Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.08.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Adam, nie pozostaje nic innego jak współczuć podjęcia kiepskiej dla siebie decyzji o zakupie nieodpowiedniego dla siebie samochodu. Nie każdemu przecież musi się podobać. Najgorzej, że wiedziałeś o tych wszystkich bolączkach przed zakupem. Mam nadzieję, że w pozostałych aspektach życia podejmujesz trafniejsze decyzje.2 punkty
-
Moi znajomi, zwłaszcza kolega i Jego syn, no i mój też przez całe dwa dni pokazywali mi moje miejsce w szeregu 🙂 Wszyscy wypożyczyliśmy Specialized, z tym, że oni mieli jakieś lżejsze wersje karbonowe, a reszta aluminiowe. Z tym, że te aluminiowe miały naprawdę mocne baterie, pełną amortyzację i jechało się bez najmniejszego problemu pod w zasadzie każde nachylenie. Także polecam spróbować 😉 W Dolomitach mają rewelacyjną infrastrukturę pod kątem ładowania. W każdej praktycznie knajpie górskiej kilkanaście dostępnych gniazdek, więc bez problemu można się podładować jedząc i pijąc coś w międzyczasie. Tu masz widoki z ok 2500 i nadchodzącej burzy 🙂 Zapowiadają jakąś ponoć najgorętszą falę upałów w te wakacje, lekko nie będzie 😉2 punkty
-
jak auto jest nowe, pasowania są takie jakie przewidział producent, uważam że 5W30 to dobry olej do tego silnika, 5W40 też jest dopuszczony ale nie powinien być to jakiś przypadkowy, tylko powinno się zachować tą sugestię danego producenta i wybrać dokładnie taki jaki tam podają, składy olei są różne mimo tej samej lepkości ja stosuję 5W40, moja ma spory przebieg i widzę po manometrze, że cofnięcie się do 5W30 i jeszcze wydłużenie inspekcji do zalecanej 30tyś, skończyło by się katastrofą1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Podczas grzebania w internecie znalazłem Technical training do silników, może się komuś przyda. Wrzucam, żeby mi nie zginęło 😉 https://www.docdroid.net/VX8TyXt/n57-en-pdf https://bmwtechinfo.bmwgroup.com/tech_training_manual/ST1306 N57TU Diesel Engine.pdf Ciekawostki powrzucam poniżej jak co fajnego znajdę: Silnik N57 ma kuty wał korbowy wykonany z C38modBY. BY oznacza kontrolowane chłodzenie z ciepła kucia w powietrzu i powoduje równomierne połączenia. Specyfikacje materiału są takie same jak w silniku M57. Obróbka powierzchni wału korbowego jest taka sama jak w silniku M57. Aby osiągnąć wymaganą twardość, wał korbowy jest hartowany indukcyjnie. Tworzy to szczególnie twardą warstwę powierzchniową o grubości około 1,5mm. Zawór ograniczający ciśnienie Zawór ograniczający ciśnienie chroni przed zbyt wysokim ciśnieniem oleju, np. podczas uruchamiania silnika z zimnym olejem. Chroni pompę oleju, napęd pompy oleju, filtr oleju i chłodnicę oleju. Zawór ograniczający ciśnienie znajduje się po stronie ciśnieniowej między pompą oleju a filtrem oleju. W silniku N57 znajduje się w korpusie pompy oleju. Ciśnienie otwarcia/graniczne w silniku N57 wynosi 3,7 bara przy temperaturze oleju 100 °C i prędkości obrotowej silnika 4000 obr./min. Wyłącznik ciśnienia oleju Wyłącznik ciśnienia oleju znajduje się na bloku silnika pod filtrem oleju. Celem wyłącznika ciśnienia oleju jest monitorowanie układu smarowania. Wyłącznik ciśnienia oleju łączy lampkę kontrolną ciśnienia oleju z masą. Wyłącznik ciśnienia oleju jest utrzymywany w stanie zamkniętym przez sprężynę i może zostać otwarty przez ciśnienie oleju. Lampka kontrolna ciśnienia oleju zapala się, jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, aby otworzyć wyłącznik ciśnienia oleju. Sprężyna określa wartość ciśnienia, powyżej której powinien otworzyć się wyłącznik ciśnienia oleju. W silniku N57 ciśnienie to wynosi około 0,2 do 0,5 bara. Czujnik stanu oleju W silniku N57 zastosowano czujnik stanu oleju QLT (Quality/Level/Temperature). Czujnik stanu oleju jest w stanie określić jakość oleju, a także poziom i temperaturę. W silniku M57TU2 zastosowano czujnik temperatury i poziomu. Informacje o jakości oleju silnikowego nie są wykorzystywane w silniku N57. Jakość oleju silnikowego nie jest uwzględniana w danych CBS. Poziom oleju i temperatura oleju są rejestrowane w sposób ciągły, gdy zacisk 15 jest włączony. Czujnik stanu oleju jest zasilany przez zacisk 87. Obwód elektroniczny czujnika stanu oleju ma funkcję autodiagnostyki. Jeśli w komponencie zostanie wykryta usterka, do cyfrowego modułu zarządzania silnikiem wysokoprężnym wysyłany jest odpowiedni komunikat o usterce.1 punkt
-
Może Lexus NX? W cenie średnio doposażonej X1 można mieć wersję 350h (250KM) w najwyższej opcji wyposażenia (Omotenashi). Do tego większe rabaty, szybsza produkcja i lepsze finansowanie, niż w BMW.1 punkt
-
Jeśli nie było opóźnień w statusach (u mnie było, np. to ja poinformowałem sprzedawcę, że auto się już wyprodukowało, kiedy on w systemie miał jeszcze informację o alokacji 😅), to prawdopodobnie wypłynie 16.08 i zadokuje w porcie w Niemczech 12 dni później - 28.08 (+/- 1 dzień). Natomiast jeśli opóźnienie w statusach było, to jest duża szansa, że załapał się na prom 25.08, który zadokował 06.08. W przypadku pierwszego scenariusza, tu masz LINK do śledzenia statku. 15.08 wpływa do portu Charleston i 16.08 płynie prosto do Bremerhaven. Niezależnie od tego, który statek transportuje twoje auto, możesz liczyć około 2 tygodnie od dokowania do wydania auta w ręce BMW (to jest głuchy okres, a sam status pozostaje niezmienny - "IN TRANSIT"), i potem kolejny tydzień lub delikatnie więcej na dojazd na polski stock a następnie do dealera.1 punkt
-
Co najmniej wątpliwa diagnoza nadmuch to nadmuch a uszkodzona sprężarka nie będzie chłodzić nie spotkałem jeszcze auta w którym nie dzialajaca sprężarka miala wplyw na siłę nadmuchu1 punkt
-
To wszystko tłumaczy, nazywasz bazowym audio które było za dopłatą. Dodatkowo do wyboru poza HK było jeszcze Individual Audio. Także sprowadziłeś cztery wersje audio do dwóch, dalej można już nie dyskutować 😄1 punkt
-
O kurczę, na myśl o bazowym audio w E90 aż mnie ciarki przeszły. Mało jaki samochód nawet niższej klasy miał gorsze nagłośnienie.1 punkt
-
Co za głupoty Panowie. Dobry sprzęt grający zaczyna się od 450 000pln, wszystko poniżej to kupa szajsu. N atm nie da się słuchać muzyki. No i nośnik, winyl, no warunkowo inne bezstratne, magnetofony szpulowe i inne.... A tak ogóle to najlepsza jest własna sala koncertowa z zespołami na żywo. Tylko trochę trudno grafiki zgrać i niektórzy wykonawcy umierają, ale na to też podobno są sposoby...😁 I do czego to ładować, do bazowego 318 czy do daci? To są te nieskończone dyskusje, porównania etc.1 punkt
-
W zyciu wiekszych durnot nie czytalem 1. Bazowe audio w E90 nie mialo tweeterow ani glosnikow basowych ani wzmacniacza, nadawalo sie jedynie do sluchania wiadomosci. 2. Jakosc CD to "silna kompresja"? Aha 😄 3. Spotify to absolutnie wystarczajace audio dla 99% ludzi w miejscu odsluchowym jak samochod, ma 320kbps, jest w praktyce ciezko odroznic na drodze od CD1 punkt
-
Jeszcze bardziej xD po prostu uważam, że szydzenie z ludzi mniej zamożnych albo zakładanie, że komunikacją zbiorową jeżdżą bezrobotni jest nieuczciwe i nie toleruję tego. Nie stawiam się wyżej od innych, a zwłaszcza dlatego, że jeżdżę i zamawiam wspaniałe BMW serii 3. Zrozumiałem Twój tamtejszy post, lecz nadal nie rozumiem czemu ta wrzutka o bezrobotnym miała służyć. Co do silnika, pisałem, że każdy powinien wybierać sam dla siebie, to po pierwsze, po drugie że wybieranie najmocniejsych modeli nie jest ani konieczne ani najbardziej optymalne (tu był pisane, że poniżej 200 km to pomyłka) i swoich wyborów też nikomu nie narzucam. Ludzie szukają rzeczowych porad, więc jak wchodzą na forum i dostają info, że wszystko, co poniżej 340, to w ogóle nie jedzie i się nie nadaje to jest prowadzenie nierzeczowej dyskusji oraz wprowadzanie w błąd. Nie napiszę nikomu, że 320 to zły wybór. Dzięki za Twoją odpowiedź!1 punkt
-
Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00