Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dodam coś od siebie - w sumie to jest tak - oba M340i i M340d to genialne auta z genialnymi silnikami, ale z dużymi różnicami. A pisanie, że M340i nie jedzie bez gazu w podłodze to nieprawda. Maxox - nie wiem, dlaczego źle CI się jeździło M340i, ale jeśli przesiadłeś się bezpośrednio po jeździe 40d na 40i to możliwe, że odczułeś gorszy moment obrotowy, ale mówienie, że M340i jedzie tylko z gazem w podłodze, to przesada i nieprawda. Ja jestem zwolennikiem diesla i bardzo lubię jego charakterystykę - szczególnie 6 cylindrowego B57. Mam 530d w G30 i ja jak i wszyscy domownicy jesteśmy tym silnikiem wręcz zauroczeni - jeździ się nim fenomenalnie, masa momentu obrotowego z dołu - na co dzień bajka. Brzmienie też jest świetne. Jeździłem też wieloma różnymi 40d. Dlatego wiem, że M340d jest bez wątpienia świetnym samochodem o niedźwiedziej sile z dołu. Dlaczego kupiłem M340i a nie 340d? Ano dlatego, że silnik B58 to jedna z najlepszych konstrukcji BMW obecnych czasów i uchodzi za bezawaryjny, nie ma w nim problematycznej ekologii jak AdBlue itp, nie ma problemów z chłodniczkami EGR, nie ma problemu z wtryskami, co w B57 się zdarza, nie ma problemu z DPFami itp. A moje M340i jest w większości użytkowane na krótkich dystansach - dlatego biorąc powyższe pod uwagę dla mnie lepszym wyborem było M340i i moje wystarczająco dobrze jedzie z dołu, nic mu nie brakuje, bynajmniej mój egzemplarz zapie....a, jak wściekły i nie jest prawdą, że jedzie tylko z gazem w podłodze - i wcale nie zamula w trybie comfort. Porównując go do diesla - niewiele mu momentem ustępuje, choć wiadomo, że benzyna zawsze musi się nieco więcej wkręcić i ten moment uzyskujemy w nieco inny sposób, bardziej liniowy, nie kopie tak z samego dołu jak diesel, ale na pewno nie zamula. Ktoś napisał o porównaniu do M2 czy M3 - to może niektórych Was zaskoczę, jeździłem kiedyś dłużej M2 Competition, wczoraj akurat jechałem kolegi M4 Competition i wiem, że te samochody mają zdecydowanie gorszy dół od M340i. Zupełnie inna charakterystyka.
    5 punktów
  2. Cześć. W końcu odebrane długo wyczekiwane BMW M340i. Zamówiona 26.01, odebrana 5.09. Kolor: Brooklyn Grey Tapicerka: Vernasca Cognac skórzana Pakiety: M-Pro, M-technology, Innowacji, Komfortu Harman Kardon, hak, zawieszenie adaptacyjne Po odbiorze oddana na kompletny pakiet detailingowy: - full body PPF - oklejanie dachu folią carbon - wymiana lotki na większą ala M3 CS - konserwację podwozia - zabezpieczenie folii powłoką elastomerową - zabezpieczenie kół, wnęk, szyb i wnętrza (fotele, dywaniki itp też w powłoce) Wleciało już 1100km, docieranie gdzieś do 2k i zmiana oleju. Z planów na modyfikacje: - inne koła na lato, może 995m albo coś aftermarketowego - poprawa audio (brakuje mi głębokiego bassu, góra gra całkiem ok na tym HK) Pewnie skończy się na dodaniu wzmacniacza Match 8 DSP i wymianie głośników pod siedzeniami. Postaram się prowadzić tutaj historię auta i jego modyfikacji, pozdrawiam 🙂
    2 punkty
  3. M3 to cena dużo wyższa, auto bardziej wysilone, taka cena ma sens. X3 inny klient, ale wielkościowo zbliżony segment, ceny te same co 3/4, a w 4er 5 lat to 10k, w X3 17k... Ale tak, pewnie chodzi o kierowanie klienta aby kupił nowe auto po 3 latach. Ja wziąłem gwarancję na 5, lekkiego kaca po tym mam, ale chcę mieć możliwość sprzedaży po 5 latach, nie wcześniej (bez gwarancji nie chce jeździć). Swoją drogą uważam, że prawnie każde auto powinno mieć gwarancję 5 lat, to nie jest telewizor za kilka tysięcy aby tylko ustawowo 2 wymuszać i jak się zepsuje to tragedii nie ma. Comfort Lease się nie spina w ogóle. Nie płacisz tylko utraty wartości auta, płacisz odsetki za pełną wartość auta z większą marżą niż normalnie. To jest efektywnie zwykły Polski leasing, a nie jak to jest np. w Stanach. Nie mówię aby nie brać, tylko aby być świadomym całościowego kosztu (który BMW nie podaje na ofercie, trzeba ręcznie policzyć).
    2 punkty
  4. Jeździłem sporo Caymanem GTS 4.0, zwykłym cywilnym nie GT4 (kolega załapał się na jeden z ostatnich slotów dla PL). Jak już kiedyś pisałem ten samochód jest genialny, cudowny i daje takie emocje i wrażenie jedności z maszyną że ani 911 992 ani M5 F90 nie mają podejścia. Za to się płaci. Auto stoi cały czas ~ 10km od Nurburgringu a kumpel kiedy ma czas przylatuje tam z PL i upala do woli - na codzień po mieście jeździ prawie jak emeryt. Takie podejście (oczywiście wymagające góry pieniędzy) jest jak dla mnie idealne.
    1 punkt
  5. Konkludując, jak się jeździć nie umie to nie jedzie 😝
    1 punkt
  6. Piękny egzemplarz @Peka Ja będę miał auto na SC, ale też z chęcią dołączyłbym się 😄
    1 punkt
  7. To był strzał w dzięsiątkę. Jedyne czego żałuję to tego, że od razu w 2018 roku nie kupiłem M550i tylko bujałem się 5 lat 540i 😉 To było fajne auto, ale jednak M550i jest jeszcze fajniejsze (zdziwiłbym się gdyby tak nie było). Praktycznie nigdy nie łapie zadyszki. Ciągnie jak szalone od samego dołu aż do limitera prędkości, którego jeszcze nie zdejmowałem. No i brzmienie - nawet na fabrycznym układzie wydechowym jest zadowalające i lepsze niż w bardziej wykastrowanym dźwiękowo M5 (to nie tylko moja opinia). Przy odpuszczaniu gazu jest lekki popcorn, więc czego chcieć więcej? Pierwotnie miałem zamiar wstawić nieco bardziej "rasowy" układ, jednak obecnie nie mam już takich planów. Może nie jest to ryczące 63 AMG, ale mi wystarcza i przynajmniej nie muszę się chować przed sąsiadami 😉 Nie wiem co dokładnie chcesz przeczytać, ale zmiany w zasadzie wszystkiego poza Night Vision (w którego polifta już nie można było doposażyć - brak w konfiguratorze takiej opcji) oceniam na plus lub neutralnie (bo nic się w danym zakresie nie zmieniło): - silnik. Trochę już napisałem, nie ma co się powtarzać. Prawdziwa fabryka mocy i osiągów. Dużo większa elastyczność, zbiera się tak samo dobrze z każdej prędkości. No i brzmienie na plus w porównaniu z 540i, ale to logiczne. - hamulce. Nie wiem z czego dokładnie to wynika (pewnie z wielkości tarcz), ale jak tylko przesiadłem się do M550i to od razu zauważyłem, że są wyraźnie mocniejsze niż w 540i. I tak powinno być w aucie tej mocy. - zawieszenie i układ kierowniczy. Ogromny plus. W 540i miałem adaptacyjne amortyzatory z trybami jazdy oraz aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną. Było fajnie, bo 5-metrowa limuzyna była zwrotna jak gokart, a tryby jazdy powodowały, że w jednej budzie miałeś kilka samochodów - od komfortowej limuzyny po niemal sportowy bolid. Czegoś jednak brakowało. M550i to ma. Jest to dodatkowe wyposażenie, które jest warte każdej ceny. Zawieszenie adaptacyjne M Professional. Oprócz aktywnych amortyzatorów i aktywnego układu kierowniczego z tylną osią skrętną (co znałem z 540i), zawiera w sobie jeszcze jeden układ, który zmienia bardzo dużo w zachowaniu samochodu. Chodzi o aktywną stabilizację przechyłów bocznych - każda oś jest wyposażona w siłownik, który dociąga auto w kierunku przeciwnym do wychylenia. W praktyce system ten dba, aby auto jechało możliwie "płasko" i bez gibania się na boki (co strasznie mnie irytuje np. w SUV-ach). Dynamiczne pokonywanie zakrętów? Test łosia? Dla auta z tym zawieszeniem to bułka z masłem. System stosowany m.in. przez Porsche. W M550i dodatkowo jest jeszcze sportowy dyferencjał M, który sprawia, że pokonywanie zakrętów jest jeszcze przyjemniejsze i można to robić jeszcze szybciej. Ogólne odczucia z jazdy i prowadzenia są genialne. W 540i już było całkiem nieźle, ale w M550i to weszło na jeszcze wyższy poziom. - w końcu jest bezprzewodowy Android Auto - w obsłudze gestami doszły nowe gest, więc system zmienił się na plus - do auta doszła zdalna aktualizacja oprogramowania (RSU) - doszła funkcja automatycznego wycofywania - doszły gniazdka USB C, więc można w końcu ładować więcej urządzeń mobilnych (poza półką ładowania indukcyjnego gdzie zazwyczaj ładuję kluczyk z wyświetlaczem) - reflektory laserowe jak już się załączą to świecą dużo lepiej niż adaptacyjne LED-y, które miałem w 540i. Dzień w nocy. i to na większym dystansie. Gdy pojawiła się wersja LCI to uważałem, że te nowe światła wyglądają jak wyjęte ze Skody. Dzisiaj zupełnie mi to nie przeszkadza. Uważam, że wyglądają nowocześnie, a laserowa, niebieska wstawka pasuje mi do lakieru. - ciekawsze lampy tylne - asystenci jazdy zostali rozbudowani i dopracowani (np. auto dużo dużo rzadziej gubi pas ruchu, by nie napisać, że już wcale nie gubi) - fotele Komfort z podgrzewaniem, wentylacją i masażem to samo, zero różnicy - ogrzewanie kierownicy bez zmian, tak samo dobre - podobnie ogrzewanie postojowe, 4-strefowa klimatyzacja, Ambient Air, Ambient Light, domykanie drzwi, elektryczna klapa, schowki, bagażnik, boczne rolety tylnych drzwi czy elektryczna roleta tylnej szyby, system załadunku, aplikacje ceramiczne elementów obsługi, lusterka (samościemniające się, podgrzewane, z indeksowaniem podczas cofania), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, isofixy - to jest kopiuj wklej pomiędzy tymi modelami i przedliftem/po lifcie - na plus dostęp komfortowy - teraz przy zamykaniu auto nie trzeba dotykać klamki tylko wystarczy się oddalić od samochodu na jakieś 2 metry i auto samo się zamyka (tego mi brakowało w przedlifcie). To oczywiście kwestia ustawień i można też ustawić, że auto samo się otwiera, gdy się do niego zbliżysz, ale akurat z tego nie korzystam - na tylnej klapie doszedł mi fabryczny spojler/lotka (wyposażenie standardowe, które można zamienić na większą lotkę lub karbonową lotkę). Nie wiem ile gram docisku to daje, ale nie przeszkadza, a do wyglądu dodaje trochę sportowego charakteru. - HUD zmienił się na lepsze podobnie jak środkowy ekran LCD (po lifcie jest większy, ale wciąż umiarkowany, bo nie jest to tablet na 3/4 deski) - zegary (Live Cockpit czy jak to się tam nazywa) - początkowo musiałem się do nich przyzwyczaić i przekonać, ale obecnie uważam, że dają radę i wyglądają nowocześniej niż te zegary przedliftowe (to też był ekran LCD, ale zegary były okrągłe) - audio Bowers&Wilkins nieco się poprawiło, szczególnie w zakresie niskich tonów, choć wciąż nie jest to taki bas jakiego bym oczekiwał - sporo brakuje do zestawu, które ma w bagażniku porządną skrzynię basową z jednym czy dwoma głośnikami o większej średnicy i mocy. Ale tu już mowa o nagłaśnianiu całej dzielnicy. Do normalnego słuchania w aucie ten poliftowy Bowers nadaje się idealnie. Jakość dźwięku jest naprawdę spora. Wygląd się nie zmienił i nadal jest kozacki. Aluminiowe maskownice głośników wyglądają luksusowo, a podświetlenie tych głośników nadaje odpowiedniego klimatu ciemnemu wnętrzu. - po lifcie w aplikacji MyBMW pojawiły się nowe funkcje, wskaźniki, wykresy, podsumowania, więc to też na zmiana na plus - kamery 360 działają jak działały, podobnie jak zdalne cykanie fotek - kluczyk z wyświetlaczem to samo, nie ma różnic - wykończenie wnętrza w zasadzie na identycznym poziomie (tu i tu miałem naturalną skórę Nappa i piano black - wybór w 540i był na tyle dobry, że powtórzyłem go w M550i. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy, czyli w sumie to czego należy się spodziewać po marce premium - pakietów serwisowych i naprawczych (BSI + BRI) jeszcze nie mogę porównać, ale tu i tu miałem 5 lat lub 200kkm. Dodatkowo płacę za częstszą wymianę oleju i filtra. Gdyby Cię interesowało coś szczególnego to pytaj śmiało. O, teraz mi się jeszcze przypomniało, że poza Night Vision 540i miał jeszcze jeden element, który zniknął z M550i. Osobne światła przeciwmgłowe. Ale to teraz jest rozwiązane inaczej, więc nie narzekam.
    1 punkt
  8. Gratulacje!! 🙂 też już jeżdżę moją po Wrocławiu na DX.
    1 punkt
  9. Pozazdrościć, piękne auto. Niech się sprawuje.
    1 punkt
  10. "Jak robić modyfikacje, to na początku przygody z pojazdem, albo wcale. " Błędna założenie. Najpierw trzeba było pocieszyć się serią a moda zrobić np. po roku. A teraz za rok będzie Ci brakowac i będziesz myśleć o stage 2 alb o i 3 jak finanse pozwolą 😄
    1 punkt
  11. Rok temu miałem na tydzień Yarisa Cross na tydzień z systemem trzymania w pasie i działało to tragicznie. Gubiło linie bez przerwy, zamiast w środku pasa jechało z boku przy lewej lub prawej linii, wyłączało się bez powodu i to w taki nieoczywisty sposób. Uważam w takiej formie taki system nie powinien być dopuszczony w ogóle do użycia. Zakładam, że w BMW działa to już dobrze, bo bardzo mi na tym zależy. Przy okazji wracając do pakietów BRI, dzisiaj sobie z ciekawości skonfigurowałem nowe X3, wyszła mi cena za x3 30e taka sama jak 330i 3er z tym samym wyposażeniem, czyli cennik porównywalny. Tylko BRI na 5 lat kosztuje absurdalne 17k, 11k więcej niż na 4 lata. A ja myślałem, że 12k w 3er to przesada. Ewidentnie BMW nie chce tych pakietów sprzedawać.
    1 punkt
  12. Dzisiaj jechałem 5 letnim Tiguanem i też ma adaptacyjny i trzyma auto pomiędzy liniami. Też mam w G20 i super to działa. Trzeba spróbować i świadoma decyzja... uważam że warto.
    1 punkt
  13. @Rufio Te ułamkowe różnice wynikają z większego ciężaru diesla o 75kg i 34 koni mniej, teoretycznie. Ciekawe jakie czasy byłyby w równych autach. Ogólnie nie wiem po co się spinać i tworzyć jakieś podziały diesel vs benzyna, grunt że bmw, lepiej spożytkujecie tą energię lecąc na inne fora ponabijać się z piątych zer kałdiarzy i dziadkowozów mercedresowców (żart). 😉
    1 punkt
  14. Cześć, M340i, sedan - zamówione: 12.06 - wyprodukowane: 12.08 - w polskim porcie: 27.09
    1 punkt
  15. Moim zdaniem BMW bez asystentów Pro to proteza auta. Kilkukrotnie tańsze auta w dzisiejszych czasach mają aktywny tempomat z aktywnym utrzymywaniem w pasie. Toyota Yaris ma to w standardzie.
    1 punkt
  16. Jak Przedlift do nie masz android auto i nie wygrasz go w żaden sposób. Zostaje dołożenie zewnętrznego ustrojstwa , które się przełącza między Ori systemem a androidem, na dłuższą metę się nie sprawdza .
    1 punkt
  17. Myślę że było tak. M340i szyby w dół, fajnie wydech brzmi, to dam ognia S+, ale fajna reakcja, no to jeszcze raz pedal to the metal, pobawimy się mznetkami M340d o k.. co za rechot na zewn, dobra szyby zamykamy, wciskam gaz no ok fajnie gniecie, ale reakcja malo sportowa. W zasadzie to emocje jak na rybach. Tempomat i jedziemy.
    1 punkt
  18. Jestem po montażu chlodnicy Nissensa. Wizualnie jakość profi, pasuje jak oryginał. Fabryczna poza tym, że pękła przy króćcu, okazało się że dodatkowo spuchła na dole 😉
    1 punkt
  19. Zawsze na letnich. Zimowe musisz sobie dokupić.
    1 punkt
  20. Jednocześnie BMW nie zaleca rotacji kół 🙃
    1 punkt
  21. W Inchcape w Warszawie stoi już nowa M5 🙂
    1 punkt
  22. Witam, od niedawna posiadam Bmw X3 z automatyczną skrzynią biegów i mam pytanie jak prawidłowo korzystać z automatu? Jeśli się zatrzymam na dłużej i nie chce zgasić silnika ponieważ chce aby chodziła klimatyzacja albo chce wysiąść z auta(z odpalonym silnikiem) to na jakim trybie mam ustawić skrzynię? Jeśli chce zmienić tryb pracy skrzyni na sport to muszę się zatrzymać czy mogę podczas jazdy? Jeśli chce wyprzedzić inne auto to mogę zrobić tzw. kickdown? Nie niszczy to skrzyni biegów? Za odpowiedzi z góry dziękuję.
    1 punkt
  23. Ceramika ma więcej zalet, tyle że producent odpowiednio to wycenił. Są sporo lżejsze, odporne na wysokie temperatury i wichrowanie tarcz. Wszystko kwestia budżetu.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.