Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Czyli miałeś M340i z silnikiem B58 i wciąż twierdzisz, że ten silnik nie ma dołu 🤯. Rozumiem, że znacznie lepsze czasy 60-100 i 80-120 niż 30d też Cię nie przekonują. Miałeś SQ8 i jak rozumiem też był problem z dołem, bo napisałeś, że benzyna w SUV-ie się nie sprawdza… A ja przejechałem 110k km w X5 z 40i (i to pierwsza słabsza niż obecnie wersja) i nie tylko auto bardzo zaskakiwało na plus spalaniem co pokazali Ci już inni forumowicze, ale i dawało dużo frajdy z jazdy. Obecnie w X5M mam ponad 120k km i jak czytam, że po SQ8 twierdzisz, że duża benzyna nie pasuje do SUV to twierdzę, że albo oba samochody widziałeś w katalogu albo jesteś zwyczajnym forumowym trollem. :)
    4 punkty
  2. Masz dystans i srednia predkosc, lepszych paramatrow do porownania nie ma. Wiadomo ze wiekszosc trasy auto nie korzysta ze 100% mocy ale ta moc w razie co ma;) mnie nie interesuje czy byl to tryb eco czy sport, przejechane x km ze spalaniem y. Chcesz to pokaz diesla w ecopro z taka srednia btw fajnie wyglada spalanie 7.3 l w dieslu przy sredniej 99,9 a 7,9l dla sredniej 96,6 w benzynie. Tego zarliwi wielbiciele diesla nie dostrzegaja. Na spokojnie patrząc wiadomo ze diesel spali mniej ale na pewno nie tyle mnie zeby bylo warto jezdzic dieslem
    3 punkty
  3. To wciąż tylko liczby, a zmiennych jest bardzo dużo. 12km żeglowania to dużo i uważam, że potrafi znacznie wpłynąć na średnie spalanie. Znajomy w 40i LCI najbardziej efektywną jazdę miał na poziomie 8,7. Średnie z tysiąca 10,8 (bardzo mieszany). Ja zaś najbardziej efektywna - 5L, średnie z tysiąca - 8,7. Sposób jazdy dość podobny. Jak zrobiłem 100km po mieście w trybie sport, to na koniec pokazało 11,4. I to znów są tylko liczby. Z chęcią bym przeprowadził jakiś test dla samej znajomości różnic. Bo przekomarzać się o wyższości jednego i drugiego nie mam zamiaru. 40i cenowo jest praktycznie na tym samym poziomie co 30d - mogłem wziąć benzynę, ale zawsze chciałem diesla 🙂
    1 punkt
  4. Wrzucam, bo bliźniacze trasy zrobiliśmy. 30d, z nieco nerwowym wyjazdem z miasta, potem ciągle ekspresówka w jednostajnym tempie. 2+1, bagażnik zapakowany
    1 punkt
  5. Diesel pali mniej, benzyna pracuje ciszej (często jej nie słychać) - AMEN:) Dla tych którzy zastanawiają się nad wyborem: x5 40i LCI 7,9l/100km - autostrada w Holandii, jednostajna jazda, średnia prędkość 96/6 km/h 11,4 l/100km - zatłoczona autostrada w Niemczech, jazda 150-170km/h (średnia 130,8km/h), trzy osoby, auto zapakowane po sufit
    1 punkt
  6. Te 38,5%/155km to znaczy ze przez ten czas jechales w trybie "ECO PRO"? Bo jezeli tak, to kupowanie "M60i" i pozniej jechanie "o kropelce" zeby udowodnic na forum "ile to pali" i ze nie oplaca sie kupowac diesla wtedy to imho ma maly sens delikatnie to ujmujac.
    1 punkt
  7. To co wstawiles to mix - autostradą nie dojezdza sie pod sam dom. Dojazd do autostrady i z autostrady obniza efekt koncowy. Inna sprawa co dla kogo znaczy szybko na autostradzie, ale patrzac po sredniej, to pewnie jechales w okolicach 160-170 kmh. SQ8 zrobilem kilka tras po 500 km i wracalem z wynikiem ok 15 L / 100 tylko dlatego ze jechalem na autostradzie 150-170 zamiast 180-200, a na dojazdach do autostrady wywolywal sie tryb 4 cylindrowy. Gdybym skasowal srednia po wjezdzie na autostrade i przejechal 15 min z predkoscia 200, to by bylo 19-20 L / 100. W Twoim przypadku, z uwagi ze X5 troche mniej spalaja niz Q7/Q8 byloby pewnie z 17-18 L / 100. W takich realiach diesel jest w odleglej galaktyce. Natomiast, jak ktos jezdzi po krajowkach, na autostradzie jak juz sie pojawi to lubi turlac sie 130-140 kmh i rzadko korzysta w benzynie z gornej partii obrotow, to rzeczywiscie maleje sens diesla.
    1 punkt
  8. M60i kolejna trasa na dystansie kilkuset kilometrów (jak będziesz zainteresowany, wrzucę kolejne obrazki). Przy szybkiej jeździe autostradą / ekspresówką spalanie jest na poziomie 13-14 litrów. Nie wiem, co miałoby sprawić, żeby 40i paliło więcej niż 60i w podobnych warunkach
    1 punkt
  9. Wrażenia z jazdy są najważniejsze, 0,3s do setki w normalnej jeździe nie robi różnicy, a 200 Nm już tak. Tylko, że nowe benzyny z wtryskiem bezpośrednim z przodu chodzą jak diesel.
    1 punkt
  10. Skoro wykodowałeś start stop (jesli piszesz to doslownie) to nie masz MHD, a zatem tez Twoje doswiadczenia sa inne niz osob z MHD. Przy MHD jest generator ktory odpala silnik tak ze prawie tego nie czuc a i gasniecie silnika nastepuje lżej i jeszcze podczas toczenia co sprawia ze i to jest niewyczuwalne. A przy MHD dodatkowo jest inna charakterystyka bo jest biturbo - więc i niższe spalanie, Dodatkowo to ze gaśnie podczas jazdy i prawdopodobnie te 8kW cos wspomaga spalinowy przez co spalinowy ma lzej/mniej paliwa spala.
    1 punkt
  11. W moim przypadku poszło ekspresowo. Zamówienie złożyłem 17 lipca a 4 września samochód zjechał na plac dealera. Dzisiaj zarejestrowałem. W sobotę oddaję na położenie folii PPF na przód i powłoki ceramicznej na pozostałą część nadwozia. Dealer obiecał wykorzystać najbliższy wolny slot produkcyjny i słowa dotrzymał. Samochód wyprodukował się 31 lipca . X5 M60i wszystkie opcje za wyjątkiem pełnej skóry (w takim przypadku czekałbym 6 mcy - zamówienie indywidualne). Kolor marina bay blue.
    1 punkt
  12. Dzięki. A skoro już uzupełniam info o moim samochodzie, to jeszcze wspomnę o wymianie radia (było na kasetę, teraz jest przerobione z blutothem i mikrofonem), kloszy reflektorów,tulei gumowych wahaczy tylnych. Miałem również problem z klimą. Nie chłodziła jak trzeba. Ciągle leciało ciepłe powietrze. Po wymianie zaworów ogrzewania nie było poprawy. Dopiero po wymianie czujnika temperatury parownika wszystko wróciło do normy. Nie wszystkie naprawy zostały uwiecznione na fotografiach. Wrzucę te co mam .
    1 punkt
  13. https://www.bmwusa.com/owners-manuals.html Wpisujecie randomowy VIN ściągniety z otomoto i macie instrukcje po polsku bez problemu.
    1 punkt
  14. 0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.