Nie znam się, to się wypowiem - i pomimo, że jestem zwolennikiem diesla i zgadzam się, że głównie jeździmy momentem i na codzień diesel R6 jest mega przyjemny - i mam G30 530d i mam też M340i - to absolutnie nie można powiedzieć, że M340i zamula, nie jedzie itp. Okrutnie zapier... aż miło i wcale nie trzeba go cisnąć, nie widzę braków w momencie nawet po przesiadce z 530d. A jak się go ciśnie, to naprawdę ciężko o szybsze auto na drodze. Moim zdaniem kolega maxox albo miał zły dzień, albo faktycznie auto, którym jeździł było jakieś dziwne.
Ale 40i w G30 już nie jest takie kolorowe i tam momentu nieco brakuje - co nie znaczy, że jakoś bardzo zamula itp. Zwyczajnie diesel R6 jedzie lepiej w normalnym ruchu na daily. Kropka.
Niemniej to dwa różne światy i każdy musi sobie wybrać wariant pod siebie - i zawsze powtarzam - tu nie ma złego wyboru, ale preferencje każdy może mieć swoje.
I jeszcze jedna uwaga do tych, co się zastanawiają nad spalaniem M340i - średnie po 20k mam 9,7l/100km - większość miasto. W trasie da się zrobić 6,3l/100km, ale bez wyrzeczeń 8,0-8,5 to norma. W mieście normalnie jeżdżąc lekko ponad 10l/100km - zależy oczywiście od wielu czynników. W trasie z jazdą do 200km/h ciężko przekroczyć 10l/100km. Nie mniej auto jest mega ekonomiczne zważywszy na to, co nam daje. Dla mnie rewelacja.