Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.10.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja nie wyszedłem nawet z domu, więcej powiem, do tych całych negocjacji nie ruszyłem się nawet z kanapy. Masz tutaj rację, 30h negocjacji te 3200 może i warte nie byłoby, choć to jednak 100 zł nie jest 😉 Wysłałem x maili, w całą Polskę. Najlepszą ofertę przesłałem kolejny raz, finalnie salon max 5 km ode mnie zaoferował mi najlepsze warunki. Za 3 tys to fakt było by ciężko, ale za 6 tys kupiłem komplet 18" na zimę, wartych 11 tys 😉 Nie dlatego, że kupiłem BMW, a nie stać mnie na 11 tys na ori zimówki, tylko dlatego, że coś tam udało się urwać z ceny 😉 Chyba nie ma co tutaj przekonywać jeden drugiego, każdy ma swoją strategię na życie. Mnie jedynie chodzi o to, że jeśli ktoś nawet 1% stara się urwać to nie dlatego, że go nie stać.
    2 punkty
  2. Cześć Boberek odebrany. Produkuje endorfiny w ilościach hurtowych.
    1 punkt
  3. Musisz pobrać mapę NEXT obojętnie z ktorego tematu. Jest ich pełno tutaj. Kolejna sorawa yo wygenerowanie kodu FSC. Jak masz kabel to na youtubie masz pełno tutoriali. Mając mapy i kod wsadzasz USB z mapą i wpisujesz w aucie FSC. Maoa się wrzuca.
    1 punkt
  4. Dzisiaj aktywowałem klucz na Galaxy S22Ultra. Samsung Wallet pobrany oficjalnie ze sklepu Samsunga. Wygląda na to że Samsung udostępnił Wallet w Polsce. Wszystko śmiga jak instrukcja podaje 🙂
    1 punkt
  5. Robiłem wymianę oleju w Inchcape Wrocław w ubiegłym tygodniu - 1100zł dla 340i.
    1 punkt
  6. w zakładce uzywane (gebraucht) na bmw.de. Ale dobre rabaty są tylko na kombi i limuzyny, elektryki Suvy nie mają takich rabatów.
    1 punkt
  7. Na początku jak założyłem wielosezon to rotowałem gdzieś do 30kkm. Potem stwierdziłem, że nie będę tego robić. Opony dojechały do 90kkm i były w miarę równo zużyte (tył minimalnie bardziej od wewnętrznej strony).
    1 punkt
  8. Proponuję utworzyć nowy dział dla G45 i przenieść tam ten wątek. Auto jest już w sprzedaży, więc wątków będzie coraz więcej.
    1 punkt
  9. Przednie koła przyjmują większą siłę przy hamowaniu, a tylne przy przyspieszaniu. Kompletnie teoretyzując to powinno powodować podobne zużycie opon na obu osiach 😉
    1 punkt
  10. Od tego bym zaczął bo całkiem możliwe, że problemu nie ma. Jest procedura na sprawdzenie turbo i nastawnika w ista W Twoim przypadku chyba nie ma żadnego problemu tylko stary błąd, a błędy gdyby powracały wskazują na konieczność diagnostyki. W przypadku dwóch turbosprężarek jedna jest na zaworze upustowym a druga na zmiennej geometrii sterowanej nastawnikiem. Problem często tkwi wewnątrz nastawnika ale da się to naprawić. Oczywiście może być to również problem z geometrią czy wypalonym wałkiem turbosprężarki (np przy zbyt wysokim EGT co może świadczyć o problemach z układem wtryskowym, chiptuningiem) ale to wróżenie z fusów bez diagnostyki.
    1 punkt
  11. Seria w G01 ma poniższe parametry: 8x20 ET 27 245/45 9,5x20 ET 43 275/40 Nawet i 21" trafiało do G01. Poniżej parametry z X3M: 9x20 ET 28 255/45 10x20 ET39 265/45 Powinny spokojnie wejść.
    1 punkt
  12. Jest jeszcze jeden rodzaj osób - takie, które lubią ponegocjować 😄 Ja negocjowałem mailowo swoją sztukę z konfiguratora w kilku salonach. Na początku wysłałem zapytanie do kilkunastu salonów, ale część z nich totalnie mnie olała. Ostatecznie po kilku mailach dostałem dobrą ofertę z kilku salonów na poziomie 17%, ale jeszcze negocjowałem. Wysyłałem oferty, które dostawałem na bieżąco między tymi delerami i powodowałem, że salony konkurowały między sobą (zakrywając dane konkurencji w ofertach) i ostatecznie dostałem 21%. Później zaczęła się negocjacja warunków leasingu (25% wpłaty własnej i wykup 1%), bo proponowali ok 120%. Wiedziałem, że wysoki rabat na auto chcą sobie odrobić wysokim oprocentowniem leasingu, więc podczas negocjacji nie posługiwałem się % leasingu, tylko wysokością raty, żeby zbić kwotę raty miesięcznej, a nie % leasingu. Ostatecznie udało mi się zrzucić jeszcze z samochodu te 0,5% i skończyłem na 21,5% rabacie + leasingu ok. 112%. Jak dla mnie najlepsza oferta jaką dostałem i cena samochodu oraz rata były akceptowalne. Negocjacje się skończyły jak wysłałem tę ofertę do pozostałych salonów i dostałem dokładnie odpowiedź: "Dzień dobry, ta cena jest dla nas nie do zaakceptowania". Wtedy wiedziałem, że jest ok. Całe negocjacje trwały tydzień i bawiłem się przednio 🙂
    1 punkt
  13. W zakorkowanym Wrocku ze średnią 15-20km/h jest to średnio 13l/100km... bez marudzenia ale w comfort czyli wyłącza silnik. Bez wyłączania ok. 2l więcej. F30 328i palił więcej ok. 1-2l... W trasie potrafił spalić mniej o litr ale czy 7,5-8,5l w 340 na krajówkach wzięcie dynamicznie to dużo? Uważam że rekord świata, nie porównuje do Corolli hybrid gdzie się schodzi poniżej 4l... jedno i drugie powiezie z A do B... może trochę w różny sposób 😀
    1 punkt
  14. Ale tutaj dostałeś wszystko jak na dłoni. Nieprawidłowe ustawienie geometrii skutkuje nieprawidłowym odczytem ciśnienia spalin. Także wiesz gdzie powinieneś szukać. Problem kiedyś mało znany przez mechaników, w mercedesach V6 CDI kasowali klientów po 6-7 tyś za naprawę skrzyni biegów bo auto szarpało przy problemach z ciśnieniem spalin. A winna najczęściej brudna zmienną geometria lub nastawnik turbo. Tutaj może być podobnie, najczęściej jeśli nie jest to zabrudzenie samej geometrii to wytarta będzie przekładnia plastikowa wewnątrz nastawnika.
    1 punkt
  15. To jest dopiero wywalanie pieniędzy w błoto, nie wiem skąd oni mają te 2,5h, o stawce roboczogodziny nie mówiąc, ja montowałem kamera przód i tył w godzinę, kamera kosztowała 800zł.
    1 punkt
  16. Dzięki :) Wolę przekonać się na własnej skórze - już taki typ człowieka, że jak coś sobie ubzdura to nie uwierzy, dopóki się sam nie przekona ;) Trochę sobie poczytałem przed tym jak zabrałem się za robotę i jakoś nie bardzo mi pasuje ta teoria z konwerterem... Lock-up to nic innego jak tarcza z okładzinami ciernymi. Zasada działania prosta jak budowa cepa - przez środek sprzęgła leci mały otworek, w którym pojawia się płyn pod ciśnieniem kiedy sprzęgło ma się 'zapiąć' - i to tyle... I teraz - sprzęgło ma się zapiąć --> wysyłana jest komenda do czarnej cewki/solenoidu i płyn zasuwa przez ścieżki na płycie mechatronika do sprzęgła. Pytanie - co może być nie tak przy efektach jakie obserwujemy w naszych autach? Co może się zepsuć w takim konwerterze? - okładziny cierne siadają? Ok, ale wtedy powinno się sprzęgło ślizgać przy dużych obciążeniach/wysokim momencie - czego nie robi --> można wykluczyć. - koło sprzęgła jest nieszczelne i gubi ciśnienie? To jest jedyna niewiadoma, gdyż nie wiem czy coś takiego jest w ogóle możliwe :) Co może powodować taki efekt poza konwerterem? - niskie ciśnienie w układzie - walnięta pompa? tak, ale ma to efekt na całości, jeśli wszystko śmiga tak jak powinno a jedynie obroty falują to można wykluczyć.. - walnięty/przypchany zawór/solenoid lock-up - to w zasadzie jeden z moich kolejnych typów - przy niskich obrotach ciśnienie do zaworu nie jest na tyle duże, żeby pomimo zabrudzonego filterka na solenoidzie zapewnić odpowiednie zasilanie dla sprzęgła - zawór by-pass sterujący ciśnieniem na lock-up - wyrobiony, powoduje zbyt małe ciśnienie na zasilanie. Nawet SONNAX wspomniał o tym w swoim manualu i przedstawił "Excessive TCC slip or CYCLING RPM" jako skutek: http://images66.fotosik.pl/942/62d2504f4e9936acm.jpg SONNAX oferuje repair kit dla tego zaworka - niby twardszy tłoczek i nieco większy od oryginału - pewnie bym zakupił, ale wymaga wiercenia w płycie :) Pytanie - dlaczego wymiana konwertera niektórym pomogła? Według mnie z nowymi okładzinami sprzęgło zapina się łatwiej? stąd też efekt jest i pomimo słabszego ciśnienia aktywującego sprzęgło jest ono non stop załączone ale to nie znaczy, że to właśnie konwerter jest tego główną przyczyną :) Do tego na zagranicznych forach objawy bujania znikają zarówno po wymianie oleju, jak i konwertera, wszystkich solenoidów, uszczelek.... Ot - taka moja teoria ;) Nie znam się, tylko trochę poczytałem - jak ktoś wie lepiej to poproszę o wyprostowanie moich wymysłów
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.