Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Teoretyczne dywagacje. A dupohamownia jest bardzo złudna. fakty sa takie ze 40d jest drozsze od 40i, wolniejsze od 40i, glosniejsze od 40i co rekompensuje nieco mniejszym spalaniem. przy zakupie auta za 500 tys, kosztach opon, ubezpieczenia itd to ta różnica robi się pomijalna. Każdy wybierze co mu subiektywnie pasuje, bo gdyby patrzec na spalanie i koszta to nawet nie ma co zerkac w kierunku x5 Ps to pewnie troche poza tematem ale mam wrażenie se benzyny starzeja sie lepiej. 10-15-20 letnie benzyny z nalotem 400 tys nadal chodzą cichutko i bez wibracji a diesle niestety juz nie, nawet w teorii sprawne to jednak nie chodzą jak wtedy kiedy byly nowe
    2 punkty
  2. Kup sobie ADBL Leather QD i ogarniaj na bieżąco, szczególnie jak masz tapicerkę w jasnym kolorze. Nadaje się do skór naturalnych i syntetycznych tapicerek, ma przyjemny skórzany zapach, pozostawia matowe wykończenie. Przetestowałem trochę preparatów w różnych autach i moim zdaniem nie ma takich, które zabezpieczą Ci tapicerkę na dłuższy czas. Lepiej dbać na co dzień niż liczyć na jakieś magiczne środki.
    2 punkty
  3. 1 punkt
  4. No nie, nie zgodze sie. Po drodze najczesciej kupowanym autem byl Nissan Leaf, Audi e-tron, byl model 3 a teraz jest model Y. Toyota ma elektryczny odpowiednik Ravki i nazywa sie BZ4X i sprzedaz jest ok ale bez szalu, klient glosuje portfelem. Nikt takich tez nie wysuwa ze Musk jest nieomylny, mylil sie wiele razy ale jakos spada na 4 lapy przewaznie bo tak jak kiedys Jobs --> kreuje trendy sam jak prawdziwy wizjoner a nie dopasowuje sie do motlochu. Mysle, ze gdyby opuscil Tesle to bylaby podobna historia jak z Applem podczas nieobecnoscji Jobsa. Kiedy on palil miliardy $ i rozkrecal produkcje modelu 3 pod namiotami ku uciesze legacy, BMW robilo n-ta iteracje 320d restylizujac zderzaki i zwiekszajac moc napedowa o 10KM co kilka lat. Skrajnie rozne patrzenie na swiat, jak to mowia do odwaznych swiat nalezy. Heh, bierz troche pod uwage ze watek ma +500 stron i trwa 4 lata, gdybysmy sie tu wszyscy zgadzali, byli bardzo grzeczni i poklepywali po glowach to umarl by po miesiacu - chce powiedziec ze czasami troche przejaskrawiania, kontrowersji czy zaczepek nie jest zle, przy piwie na pewno wszyscy bysmy sie bez problemu dogadali i milo spedzali czas ^^ Zaden ze mnie ultras, ultrasem bym nazwal takiego slonika ktory przez 4 lata nie wymienil jednej zalety Tesli, to jest dopiero zatwardziala konserwa 😄 Gdyby watek mial inna konwencje to mysle, ze nie napisalbys tu setek postow, nie wymienilibysmy wielu ciekawych pogladow, nie dowiedzieli mnostwa rzeczy na temat elektrykow. Ujezdzam Tesle, ujezdzam BMW jak i inne elektryki - staram sie byc w miare rzetelny, a to ze forma jest czasem odrobine kontrowersyjna -> mysle ze to nie koniec swiata 😉
    1 punkt
  5. Wrażenia z jazdy są najważniejsze, 0,3s do setki w normalnej jeździe nie robi różnicy, a 200 Nm już tak. Tylko, że nowe benzyny z wtryskiem bezpośrednim z przodu chodzą jak diesel.
    1 punkt
  6. A o to prezentuje nowy nabytek 🙂
    1 punkt
  7. Mam nadzieję, że macie świadomość, że gwiazdki dotyczą jedynie Michelin? 🤣
    1 punkt
  8. Sprawa z silnikami w X5 jest wg mnie taka: 30d vs 40i (zblizona cena) -> 30d sprawia wrazenie bardziej dynamicznego po miescie. Szczerze mowiac, oczekiwan sie nie ma, a jak sie czlowiek przejedzie, to troche szok ze 30d w tej budzie tak ciagnie. Sprawa sie komplikuje na autostradzie, gdy ktos lubi zakres 160-200 kmh. Tam zacznie blyszczec 40i, ktore jak juz sie turla i utrzymuje obroty, przy ktorych dobrze ciagnie (gdzies od okolo 3 tys), to takie 40i mocno odjedzie 30d. Prosze tu nie pisac, ze B58 ma wspanialy mocny dół, bo przy 30d to on tego dołu nie ma. Jeździłem wszystkimi trzema (30d, 40i, 40d). W kwestii spalania wiele osob na tym forum pisze, ze benzyna spala prawie tyle co diesel. Nie zgodze sie. Samo paliwo do diesla ma o 15 % wyzszą kalorycznosc. Do tego sama konstrukcja silnika diesla daje większą sprawność (m.in. z tego powodu diesel sie wolniej nagrzewa). Sumarycznie, diesel spali około 25 % mniej niz benzyna o tej samej pojemnosci, tak mozna zalozyc. Gdy 30d spala 9 L (mysle, ze to rozsadna wartosc patrzac po raportach tu na forum), to 40i spali 12 L, nie ma siły. Natomiast im bardziej bedzie sie cisnelo 40i, tym roznica bedzie sie powiekszac, bo trzeba chodzić po górnej partii obrotów, gdzie diesel dalej sie z tego smieje i pierdzi na 1500-2500 obr. Oczywiscie cisniecie 40i po gornej partii obrotow vs jazda 30d, to bedzie zupelnie inna dynamika, ale zawsze mozna zestawic 40i do 40d i teoria o rozjezdzaniu sie spalania dalej aktualna. Przy 180 kmh 30d spali 12 L, a 40i jakieś 16 L minimum. Jesli jest inaczej, to niech ktos nagra filmik na tempomacie i tu wrzuci, chetnie skoryguje swoja wiedze. Wadą diesla jest wieksza waga i czułość na jazde po miescie, mam na mysli DPF i inne. Jesli czasem i tak ktos robi chocby i krotka trase, to problemu nie bedzie. 40d -> Jezeli komus podoba sie 30d wzgledem 40i, to 40d bedzie zachwycony. Przede wszystkim jest jeszcze lepsza reakcja na gaz, a auto po prostu prawidłowo się rozpędza w każdej sytuacji. Dodatkowo ma fajniejszy wykres - jak na diesla, potrafi ciagnac fajnie górą. Wada: Dopłata 30 k, po rabatach jakieś 25 k, ale nadal. Osobiscie do 40d mialem z kolei duze oczekiwania, a wyszlo tak: 30d mnie zaskoczylo, 40d pozostawilo moze odrobine niedosytu. Nie samo w sobie, tylko jesli chodzi o roznice 30d vs 40d. Do tego stopnia, ze zapytalem handlowca czy to auto na pewno jest 40d (bylo bez oznaczen). Okazalo sie, ze tak, bylo widac na slupku B po otwarciu drzwi. Ja chyba skoncze z 30d, mimo ze nie podoba mi sie na sile wyplaszczona góra w tym silniku (zeby zrobic miejsce dla 40d) i fakt, ze jest sens go krecic tylko do 4500 obr. Silnik 40d to absolutne optimum do tej budy, żywa góra, chętna krecic sie do 5000 obr, tylko wg mnie za duza dopłata jak na inny program w tym samym silniku. Choc tu moge sie mylic, ze to ten sam osprzęt - waga 40d to 20 kg wiecej wzgledem 30d, a gdzies kiedys na innym forum mignelo mi, ze 30d ma turbo zwykle + turbo o zmiennej geometrii. Natomiast 40d ma obie turbiny o zmiennej geometrii. Awaryjnosc 30d vs 40d bedzie podobna. Jesli ktos jest w stanie zrezygnowac z czegos z wyposazenia i w zamian wziac 40d, to polecam. Ewentualnie jak ktos nie liczy kasy, to tez 40d :).
    1 punkt
  9. No u nas wiele rzeczy związanych z PRD jest z 97 roku, tak jak hamulec awaryjny z regulowaną siła zadziałania czy jakoś tak... absurd. Oraz to ze zly stan amortyzatorow nie moze byc powodem do negatywnego wyniku
    1 punkt
  10. Ale jak wygląda obecnie sytuacja na rynku - jeśli chcesz kupić dużego SUVa to i Audi i Mercedes mają schodzące za 1-2 lata modele. BMW do tego jest lepsze silnikowo. Sporo ludzi dlatego przechodzi obecnie do Lexusa. Mi LCI 'nie leży' i zamiast po 3 letnim leasingu wziąć nowe X5, przedłużyłem o 2 lata leasing obecnego czekając co wypuści BMW/Audi/Mercedes. Jak to zwykle bywa połowie nowe X5 2026 powiedzmy będzie się podobać, połowa zmieni markę, na ich miejsce przyjdzie ileś osób z innych marek i cykl będzie się toczył. Ale pomarudzić jako boomer mogę ;).
    1 punkt
  11. @GR Kiedyś brałem kolektory stąd https://pt-pro.pl, możesz sprawdzić.
    1 punkt
  12. A dla mnie nowa 7 jest również bardzo ładna … mimo, że moim pierwszym BMW było E36 323 Ti Compact M Technic i raczej preferuje tradycyjne formy to chyba się starzeje i porzucam te młodzieńcze wspomnienia, a stawiam na innowacje.
    1 punkt
  13. O praktycznie każdym nowym BMW zawsze jest ta sama dyskusja czyli, ze to słabo wyglada i trzeba kupowac schodzacy model. Po kilku miesiacach okazuje sie ze uroda tego starego, gdy stanie obok "brzydkiego" nowego, jednak blednie. To samo było z ostatnim liftingiem X5. Ludzie tutaj rzucali sie na stocki przedliftowych samochodow i...jakos nie słysze juz ze lifting był nieudany. Sam zastanawiałem się w 2018 roku czy moze brac ze stocku X5 f15 czy zamawiac do produkcji G05. I miałbym teraz tego starego kasztana ktory wowczas wydawał taki ciągle świeży🫣
    1 punkt
  14. W moim przypadku poszło ekspresowo. Zamówienie złożyłem 17 lipca a 4 września samochód zjechał na plac dealera. Dzisiaj zarejestrowałem. W sobotę oddaję na położenie folii PPF na przód i powłoki ceramicznej na pozostałą część nadwozia. Dealer obiecał wykorzystać najbliższy wolny slot produkcyjny i słowa dotrzymał. Samochód wyprodukował się 31 lipca . X5 M60i wszystkie opcje za wyjątkiem pełnej skóry (w takim przypadku czekałbym 6 mcy - zamówienie indywidualne). Kolor marina bay blue.
    1 punkt
  15. Żyjesz przeszłością i tym co było w 2018-2020r kiedy miałeś Teslę, Nissan Leaf i BMW i3. I tu nie chodzi o BMW. W 2024 udział Tesli na europejskim rynku wynosi 18.7% i spada, a to znaczy że mniej niż co 5-ty elektryk to Tesla i to pomimo tak atrakcyjnej ceny. Czyli ponad 80% osób chcących elektryka, portfelem nie głosuje na Teslę, a to oznacza że większość z tych wad BMW i4 (a inni producenci mają je prawie wszystkie), dla tych ponad 80% albo są pierdołami albo te wady są mniej znaczące niż zalety jakie mają wybrane przez nich nie-Tesle. Udziały innych firm którym wróżysz upadek typu VW, BMW, Stellantis itp zwiększa swój udział rynkowy i sprzedaż, a i tak jeszcze nie mają pełnej oferty elektryków. Żyjesz w bańce norweskiej, ale dane oficjalne mówią że w Europie ludzie chętniej kupują VW mającego pewnie więcej wad niż BMW. Tesla rokrocznie traci udziały w rynku, bo wchodzą nowe ciekawsze modele i ludzie głosują portfelem. To że w Norwegii widzisz więcej Tesli i wydaje Ci się że tak świat wygląda i będzie wyglądać, to jest nic innego jak kierowanie się logiką indyka. Fakty mówią zupełnie co innego. Tesla pisze o wynikach - down 8% Tymczasem BMW ma wzrost elektryków o 24.6%! BMW które zaspało nie mając nawet jeszcze dedykowanej platformy EV i będąc droższe od Tesli sprzedaje już 1/4 wolumenu elektryków Tesli. A oprócz tego ma 5 razy tyle sprzedaży ICE, PHEV. Oczywiście oddany fan Tesli powie, że 190tys sprzedanych elektryków BMW w I półroczu 2024 to ludzie którzy się nie znają i są zaślepionymi fanami BMW. Aż nasuwa się jedno skojarzenie 😜
    1 punkt
  16. Ale ja nie twierdzę, że każdy powinien mieć 625 koni pod maską i 750 niutonów. Po to jest tych wersji tyle aby każdy wybrał taką, jaką mu najbardziej w danej chwili pasuje / na jaką go stać. Neguje natomiast zdecydowanie kupowanie samochodu dla następnego właściciela oraz sens kryterium „będzie 10k droższy za 7 lat”. Osobiście mam X5M. Czy jest mi potrzebne tyle mocy? Nie. Czy mogę ją w ogóle wykorzystać? Nie. Czy pali jak smok? Tak. Czy potrzebuje takiego auta? Nie. Ale chciałem je mieć i jestem bardzo zadowolony 🙂
    1 punkt
  17. Możesz założyć aftermarketowe felgi, ale parametry muszą być jak OE + muszą mieć certyfikaty i homologację. Możesz również założyć 19, jeśli wariant mieszany to ogumienie musi mieć homologację BMW.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.