuje cichutko, równo. W razie pytań zapraszam. Co wiem podpowiem.
    1 punkt
  14. Gratki, w tym macie obłęd. Nawet do bobra się przekonałem 😀
    1 punkt
  15. Ekstra, zdjęcia profeska jak z reklamy 😄 Gratulacje
    1 punkt
  16. Wpadłem dzisiaj do salonu, zobaczyć czy moje auto już się nie pojawiło. Na salonie stało nowe X3 M50i... powiem tak.. po tym co zobaczyłem, może być tak, że będę odbierał moje ostatnie nowe BMW. Ten cały eko szajs, albo twardy plastik jaki załadowali do tego auta to jest kpina. KIA/HUNDAI są lepiej wykończone w tej chwili. Naprawdę niczym się to nie różni od SKODY, a może jest nawet gorzej. Kolego.. bierz G05 LCI, to może być ostatnie takie BMW.. nowe zawsze zdążysz kupić, jeśli BMW się w końcu otrząśnie.
    1 punkt
  17. Cześć, nie, chiptuning nie był robiony, mi wystarczy te 190, ani za słabe, ani za mocne, ale jeśli chodzi o ten problem z przegrzewaniem niekiedy, to wczoraj udało mi się do tego dojść, gruszka przy pompie ktora steruje tym zaworkiem co zamyka obieg płynu, na zimnym działa idealnie, ale jak się zagrzała po trasie, to niekiedy się przycinała w pozycji obiegu zamkniętego. Jeżdżę na razie na odpiętym podciśnieniu z tej gruszki, wtedy obieg jest ciągle otwarty.
    1 punkt
  18. faktycznie G05 przy tych renderach wygląda dość ... konserwatywnie 🙂
    1 punkt
  19. Podsumowując temat - pozostaje czekać aż diesle w końcu przejmą świat motorsportu 😍 Oh tak, w Le Mans już są i jest tylko jeden główny powód, spalanie.
    1 punkt
  20. @local to racja, że zdarzają się szybkie awarię reduktora, sam miałem kilka takich przypadków w tym naprawę 24 tys km. Najczęściej spowodowane rozbieżnościami w średnicach opon lube sezonie zimowych szaleństw 😊
    1 punkt
  21. Bo nikt się nie przyczepi. Tak samo TU się nie czepia jak jeździsz na starych zużytych oponach, dopóki nie masz wypadku. Tak samo w serwisie - dopóki samochód działa to jest im to obojętne na czym jeździsz. Jak napęd padnie kiedy auto jest wciąż na gwarancji, to będą podważać słuszność naprawy gwarancyjnej w każdy sposób - m.in złym doborem opon (rozmiar/homologacja).
    1 punkt
  22. Z tyłu felga jest szersza na fabrycznym komplecie, zdaje się 10.5", więc żeby założyć 275x4 musisz dokupić komplet felg 9 albo 9.5", nie pamiętam teraz.
    1 punkt
  23. Przy produkcji tworzywo zalewa otwory rewizyjne przez które wprowadza się pręty i naciska na sprężynę, by poduszka odskoczyła. Auto mogło być na akcji wymiany poduszki powietrznej, to jeszcze o niczym nie świadczy. każda akcja serwisowa wymagająca zdjęcia kierownicy będzie ingerowała w te otwory.
    1 punkt
  24. Jak celujesz w 60i to bierz najdłuższy okres gwarancyjny. Auto odebrane w sierpniu, dotarte zgodnie ze sztuką i przy 3000km przebiegu laweta. Silnik rzucał się jak galaretka auto nie jedzie, póki co zdalna diagnoza wypadanie zapłonu w cylindrach
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.