Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.08.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja mam zamówione 330i. Jeszcze tydzień temu byłem bliski zamówienia 340i, ale jednak nie ma slota, a nie mam czasu na oczekiwanie. Poza tym a propos nieruchomości pojawiła mi się rewelacyjna okazja inwestycyjna, więc postanowiłem ulokować tam te kilkadziesiąt tysięcy. Jestem mega happy, mój dealer twierdzi, że jedzie do mnie ostatnia zamówiona na Polskę i w ogóle chyba ostatnia wyprodukowana 330i RWD i powiedział, że jakimiś sporymi staraniami wywalczyli, żeby było to auto LCI1 w RWD, bo miało być LCI2. Bardzo nie chciałem xdrive, więc to cieszy podwójnie 🙂 Gdyby mi wpadło 330i LCI2 z xdrive to już na pewno brałbym 340i, skoro i tak musiałbym już mieć tego xdrive, a i różnica cenowa byłaby już zbyt mała, żeby nie wziąć 340i.
    2 punkty
  2. zostało odłączone od instalacji.
    1 punkt
  3. No tak, wyprzedzają nas o jakieś 30-40 lat i to nie tylko motoryzacyjnie. W ogóle motoryzację mają na wyższym poziomie i w doooopie mają ekologię. V8, V6 to w sumie taki standard. Podatki są wysokie, więc jak już ktoś ma auto to jest to konkret. Stąd pełno Maybachów, Rollsów, S klas, Bentleyów. Nawet Porsche znika w tłumie nowoczesnych aut, świeżych modeli nawet takich, których nie ma w Europie (głównie Kia, Hyundai i Genesis). Gruzów tam nie widziałem, zwłaszcza w Seulu.
    1 punkt
  4. Taka ciekawostka. Podczas urlopu auto stało 2,5 tygodnia w garażu w kompletnym spokoju. Po powrocie i odpaleniu na głównym wyświetlaczu na 1-2 sekundy pojawiła się animacja z X5 zamiast G20 po czym wróciło do normalności. Czy to sugestia czy programowanie podprogowe? 😉
    1 punkt
  5. Korea to jest w 2050 😄 Czysto, bezpiecznie, ale Polska goni. Za to Niemcy stanely we wczesnych latach 2000 i upadaja. Przy okazji widac ile 5er juz na ulicach jezdzi tam... i cena aut sporo nizsza niz w EU. A jesli chodzi o szyby to chociaz jakakolwiek ochrona przed UV by sie przydala.
    1 punkt
  6. Jeśli to 3.0 diesel, o skrzynia jest faktycznie amerykańska z koncernu GM. Oryginalnie ma oznaczenie 5l40. Zeby spuścić olej:dkręcić korek spustowy w misce olejowej. Potem miska olejowa w dół - zostanie w niej trochę oleju. Filtr jest wymienny - należy kupić nowy. I teraz w zależności od modelu stosowano na "ryjku" filtra wchodzącym w płytę sterującą- uszczelkę - dystans- uszczelka. Jak wyciągniesz filtr, należy sprawdzić czy coś zostało w otworze. potem nowy filtr na miejsce, miska olejowa na miejsce (nie proponuję stosować uszczelki miski z korka - puszcza.) ja stosowałem uszczelkę zwykłą posmarowaną z obu stron cienką (bardzo cienką) warstwą silikonu czarnego. Potem należy wlać olej poprzez otwór wlewowy (fluid level check). Uruchomić auto, manetka biegów na wszystkie pozycje i wlewać olej poprzez otwór aż zacznie się wylewać.... Dla pewności, najlepiej gdy zlewasz stary olej, policzyć jego ilość wlewając do butelki litrowej i będziesz wiedział ile mniej więcej potrzebujesz....(pod warunkiem że była w skrzyni jego odpowiednia ilość)
    1 punkt
  7. 30d jest super - mam w 530d teraz około 120k nalotu i DPF jest w stanie fabrycznym, i pomimo, że latam nim i w trasy i na miejscu też jeżdżę. Moment obrotowy 30d miażdży M340i pomimo miękkiej hybrydy - wiem to na pewno, mam oba. Każdy z domowników najbardziej lubi jeździć 530d, kultura pracy tego silnika jest wyższa niż benzyny 40i - oczywiście pomijając wolne obroty. Ale tutaj każdy może mieć inne odczucia, ja po prostu lubię duże diesle i lubię jego dźwięk, podobnie jak żona i syn... M340i to zupełnie inny charakter auta - w sumie to sam ciekawy jestem, jak takie 330d sprawowałoby się - znajomy ma nowe 430d i jest zachwycony silnikiem. Nie odradzam M340i - kupiłem i nie żałuję - też uważam, że jest genialne - ale inne - i trochę niepotrzebnie porównuję go do G30 - a to już inna liga komfortu jazdy. M340i nadaję się idealnie na daily w przeciwieństwie do M3C, które też rozważałem, a osiągi ma naprawdę dobre - idealny kompromis. Spalanie mam po 20k nalotu 9,7l/100 średnie. W trasie można mieć 6,3 albo 11 - tutaj dużo zależy od sposobu jazdy - natomiast 8,5l/100km to raczej normalny wynik bez większych wyrzeczeń w trasie - więc naprawdę spalanie vs osiągi jest rewelacyjne. Jako ciekawostkę dodam, że ostatnio robiłem dynamiczną trasę dość mieszaną 550km w 4,5h - na jednym odcinku około 100km leciałem pomiędzy 200 a 254km/h (odcinka) i reszta trasy też dynamicznie, ale spokojniej (160-180km/h), no i wolniej ostatnie 100km po "nieautostradach" i średnie mi wyszło 9,3l/100km - sam nie mogłem uwierzyć w taki rewelacyjny wynik... Sam mam rozkminkę - jeśli kupowałbym nowe X6 - czy wziąć diesla 30d albo 40d który idealnie pasuje do tego auta czy 40i - właśnie ze względu na te strefy i przyszłość diesla, możliwość odsprzedaży itp. Do tego 40i pomimo mocy 380KM jeździ gorzej niż 30d, więcej spala, ale znów 40i nie pali aż tak dużo i jest bardziej bezawaryjny - w dieslu zawsze mamy więcej ekologi do popsucia, AdBlue itp. A też kupuję auta na dłużej.
    1 punkt
  8. Z fabrycznym hakiem w nowym aucie jest dokładnie tak samo jak z dokładanym - nie ma adnotacji w dowodzie, trzeba osobno wybrać się do SKP, wbić hak do dowodu a następnie do urzędu/leasingu po tablice.
    1 punkt
  9. Motul X-clean to niezły olej do aut daily, ja do auta na tor używam Liqui Moly Synthoil high tech, to 100% syntetyk, bez żadnej bazy mineralnej, lub Millers CFS NT+. W przeciwieństwie do Motula v300 nadają się również do daily. jeśli macie zamiar sami dostarczać oleje do wymiany, dajcie sobie spokój z tym całym marketowym chłamem jak np. Castrol… to wszystko pseudo syntetyki na bazie mineralnej.
    1 punkt
  10. Mam ten sam bagażnik i używam go w X5M od 3 lat - nic się nie dzieje, opony są 👌. Bagażnik jak pisałem wyżej sprawuje się ok, ale gdybym nie potrzebował miejsca na 4 rowery to teraz wybrałbym chyba Epsosa (jak kupowałem swój nie było jeszcze tej opcji).
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.