Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. W X5M po 500km pewnie tak boli dupsko, że kto by tam jechał dalej 😄
    5 punktów
  2. Dla tych którzy rozważają diesla aspekt zasięgu na pewno ma znaczenie, bo to jedna z bezsprzecznych przewag klekotu nad benzyna. Dla mnie zasięg ma znaczenie i na pewno opcjonalne 100l baku by tutaj dla niektórych rozwiązało problem zasięgu w benzynie. W Q7 można kliknąć opcjonalny 100 litrowy bak. Oczywiście są i tacy tutaj którzy sobie zracjonalizują swój wybór i stwierdzą że zasięg nie ma znaczenia, a nawet że mniejszy zasięg to zaleta bo można to czy tamto. Bawi mnie takie racjonalizowanie swoich wyborów
    2 punkty
  3. Otóż, szanowny kolego, mój post wniósł do tematu dokładnie tyle samo co twoja wcześniejsza uwaga - po prostu starałem się dostosować poziom wypowiedzi. Ciesze sie, ze zauważyłeś, iż nie jest on odpowiedni i zwyczajnie tu nie przystoi. Mam nadzieje, ze czujesz skruchę i więcej takiego foux pas nie popełnisz a ta twoja wstawka po BTW to tylko wypadek przy pracy. Dodam tylko, że Twoje preferencje dotyczące tankowania także nikogo nie interesują a jednak z jakiegoś powodu postanowiłeś się nimi z nami podzielić. Rozumiem, że ta niekonsekwencja to też jakiś pojedynczy epizod. Skoro kurtuazje mamy już za sobą to pozwolę sobie wrócić do merytoryki: niewielki zasieg to chyba najczęściej wskazywany „niedostatek” X5M. Moim zdaniem zupełnie nietrafiony bo jadąc lekko ponad przepisową prędkość autostradowa benzyny spokojnie wystarczy nam na 500 km. Ja nie znam w Europie trasy, na której przez 500 km nie ma stacji. Kompletnie nieracjonalne jest też tłumaczenie, że są odcinki nowe bez stacji i tam może nam zabraknąć. Ale jak masz 1000 km zasięgu i przejechałeś już 800 i właśnie wjechałeś na taki odcinek to - zaskoczenie - też może Ci zabraknąć!
    2 punkty
  4. Z tych właśnie powodów przedłużyłem finansowanie mojej skromnej 540xi o kolejne dwa lata. Poczekam... zobaczę co się pojawi na rynku. Na Panamery Turbo mnie nie stać.. E Klasa odpada, G60 odpada.. Będę się cieszył R6 chwilę dłużej. P.S. Słyszałem, że jest szansa na powrót V8 i R6 do serii 5 i 7.. Zobaczymy.
    1 punkt
  5. Z tego co słyszałem to zrezygnwali z laserów już w G20 LCI. Powód: są dość restrykcyjne wymagania zanim laser może się załączyć, a dodatkowo jak się uszkodzi to koszt wymiany takiego reflektora ogromny. Night Vision to raczej super bajer tylko dla kogoś, kto jeździ w nocy po krajówkach, w końcu prawie żadne egzemplarze G30 tego nie posiadają. Poza tym G60 też mi nie pasuje, patrząc czysto wizualnie. Już w G30 pre-LCI ten tablet taki na styk, po lifcie jest jeszcze bardziej "tabletowaty". A to czy nowa M5 mierząca zresztą prawie 5.1m długości będzie sukcesem, to już pokażą słupki sprzedaży. Rynek zweryfikował negatywnie C63 z R4, bober w 4er przyjął się chyba całkiem nieźle, a czy G60 jak i wersja M5 też się przyjmą? To się okaże, ale trzeba pamiętać, że głównym rynkiem docelowym są Chiny, gdzie liczą się przede wszystkim sedany. Ale też właśnie dlatego wytypowałem G30 jako takiego ostatniego przedstawiciela klasycznej linii z nowoczesnością, a jednocześnie świetnymi silnikami i tutaj też postawiłem swoje pieniądze. Oni kochają sedany do tego stopnia, że na ich rynek są wersje przedłużane: 5tka w longu, ale i 3er w longu.
    1 punkt
  6. Sprawdziłem jednak VIN kolegi, auto wyprodukowane w I półroczu 2024 i ma prawidłową wizualizację LCI1. Czyli pewnie z automatu zamienili grafiki dla aut wyprodukowanych od lipca 2024 i dlatego teraz pokazuje takie głupoty.
    1 punkt
  7. Pewnie to wynika z tego, że na serwerach bmw mają bałagan z wizualizacjami i wychodzą kwiatki. Bo to jest nie tylko w dekoderze, ale na wizualizacji czy aplikacji BMW. Także jak tutaj Jacek pisał, bo analizowaliśmy też u niego, te wizualizacje nie są żadnym argumentem. I wątpie, że przez grafiki będziesz miał jakiś problem przy sprzedaży. Z dekodera VIN to jedyne co można wywnioskować to trzy zmienione kody wyposażenia LCI/LCI2, co wrzucałem wcześniej: LCI -> LCI2 4AW (Deska Sensatec) -> 4NW (Deska Luxury) 7R7 (Pakiet Innowacji) -> 7A2 7VB (Pakiet Comfort) -> 7LG Oprócz tego to dochodzą kody nowej tapicerki i kody nowych felg. Dodatkowo wrócił system active protection (ja już u siebie wziąłem), ale tam chyba jest niezmieniony kod wyposażenia. Sprawa ogólnie nieciekawa. Ja też sporo czasu poświęciłem swojego w czerwcu na rzeczy związane ze zmianą konfiguracji, więc jakoś nie dziwi mnie bałagan. Trzymam kciuki, żeby znaleźli satysfakcjonujące Ciebie rozwiązanie.
    1 punkt
  8. Zamontowałem Business RDS upgrade’owany przez Ivariego z BMW Radios https://bmw-radios.com Mikrofon do zestawu głośnomówiącego zamontowałem w półkę z zapalniczką. Moduł Bluetooth jak na razie działa ekstra, no i da się i audio i telefonem sterować przyciskami radia. Polecam! Oryginalne radio oczywiście zostało w schowane do szafy 🙂
    1 punkt
  9. Inne realia rynku aut uzywanych i ubezpieczen pomiedzy NO i PL, nie powiedzialbym ze sie "oplaca" ale powiedzialbym, ze "nie ma wiekszego problemu". 1. Ubezpieczenie - placisz miesieczne raty i mozesz z dnia na dzien to ubezpieczenie wypowiedziec (np przy sprzadazy auta czy zmieniajac ubezpieczyciela) Imho swietne rozwiazanie bo w praktyce naliczanie za OC/AC jest "dobowe" --> nadwyzke (za miesiac z gory) ubezpieczyciel oddaje na konto po kilku dniach od rozwiazania umowy. Wiec tu zadnego problemu nie ma przy odsprzedazy. 2. Kupilem auto bez zadnego rabatu ale wiem, ze wszyscy inni kupili je dokladnie w takiej samej cenie (to byl tez jeden z powodow dlaczego nie kupilem wersji pre-LCI --> bo na dzien dobry bylbym 8% w plecy od reki bo wszyscy dostawali te rabaty firmowe a mi wtedy nie chcieli go dac. Teraz te rabaty juz zniknely i wszyscy placa tyle samo.) Praktycznie wszystkie opcje dodatkowe sa juz w modelu na rynek norweski, nikt nie kupuje i4 35 czy i4 40 bo doplata do i4 M50 to niecale ~10k PLN i nikt nie kupuje "golasa" i4 M50 bo wersja doposazona jest w promocyjnej cenie (ponizej ceny golasa). Doplacalem jedynie za szyberdach i HK ktore i tak wiekszosc ludzi wybiera. Wiec nie ma zadnej utraty wartosci na opcjach dodatkowych (ktora w BMW zawsze byla najwieksza) bo wersja "full" jest wersja podstawowa mozna powiedziec i nikt nie kupil auta taniej niz te 220k PLN (ew. ktos kto kupil bez szyberdachu i bez HK zaplacil 210k PLN) 3. Nie ma schizy jak w PL, ze "auto po wyjezdzie za brame traci 20%" - utrata wartosci jest w miare stabilna rzedu ~10% rocznie. No chyba ze mowimy o grubych furach za nierealistyczne pieniadze w cenniku typu jakies EQSy czy Taycany albo jak sie ma pecha i sie kupi auto tuz przed obnizka (ja np tak "wtopilem" z TMYP bo potaniala o 10% zaraz po zakupie) Reasumujac nawet jak strace 5-10% kilka miesiecy po zakupie auta --> dramatu nie ma. Niemieccy (i Koreanscy) producenci przescigneli Tesle nie tylko w szybkosci ladowania DC ale tez i w kilku innych aspektach, nowy Macan jest tego swietnym przykladem (pisalem o tym kilka razy tu!) Bardzo mnie to cieszy, ja jestem zwolennikiem elektrykow a dopiero pozniej Tesli. "Wyscig zbrojen" wygrywaja tylko klienci, mowilem to sto razy, mamy coraz lepsza technologie BEV i ja tylko temu przyklaskuje. Gdyby nie ultra niskie ceny TM3 nie moglbym np kupic suto wyposazonej i4 M50 za 220k PLN. Jezeli dla kogos ladowanie DC na trasie jest priorytetem , hej --> brac Macana, brac Ioniqa, brac q6 etrona (czy jak sie ten model nazywa), dla mnie np jest to maly priorytet bo w rzeczywistosci bardzo rzadko odwiedzam DC a jezeli nawet juz je odwiedzam to w gre wchodzi lokalizacja DC oraz przede wszystkim wydajnosc napedu, co z tego, ze i4 sie naladuje 2 minuty szybciej od TM3 jezeli zuzywa 15% wiecej energii? Ale zeby nie bylo, jeszcze raz --> przyklaskuje kazdemu producentowi BEV ktory pcha technologie do przodu, na koncu klient zawsze glosuje portfelem.
    1 punkt
  10. Będzie. Telefon kładziesz w miejsce ładowarki. Mimo jej braku. Tak mi przynajmniej handlowiec przy wydawce tłumaczył.
    1 punkt
  11. Czujnik wymieniony i znowu można się cieszyć działającym PDC 😄 Jak niewiele człowiekowi do szczęścia potrzeba. Przy okazji obejrzałem sobie nowe M5. Nie powiem, wygląda atletycznie, ale nic poza tym. W salonie stała nowa sztuka, a już miała porysowany przedni grill, który jest w części piano blackiem 🤦‍♂️Masakra. Bowers sporo słabszy niż w G30LCI. Masażu czy dociągania drzwi brak 😞 Reflektorów laserowych też. Nie mówiąc o Night Vision. No i ta niepotrzebna bateria o masie ponad 500kg. Mimo ponad 700KM pod maską nie widzę tego auta zwinnie pokonującego ciasne zakręty. Już w G30 ważącym niecałe 2000kg czuć potworną masę, a tu będzie jeszcze gorzej. Ponownie usiadłem też w zwykłej G60, żeby dać temu autu kolejną szansę. Ale szybko się zorientowałem, że nowsze Komforty nie mają łamanego oparcia i są lekko taboretowate. Dramat. Kolejny raz oglądałem, macałem, siedziałem, tym razem nie jeździłem, ale zupełnie mnie do siebie nie przekonuje ta nowsza generacja 5-tki. Jeszcze ten tablet dokręcony do deski i pasujący do niej jak pięść do nosa. No, ale tak niestety ma każde nowsze BMW. Jestem jednak przekonany, że można było to zrobić w znacznie bardziej estetyczny sposób. Nie chcę zabrzmieć jak boomer, ale "kiedyś to było" 😄 Czekam aż BMW wróci na właściwe tory.
    1 punkt
  12. W realu nowa kierownicy (airbag) wyglada przyjemnie i nie gorzej od starszej W nowej i4 ladowarka QI ani nie jest wieksza ani nie chlodzi (przynajmniej nie zauwazylem roznicy) Digital Key Plus tez nie ma i jest to DUZO wada bo kluczyk trzeba nosic dalej. Jeszcze nie testowalem ogrzewania ale wydaje sie ze jest opcja automatyczna. Podtrzymywanie ogrzewania kierownicy (z innej marki) jest swietna opcja --> nagrzewa sie szybko w minute-dwie a potem jest tylko przyjemnie ciepla na minimum i mozna tak jezdzic godzinami bo na full by po prostu parzyla dlonie i trzeba by bylo wylaczyc. Ale nie wiem czy tak samo dziala w LCI2 w BMW, do sprawdzenia w zimniejsze dni.
    1 punkt
  13. Co do samego faktu braku fizycznego przycisku - ok, to jest minus. Ale weź pod uwagę, że w przedlifcie za pomocą przycisku jest to tylko "on/off", a w LCI2 pozytywnym efektem ubocznym włączania grzania z ekranu jest to, że można wybierać siłę grzania, podobnie jak jest to przy podgrzewanych fotelach. I moim zdaniem jest to ogromny plus. W aucie służbowym (Volvo) mam właśnie tak to rozwiązane i to jest super - w zasadzie cały okres zimowy mam to włączone na stałe na najniższą siłę podgrzewania, gdzie kierownica jest po prostu lekko ciepła. W przypadku opcji on/off jak w przedlifcie to jest dla mnie zdecydowana utrata użyteczności tej opcji.
    1 punkt
  14. Dzięki, liczyłem na Ciebie 😀 na poważnie już mam ściągnięte na tel. w weekend i jutro dosiadam bunię po 6dniowej rozłące i trasa... teraz śmigałem 1.5TSI, który uczy pokory na drodze... Nakarmię ją dodatkowo 98ką, może nowy firmware szybciej się zaktualizuje 🙃
    1 punkt
  15. Jedni rzucają durnymi tekstami, a inni stoją 30-40 minut na ładowarce w środku nocy. Doskonale wiem, jak to wygląda, bo miałem nieprzyjemność elektrykiem w trasy jeździć. Co kto woli, najważniejsze to mieć wybór.
    1 punkt
  16. Ten kto nie lecial po bezkresach Europy i nie musial tankowac w DE za €2 i nie stal w kolejkach, nie wie jak pomocny jest duzy bak paliwa. Stawanie na potrzeby fizjologiczne to nie to samo co stawanie na tankowanie paliwa.
    1 punkt
  17. 1 punkt
  18. Bardzo ładnie została skonfigurowana. Niech służy bezawaryjnie.
    1 punkt
  19. Zeby byla opcja 100 l baku. Lubie miec komfort duzego zasiegu po zalaniu do pelna
    1 punkt
  20. No cos ty, trzeba sie pogodzic z faktem, ze n57/b57 jak na osiagi, pali bardzo malo. Benzyna jezdzisz inaczej bo wiesz ze wpierda...wiec jedziesz spokojnie, dieslem masz to w pompie i gonisz. Bylo tak od zawsze, jest nadal i bedzie. Jeszcze nie wymyslil perpetum mobile aby PB bylo blisko sprawnoscia ON.
    1 punkt
  21. Przy odrobinie szczęścia może i tak być ;)
    1 punkt
  22. Dwa tygodnie temu moją nową G05 40d wróciłem z wakacji w Włoch, 5 osobowa rodzina + bagażnik załadowany po dach, łącznie zrobione 4,3 tys km. Średnia z komputera wyszła 7,4 l, silnik 40d, prędkości tak do 150km/h, jazda przeważnie lewym pasem. W zasadzie zgadzało się z tym ile wlewałem na stacjach. Byłem w szoku tym wynikiem, ponieważ przy podobnym wyjeździe dwa lata temu moją x3m40d z 2020 r spaliła więcej. Powiem że silniki od bmw jednak są rewelacyjne😀 moja stara X3m40d ma już ponad 140 tys km, żadnej awarii i dalej pracuje jak zegareczek👍
    1 punkt
  23. 1 punkt
  24. Cześć, sorki za zapłon ale nie widziałem powiadomienia. Wymieniłem dokładnie na to: https://allegro.pl/oferta/meyle-poduszka-amortyzatora-300-313-3143-14935228195 i problem jak ręką odjął.
    1 punkt
  25. Chyba nie trzeba daleko suzkać: Lub w ogłoszeniach na otomoto 🙂
    1 punkt
  26. Hej! Jestem nowy na forum - auto mam odebrać za ok 2tyg i jak tylko je dostanę to wrzucę zdjęcia
    1 punkt
  27. Dobrze, piszmy - jak mamy rozmowę, to rozmawiajmy. Niech wątek ma i 100 stron. Jak byśmy spotkali się w pubie... no tak, nie spotkalibyśmy się w pubie, bo to miejsce dla 116d. Gdybym sprzedał konia, i spotkalibyśmy się w restauracji to też byśmy o tym rozmawiali, pewnie przez 80% czasu. Do czasu gdy jest kultura - jest ok. Odmienne poglądy to nic złego. A teraz... Wy od 540i - macie telewizory 98" w sypialniach? 65" to za małe. Ludzie od M5 tutaj w ogólnie zaglądają, a Ci od M5CS pewnie mają sucho w gardle 🙂 Ale obiektywnie. 540i - to najlepszy wybór, gdy nie patrzymy na finanse. Gdy jednak finanse wchodzą w gre... nie jest już tak oczywiste wszystko. WIem że to nie 5, a 3. Dodatkowo w standardzie biturbo przez co moim zdaniem ładnie jeździ, ale jeźdze na codzień tym G20 320xd. I... wiem że to śmiesznie zabrzmi, ale w moment mam 60km/h, z 90 do 140 km/h przyspieszam nawet nie wiem jak szybko 🙂 Nie jeżdzę ze stoperem w ręku,a wyprzedzam róźne auta... chociaż teraz jak ori znaczek i dokładki kosztują grosze to nie wiem czy Mesiu AMG nie był 1.6 wolnossący czy 1.5dci. Nie ważne. To G20 320xd - starcza mi na tyle, że jestem zadowolony. Prędzej bym ubolewał że nie ma dociągów. Pali śmiesznie mało. I jak ktoś miałby mnie przekonać do 340i ? Wiem że lepiej brzmi, lepiej się odpycha. Ale gdzie mam się tym odpychać jak drogi są pełne ? Nie chodzi chyba o to by jeździć na żyletki nie? Róźnica w cenie jest spora. Te pieniądze wole przeznaczyć na coś innego. Po prostu. Szukam G30 540i po lifta ... ale bez ciśnienia i z jednego źródla. Jeździłem samochodami z większymi silnikami (miałem też) i ok - robią 'wow', ale nie zaślepiam sie tym że każdy taki potrzebuje itp itd. Odnośnie pb i diesla to... PB zrobiło gigantyczny postęp. Rok ~2005 - wszystko było wolnossące, paliło ogromne ilości paliwa Rok ~2011 - powoli pojawia się coś doładowanego, ale jak czas pokazuje i awaryjne i dużo pali... ale w końcu mocowo PB jest konkurencyjne z ON Rok ~2016-2020 - PB zaczyna kopcić zbliżone ilości paliwa do ON I dlatego PB jest teraz juz bardzo przyjemne w użytkowaniu w takich autach. Ok, V8 kiedyś, R6 - też robiło robotę, ale chyba nie taka jak obecnie. ON - też zrobiło gigantyczny postęp. W G20 dla przykładu (a to tylko seria 3) silnika 2.0d praktycznie nie słychać - nawet rzekłbym że mniej niż 2.0pb. Niestety doszło AdBlue i inne wynalazki, ale i PB ma GPFa. Nie ważne. Po to jest wybór, aby każdy wybrał to co chce, to co potrzebuje, to na co go stać. Natomiast bardzo nie mogę się zgodzić że diesle od BMW są be, bo w tej chwili choć głęboko nie kopie w głowie, chyba każdy silnik BMW jest bardzo dobry - mam na myśli B48/B47, B58/B57.
    1 punkt
  28. Bylo pytanie o używany. Odpowiadam: brać 540i lub jak brak budżetu 530i. Niestety diesle mają problemy. Wystarczy poczytać nagłówki tematów na forum.
    1 punkt
  29. Nikt nie napisał że to najlepsze silniki. Po prostu nie każdy potrzebuje tego co Ty. Ciągle rozmowa o silniku, ale to samo np. z HUD - jeden potrzebuje i sobie auta bez HUD nie wyobraża, a drugi mówi że jeździ z wyłaczonym bo przeszkadza. 1. Kwestia mozliwosci 2. Kwestia potrzeb 3. Zdrowy rozsadek / korzystanie z zycia Taka piramidka. Żeby komuś coś polecić, trzeba zbadać jego potrzeby. Są osoby, dla których 2.0d będzie lepszym wyborem, mimo że jest to gorszy albo po prostu inny silnik niż 3.0.
    1 punkt
  30. Ale o czym tu mówić jak pewnie ponad 85% BMW to 2.0i lub 2.0d, a pewnie ponad 50% z tych 85% to będzie 2.0d. 4.4 v8 😄 Zgodzę się z pierwszym zdaniem, Z drugim nie, bo 3l róźnicy na 100km x 2000km x 6,59 (taka cena u mnie - nie na Auchan) = 395zł I to to... I jeszcze serwis: 6 świec, 6 wtrysków, 6 cewek. Wiadomo - nie robi się tego codziennie. Sam silnik tez droższy, ubezpieczenie etc. Nie mam na myśli że nie warto, ale trzeba dobrze policzyć, żeby nie było tak że ktoś się śmieje z ludzi, którzy biorą kredyt na wakacje a będzie go to czekało w 2024 lub 2025 🙂
    1 punkt
  31. Jak usunąć programowo sondę NOX w BMW E90 2.0 benzyna? Czy da się to zrobić ISTA-P ? czy trzeba jakimś programatorem ?
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.