Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 13.09.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Rozumiem, że wg Ciebie jak masz xDrive to już możesz "zap***" bo samochód potrafi od Ciebie więcej? 😉 Dyskusja w tym temacie już parę razy zrobiła koło. Wytknęliśmy sobie wszyscy, że: wielosezon nie zawsze jest gorszy, a sezonowe nie zawsze lepsze. Są przypadki, gdzie jedne zawiodą, a drugie wygrają. umiejętność liczenia własnych pieniędzy (to nie skąpstwo!) jest ważna. nie każdy kupuje samochód do zap*** nie każdy decyduje w 100% (bo np. zakup ze stocku, bo np. pkt. 2.) o wyposażeniu samochodu lepsze wyposażenie to pomoc, ale nie zastępują rozsądku - nadmierna prędkość jest nadmierną prędkością. Nieważne, czy to najlepsze opony w najlepszych warunków z najlepszymi hamulcami, pustym bakiem i kierowcą anorektykiem (wiadomo, że lżejsze hamuje lepiej ;)) bezpieczeństwo to odpowiedzialność zbiorowa (za siebie i innych), ale rzadko kiedy mamy możliwość wpływu na wybory innych (np. świadoma jazda samochodem, który ma kiepskie hamulce).2 punkty
-
Dobrze też że autor podzielił się tym jak problem został rozwiązany, to się chwali.1 punkt
-
No i ja to szanuję, miałeś jakieś marzenie motoryzacyjne i je zrealizowałeś. Patrząc na Twoje słowa z początku roku które Słonik zacytował, to podejrzewam że się po prostu trochę obawiałeś tylko jazd w trasy 😉 Ciekawe, że teraz powtarzasz że szybsze ładowanie niż Tesla nie ma żadnego znaczenia praktycznego, ale możemy ten wątek zostawić 😜 Dziwne jeśli chodzi o V8, bo samego silnika te normy nie popsuły, bardziej może wydech, bo sam silnik brzmi bardzo fajnie. Ale z mojego punktu widzenia to jest plus w przypadku auta rodzinnego, bo nie jest męczący w trasach szczególnie z opcją aktywnego wydechu. A z tego co kojarzę, to rozważałeś auta rodzinne, więc pewnie nie mówisz o Mustang 5.0 V8. A jakie V8 testowałeś przed Model S z ciekawości? Ja przed swoją M testowałem RS6, M5 Comp, X3M Comp, Mustang 5.0 V8, Q7, Q8. Mówiąc szczerze najbardziej podobały mi się w kolejności RS6 i X3M, ale zwyciężył jednak "rozsądek" żeby mieć auto rodzinne z dużym bagażnikiem. Też mi chodzi po głowie kiedyś jako auto dodatkowe, może w wersji cabrio. To będzie wtedy jak będę chciał zmienić X5 na jakiegoś fajnego elektryka. Póki co nie widzę żadnego wystarczająco fajnego kandydata. Powtarzanie co któryś post że BMW to "gloryfikowany VW", to jest element Twojej kampanii plucia na BMW czy jednak tak poważnie myślisz? Czym wg Ciebie różni się w takim razie VW od Audi i jak się oba mają do BMW? Jeździłeś i masz porównanie żeby się z nami podzielić różnicami, czy nie jeździłeś i nie masz pojęcia o różnicach, a chodzi Ci tylko o wywoływanie burzy? A może to my się jednak mylimy, a Adam ma rację. Z tego by wynikało że większość stojąc przed wyborem Lambo, Ferrari, Porsche, M-ki, RSy, rozważało też Tesle Plaid (no bo to jednak te same albo i lepsze osiągi), no bo na YT jest dużo testów porównujący te auta. Jednak finalnie na koniec dnia, i tak większość "zagłosowało portfelem" i wybrało lepsze auta 🙂 "Ferrari w 2023 r. sprzedało 13 663 samochody i zanotowało wzrost rok do roku o 3,3 proc" - Tesla Model S ma zbliżony poziom sprzedaży do Ferrari 🙂 Dane za 2023 Q1-Q3:1 punkt
-
jeżeli chodzi Ci o kółko 19 i łańcuch, to tak..pasuje do N47 i N571 punkt
-
Smutne to Adam, widzę że znowu jesteś na orbicie i dążysz jedynie do kłótni. Zapytałem wcześniej ile testowałeś BMW serii M, prawdziwych - oczywiście bez odpowiedzi bo to się nigdy nie wydarzyło. Pieprzenie o gloryfikowanym VW to chyba żeby dalej prowokować kłótnie bo wiesz dobrze że piszesz bzdury. Bardzo przykre, chwilowo ten wątek odzyskał normalność ale widzę że znów Ci się ulewa.1 punkt
-
Adam, właśnie o to mi chodzi. Wg mnie jak ktoś chce kupić M3 to nie będzie porównywał do Tesli i patrzył na suche dane. Takie auta jak M3 czy Ferrari to się kupuje sercem. Czy Ty czujesz o co mi chodzi, kupowałeś kiedyś auta sercem?1 punkt
-
No i koniecznie do takich premium opon tylko i wyłącznie hamulce M, bo inaczej to też bez sensu bo zabraknie tych 15cm... jak jak lubię takie dowody anegdotyczne 🙂 Żeby nie było - sam zmieniam letnie/zimowe, (mam też te lepsze hamulce 😉 oraz xDrive) i niestety wielokrotnie nieprzewidywalna pogoda na styku pór roku powodowała, że występowały anomalie (np śnieg w kwietniu) i czułem się niepewnie bo nie byłem na tej właściwej oponie. I wtedy stwarzam dużo większe zagrożenie dla siebie i innych niż ktoś kto jeździ cały rok na wielosezonie. Natomiast fetyszowanie znaczenia opon jest wg mnie niepoważne, bo wystarczy 1 sek opóźnienia hamowania, zagapienie się, spojrzenie w komórkę i droga hamowania wydłuża się o metry, a nie o centymetry. Dużo większe znaczenie dla bezpieczeństwa ma zachowanie na drodze, a nie marka opony.1 punkt
-
Rafaello doskonale podsumował. Woytas, ale co mają opony do segmentu auta? A gdybyś jeździł kią ceed, to już byś nie szukał najlepszych opon i nie porównywał testów? Nie widzę korelacji między segmentem a klasą opon. No i ta historia o zatrzymaniu się 15 cm przed - gdyby bazować tylko na takich przypadkach, to jeszcze trzeba zrezygnować z ciężkich 6-cylindrowych diesli i benzyn, wtedy wyhamujesz nawet 45 cm przed drzwiami pani z yariski. No bo jeżeli redukujemy ryzyko jakimś czynnikiem, to czemu nie kilkoma czynnikami, jak napisał rafaello - szukajmy najlżejszych. W rzeczywistości o tym wszystkim decyduje milion czynników, a opona czy waga pojazdu stanowią tylko promil ze wszystkich składowych decydujących o tym czy wyłapiemy dzwona czy nie. Przestańcie się licytować kto jaki miał przypadek i co zdecydowało o sukcesie czy porażce.1 punkt
-
Mysle ze 100% sie mylisz i te auta sa dla siebie oczywista, naturalna konkurencja. Miazdzaca wiekszosc uzytkownikow kupuje topowe "M" z jednej prostej przyczyny - jest najszybsze w serii 3/4/5 Prosta sprawa - zrob 0-100 czy 100-200 identyczne dla M340i i M3 i zobacz ile osob bedzie chcialo doplacic do M3 (bo np jest szybsze na torze, bo ma lepsze chlodzenie, lepsze hamulce etc) Czy myslisz, ze nowe M5 o wadze 2,5 tony ma naped hybrydowy po to zeby miec lepszy handling, lepsze czasy na torze, mniejsze spalanie? Nowy GTS? Czy hybryda dodaje mu wrazen dzwiekowych, zapewnia lepsze hamowanie czy prowadzenie? SF90 Adam, kompletnie sie mylisz i tak właśnie czułem że Ty czy @Jac3kBMW w ten właśnie sposób myślicie. Jeździłem kilkoma M i to jest specyficzny samochód który nie każdemu będzie pasował, ale daje dużo frajdy. A 0-100 to tylko jeden z faktorów. Jestem przekonany że jeśli ktoś rozważa m3 to jakiś nieduży procent czy promil będzie porównywał TM3P bo to kompletnie inne auta. Proponuje abyś będąc w Polsce wybrał się do dealera BMW i przejechał się paroma Mkami, to zrozumiesz różnice. Ja zrozumiałem po pierwszej jeździe próbnej 🙂1 punkt
-
"Run and Drive" na aukcjach znaczy tylko tyle: - Silnik się uruchamia - Można włączyć bieg - Rusza do przodu o własnej mocy Nawet na 3 kołach, po dachowaniu i złamane w pół samochody potrafią to zrobić 🥲1 punkt
-
Bridgestone Turanza EL400 https://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-turanza-el400-225-50-r17-94-v-run-on-flat-#5009784041 punkt
-
No bo rozsądny człowiek jestem 🙂 Ja zawsze pisałem, że Tesla jest wystarczająco dobra, a nie najlepsza. Pisałem również, że pieniądze nie rosna na drzewach dlatego decydujemy się na takie, a nie inne wybory.1 punkt
-
Własnie dlatego napisałem, że bezpieczeństwo to kwestia indywidualna. Nie mamy wpływu na to, jak inni do tego podchodzą, dlatego musimy sami zadbać o swój tyłek w sposób jaki uważamy za stosowny. AMEN 🙂1 punkt
-
W tych silnikach seri " N " nie da się regulować cisniena oleju programem1 punkt
-
Design jak design, natomiast zwróciłem uwagę na inną rzecz. Kolejny model, gdzie ten nowy ma gorsze parametry mechaniczne, niż poprzednik...1 punkt
-
Ja po 5 dniowej walce znalazłem,wyciągnąłem bezpiecznik od telefonu który był w podłokietniku i problem zniknął.1 punkt
-
Witam. Również jestem po wymianie szczotek węglowych (niskonapieciowych). Naprawa banalnie prosta, nie trzeba demontowac pompki z auta. Chce jednak poruszyc kwestie ważnego elementu, o ktorym nikt nigdzie nie wspomniał. Chodzi o WARYSTOR 20K15 0636 w obwodzie elektrycznym silnika pompki. Jeśli u kogoś jest uszkodzony, to polecam go wymienić na sprawny, aby uniknąć i zabezpieczyć urządzenie przed przepięciami. Niestety nie udało mi sie znaleźć aż tak małego, ale "pastylkowy" też da się wmontować i działa. Pamiętajcie o dokładnym wyczyszczeniu układu i radiatorów szczotek (miedziane druciki przypominające sprężyny), aby dobrze odprowadziły temperaturę. Naturalnie po montażu należy usunąć błąd w sterowniku JBE i cieszyć się w pełni sprawną funkcją REST.1 punkt
-
No wiesz, przynajmniej wiadomo co było. Ćwiartka wstawiona. Próg nietknięty. NIe mam doświadczenia w takich sytuacjach. Czym to grozi?0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00