Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. To chyba najlepiej wchodzić ostro w zakręty oraz dynamicznie ruszać 😄
    2 punkty
  2. wcześniej na rozgrzanym motorze obroty pod odcinkę to ciśnienie na poziomie 2,2 bara i nie byłem w stanie tego przebić, okolice zmiany shift pointu 1200/1500 to było ok. 1,2 bara teraz wstało na jakieś 2,4, obroty w okolicach 2000 i więcej, moja pompa nigdy nie generowała ciśnienia pod 3, teraz po zmianie 2000obr to 3,5 bara dodam że pompa oleju została stara, miałem ją wymienić, ale pomyślałem że to bedzie bardziej wiarygodnie wyglądało, przy wymianie na nową na pewno to ciśnienie jeszcze by sie podniosło. Jałowe szału nie robią ale lekkie dotknięcie gazu i to ciśnienie wstaje dużo mocniej, własnie w przedziale w którym samochód jedzie, uważam że to tania i bardzo skuteczna modyfikacja
    1 punkt
  3. Udało się rozwiązać problem. Zbiornikowi płynu do spryskiwaczy brakowało śrubki - błąd fabryki. W końcu
    1 punkt
  4. tak juz luźno bez emocji..godzinę temu wróciłem z warsztatu i przyjechał do nas szlifierz z którym współpracujemy, pytam się go: Mariusz, słyszałeś żeby w N57 z wersji M50d chłopaki przekładali pompę oleju? zakładają.. mówi tylko że nie wie dokładdnie jaka to wersja, ale dodał że to jakiś silnik z 3ma turbinami, powiedziałem mu o tych moich wskazaniach ciśnienia i zastanawiam się nad tą pompą, powiedział ok..jak założysz to daj mi znać jak to ciśnienie się zmieni, bo też jest ciekaw, jako osoba która przy tym pracuje, to jest jedno i teraz drugie: obejrzycie na spokojnie film Chrisa w którym mówi o tej pompie, ostrzegali żeby uważał z tą pompą (tu mam na mysli ten lekko przesunięty kanał olejowy, który trzeba skorygować inaczej katastrofa) i po chwili dodaje, że prosili go żeby nie mówił o tym że to taka cicha tajemnica, co powiedział Chris: słuchajcie nie po to prowadzę kanał aby coś tu ukrywać, kręcę te filmy aby własnie pokazać co robię jak to robię i dzielić się wiedzą (plus dla Chrisa, własciwe podejście) więc my tu sobie piszemy działa, nie działa a ludzie już dawno te pompy pakują i żąglują nimi, tylko nikt o tym pisze, nikt nic nie mierzy i nikt nic nie pokazuje, teraz trzecia sprawa: Chris porusza też temat nieco mniejszego kółka, według Niego założenie tego kółka spowoduje przeładowanie olejem, oczywiście mówi to bez żadnego testu/pomiaru, tak mu się wydaje, ale jeszcze raz powtórzę, obejrzyjcie dokładnie film, po chwili wskakuje miniatura z opisem: przy zachowaniu seryjnej pompy oleju i nieco mniejszego kółka może mieć to sens) dlaczego tak napisał, bo oczywiście nic nie mierzył, ale na chłopski rozum nie jest to pozbawione sensu. Czekam na Jego pomiar oleju...
    1 punkt
  5. Robiąc test czujnika w programie ista, dopuszczalna różnica miedzy czujnikiem ciśnienia przed filtrem a czujnikiem ciśnienia atmosferycznego w dde (sterowniku silnika) przy zgaszonym silniku to 25 mbar z tego co pamiętam. Jeśli nie przekracza takiej wartości to nie ma to raczej wpływu na częstotliwość wypalania. Czujnik sam się kalibruje porównując ciśnienia atmosferyczne z czujnikiem atmosferycznym w DDE oraz z czujnikiem ciśnienia doładowania( mowa tu o zgaszonym silniku gdy czujnik doładowania wskazuje ciśnienie atmosferyczne bez nadciśnienia w kolektorze/ bez doładowania). Dodam jeszcze, że czujnik różnicy ciśnień działa na takiej zasadzie, że wskazuje ciśnienie atmosferyczne plus ciśnienie wsteczne spalin idące z filtra dpf gumowym wężykiem do czujnika. Co do wskazania czujnika różnicy ciśnień przy zgaszonym silniku to powinno to być 0 (pod funkcją ciśnienie wsteczne/ ciśnienie przed dpf)
    1 punkt
  6. W wersji czujnika z jednym wężykiem, czujnik mierzy ciśnienie przed dpf porównując je z aktualnym ciśnieniem atmosferycznym(czujnik ciśnienia atmosferycznego jest w sterowniku silnika). Różnica tych dwóch wskazań to właśnie ciśnienie wsteczne przed dpf, na podstawie którego obliczane jest zapełnienie filtra. Przykład : czujnik przed dpf wskazuje 1018 hpa (mbar) a aktualne ciśniene atmosferyczne 1000 hpa (mbar). W tym wypadku ciśnienie wsteczne wynosi 18 hpa.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.