Tak jak sam możesz zauważyć, nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie.
Teoretycznie, wariant z kupnem opony z homologacją (*) BMW jest najbezpieczniejszy. Z drugiej strony w temacie narosło sporo opinii subiektywnych, że trudno dojść do jednoznacznej odpowiedzi. Niestety, tak to jest wszystko zrobione, że daje możliwości do interpretacji. Pewnie każdy przypadek jest trochę inny. Dlatego w tych dyskusjach zacząłem się już domagać o wskazanie konkretnych OWU /dokumentów / źródeł / notatek prasowych itp. wskazujące potwierdzenie forsowanej tezy, że musi być Homologacja BMW (*) i koniec. Następnym problemem w tego typu dyskusjach jest to, że wiele osób, cały czas sprowadza temat do tego, że ten sam model opony z (*) i bez się różni. Nie neguję tego, to nie jest problemem.
Problemem jest to, że BMW nie daje jakichkolwiek możliwości wyboru opony w przypadku opon zimowych. Jest tylko ogumienie run-flat niezależnie od wielkości felgi. Z drugiej strony, skoro auto mi wychodzi bez ogumienia run-flat oryginalnie z fabryki na lato (opcja ogumienia performance) to, dlaczego ja jestem zmuszany do kupowania run-flat na zimę? Dodatkowo, pewne modele opon z (*) dla G20, już mają swoich następców z ulepszonymi parametrami (np. Continental WinterContact 8S zamiast TS860S) i jak ta opona (TS860S) ma być bezpieczniejsza od 8S pomimo gorszych parametrów hamowania? Odświeżenie homologowanych opon zrobią pewnie dopiero przy okazji następnego modelu, gdzie mogą też zmienić rozmiary opon.